Šta je novo?

Crna Gora

Šefovi diplomatija traže ukidanje viza zapadnom Balkanu
09. april 2009. | 16:02

BRISEL - Šefovi diplomatija osam zemalja članica Evropske unije zatražili su danas od Evropske komisije (EK) da bez odlaganja donese odluku o ukidanju viznog režima za države zapadnog Balkana.

Ovo se navodi u pismu ministara spoljnih poslova Estonije, Mađarske, Italije, Litvanije, Letonije, Poljske, Slovačke i Slovenije koje je upućeno potpredsedniku EK Žaku Barou, komesaru za proširenje EU Oli Renu i šefu češke diplomatije Karelu Švarcenbergu, preneo je Makfaks.

"Verujemo da je neophodna odluka o ukidanju viznog režima treba da se donese bez odlaganja čim države ispune određene kriterijume", navodi se u pismu i dodaje da bi Komisija trebalo da bez odlaganja, do sastanka Saveta EU, donese preporuke za ukidanje viza.

Izveštaj EK očekuje se sredinom maja, kada Komisija treba da donese preporuke koje su se države zapadnog Balkana kvalifikovale za ukidanje viznog režima.

Konačnu odluku doneće Savet Evropske Unije u novembru, a ako odluka bude pozitivna, bezvizni režim bi počeo da se primenjuje početkom 2010. godine.
 
@jovanovm,

Za Srbiju su podaci od RZZS, zvanični, a mogu se videti i sajtu NBS u statističkim biltenima.
Za CG su sa sajta ministarstva turizma iz izveštaja o turističkim sezonama 2007. i 2008.

Možda si ti imao podatke koji uključuju i domaće turiste (tipa ekskurzije škola i slično), ali pošto si inače pominjao broj turista u Beogradu, on je još nešto manji kad oduzmeš Exit, Guču, Banje, Kop i ostale destinacije.
 
^^^ Aha, OK, onda to bitno menja stvari. Verovatno su podaci koje sam ja imao (1.4 miliona) bili sa domacim turistima, kojih u CG nema mnogo, jer realno, nema ih odakle...
Napomenuo bih da mislim da veliki broj turista imamo zajednickim, jer smo hub za zeleznicka veza (Beograd-Bar) i putnu (Ibarska). Osim dela putnika koji preko Dubrovnika posecuju Boku, to je otprilike to sto se kopnenih putnika tice, mada i veliki broj ljudi na aerodromu se transferuje za CG zbog niskih tarifa JAT-a. Sve u svemu, mogli bismo poraditi na saradnji (MinTur CG i SRB), pa da imamo panoe za Beograd ili jos bolje pogranicni deo (Tara, Zlatibor, itd) u Podgorici/Tivtu, a obrnuto kod nas.
 
10 Apr 2009. 07:43 | Izvor: Pobjeda
Srbija: Najavljena preregistracija vozila sa crnogorskim tablicama
Pošalji vijest | Verzija za štampanje
Tražio sam na sjednici Vlade da se to pitanje što prije riješi, zato što u Srbiji ima dosta vozila koja voze naši građani, ne samo sa crnogorskim tablicama, već i vozila s tablicama drugih okolnih država, izjavio je ministar policije Srbije Ivica Dačić govoreći o potrebi preregistracije vozila sa crnogorskim tablicama na srbijanske.

Navodeći da su predlozi o rješavanju problema automobila sa crnogorskim registracijama samo ideje i da konačno rješenje nije nađeno, Dačić je naglasio da to pitanje treba nekako da se riješi, da se daju neki razumni rokovi i uvaže zakonski propisi koji govore o vrstama motora.

"Treba naći neko rješenje, koje će biti razumno i omogućiti građanima Srbije da, ukoliko žele, ta vozila prebace na srpske tablice", ocijenio je Dačić.
 
Pa da, jer ako neko zapuca pola zemljske kugle da obilazi Evropu, sigurno će želeti da vidi što više. Zato 99% takvih ide po Italiji, Španiji, Nemačkoj, Francuskoj, i sve više, Češkoj i Mađarskoj i Austriji. Nama upravo trebaju takve regionalne ture, jer su one najveći potencijal. Mi realno nemamo šta drugo da ponudimo.

Znači paket aranžmani: CG more, splavarenje, planinarenje, i obilazak okoline (Trebinje, Mostar, Dubrovnik, Skadarsko jezero, zatim seoski turizam (Zlatibor, Tara, banje), Beograd.

Mogu tu da se ubudže Đavolja varoš, Ohrid, Guča... da ne nabrajam.

Napraviti jedno 5,6 takvih paketa (planine splavarenja, kultura, Tito...) organizovati sve turističke organizacije regiona i vozi Miško..
 
Nijesam zaljubljen, i naravno da ce napredak turizma da se uspori sada. Ako je nama turizam odavno los, sto u zadnjih 5 godina, samo zabiljezava rast broj turista, posebno stranih (turista van granica ex-YU)?
Pa zato sto manje vise svim zemljama u tranziciji dodje do tog poboljasanja kad izadju iz losih perioda i otvore se zapadu (Ukraj, Gruzija, Jerm, Azerj, Srb, Hrv, Bug i Rum pre, Maked i mnogi dr.sirom sveta..mislim da jedino je tu Belorusija sje*******ana zbog kontrole rusa), onda ide promocija i zapad je uvek zainteresovan za nesto novo kao sto je npr.Hrvatska pa usput svrate do CG (zahvalite HRV do neba)..itd itd...
 
VLADA CRNE GORE USVOJILA IZVJEŠTAJ O VREDNOVANjU PONUDA I PREGOVARANjE U POSTUPKU JAVNOG NADMETANjA ZA AUTOPUT BAR - BOLjARE
Pregovori sa Hrvatima počinju za nedjelju dana

Vlada ne očekuje nijedan sporni elemenat u pregovorima sa «Konstruktorom». Ukoliko „Konstruktor” ne dokaže da je obezbijedio polovinu novca, Vlada ima pravo da raskine ugovor .Nakon isteka perioda od tri decenije, put Bar – Boljare postaje vlasništvo države. Ni jedan element iz ugovora, što se tiče Vlade , ne bi trebalo da predstavlja poslovnu tajnu

Podgorica, 9. aprila - Za nedjelju dana trebalo bi da počnu pregovori oko dodjele koncesija za gradnju autoputa Bar-Boljare-

predstavnika crnogorske vlade i hrvatskog konzorcijuma koji čine Konstruktor, Institut za građevinarstvo Hrvatske i Tehnika. To je danas konstatovano na sjednici kojom je predsjedavao potpredsjednik dr Igor Lukšić, na kojoj je usvojen izvještaj Komisije za vrednovanje ponuda i pregovaranje u postupku javnog nadmetanja za autoput i finalni Nacrt ugovora o koncesiji kao polaznu osnovu za pregovore s prvorangiranim ponuđačem u postupku dodjele koncesija.

