Šta je novo?

Cene nekretnina

Širina trotoara jeste jedan od bitnih elemenata komfora (i bezbednosti), i dostupnost istog pešacima. Npr. na Voždovcu nije neuobičajeno da je trotoar jako uzak i da je nedostupan jer su vozila parkirana na njemu, zbog čega pešak mora da ide ulicom. To je posebno problematično za stare i slabije pokretne, majke sa kolicima itd.
 
Daj ne zezaj, jesi li bio u Bareloni? Razumem da hvalis vajb, arhitekturu, klimu ali infrastrukturnu uredjenost grada?! Narucito centralni delovi Barri Gotic, El Born, Gracia. Tu niti ima odgovarajuceg sistema ciscenja ulica, odnosenja smeca a svakako ni kapaciteta za obitavanje i cirkulisanje takvog broja ljudi (koje mahom cine turisti). Loklano stanovnistvo Barcelene konstatno protestuje u vezi sa urasavanjem infrastrukture i povecanjem troskova, ahodno tome i famozna zabrana airbnb u gradu koji prakticno zivi od turizma. Drugo, ako je sirina ulica i trotoara standard komformnog zivota, onda je NBG bolji nego bilo koji deo Barcelone za zivot po tom kriterijumu.

nbg je dobar samo na bulevarima. udji u bilo koji blok, to se odma se srusi sve. pa u tom tvom bloku 21, je dzungla. necu da merim stvari po tome jer je samo ok trotoar pored prometnih bulevara. drugo, oni se bune, ali za stvari koje su one bune, to su mala maca u odnosu na nas. sto bi reko djura iz nadrealsita, ako ce mi najveci problem biti da mi pisu kaznu jer mi se kuce posralo ili sto mi krastavac ne raste pod tim uglom, nek mi ceo zivot pun problema.
 
Drugo, ako je sirina ulica i trotoara standard komformnog zivota, onda je NBG bolji nego bilo koji deo Barcelone za zivot po tom kriterijumu.

ja sam ovde, dve nedelje godisnje. ako cemo da ga merimo, ajd da ga merimo.
ovako guram kolica. najmanja ulicica zavucena, ima spusten prag za oko 2 metra sirine, i duzine 1m. to na nbg nemas nigde
drugo pred mene je uvek bici staza koja je odvojena od pesackog, tako da ne mozemo da se sudarimo. to na nbg nemas nigde
pored toga su parkinzi za motore i auta (za motore na nbg nemas nigde)
nema parkiranih na trotoarima nigde (na nbg nemas samo na glavnim bulevarima)
nemas parkirani na krivinama (na nbg nemas to samo na bulevarima)

mogu sada da nabrajam. ja zivim na nbg i znam prednosti i mane, ali te stvari su ocigledne razlike u odnosu na tmao

1762335616391.png
 
Zavisi sta podrazumevamo pod visoke pozicije, ali iz mog iskustva se do njih vise dolazi radom i trudom uz dobro sproveden karijerni plan, nego preko veze. Ne pricam o porodicnom firmama, nego scale up i start up firmama.

Vecina primera koje znam su postali direktori jer su bili spremni vise da rade i da se cimaju, a bili su i spoosbni da zavrse posao. Imali su neki i srecu da budu u pravom trenutku na pravom mestu.

Ja prvi ne bih dao visoku poziciju u mojoj firmi nekom jer mi je prijatelj, rod.
Ljudi mnogo poistovećuju vezu i poznanstvo.

Nećeš doći na visoku poziciju preko veze, ali ćeš teško doći na istu ako te neko tu već ne poznaje i nije radio sa tobom.
Konkurs "na slepo" je uglavnom poslednja opcija. Pre toga idu nedelje ako ne meseci masiranja po svim mogućm sastancija "koga znaš da bi bio dobar".
 
Prva stvar sto se toga tice je da postane nenormalno parkirati na trotoaru. Treba doduse izgraditi dovoljno garaza i javnih parkinga.

