Šta je novo?

Civilni aerodrom u Batajnici

Ево и зашто: батајнички аеродром може да прими лоукост летове уз веома мала улагања. Потребна је само скромна и мала пристанишна зграда, која може бити чак и монтажни објекат. Управо таква зграда и одговара потребама лоукостера, који би могли да понуде ниже цене, услед чега бисмо имали свеукупно већи број путника у ваздушном саобраћају. Сви су на добитку.

Na sve to treba dodati vrlo važan momenat za razvoj nj.potencijala
pa tačno da njegova zarada bude jednaka nuli sigurno dobijamo
-otvaranju novih radnih mesta
-proširenje podnude Beograda

Nije ni zanemariti ni dobitak od smanjivanja dela srestava iz budjeta koja se odvajaju
samo za to neprofitarno održavanje takvog kompleksa - manja grba vec preopterecenom društvu

Zagreb,Priština, Užice, Kraljevo ..... sve su to po odavno pola vojni pola civlni aerodromi
i funkcionišu bez problema i razotkrivanja veliiikih tajni

Vremenom kao svaka druga luka ustalice se na mapi i dobijace sve veše ,,mušterija,,
dok je zatvorena sigurno nema ni jedne
 
Пантограф":3fh4zfy0 je napisao(la):
Није проблем капацитет НТ - тај аеродром је скуп за лоукост. "Визер" је и најавио повећање цене карата, јер су им укинули неке фантомске попусте од раније. Сигурно би било јефтиније да се лети са адекватног аеродрома.

нерационално је сада улагати у Батајницу или Ковин. дај прво да се искористе капацитети НТ до краја, па тек онда да се адаптирају Батајница или Ковин, а то је да се прошири Т2, изгради Т3, па када НТ дође до 10+ милиона кренути у адаптацију. Румуни су 2012 године затворили аеродром Аурел Влајку и сав саобраћај пребацили на Хенри Коанду. а приде је Влајку пре затварања 2012. имао у 2011. 2,3 милиона путника. сада, Коанда има 7,6 милиона (у 2013 години, а било је 2010 - 4,8 милиона, 2011 - 5, а 2012 - 7,1)
 
Џони, нису бројке тако једноставне. Колико сам видео, на НТ није планирана изградња засебног терминала за лоукост. Без тога, имаћемо мање летова лоукост компанија и мањи број путника у авиосаобраћају - тиме и нпр. мање туриста у Београду. То би значило да је управо рационално улагати у Батајницу, тим пре што је улагање смешно. Смањење броја летова и поскупљење карата код "Визера" говори недвосмислено у прилог томе.

Штавише, ако не искористимо Батајницу (или Ковин), генијалци ће пожелети да граде аеродром у Ченеју (Нови Сад). А тамо нема ни бетонске писте, нема, реално, ничега. А и Београд је далеко, па ће бити и мање путника.

(Стари букурештански аеродром није било могуће проширити; зато је затворен - постао је, што би рекли, жртва свог успеха. Та опасност не постоји ни у Батајници, ни у Ковину.)
 
Како не треба? Не схватам зашто губиш из вида да тим компанијама (изузев "Изи џета", који има другачију политику) треба више кокошињац (нешто налик ономе из Берлина што је поставио Мекбејн, или бечки Чекин 1А - обична барака), неgo терминал типа Т1 на Николи Тесли?

Пружа нам се прилика да опуштено имамо два типа аеродрома у истом граду, практично без икаквог озбиљнијег трошка. Ето, Лондон данас има већ шест аеродрома са озбиљним редовним саобраћајем.
 
Pa moze valjda taj low cost kokosinjac da se izgradi na ANT
 
Тај кокошињац већ постоји у виду Т1.
 
@Igor
Може, али није у плану.