Danas, najkasnije sjutra biće upućen formalni poziv «Konstruktoru» da dođe na pregovore oko potpisivanja koncesionog ugovora, kazao je nakon sjednice Vlade ministar saobraćaja, pomorstva i telekomunikacija dr Andrija Lompar, podsjećajući da je Crna Gora već imenovala svoju ekipu. Nadam se da će oni već iduće sedmice biti spremni da počnu razgovore, ali to zavisi i od njihovih mogućnosti. Ne očekujemo nijedan sporni elemenat u pregovorima sa «Konstruktorom». Vjerujem da ćemo se dogovoriti u periodu od 30 dana. Prilikom usaglašavanja ugovora sigurno ćemo razgovarati i o pitanju PDV, kazao je Lompar, dodajući da su oni imali dosta pitanja oko fiskalnih elemenata.Hrvatski konzorcijum će formirati firmu u Crnoj Gori, koja će predstavljati izvođača radova , morati da ispuni sve fiskalne obaveze u Crnoj Gori. Oni su imali određena pitanja i sugestije koje treba da znače olakšice za njih. Iz Ministarstva finansija im je odgovoreno da su njihovi zahtjevi uvršteni u pravni okvir i treba da stupe na snagu. Ni tu ne očekujem velike probleme. Izvjesno je da ćemo raspravljati i o atribuciji - državnom učešću od 100 miliona eura. Nacrtom koncesionog ugovora predviđeno da se taj novac isplaćuje četiri puta po 25 odsto odnosno po 25 miliona eura, ali da to bude vezano za završetak određenih radova. Ministar je objasnio da će u pregovorima biti i onih klasičnih pitanja oko geologije i arheologije... Pregovaraćemo dok definišemo svaki član ugovora, da se kasnije ne bi pojavio neki problem.

Rok za potpisivanje svih ugovora sa koncesionarom je šest mjeseci. Koncesionar u tom periodu treba da obezbijedi sav novac. Informacije koje sada imamo pokazuju da je već obezbijeđena polovina novca i da „Konstruktoru” treba malo vremena da obezbijedi drugu polovinu. Ukoliko „Konstruktor” u periodu od tri mjeseca ne dokaže da je obezbijedio polovinu novca, Vlada ima pravo da raskine ugovor, naplati garancije i počne pregovore sa drugorangiranim. Ukoliko dokaže, daćemo mu još tri mjeseca da obezbijedi ostatak. To se može završiti i ranije. Postoji mogućnost obezbjeđivanja i predpočetnih kredita od 100 miliona eura , koje nude neke banke , kako bi počela gradnja i da se ne bi gubila građevinska sezona.

Hrvati su za kompletan autoput naveli neto sadašnju vrijednost od 2,77 milijardi eura, od čega bi učešće države bilo 1,74 milijarde eura. Konzorcijum je za glavnu dionicu budućeg autoputa od Podgorice do Mateševa ponudio cijenu od 910 miliona eura, uz učešće države od 603 miliona eura. Kontribucija - 603 miliona eura je cijena koju će država platiti 30 godina od dana kada bude puštena u saobraćaj prva dionica . Nakon isteka perioda od tri decenije, put Bar – Boljare postaje vlasništvo države . Lompar je objasnio da bi, ukoliko bi država 603 miliona eura stavila u banku, uz godišnju kamatu od osam odsto, onda bi novac bio dovoljan da svih 30 godina platimo koncesionaru - izgradnju, održavanje redovno i investiciono i upravljanje njime. Tu cifru je ponudio „Konstruktor” , podsjetio je ministar. Oko rizika frekventnosti saobraćaja dogovorili smo se da sve prihode od korišćenja puta uzima koncesionar do jednog trenutka – kada oplodi svoj kapital u visini cijene kredita pod kojim ga je dobio od finansijskih institucija. Kada to dostigne osam odsto, odnosno stopu po kojoj je dobio novac od finansijskih institucija, počećemo da dijelimo novac po pola – državi Crnoj Gori i hrvatskom konzorcijumu . Kada stopa oplodnje kapitala bude 15 odsto, tada će Crna Gora uzimati 80 odsto putarine, a koncesionar 20 odsto. Nakon isteka 30 godina, država uzima kompletan prihod od putarine.

Ministar je podsjetio da je konfuziju u javnosti izazvala i cifra od 840 miliona erura za prvu dionicu u slučaju „Konstruktora” i dodao da država neće imati finansijskih obaveza dok se ne završi prva dionica . Nakon što ona bude završena i prvo auto prođe njome, tog trenutka počinje da teče period od 30 godina koncesionog ugovora. Tada dospijevaju prve finansijske obaveze Vlade. To, odnosno taj dan, treba da nastupi za četiri godine . Od tada u narednih 30 godina kompletne kontribucije države su 840 miliona eura. Na toliko će narasti 603 miliona oročene pod kamatu od osam odsto za četiri godine, objasnio je ministar.

Od eventualne prevare, Vlada se zaštitila bodovanjem . Ni jedan element iz ugovora koji smo danas koncipirali ne predstavlja poslovnu tajnu što se Vlade tiče. Sve je dostupno, objasnio je on, dodavši da će se nakon pregovora vidjeti da li taj stav dijeli hrvatski „Konstruktor”. Mi u ovom momentu ne vidimo da postoji i jedan elemebnat koji bi mogao biti poslovna tajna, objasnio je Lompar.

Za eksproprijaciju 20 miliona eura

Budžetom je za eksproprijaciju planirano 20 miliona eura koji će se trošiti prema dinamici i usvajanju elaborata. Za eksproprijaciju prvih 10,5 kilometara biće utrošeno 2,9 miliona eura. To je vrlo optimistično, jer je to dio sa najviše privatnih vlasnika, dok u narednim ne očekujem toliko novca, objasnio je ministar. Tržišna cijena je bila osnov za određivanje cijene eksproprijacije, a Vladi su je dostavile opštine kroz koje put prolazi. Elaborat o eksproprijaciji osam kilometara puta već je završen , ali još nije i usvojen na Vladi.

Putarina od šest do 39 centi po kilometru

Cijena putarine u zavisnosti od kategorije vozila kretaće se od šest do 39 centi, kazao je ministar. Za motore je šest centi , automobile 12 , autobuse 21, a srednja i teška teretna vozila 30 i 39 centi. Lompar je objasnio da koncesionar može godišnje pod određenim uslovima prilagođavati cijene, ali da one ne mogu biti veće od ovih.

Angažovanje domaće operative nije obavezno

Nacrtom koncesionog ugovora nije predviđena klauzula o obaveznom učešću domaće građevinske operative, jer bi to, kako je rekao, moglo predstavljati barijeru - limitirajući faktor za koncesionara. To bi bila jedna vrsta ucjene, bez obzira što takvi uslovi postoje u nekim zemljama. Tržište niskogradnje u Crnoj Gori potpuno je usisano, a domaća operativa, bez tako velikog projekta, kakav je izgradnja autoputa, 100 odsto je angažovana. Poslove niskogradnje već realizuju neke firme iz regiona - Užica, BiH... I kada bismo postavili uslov da mora biti angažovano trećina ili 50 odsto naše oparative nijesmo sigurni da bi oni to mogli da obave. Jednostavno smo ocijenili da ne postoji potreba za takvom zaštitnom klauzulom. Ukoliko firma koja bude gradila autoput bude imala ekonomski interes da angažuje lokalne firme, ona će to i uraditi. Lompar smatra da je to dovoljna šansa svim domaćim firmama da učestvuju u izgradnji.