Kod nas je i dalje uvrezeno misljenje da treba imati auto po svaku cenu, iako nemas gde da parkiras. Tako u mom naselju uvek izbija svadja jer ljudi jednostavno ne kapiraju da to sto ima manjak parking mesta, ne znaci da mogu da parkiraju gde hoce i tako da blokiraju nesto. Ako je malo parkinga ili kupi garazu, ili parkiraj kilometar dalje ili prodaj auto.
 
Prvo parking, a onda je NBG i drastično uporpašćen crtanjem bici staza po trotoarima. Sada više nigde ne možeš da pustiš dete ispod 5 godina da ide samo, a na nekim mestima je čak teško da dvoje idu jedno pored drugog.
 
Ljudi mnogo poistovećuju vezu i poznanstvo.

Nećeš doći na visoku poziciju preko veze, ali ćeš teško doći na istu ako te neko tu već ne poznaje i nije radio sa tobom.
Konkurs "na slepo" je uglavnom poslednja opcija. Pre toga idu nedelje ako ne meseci masiranja po svim mogućm sastancija "koga znaš da bi bio dobar".
To jeste, slazem se, samo to poznanstvo znaci i da taj sto te dovodi zna tvoju radnu etiku i misli da si sosoban za taj posao. Verovatno ste negde i radili pre zajedno. Zato sam i pomenuo karijerni plan. Ali kao sto kazes, postoji razlika izmedju dva pojma.
 
Prva stvar sto se toga tice je da postane nenormalno parkirati na trotoaru. Treba doduse izgraditi dovoljno garaza i javnih parkinga.

Kod nas je i dalje uvrezeno misljenje da treba imati auto po svaku cenu, iako nemas gde da parkiras. Tako u mom naselju uvek izbija svadja jer ljudi jednostavno ne kapiraju da to sto ima manjak parking mesta, ne znaci da mogu da parkiraju gde hoce i tako da blokiraju nesto. Ako je malo parkinga ili kupi garazu, ili parkiraj kilometar dalje ili prodaj auto.

To ne može da postane nenormalno dokle god je urbanistički prihvatljivo da investitori pokriju 99% površine parcele zgradom, i da pravdaju to postojanjem podzemne garaže, gde naplaćuju mesta po 20-30k evra.

U praksi pola stanara ne kupuje parking mesto, već počnu da urnišu ulicu ispred i okolne i pretvaraju ih u lični parking. Da ne govorim o onima koji imaju 2-3 auta.

Poseban krug pakla za investitore koji čitave mega projekte grade sa nedovoljno spoljnih parking mesta - ranije pominjani Sanivil u VB koji ima preko 100 lamela nabijenih jedna uz drugu, zbog čega je svaki centimetar trotoara pretvoren u parking, i pešaci su osuđeni da hodaju posred ulice u glanc novom naselju.
 
Slazem se i tu. Odgovornost je na investitroima, odnosno drzavi da propise i sprovodi mere. Mada treba i ovaj sto kupuje da gleda gde i koji su uslovi u vezi projekta.
Zacaran krug iz koga se tesko izlazi.
 
To ne može da postane nenormalno dokle god je urbanistički prihvatljivo da investitori pokriju 99% površine parcele zgradom, i da pravdaju to postojanjem podzemne garaže, gde naplaćuju mesta po 20-30k evra.
Te garaze se iznajmljuju za oko 100 EUR doduse... to nije neki trosak za potrebe kola na mesecnom nivou.

Prva stvar sto se toga tice je da postane nenormalno parkirati na trotoaru. Treba doduse izgraditi dovoljno garaza i javnih parkinga.

Kod nas je i dalje uvrezeno misljenje da treba imati auto po svaku cenu, iako nemas gde da parkiras. Tako u mom naselju uvek izbija svadja jer ljudi jednostavno ne kapiraju da to sto ima manjak parking mesta, ne znaci da mogu da parkiraju gde hoce i tako da blokiraju nesto. Ako je malo parkinga ili kupi garazu, ili parkiraj kilometar dalje ili prodaj auto.
Dzabe, kod nas ces imati situaciju npr kod pinkija u Zemunu da su ulice popunjene a garaza polu prazna. Nece ljudi da placaju parking / garazu o tome se radi.
 