@Delija
Т1 је, ваљда, архитектонски најрепрезентативнији део тог аеродрома. Осим што има приступ авиомостовима, од којих лоукостери у принципу беже, не задовољава још један битан критеријум за лоукост-кокошињац: да има што нижи плафон (јер је у том концепту важан сваки цент, па и трошкови за грејање који се одражавају на цену коришћења аеродрома).
 
Пантограф":2a3s5wm9 je napisao(la):
Пружа нам се прилика да опуштено имамо два типа аеродрома у истом граду, практично без икаквог озбиљнијег трошка. Ето, Лондон данас има већ шест аеродрома са озбиљним редовним саобраћајем.

да ли си управо споменуо Лондон који има 15 милиона људи и аеродроме са укупним прометом од 138 милиона путника? (пет главних, Саутенд не рачунам. мада ако рачунаш и Саутенд, онда Лондон има 8 аеродрома)

Пантограф":2a3s5wm9 je napisao(la):
Т1 је, ваљда, архитектонски најрепрезентативнији део тог аеродрома. Осим што има приступ авиомостовима, од којих лоукостери у принципу беже, не задовољава још један битан критеријум за лоукост-кокошињац: да има што нижи плафон (јер је у том концепту важан сваки цент, па и трошкови за грејање који се одражавају на цену коришћења аеродрома).

па Т1 се и сада мизерно користи са толиким плафоном
 
Споменуо сам - "Лондон". Јака ствар. Рачунам и Саутенд. Дакле, Лондон има 6 цивилних аеродрома (и још више, ако рачунамо приватне). А ми већ имамо изграђена - ТРИ АЕРОДРОМА. А ја бих да од тога за цивилне сврхе користимо два. Шта је ту спорно?
 
Спорно је то што немамо пара, и што се додатни аеродроми не оспособљавају тек тако, већ када се јави јасна потреба. За сада, Аеродром Николе Тесле има довољно капацитета, али није на довољно високом нивоу да би оправдано могли трошити на адаптацију Батајнице, уместо да унапредимо тај, наш главни аеродром.
 
Igor":1i462hts je napisao(la):
Pa moze valjda taj low cost kokosinjac da se izgradi na ANT
Igore nije,, replika,, već samo je lep uvod za

Svi želimo sve najbolje ANTu
al ispade ako nije dobro za njih nije dobro nizakoga :?:

Ovde je reč o Bg resursu kojeg cela zemlja i Bgd placa iz budjeta
a ne donosi ni dinara niti ima dr. opipljive vajde od njega.

Ne razumem zašto tolika odobojnost
prema razvijajanja postojeceg potencijala
a koj ce omoguciti
-jeftinije održavanje postojeceg AB kompleksa
-otvaranje novih radnh mesta
-proširenja Bg ponude

Zašto je bolje sto ( low kost) kompanija otišla sa ANTa (i Bgda)
od toga da predje u Bataju pa i da je na samoj ivici retabilnosti

Otkud to da avio,,kokošinjac,, nije potreban Beogradu
kao da ne ne postoje studetni i ostali manje platežnii gradjani :shock:
 
Mislim da nije sporno da li je potrebno ali ne u tom obimu da moramo da osposobimo novi aerodrom vec da koristimo deo infrastrukture postojeceg i da ga nadogradjujemo prema potrebama trzista.
 
Upravo to :kk:
ovde se u suštini radi o pomanjkanju volje za pokretanja projekta AB
prvenstveno oko preimenovanje namene iz vojnog u civlno-vojni aerodrom

Siguran sam da ako na ovoj temi dodje do argumetovne ,,studije izvodjiosti,, oko aer. Batajnica
da to nece ostati bez odjeka :D te pokrenuce se sa mrtve tačke -bar korak u napred :)

Radi povezivanja istovremene rasprave koju je teško voditi na dva ,,fronta,,
viewtopic.php?f=17&t=138&p=274981#p274981
i jedan od mnogih interesantanih postova :)
Пантограф":1ccemcps je napisao(la):
Батајница је опремљена. У контролном торњу имају и човека који говори енглески. Још ако би ЧЗО (Чета за одржавање) сипала гориво и радила послове око авиона, био би то врло, врло јефтин зракодром :)

ЕДИТ: Чак бисмо смањили и издатак за војску активирањем Батаје.
 