Nezavisni inženjer - nadzor

Nadzor nad gradnjom autoputa vršiće Nezavisni inženjer- pravno lice koji će biti imenovan sa liste koji predlože oba partnera.On će imati autoritet da brzo rješava sporove i sve što se može pojaviti kao problem u arheologiji, geologiji i ispunjavanju roka. Ako Vlada i hrvatski konzorcijum oko njega ne uspiju da se dogovore, biće tražena pomoć od Međunarodne organizacije nezavisnih inženjera. Pored Nezavisnog inženjera, Vlada će imati i sopstveni nadzor za kojeg sada ima dva modela. Uskoro će se odlučiti za jednog , kazao je Lompar, dodajući da postoji mogućnost formiranja državne firme za nadzor. Smatram da je domaći model bolji zato što je to prilika da se formira jedna mlada dobra ekipa domaćih inženjera . Ta edukacija ne smije skupo da se plati , upozorio je Lompar.

Savjet za računovodstvo i reviziju

Vlada je donijela Odluku o osnivanju Savjeta za računovodstvo i reviziju, čime se u potpunosti zaokružuje organizacija i funkcionisanje ovog značajnog sistema. Cilj je razvoj i unapređivanje računovodstvne i revizorske prakse u Crnoj Gori.

Donijeti zakon o krivičnom položaju maloljetnika

Analizu postojećeg normativnog okvira u oblastima krivične i prekršajne odgovornosti maloljetnika, izvršenja krivičnih sankcija prema maloljetnicima i koncentracije nadležnosti , danas je usvojila Vlada. Potrebno je donijeti posebni zakon kojim će se cjelovito urediti krivično-pravni položaj maloljetnih počinilaca krivičnih djela, uz garanciju potpune zaštite ljudskih prava djece, ocijenjeno je na Vladi.

Lokalne putarine ne mogu biti veće od regionalnih

Taksa za korišćenje lokalnih puteva ne može biti viša od regionalne i magistralne, predviđeno je Izmjenama i dopunama Zakona o putevima koji je Vlada danas isvojila, kazao je nakon sjednice ministar saobraćaja, pomorstva i telekomunikacija, dr Andrija Lompar. Izmjena važećeg Zakona bila je neophodna jer lokalne zajednice visoko naplaćuju korišćenje lokalnog putnog pojasa. To je prepoznato kao biznis barijeru. Novim zakonskim rješenjem biće uspostavljena ravnoteža u cijenama putarine za regionalne, magistralne i lokalne puteve. Zakon o putevima ostavio je mogućnost da onaj ko njima gazduje može da naplaćuje korišćenje. Ovim zakonom je definisan i inspekcijski nadzor.

Inspektor za državne puteve imao je nadzor nad regionalnim i magistralnim, a izmjenama je predviđeno da u okviru prostora koji pokriva DUP u određenim opštinama nadležnost ima komunalna inspekcija. Državni inspektori su nadležni za one druge.

Mr.Milović

Izvor: www.pobjeda.me
 
Prvorazredni falsifikat
MATICA CRNOGORSKA I INSTITUT ZA CRNOGORSKI JEZIK I JEZIKOSLOVLJE OPTUŽILI “OKTOIH” I “SVETIGORU” ZA PLAGIJAT ZBOG OBJAVLJIVANJA ROMANA “DESPA” NIKOLE I PETROVIĆA:
Podgorica - Matica crnogorska i Institut za crnogorski jezik i jezikoslovlje “Vojislav P. Nikčević” saopštili su juče da je najnovije izdanje “Oktoiha” i “Svetigore”, roman “Despa” kralja Nikole I Petrovića, koji se prodaje uz dnevni list “Dan”, “još jedan u nizu falsifikata pod blagoslovom Amfilohija Radovića”.
Ovo saopštenje uslijedilo je kao odgovor na “agresivnu medijsku kampanju” koja prati distribuciju romana “Despa”, a u njemu se navodi da je riječ o “prvorazrednom falsifikatu i plagijatu”.
“To je još jedan u nizu falsifikata pod blagoslovom Amfilohija Radovića. Priređivač je Vesna Todorović, premda nekoliko redaka ispod njenoga imena stoji podatak da je priređivač prezviter Predrag Šćepanović. Dodatnu zabunu unosi podatak da je kao priređivač Sabranih djela kralja Nikole potpisan protojerej Radomir Nikčević.

No, da su to jedine mane ovoga izdanja ne bismo se na njega ni osvrtali. Međutim, izdanje o kojem je riječ ostaće upamćeno kao prvorazredni plagijat i falsifikat. Niko od potpisanih priređivača nije imao uvid u rukopisnu građu kralja Nikole, o čemu svjedoče korisničke karte ustanove u kojoj se ti rukopisi čuvaju. To iznad svega potvrđuje činjenica da ni priređivač(i) ni izdavači ne znaju đe se nalazi rukopis romana \'Despa\'. To je jasno na osnovu netačnoga podatka u njihovom Predgovoru da je, otkad je izvađen iz zemlje poslije Prvog svjetskog rata, rukopis \'do današnjih dana čuvan u Centralnoj biblioteci na Cetinju\', iako se on sve vrijeme nalazio u Dvorskom arhivu na Cetinju, tj. u Arhivsko-bibliotečkom odjeljenju Narodnog muzeja Crne Gore. Za razliku od priređivača (čitaj: prerađivača) ovoga izdanja, rukopisom romana \'Despa\' posljednjih godina bavili su se Zagorka i Slobodan Kalezić, Milena Martinović, Aleksandar Radoman i Adnan Čirgić. No, uprkos tome, priređivači Vesna Todorović i(li) Predrag Šćepanović i(li) Radomir Nikčević ne da nijesu ni pomenuli te istraživače, nego je čak izdavač (u CIP-u) naglasio da je rukopis otkrila i za štampu priredila Vesna Todorović! Ovo izdanje kuriozitetnim ne čini samo podatak da priređivač nije imao uvid u originalni rukopis (po svemu sudeći koristio je na volšeban način dobavljenu kopiju ili samo njen dio), koliko činjenica da je ono objavljeno kao \'otkriće\' i pored toga što je \'Despa\' objavljena još prošle godine u izdanju Matice crnogorske i Instituta za crnogorski jezik i jezikoslovlje \'Vojislav P. Nikčević\'.
Beskrupuloznost izdavača ovoga izdanja potvrđuje i podatak da su priređivači prepravljali i mijenjali jezik kralja. A iza ovoga \'blagoslovenog otkrića\', po svemu sudeći, krije se sasvim ovozemaljska istina: ovo izdanje romana \'Despa\' prodaje se po četiri eura u tiražu od 10.000 primjeraka”, navodi se u saopštenju MC i ICCJ.
Dnevni list “Pobjeda” u januaru je objavio tekst o sporu između prof. dr Zagorke Kalezić i potencijalnih izdavača tog rukopisa, koji se ticao prava na objavljivanje. Tome su u istom listu prethodili intervjui sa Zagorkom Kalezić, koja je javnosti predstavljena kao priređivač prvog crnogorskog romana.
S druge strane, roman “Despa” objavljen je krajem 2008. godine kao zajedničko izdanje Matice crnogorske i Instituta za crnogorski jezik i jezikoslovlje “Vojislav P. Nikčević”. Roman je promovisan 12. marta u Kulturno-informativnom centru “Budo Tomović” u Podgorici, a o knjizi su govorili priređivači dr Adnan Čirgić, Aleksandar Radoman, Čedo Drašković i konzervator Milena Martinović. Odlomke objavljenog romana čitao je glumac Džoni Hodžić.

