Zbogom automobili
NOVA inicijativa urbanista da se gužve u centru grada rešavaju radikalnim promenama,proterivanjem automobil, naišle su na podeljeno mišljenje vozača i pešaka.
Nadležni smatraju da bi se urgentno rešavanje problema malog kapaciteta saobraćajne infrastrukture rešavalo kroz ključne projekte koji treba da se realizuju u narednih pet godina. Tu spadaju obilaznica, unutrašnji magistralni poluprsten, ali i uveđenje jednosmernih ulica i zabrana vožnje za automobile.
Gradski arhitekta Đorđe Bobić kaže da su za prvu deonicu UMP od Novog Beograda do Autokomande gotovi svi projekti, a radovi treba da krenu na jesen.
- U maju će biti tenderi za gradnju mosta i prilaza, a sada se radi na organizaciji saobraćaja u Radničkoj ulici i Jurija Gagarina, kako bi bile što manje gužve kada radovi započnu - objašnjava Bobić. - Tek kada se krajem 2009. godine završi ovaj deo UMP oslobodiće se pritisak na autoput i moći će da se rekonstruiše Gazela. Obilaznica bi za godinu i po dana trebala da stigne do Bubanj potoka, a za nastavak do Vinče i za most na Dunavu trebaće tri godine. Za taj deo "CIP" sada radi projekte.
Od važnih zahvata koji će smanjiti gužve u gradu i poboljšati protočnost gradski arhitekta najavljuje rekonstrukciju Slavije. Tramvaj će biti premešten u posebnu traku po obodu skvera. Biće pet traka, a svi pravci kretanja će se jasno definisati horizontalnom signalizacijom, pa vozila više neće jedna drugima smetati. Rekonstrukciju čeka i Karađorđeva ulica, koja će se kao i Savska širiti za jednu traku.
- Značajan zahvat sledeće godine biće pretvaranje Trga Republike u pešačku zonu. Prethodno regulacioni plan koji ovo predlaže treba da usvoji skupština grada. To je hrabra odluka, jer se potpuno menja režim saobraćaja - napominje Bobić. - Automobili će iz Kolarčeve skretati u Makedonsku, a odatle pored Doma Vojske u Braće Jugović. Trgom Republike i Vasinom ulicom moći će da prolazi samo javni prevoz i pešaci.
Ovaj predlog da se iz Kolarčeve skreće u Makedonsku kod vozača izaziva skepsu. Raskrsnica kod Doma omladine je već poprilično krcata vozilima, tako da će je novi talas koji stigne iz Kolarčeve dodatno opteretiti. U popodnevnom špicu na zeleno svetlo iz ovog pravca ugrabi da prođe sedam automobila i to kada nema trolejbusa. Na crveno ostane bar još pet da čeka.
Planirano je i da se okretnica GSP na Studentrskom trgu ukine i preseli u Dunavsku ulicu, a autobuske i trolejbuske linije biće produžene i ići će ulicom Tadeuša Košćuškog.
JEDNOSMERNI CENTAR
BOBIĆ predlaže da se u centru grada uvede režim jednosmernih ulica.
- Mnoge ulice su uske i ne mogu da prime količine vozila koje pristižu u njih, a sa druge strane mnoge su i prazne. Zato bi jednosmernim sistemom ravnomerno rasporedili saobraćaj i podjednako opteretili sve ulice u centru - objašnjava gradski arhitekta. - To je za sada ideja i najverovatnije će biti prihvaćena. Na ovakav način protok saobraćaja je rešen u centru Beča i Minhena.
Vecernje Novosti
NOVA inicijativa urbanista da se gužve u centru grada rešavaju radikalnim promenama,proterivanjem automobil, naišle su na podeljeno mišljenje vozača i pešaka.
Nadležni smatraju da bi se urgentno rešavanje problema malog kapaciteta saobraćajne infrastrukture rešavalo kroz ključne projekte koji treba da se realizuju u narednih pet godina. Tu spadaju obilaznica, unutrašnji magistralni poluprsten, ali i uveđenje jednosmernih ulica i zabrana vožnje za automobile.
Gradski arhitekta Đorđe Bobić kaže da su za prvu deonicu UMP od Novog Beograda do Autokomande gotovi svi projekti, a radovi treba da krenu na jesen.
- U maju će biti tenderi za gradnju mosta i prilaza, a sada se radi na organizaciji saobraćaja u Radničkoj ulici i Jurija Gagarina, kako bi bile što manje gužve kada radovi započnu - objašnjava Bobić. - Tek kada se krajem 2009. godine završi ovaj deo UMP oslobodiće se pritisak na autoput i moći će da se rekonstruiše Gazela. Obilaznica bi za godinu i po dana trebala da stigne do Bubanj potoka, a za nastavak do Vinče i za most na Dunavu trebaće tri godine. Za taj deo "CIP" sada radi projekte.
Od važnih zahvata koji će smanjiti gužve u gradu i poboljšati protočnost gradski arhitekta najavljuje rekonstrukciju Slavije. Tramvaj će biti premešten u posebnu traku po obodu skvera. Biće pet traka, a svi pravci kretanja će se jasno definisati horizontalnom signalizacijom, pa vozila više neće jedna drugima smetati. Rekonstrukciju čeka i Karađorđeva ulica, koja će se kao i Savska širiti za jednu traku.
- Značajan zahvat sledeće godine biće pretvaranje Trga Republike u pešačku zonu. Prethodno regulacioni plan koji ovo predlaže treba da usvoji skupština grada. To je hrabra odluka, jer se potpuno menja režim saobraćaja - napominje Bobić. - Automobili će iz Kolarčeve skretati u Makedonsku, a odatle pored Doma Vojske u Braće Jugović. Trgom Republike i Vasinom ulicom moći će da prolazi samo javni prevoz i pešaci.
Ovaj predlog da se iz Kolarčeve skreće u Makedonsku kod vozača izaziva skepsu. Raskrsnica kod Doma omladine je već poprilično krcata vozilima, tako da će je novi talas koji stigne iz Kolarčeve dodatno opteretiti. U popodnevnom špicu na zeleno svetlo iz ovog pravca ugrabi da prođe sedam automobila i to kada nema trolejbusa. Na crveno ostane bar još pet da čeka.
Planirano je i da se okretnica GSP na Studentrskom trgu ukine i preseli u Dunavsku ulicu, a autobuske i trolejbuske linije biće produžene i ići će ulicom Tadeuša Košćuškog.
JEDNOSMERNI CENTAR
BOBIĆ predlaže da se u centru grada uvede režim jednosmernih ulica.
- Mnoge ulice su uske i ne mogu da prime količine vozila koje pristižu u njih, a sa druge strane mnoge su i prazne. Zato bi jednosmernim sistemom ravnomerno rasporedili saobraćaj i podjednako opteretili sve ulice u centru - objašnjava gradski arhitekta. - To je za sada ideja i najverovatnije će biti prihvaćena. Na ovakav način protok saobraćaja je rešen u centru Beča i Minhena.
Vecernje Novosti