Slazem se i tu. Odgovornost je na investitroima, odnosno drzavi da propise i sprovodi mere. Mada treba i ovaj sto kupuje da gleda gde i koji su uslovi u vezi projekta.
Zacaran krug iz koga se tesko izlazi.

Ma znaš kako je sa novogradnjama, pola kupaca su ti u startu investicioni, njih parking mesta ne zanimaju. Oni to izdaju nekome ko ima auto, i onda on drugu opciju ni nema nego da parkira na ulici. Mnogo je slučajeva u gradu gde parking zgrade bude poluprazan, a na ulici armagedon.
 
U praksi pola stanara ne kupuje parking mesto, već počnu da urnišu ulicu ispred i okolne i pretvaraju ih u lični parking. Da ne govorim o onima koji imaju 2-3 auta.
Slažem se no ima primera i da ne možeš da kupiš parking mesto jer je već prodato (neko kupio 10 npr). Prodaj ali tek kad prodaš sve stanove, pa ako ostane neko parking mesto onda ga prodaj drugome. Moraju svi kupci stanova prvo da odluče da li će ili neće kupiti parking mesto, a ne da jedan kupi odmah 10. Može, ako je kupio 10 stanova.

Nece ljudi da placaju parking / garazu o tome se radi.
Ovo je takodje problem. Gledam pre neki dan žena staje ispred prodavnice i zagradjuje 2 parkirana automobila. 10m ispod parking mesto ali treba platiti 50din, a em je 10m dalje, ona mora tu ispred prodavnice, to je njeno zakonsko pravo.
 
Ljudi mnogo poistovećuju vezu i poznanstvo.

Nećeš doći na visoku poziciju preko veze, ali ćeš teško doći na istu ako te neko tu već ne poznaje i nije radio sa tobom.
Konkurs "na slepo" je uglavnom poslednja opcija. Pre toga idu nedelje ako ne meseci masiranja po svim mogućm sastancija "koga znaš da bi bio dobar".
I kada je konkurs na slepo. Traži se u kojim firmama si radio pa i kontakti od osoba koje to mogu da potvrde. Kasnije ti menadzment ili direktori zovu te osobe da provere i čuju njihovo vidjenje.
Kao i kod Investitora daju reference šta su sve uradili, pa možeš da odeš u te zgrade i popričaš sa kupcima tih nekretnina.
 
Poseban krug pakla za investitore koji čitave mega projekte grade sa nedovoljno spoljnih parking mesta - ranije pominjani Sanivil u VB koji ima preko 100 lamela nabijenih jedna uz drugu, zbog čega je svaki centimetar trotoara pretvoren u parking, i pešaci su osuđeni da hodaju posred ulice u glanc novom naselju.
Tamo na kraju Vojvode Vlahovica (ne znam da li je Mitrovo brdo kako se racuna, ulica Milovana Vidakovica) ima jedan kruzni tok gde se ljudi bukvalno parkiraju po trotoaru i dvosmerna ulica postaje samo sa jednom trakom, i cak i malo zakace i kruzni tok.
E sad sta je ovde najjaca prica: Ti udjes u kruzni tok, i onda sedis u kruznom toku i cekas, cekas da se ulica u koju ti zelis da udjes isprazni, jer je jedna traka zauzeta automobilima koji su na trotoaru. Najjace urbanisticke price.
 
Te garaze se iznajmljuju za oko 100 EUR doduse... to nije neki trosak za potrebe kola na mesecnom nivou.

Ljudi koji plaćaju kirije po gradu 400-500 evra treba da povećaju sebi trošak za 20% zbog imbecilnosti i šurovanja grada i investitora?

Najbolje da živim da bih radio da bih plaćao iznajmljivanje parkinga koji mi treba jer moram autom na posao jer mi je javni prevoz đubre, dok oni dele kajmak od ekstra stanova koje su uglavili na parcelu.