Milutinović: „Dan” samo distributer
Vršilac dužnosti direktora i glavnog i odgovornog urednika dnevnih novina “Dan”, Mladen Milutinović, juče je povodom saopštenja MC i ICCJ izjavio da je firma “Jumedia Mont”, preduzeće koje štampa i izdaje novinu “Dan”, “samo distributer izdanja romana \'Despa\'”.
- Kao distributeri, nijesmo na sebe preuzeli odgovornost za potencijalne posljedice objavljivanja rukopisa. Izdavači su “Oktoih” i “Svetigora”, koji nama plaćaju za reklame i usluge distribucije, a na njima je odgovornost za objavljivanje knjige - kazao je Milutinović.
Direktor izdavačke kuće “Oktoih”, Radomir Uljarević, kazao je juče “Vijestima” da je rukopis “na osnovu koga je knjiga objavljena, u posjedu \'Svetigore\', izdavačke ustanove Mitropolije crnogorsko-primorske”.
- Rukopis je fotokopiran prije tri-četiri godine u Muzeju i od tada je u posjedu mnogih ljudi koji se bave djelom Nikole I Petrovića. Mislim čak da je jedan primjerak rukopisa imao Dimitrije Kalezić, rođak pokojnog Slobodana Kalezića. Koliko se sjećam u posjedu jedne fotokopije je i Radmilo Marojević, a do rukopisa su došli i dr Adnan Čirgić i njegovi saradnici. Desilo se, naime, da je u isto vrijeme na tom rukopisu radilo više ljudi. Ugovor sa Zagorkom Kalezić sklopljen je prije dvije godine i podrazumijevao je da “Oktoih” dva puta isplati po 1.500 eura priređivaču, prije i nakon izlaska knjige iz štampe. Prva rata je isplaćena, ali druga nije, jer smo dobili samo polovičan rukopis. A onda se pojavila gospođa Vesna Todorović, sa kompletnim rukopisom, na kome u odnosu na fotokopiju originala nije sprovodila ni minimalne jezičke intervencije. U to se mogu uvjeriti svi koji to žele. Ona je zapravo učinila ono na šta ima pravo, domislila je djelove romana koji nedostaju i izdvojila ih kurzivom. Tako ova verzija romana predstavlja jedan od mogućih predloga za čitanje ”Despe” - kazao je Uljarević.

www.vijesti.me
 
Расте замак на планини Суторман
Браћа Крсто и Илија Тодоровић граде угоститељски објекат налик средњовековној тврђави са торњевима, стражарама, галеријама, спиралним степеницама...

zamak.jpg

И недовршена грађевина привлачи пажњу туриста (Фото С. Вујовић)

Бар – Када смо започињали овај посао, пре шест година, многи пријатељи су нас опомињали да улудо не трошимо новац. Сада када је замак на ногама и доминира околином, лудост нико не помиње. Овим речима су нас дочекала браћа Крсто и Илија Тодоровић на свом имању на планини Суторман, изнад Бара.

Тодоровићи су 2003. године купили плац од 5.745 квадрата од мештана села Туђемили, на локацији која се зове Поскале.

– Било је то земљиште зарасло у жбуње и драчу, у које нико није ушао 30 година. Нас двојица смо га сами очистили. Нисмо хтели велики багер да нам крчи имање, како бисмо сачували борову шуму у којој има и стабала граба, дуба, јасена, багрема, бреста и чемпреса. Мештани су нас, иако је најближа кућа удаљена 2,5 километара, прихватили, лепо сарађујемо. И њихова имања добиће на цени кад замак буде завршен, прича Илија.

– У интензивну изградњу замка кренули смо пре три године. Он је наша заједничка идеја и пројекат. Има 1.050 квадрата, у приземљу и на три спрата и висок је 15 метара. Обложен је црвеним, полугранитним каменом из оближњих Микулића, вели Крсто.

Браћа су на имање, на којем постоји извор питке воде, довела струју. Као све средњовековне тврђаве, будући велелепни угоститељски објекат има торњеве, стражаре, галерије, спиралне степенице...

– Имаће пет апартмана, највећи од 170 квадрата. Они ће бити луксузно опремљени. У замку је предвиђен простор за ресторан на два нивоа од 250 квадрата, кухиња, вешерај, терасе са којих се види читав Бар, вински подрум, базен, а шанк ће бити лифтом повезан са кухињом, кажу браћа углас.

– Очекујемо да ће у овој тврђави боравити богата клијентела, чланови породица које су генерацијама стварале новац, а не новопечени богаташи. Овде ће долазити имућни људи презасићени пословним животом, али не да буду виђени него да уживају у истинском одмору у нетакнутој природи, истиче Илија.

Браћа Тодоровић сваки зарађен цент улажу у замак (Фото С. Вујовић)
Тодоровићи не смеју да се упусте у прогнозу када ће замак бити завршен и када ће постати туристичка атракција.

– Завршено је тек 30 до 40 одсто посла. Свесни смо и да ће финансијска криза успорити радове. Али, нама се не жури, уживамо у сваком радном дану на Суторману, каже уз осмех Илија.

Тодоровићи осим ауто-центра имају и фирму за регистрацију возила и сваки зарађени цент улажу у замак. Али веле да му не робују, знају и да потроше на породична путовања и изласке.

Милан Вујовић
[објављено: 12/04/2009]

www.politika.rs
 
bigvlada":2qy8mets je napisao(la):
Ni u srpskoj ni u cg varijanti ne vidim gipsane lavove i labude, bez njih utisak ne bi bio potpun :kafa:
Hehe, da, pa eto vidjecemo kad se napravi, na sta ce to da izgleda.

Evo za muskarce nesto:

12 Apr 2009. 08:42 | Izvor: ND Vijesti
Playboy u junu otvara kazino u Splendidu
Pošalji vijest | Verzija za štampanje
Poznata svjetska kompanija iz biznisa zabave i igrara na sreću Playboy sa sjedištem u američkom gradu Čikagu, trebalo bi u junu da otvori kazino u bečićkom hotelu Splendid.