Пантограф":jt7nct62 je napisao(la):
Шта је ту спорно?

рекао ти је 毋不敬,儼若思,安定辭 шта је спорно. ја НИСАМ против цивилног аеродрома на Батајници, али ЈЕСАМ у овом моменту јер нам НЕ ТРЕБА. НТ није стигао ни до 60% садашњих капацитета, а има простора да их утростручи. зашто трошити паре на Батајницу сада (осим да нам и она зврји празна), када те паре можемо да искористимо за унапређење постојећег аеродрома
 
Управо тако, ЏониЛи. Нико није против тога да имамо више аеродрома, већ против расипништва и неразложне употребе постојећих ресурса. Ако Аеродром Николе Тесле није достигао капацитет, при чему је, додатно, у стању које је далеко од идеалногу, логично је учинити следеће: побољшати инфрструктуру и квалитет ислуге постојећег аеродром, и створити планове у припреми за будуће превазилажење капацитета постојећег аеродрома - значи, да ли ширити НТ, градити нови аеродром итд.
 
НТ није стигао ни до 60% садашњих капацитета, а има простора да их утростручи.
Istina nije stigao ni do pola kapaciteta
al oterati cenom (40 % povečanje za hendling)
od koje ima vajde makar pedeset para mesečno
bez ponudjene alternative (Bataje) to je nama sada nedozvojena ludost

Razumem da nas nova kompanija uslovljava
sa nerazvijanjem konkurencije tipa pokretanje Avio geneksa i faforizovanjem nje same
u odnosu na ostale

Ovde se radi o razvijanju postojece luke sto
siguno nije u suprotnosti sa pisanim i ne pisnim odredbama ugovora oko flote

Poseredno ima uticaja ma opredelenje nekog dela putnika pri izboru kompanije
ali to nije za sve
jer neki putnici će leteti a neki morati dr. transp- sredstvom ili opet do Temišvara
Tužno je da pored Bataje idemo za Temišvar i oni imaju vajde a mi ne
Evo i primera oko volje i mogučnosti
U poredjenju sa cenom jedne Bg metro stanice , cena jedne manje montažne zgrade
za prihvat i otpremu puntika ili karga je smešno zanemarljiva
 
Već sada i bez izgradnje intermodularnog terminala pored Batajničke petlje
ostvareni su svi uslovi za još vece razvijanje svih kargo cenara
pored postojeceg drumskog i železničkog raskršća
nedostaje samo još da se osposobi postojeca jeftina vazdušna luka
za robu koja zahteva brz transport (uglavnom je to roba iz prehrabene inustrije)
a koja je sada jedna od retkih stvari koje i imamo za izvoz :)
 
Najbolje je iz pravca novobanovacke petlje napraviti pristup aerodromu, aerodrom poseduje dve piste i ova blize auto-putu bi mogla sluziti za civilni i kargo saobracaj. Takodje postoji velika povrsina na kojoj bi se mogla izgraditi aerodromska zgrada, a ta povrsina je trenutno pod sumom u okviru samog kompleksa. Postoji verovatnoca da ce austrijska firma Ajmaks (EYEMAXX) koja poseduje 60 hektara zemljista izmedju aerodroma Iauto-puta Beograd-Novi Sad, kod petlje Novi Banovci izgraditi kargo centar.
 