Suvlasnik kompanije Montenegro stars, koja je vlasnik Splendida, Žarko Radulović, potvrdio je Vijestima da je Playboy zainteresovan da uđe u Crnu Goru i da se vode pregovori o otvaranju kazina.

„Očekujem da će u junu biti otvoren kazino, a to je samo početak projekata Playboya u Crnoj Gori“, rekao je Radulović.

Playboy koji je u vlasništvu Hju Hefnera, u Crnu Goru treba da uđe preko strateškog partnerstva sa Lutrijom Crne Gore i kompanijom Džek pot.

Amerikanci kako Vijesti saznaju treba uskoro da postanu većinski vlasnici ove dvije crnogorske kompanije i uvedu brend Playboy.

www.vijesti.me
 
Rave92":16iwz444 je napisao(la):
bigvlada":16iwz444 je napisao(la):
Ni u srpskoj ni u cg varijanti ne vidim gipsane lavove i labude, bez njih utisak ne bi bio potpun :kafa:
Hehe, da, pa eto vidjecemo kad se napravi, na sta ce to da izgleda.

Evo za muskarce nesto:

12 Apr 2009. 08:42 | Izvor: ND Vijesti
Playboy u junu otvara kazino u Splendidu
Pošalji vijest | Verzija za štampanje
Poznata svjetska kompanija iz biznisa zabave i igrara na sreću Playboy sa sjedištem u američkom gradu Čikagu, trebalo bi u junu da otvori kazino u bečićkom hotelu Splendid.

Suvlasnik kompanije Montenegro stars, koja je vlasnik Splendida, Žarko Radulović, potvrdio je Vijestima da je Playboy zainteresovan da uđe u Crnu Goru i da se vode pregovori o otvaranju kazina.

„Očekujem da će u junu biti otvoren kazino, a to je samo početak projekata Playboya u Crnoj Gori“, rekao je Radulović.

Playboy koji je u vlasništvu Hju Hefnera, u Crnu Goru treba da uđe preko strateškog partnerstva sa Lutrijom Crne Gore i kompanijom Džek pot.

Amerikanci kako Vijesti saznaju treba uskoro da postanu većinski vlasnici ove dvije crnogorske kompanije i uvedu brend Playboy.

www.vijesti.me
Pošto me kockanje ne zanima, hteo bih da znam, da li će biti još nekih, khm, khm, "wellness" sadržaja? :p :D
 
Ubeđen sam da je to za Playboy još samo jedan u nizu izmišljenih novinskih članaka kako bi se napunile. Playboy je isto vrlo potresen ovom finansijskom krizom i žestoko je skresao budžet jer im je u jednom trenutku pretio bankrot, tako da mislim da od ove priče nema ništa.
 
Đurišić: EBRD najzainteresovaniji za Montenegroerlajnz

13. april 2009. | 18:01

Izvor: Beta

Grad: Podgorica

Direktor crnogorske nacionalne aviokompanije Montenegroerlajnsa Zoran Đurišić kazao je danas da je Evropska banka za obnovu i razvoj najzainteresovanija za kupovinu 30 odsto akcije te kompanije.

Đurišić je na konferenciji za novinare, nakon razgovora sa direktorom izraelske avio kompanije El Al-a Hajnom Romanom, kazao da osim Izraelaca interesovanje pokazuju i neke ruske, britanske i nemačke kompanije, slovenačka Adria, ali da su pregovori najdalje odmakli sa EBRD.

On je kazao da Montenegroerlajns nije u finansijskoj krizi već da traži strateškog partnera kako je u vremenu krize ne bi "progutala veća riba".

Kako je naveo, prodaja 30 odsto akcija trebalo da bude završena do kraja ove godine, ali da neće nikakve odluke donositi brzopleto te da bi zato u državnom vlasništvu mogle ostati i u naredne dve godine.

Đurišić i Romano su najavili da će razgovori predstavnika dve kompanije biti nastavljeni naredne sedmice i da će biti potpisana dva ugovora - o međusobnoj prodaji karata i zajedničkom održavanju linije Podgorica - Tel Aviv.

Kako je najavljeno, prvi čarter let Podgorica - Tel Aviv biće u maju, a vrlo brzo se može očekivati i otvaranje redovne linije na toj destinaciji.

Romano je kazao i da El Al-a nije razgovarala o kupovini akcija u javnom preduzeću Aerodromi Crne Gore, ali da su sve opcije otvorene.

Mediji su ranije objavili da je aerodrom u Podgorici Izraelcima interesantan, ne samo iz finansijskih razloga već i zato što žele da na Balkanu imaju svoju vazdušnu bazu koju bi potpuno kontrolisali, što bi podrazumevalo da se na aerodromu nalazi obezbeđenje Mosada, jedne od najačih bezbedonosnih službi u regionu.

Izvor: Ekonomist
http://www.emportal.rs/vesti/region/85288.html

Mogu odmah da otvore i regionalnu kancelariju Šin Beta, između Pamelinog hotela i Plejboj kasina. U stvari, dobiće je iako je nisu tražili. :/
 
Ne vjerujem da ce im to dozvoliti (MOSAD).

14 Apr 2009. 17:10 | Izvor: CdM
Vojvođane najviše interesuju cijene u Crnoj Gori
Pošalji vijest | Verzija za štampanje
Nacionalna turistička organizacija Crne Gore NTO je danas, u saradnji sa turističkim organizacijama Budve i Tivta , organizovala prezentaciju turističke ponude Crne Gore u Novom Sadu u sklopu kampanje Road Show 2009.

Pomoćnik direktora Nacionalne turističke organizacije Crne Gore, Maja Liješević, predstavila je novine integralne turističke ponude Crne Gore, kao i konkretne mjere i aktivnosti koje su preduzete na svim nivoima u zemlji u cilju poboljšanja kvaliteta i konkurentnosti ponude Crne Gore u vanrednim uslovima globalne ekonomske krize.
Dubravka Nikčević, direktor TO Tivta, i Tanja Drašković, PR menadzer TO Budve, prezentovali su karakteristike ovogodišnje ponude Tivta i Budve.

”Ovogodišnja prezanacija, za razliku od prezentacija prethodnih godina u ovom gradu, obuhvatila je i workshop – direktne susrete između predstavnika turističke privrede, hotelijera i agencija iz Crne Gore i Novog Sada. Aktivno učešće u ovom djelu prezentacije uzeli su predstavnici lokalnih turističkih organizacija Budve i Tivta, predstavnici hotela Mediteran iz Bečića, Hotels Group Montenegro Stars iz Bečića, turističke agencije Adriatic Express, kao i predstavnici menadžmenta nacionalne aviokompanije Montenegro Airlines za tržište Srbije”, saopšteno je iz NTO.


Prezentaciji je prisustvovalo je preko 50 zvanica, predstavnika turističke privrede grada Novog Sada i pokrajine Vojvodine i medija, među kojima su bili novinari najznačajnijih medija ovog Regiona: RTV Vojvodine, Delta TV, TV Apolo, RTV 2-mađarska redakcija, TV Jesenjin, radio stanica Buca, Radio 021 i Radio Novi Sad, novinar Kosmopolit-a, kao i 20-tak predstavnika turističkih agencija iz Novog Sada koje rade tržište Crne Gore.

Novinari i predstavnici turističkih agencija su nakon prezentacije brojnim pitanjima kao i u posebnim intervijuima pokazali najveće interesovanje za cijene za sezonu 2009, proceduru na graničnim prelazima prilikom ulaska u Crnu Goru, eko taksu, kao i za infrastrukturna ulaganja a posebno kada je u pitanju vodosnabdjevanje i saobraćajna povezanost.

Ovo je druga u nizu prezentacija crnogorske turističke ponude, nakon prezentacije u Nišu, a prva na teritoriji Pokrajine Vojvodine, kojom Nacionalna turistička organizacija Crne Gore u saradnji sa Ministarstvom turizma i zaštite životne sredine i lokalnim turističkim organizacijama, strateškim partnerima i turističkom privredom realizuje ovogodišnju promociju po regionu.

Kampanja u Vojvodini se nastavlja sjutra promocijom u Subotici.

-------------------------------------------------

14 Apr 2009. 08:04 | Izvor: Pobjeda
Eko kuća vrijedna 10 miliona eura
Pošalji vijest | Verzija za štampanje
Završetak prve eko zrade "Europoint", u blizini hotela Podgorica, vrijedne 10 miliona eura, čije su prostorije namijenjene u javne i administrativne svrhe, očekuje se do 1. maja, saopšteno je iz kompanije "Proinvest".

U toku su molerski, odnosno, završni građevinski radovi.

Kamen temeljac za prvu "eko kuću" u Podgorici postavljen je 6. marta prošle godine. Investitor projekta je "Proinvest" iz Podgorice, čiji su osnivači crnogorski Industrija import-industrija eksport AD i slovenački “ntering holding”d.o.o.

Kako kažu u "Proinvestu", objekat je prva “eko kuća“ na prostoru “eko države” kakvoj teži Crna Gora. Energetski bilansi kuće oslonjeni su na toplotnu energiju podzemne vode.

Prirodnu temperaturu podzemne vode (12° C) toplotne pumpe prevode u funkcionalnu toplotnu energiju. Sezonski balansi optimalne radne temperature u objektu svode se na dogrijevanje zimi i dohlađivanje ljeti.

Izabrani koncept korišćenja energije predstavlja značajan doprinos očuvanju životne sredine. Ekonomski aspekt ovakvog koncepta posebno je značajan za buduće korisnike.

Odnos apsorbovane i isporučene energije je 1:3, u odnosu na sve konvencionalne sisteme grijanja.

"Racionalnost eksploatacije objekta je takođe jedan od pimarnih “euro” standarda. Vrhunski standardi savremenog poslovanja na ovaj način podupiru se sa minimalnom cijenom eksploatacije.

Kako je ranije najavljeno, u objektu će biti zaposleno oko 250 ljudi.



http://www.cafemontenegro.com/
 
Ova druga vest je u najmanju ruku dezinformacija naroda. Verovatno će i svaku kuću koja ima solarne panele proglasiti za energetski efikasnu. Pogledaj EEE temu, i šta sve kuća mora da ispuni da bi dobila LEED sertifikat. Ovakvo paušalno lupanje o ekologiji slušam još od intervjua sa Hajdukovićem (autor projekta ekološke države :/) u Galaksiji pre dobrih dvadesetak godina.
 
Ne znam samo da li LEED sertifikat mogu da dobiju objekti van SAD ili je ograničen samo na Ameriku, s obzirom da je to udruženje koje ga daje američko?
 
Nemam pojma, ako bude sta, oglasice se americka ambasada xD.
Ali Amerikanci se oglasise, ali ne oko toga.

Saveznici štite jedni druge
1239782623.jpg

KOMANDANT NATO-A U NAPULJU JUČE NA AMERIČKOJ FREGATI U LUCI BAR DOČEKAO CRNOGORSKI DRŽAVNI VRH
Bar - Vojnim počastima i špalirom crnogorskih i američkih mornara pozdravljeni su juče predsjednik Filip Vujanović, premijer Milo Đukanović i predsjednik Skupštine Crne Gore Ranko Krivokapić, prilikom posjete američkoj fregati “Klakring”, na kojoj ih je dočekao komandant Združenih snaga NATO-a u Napulju i komandant američkih pomorskih snaga u Evropi i Africi admiral Mark Ficdžerald.
Sa ministrom odbrane Borom Vučinićem i načelnikom Generalštaba VCG Draganom Samardžićem oni su odslušali intoniranje himni SAD i Crne Gore. Potom su uz mornarički ceremonijal admiral Ficdžerald i zapovjednik broda kapetan fregate Skot Smit priredili prijem za predstavnike Vlade, političkog, javnog i privrednog života države i diplomatskog kora iz Podgorice.
„Kolektivna bezbjednost uvijek donosi više bezbjednosti“, kazao je američki ambasador u Crnoj Gori Roderik Mur na svečanosti u Luci Bar.
Mur je istakao da posjeta američke fregate može biti i podsjećanje „na velike sposobnosti vaših potencijalnih saveznika“.
“Ovaj brod je proputovao više hiljada kilometara da bi došao u Crnu Goru u prijateljsku misiju, i on je jasan i očigledan simbol dubokog i bliskog partnerstva naših zemalja. Njegovo prisustvo podsjeća na decenije toplih američko-crnogorskih odnosa i budi sjećanje na to kako smo se borili zajedno u svjetskim ratovima u prošlom vijeku da bismo odbranili svoju slobodu”, rekao je Mur.
On je ocijenio da ovaj brod može biti i podsjećanje “na čvrste obaveze koje saveznici preduzimaju da bi zaštitili jedni druge u slučaju potrebe”.
Navodeći da će Crnogorci „naravno sami odlučiti o svojoj budućnosti i o tome da li će tražiti prijem u članstvo saveza tako velikih demokratskih nacija kao što je NATO“, američki diplomata se obratio predsjedniku Vujanoviću riječima da će, „ako dođe do tog dana“, biti veoma ponosan i počastvovan „da se obrati i vama i vašim sunarodnicima kao saveznicima“.

Predsjednik Vujanović kazao je da je zadovoljan što još jedna posjeta američkog ratnog broda dolazi poslije samita NATO „koji je jasno označio za Crnu Goru snažan progres u bezbjednosnoj sferi, ukazao na naša značajna dostignuća i otvorio dinamičniji put Crne Gore prema NATO integracijama“.
“Ponosni smo na naša dostignuća u sferi bezbjednosti i uvjereni da ćemo nastaviti istim intenzitetom na našem putu u NATO alijansu. Ova posjeta je u mjesecu kada obilježavamo 30 godina od razornog zemljotresa, čije su posljedice umnogome sanirali naši prijatelji iz svijeta, i naši prijatelji iz SAD-a, i želim da zahvalim američkoj državi i njenom narodu na pomoći koju su nam tada pružili”, rekao je Vujanović.
On je dodao da je posjetu “Klakringa” doživio “kao snažan i vidljiv dokaz naše dobre saradnje sa mornaricom i vojskom SAD-a, te kao priliku za druženje amerčkih mornara i oficira sa našim građanima na primorju”.
“Iskazujem posebno zadovoljstvo zbog dobre saradnje sa Vojskom SAD-a u oblastima obuke i obrazovanja i izvanrednom saradnjom sa Nacionalnom gardom države Mejn, te saradnja za koju smo posebno zahvalni – za finansijsko i ekspertsko upravljanje uklanjanja viška naoružanja”, naglasio je Vujanović novinarima na lučkom gatu ispred fregate.