Писта на Батајничком аеродрому је у одличном стању, задњи пут сам по њој возио негде у мају 2008. године. Кад кажем возио мислим на аутомобиле, јер су на аеродрому одржаване промоције возила, углавном Сабових возила. Милина и ширина и без проблема и по 270 км на час.
 
boca-ica":v1am9gi8 je napisao(la):
al oterati cenom (40 % povečanje za hendling)

никога нису отерали. Виз је и даље ту, само је укинуо најглупљу могућу линију и склонио један авион. ниједна друга компанија се није јавила да се буни. а на сајту и даље стоје исте цене
 
Novi Sad je nedavno predstavio planove za nadogradnju Ceneja u regionalni aerodrom. Cenej je mnogo blizi Beogradu nego sto je Memingen Minhenu ili Sandefjord Oslu. Kovin je takodje zanimljiva ideja, mada taj aerodrom ima jako lose komunikacije. Moja ideja je da se napravi aerodrom na nekom od jalovista rudarskog basena Kolubara kod Stepojevca. To su ogromna prostranstva opustosene, sprzene zemlje a imaju pristup i magistrali, buducem autoputu, imaju zeleznicu ostalu od rudarske aktivnosti, pa se tu moze graditi i cargo terminal i terminal za LCC i iz centra Bg se stize za manje od sat vremena voznje.

Ovde se zanemaruje jedan bitan aspekat - ekoloski. Svi novi aerodromi se grade daleko od grada ne samo zbog manje cene i poreske osnovice zemljista, vec i zbog manje buke i aerozagadjenja. Batajnica bi bila jedan od retkih novih aerodroma u urbanoj zoni odnosnog grada. Ipak je od svih ovih kombinacija mozda najbolje da napravimo veliku investiciju u Teslu, dogradnjom novog terminala, odvojenog i fizicki od postojeca dva, izgradnju nove poletno sletne staze, ne duze od 2500m i prosirenje postojeceg cargo terminala. Glavni argument je sto je neki plafon naseg aerodromskog trzista negde na 10 miliona putnika godisnje. Tu je i cinjenica da kad se jednog dana, nadam se, pocne sa long haul letovima trebati dosta feeder linija koje obezbedjuju upravo LCC. Bataja bi se mogla koristiti kao pomocni aerodrom u sezoni, posto cemo u julu i avgustu imati blizu 600 000 putnika mesecno, sto ce biti ozbiljan test maksimalnog kapaciteta aerodroma.
 
Људи, схватите да је последњи аргумент против отварања Батајнице за цивилне летове управо пао - "Визеру" су укинуте повластице, на Николи Тесли мора да плаћа цене услуга као остале ("легаси") компаније, због чега смањује обим посла у Београду. Крај приче. Једна слична појава постоји све време - "Рајанер" неће да лети у Београд. Као што неће да лети за Беч, а хоће за Братиславу - тако би хтео и у Батајницу, или у Ковин.

Резонујете исувише шаблонски ("На АНТ има још места") и измиче вам да штету од отварања лоукост-саобраћају примереног аеродрома у београдском региону не би имао "Никола Тесла", већ "Ласта", "Мићко Лаповац", власници дивљих комбија за гастарбајтере... Постојање другачије, разноврсније понуде аеродромских услуга на домаћем авио-тржишту индуковало би настанак новог саобраћаја, тј. НОВИХ ПУТНИКА из и за Београд (питајте било ког саобраћајног инжењера и он ће вам рећи да је то материја са прве године тог факултета и из предмета "Увод у саобраћај", а питајте и Словаке колико британских туриста долази у њихов главни град, само зато што "Рајанер" интензивно лети за Братиславу).
 
Пантограф":38c8akaj je napisao(la):
..... штету од отварања лоукост-саобраћају примереног аеродрома у београдском региону не би имао "Никола Тесла", већ "Ласта", "Мићко Лаповац", власници дивљих комбија за гастарбајтере...
Odlično pojednostavljenje evo i moje dve banke:
Zbog kratkovidnosti , nema ni dobre volje za otvaranje drugog dohodovnog Bg resursa
vec se svi uhvatili jedne krave koju muzu ,
ali dve su dve :grand:
 
Vrh