Ficdžerald: Ponosni smo što nam je Crna Gora partner
Ovo je moja treća posjeta vašoj zemlji i veoma je značajna jer dolazi nakon NATO samita u Strazburu na kojem je dosta lijepih stvari kazano o Crnoj Gori, bile su riječi admirala Ficdžeralda.

“Veoma smo ponosni što imamo Crnu Goru kao partnera. Ovaj brod američke mornarice simbol je partnerstva naših dviju zemalja, radujemo se bližoj i boljoj saradnji u budućnosti. Gospodine predsjedniče (Vujanoviću), počastvovani smo vašim prisustvom večeras, mislim da je ovo znak za dobru budućnost”, istakao je Ficdžerald.

Podsjećanje na pomoć

Ambasador SAD u Podgorici Roderik Mur naglasio je da nije slučajno da se brod „nalazi u ovoj luci na tridesetogodišnjicu katastrofalnog zemljotresa koji je pogodio Bar i druge djelove Crne Gore“.
“Ovaj brod i njegova posada obilježavaju važnu ulogu vojske SAD u dostavljanju američke pomoći nakon tog zemljotresa. To je, u stvari, bila važna prekretnica u razvijanju našeg partnerstva”, istakao je ambasador SAD.

Đaci protiv NATO-a

Centrom Bara juče je u ranim jutarnjim satima prošla grupa srednjoškolaca noseći transparent „Yankee go home“, te poruku za zapovjednika fregate.
Kod Luke Bar ih je zaustavila policija koja im je skrenula pažnju da protest nije najavljen. Nakon toga su se đaci okrenuli i prekinuli šetnju.

www.vijesti.me


-----------------

Evo jedne slike Mall-a of Montenegro koji bi trebao sigurno uskoro da se otvori.

http://img15.imageshack.us/img15/5057/picture5err.jpg

vise na njihovom web sajtu

http://www.mallofmontenegro.com/cg/index.php
 
Nije poenta u tome da li će se sertifikat kod nas zvati leed ili nekako drugačije, bitno je da objekti ispunjavaju kriterijume da bi dobili takav sertifikat. Moje je mišljenje da je leed najsveobuhvatniji set standarda i da ga zato svi koriste, pa makar i pod drugim imenom. Setite se devedesetih, tada su dobri monitori ispunjavali švedski MPR II standard koji je propisivao tačno određenu dozvoljenu količinu zračenja.
 
Kriza pogodila budvanske milionere

Autor: V. K.

Podgorica - Globalna ekonomska kriza pogodila je i dio milionera iz Budve, koji su posljednjih godina do velikog novca došli prodajom zemljišta, kuća i stanova svojih predaka, uglavnom strancima. Veliki dio tog novca uložili su u gradnju stanova za tržište, ali sada je i stanogradnja u krizi.

Novac su ulagali i u kupovinu nekretnina i stanova u Podgorici, Novom Sadu i Beogradu, a ima i onih koji su kupovali stanove u Milanu i Parizu. Značajan novac potrošen je i na skupocjene automobile, kakvih malo ima u bilo kojem drugom gradu u Evropi. Milioneri, kojih je 2008. prema nezvaničnim podacima bilo blizu dvjesta, sada su prinuđeni da prodaju dio zemlje i stanova po znatno nižim cijenama jer više nema bogatih Rusa, Iraca i Engleza, kao i domaćih tajkuna, koji su galantno milionima eura plaćali nekretnine blizu mora.

Jedan broj bogataša prekinuo je izgradnju stanova i vila dužmorske obale. Dnevne novine, pogotovo u Srbiji, posljednjih mjeseci pune su oglasa o prodaji stanova, pogotovo u Beogradu i Novom Sadu, ali i drugim mjestima u Srbiji i Crnoj Gori.

Izvor: Danas
http://www.danas.rs/vesti/svet/region/kriza_pogodila_budvanske_milionere.9.html?news_id=159241

Da su dotični uložili u proizvodnju, npr. mini pogone za solarne panele, proizvodnju maslinovog ulja itd.. i dalje bi bili milioneri.
 
^Mislili su da ce brzo da se obogate, a jos nijesu ulagali u nesto korisno, nego kupovali auta "koje slabo ko ima u Evropi". Eto rezultata.

22 Apr 2009. 09:20 | Izvor: CdM
Turistička ponuda Crne Gore u Kraljevu
Pošalji vijest | Verzija za štampanje
U Kraljevu je juče održana prezentacija turističke ponude Crne Gore.

Ovom prilikom predstavljena je turistička ponuda Crne Gore, mjere i akcije u cilju poboljšanja kvaliteta i konkurentnosti ponude Crne Gore za ovu sezonu.

Na prezentaciji su govorili Emil Kukalj, saradnik u Nacionalnoj turistickoj organizaciji Crne Gore i Predrag Zec iz Turisticke organizacije Budve, saopšteno je iz NAcionalne turističke organizacije Crne Gore NTO.

Nakon prezentacije upriličen je koktel, sa crnogorskim specijalitetima, na kojem je prisustvovalo preko 20 zvanica, predstavnika Turističke organizacije Kraljeva i privrede grada Kraljeva, turističkih agencija i medija, među kojima su bili novinari TV Kraljeva, Ka TV, Politike, TV Navigatora, RTV Melosa.

Novinari su, postavljajući brojna pitanja i u posebnim intervijuima za svoj informativni program, pokazali najveće interesovanje za aktuelne cijene za ovogodišnju sezonu, eko nadoknadu, granične prelaze i putnu infrastrukturu, za bolju povezanost sa agencijama i hotelima, zdravstveno osiguranje, turističke manifestacije, ponudu za planinarenje i biciklizam...

Kampanja se nastavlja danas u Čačku i sjutra u Kragujevcu.

www.cafemontenegro.com
 
Uskoro u modernom zdanju
Na aneksu gradske biblioteke završeni su grubi građevinski radovi i pokrivanje krova. U toku su zanatski, instalerski i fasadni radovi. Aneks gradske biblioteke projektovan je uz istočni kalkanski zid postojećeg objekta biblioteke, a usklađen je sa projektom nadgradnje Gradske biblioteke "Radosav Ljumović". Aneks je jedinstvena cjelina sa zgradom biblioteke u arhitektonskom i estetskom smislu.

Projektovanom dogradnjom aneksa ostvarena je funkcionalna veza sa bibliotekom i njenom nadgradnjom, tako što je njegovo spajanje sa bibliotekom izvršeno na svim etažama: dijelu prizemlja i atrijuma, i na nivoima prvog i drugog sprata. U arhitektonskom smislu postignuto je jedinstvo objekta, kroz fasadni omotač, a u vidu obrade fasade, otvora, atike.

Vrijednost ugovorenih radova koje finansira Glavni grad je 462.489,43 eura, je izvođač preduzećć “ Cijevna komerc“.

Kada je riječ o nadgradnji biblioteke, svi grubi građevinski radovi su završeni, kao i pokrivanje krova. U toku su zanatski radovi i radovi na instalacijama. Vrijednost ugovorenih radova je 476.401,47 eura. I ovaj dio posla povjeren je kompaniji “ Cijevna komerc“. I rekonstrukcija biblioteke se odvija po planu, pa su do sada završeni demontažni radovi i rušenje pregradnih zidova u starom dijelu objekta.

Završeni su radovi na betoniranju zidova, temelja i međuspratnih ploča.

U toku su zanatski radovi i radovi na instalacijama. Predstoje radovi na izgradnji podzemnog prolaza. Vrijednost ugovorenih radova koje izvodi "Cijevna komerc" je 938.886,96 eura.

www.pobjeda.me
 
Poslije 99 dana završen rijaliti šou "Veliki brat" u Italiji
Romu iz Podgorice slava i 300 hiljada eura!

Ferdi Beriša (21) kao dječak stigao na Apenine, gdje od oca bio prisiljavan da krade. Sada posjeduje diplomu kuvara, solidan kapital i izuzetnu popularnost u Italiji

Podgorica, 21. aprila - Rom iz Podgorice Ferdi Bariša (21) pobjednik je televizijskog rijaliti šou programa "Veliki brat" u Italiji, koji je sinoć završen nakon 99 dana, u izuzetno jakoj konkurenciji. Pored slave koju je stekao, mladi Rom kao nagradu dobio je ček na 300 hiljada eura, a tek će uslijediti honorari od reklamnih spotova i ugovor o izdavanju kalendara za 2010. godinu. Čitav spektakl mjesecima je direktno prenosio Medijasetov "Kanale 5", čiji je vlasnik italijanski premijer Silvio Berluskoni.

Ferdi Beriša osvojio je Apenine izuzetnim ponašanjem i jednostavnošću tokom svih 99 dana "Velikog brata", a prijenio je srdačnošću i otvorenošću. Posebno je Italijanima bio interesantan njegov kratki ali uzbudljivi životni put, koji je, često uz suze, ispričao pred kamerama.

Naime, poroda Beriša živjela je u izuzetnom siromaštvu u predgrađu Podgorice. Brak njegovih roditelja se raspao, nakon što je otac često tukao majku. Prije desetak godina, otac alkoholičar uspio je da se sa dječakom Ferdijem, tajnim kanalima dokopa juga Italije. Sina je u Napulju i Brindiziju tjerao da krade i prosi, a kada je Ferdi to počeo da odbija, redovno ga je tukao da bi ga ubrzo i napustio.

Brigu o dječaku preuzeo je očev prijatelj, takođe Rom, pa je Ferdi ubrzo naučio da čita i piše italijanski jezik, a prije par godina završio je školu za kuvara, čak se i zaposlio.

Slučajnost je htjela da se prijavi za serijal "Veliki brat", u konkurenciji čak 10 hiljada učesnika, te da sinoć trijumfuje u fantastičnom spektaklu, kakav samo Italijani znaju da pripreme.

U međuvremenu, javila mu se siromašna majka, o kojoj nije ništa znao desetak dana, kao i sestra, koja je nakon sudbine slične Ferdijevoj, sada srećno udata za njemačkog državljanina gdje i živi.

Ferdi je obećao da će dobijenim novcem pomoći majku i sestru a od oca za sada ni traga ni glasa.

J. R.

www.pobjeda.me


Haha, znam da nema neke direktne veze sa razvoj/turizam CG itd... :)
 
Turizam u Crnoj Gori pred bankrotstvom

BERLIN, 24. aprila 2009. (Beta) - Nestašica struje i vode, nedostatak puteva, loš servis, visoke cene i nekontrolisana gradnja mogli bi crnogorski turizam da dovedu do bankrotstva, piše nemaccka agencija DPA. U tekstu koji na svojoj internet-stranici objavljuje magazin "Špigel" (Der Spiegel), prenose se reči profesora turizma Radeta Ratkovića da je crnogorska turistička branša "pred bankrotom".

Navodi se da se da mnogi koji dolaze u Crnu Goru na odmor "kao otimačinu doživljavaju već to što im se na granici naplaćuje 10 evra 'ekološkog poreza' po automobilu i 30 evra po prikolici". "Kao objašnjenje se navodi da je ova balkanska zemlja 'prva ekološka
država Evrope'. Ali ta država se guši u otpadu koji se svuda, čak i u visokim planinskim predleima, divlje odlaže", navodi se u tekstu DPA.

Dodaje se da i Nemački automobilski klub ADAC ocenjuje da "naplaćivanjem te 'ulaznice' ili 'prikrivenom putarinom' za džombaste puteve Crna Gora ne čini sebi uslugu, jer time samo zastrašuje turiste". ADAC, koji redovno testira turistričke kapacitete širom Evrope, ocenjuje i da "nijedan kamping u Crnoj Gori ne ispunjava evropske usluge", kao i da kampovi "nisu ni približno tako dobri kao oni u Hrvatskoj".

Pošto je stanje sumorno i u hotelskoj branši, nekoliko nemačkih turističkih kompanija izuzelo je Crnu Goru iz svojih kataloga, što je Ratković za DPA nazvao "alarmantnom činjenicom". Citiraju se podaci nadležnih turističkih ustanova u Budvi iz kojih
proističe da je broj rezervacija "više nego skroman".

"Iz temelja renovirani hoteli, kao Rivijera u Petrovcu, iznenada su u predsezoni zatvorili vrata, jer im se nije isplatilo da rade. Drugi hoteli, pak, zbog krize ne dobijaju od svojih banaka kredite za pripreme za sezonu. Pošto hoteli ne mogu da otplaćuju kredite, banke prete da che preuzeti vlasništvo nad hotelima", navodi DPA.

U tekstu koji objavljuje "Špigel" se ukazuje da su "hotelijeri računali na dolazak bogatih gostiju iz Rusije i Ukrajine, koji su zamenili Nemce kao platežno najsposobniju grupu turista". Ali, mnoge od njih su već prošle godine zaplašile – u odnosu na Tursku, Hrvatsku ili Grčku – visoke cene.

Na kraju se navodi da bi veliki vodovod od Skadarskog jezera koji je počeo da se gradi u decembru trebalo da pomogne da se prevaziđe hronična nestašica vode, ali da "kratko pred početak sezone neke promenade na obali u Crnoj Gori liče na pejsaže na Mesecu".
 
Vrh