Nekada je bilo normalno da postoje spoljna parking mesta u naseljima, vidi Bežaniju ili Stepu.
 
Ljudi koji plaćaju kirije po gradu 400-500 evra treba da povećaju sebi trošak za 20% zbog imbecilnosti i šurovanja grada i investitora?

Najbolje da živim da bih radio da bih plaćao iznajmljivanje parkinga koji mi treba jer moram autom na posao jer mi je javni prevoz đubre, dok oni dele kajmak od ekstra stanova koje su uglavili na parcelu.

Nekada je bilo normalno da postoje spoljna parking mesta u naseljima, vidi Bežaniju ili Stepu.
Bilo je normalno i da se terasa ili dobije uz stan ili da se gleda 50% njene vrednosti, pa i ostava, pa i mesto u podrumu. Tako da su cene otišle uračunajući ove stvari dosta više nego što imamo evidenciju porasti nekretnina u odnosu na taj period.
 
Prva stvar sto se toga tice je da postane nenormalno parkirati na trotoaru. Treba doduse izgraditi dovoljno garaza i javnih parkinga.
Treba napraviti sistemski zakon koji forsira investitora da pokrije kvadrate parking mestima. Znaci ne ono imam 50 stanova i 10 parking mesta nego imam 50 stanova i 75 parking mesta.

Kod nas je i dalje uvrezeno misljenje da treba imati auto po svaku cenu, iako nemas gde da parkiras. Tako u mom naselju uvek izbija svadja jer ljudi jednostavno ne kapiraju da to sto ima manjak parking mesta, ne znaci da mogu da parkiraju gde hoce i tako da blokiraju nesto. Ako je malo parkinga ili kupi garazu, ili parkiraj kilometar dalje ili prodaj auto.
Sta da rade ljudi kad nemaju gde da parkiraju a saobracaj je katastrofa. Neko zivi u jednom delu grada a radi u drugom, kako da stigne na posao, prevozom, metroom?
 
Ljudi koji plaćaju kirije po gradu 400-500 evra treba da povećaju sebi trošak za 20% zbog imbecilnosti i šurovanja grada i investitora?

Najbolje da živim da bih radio da bih plaćao iznajmljivanje parkinga koji mi treba jer moram autom na posao jer mi je javni prevoz đubre, dok oni dele kajmak od ekstra stanova koje su uglavili na parcelu.

Nekada je bilo normalno da postoje spoljna parking mesta u naseljima, vidi Bežaniju ili Stepu.
Poenta je da ako ti je puno da das 20-30k eur za garazu onda je iznajmljujes, pricam o tome iz ugla da kupujes novogradnju i vec si novcano van ugrozene kategorije.
A da bih ja bio drastican sto se tice kola u gradu bio bih, duplirao bih broj autobusa i skroz ukinuo parkiranja po centralnim zonama van garaza a povecao i drasticno kazne za nepropisna parkiranja.

Ali jbg, onda bi ti se smanjio doprinos od akciza za gorivo kada umesto 40 kola na putu imas jedan autobus.
 
To ne može da postane nenormalno dokle god je urbanistički prihvatljivo da investitori pokriju 99% površine parcele zgradom, i da pravdaju to postojanjem podzemne garaže, gde naplaćuju mesta po 20-30k evra.
Mora parking mesto u zgradi da bude vezano za stan i da ne moze da se kupi stan bez kupovine parking mesta, drugacije ne ide. Ali morala gbi da se kapuje cena za parking a ne da bude komercijalna (to komercijalna je sumanuto jer izgradnja toga ne kosta nista a naplacuju kvadrat kao opremljen stan)

U praksi pola stanara ne kupuje parking mesto, već počnu da urnišu ulicu ispred i okolne i pretvaraju ih u lični parking. Da ne govorim o onima koji imaju 2-3 auta.
Uslovis ih da moraju da kupe

Poseban krug pakla za investitore koji čitave mega projekte grade sa nedovoljno spoljnih parking mesta - ranije pominjani Sanivil u VB koji ima preko 100 lamela nabijenih jedna uz drugu, zbog čega je svaki centimetar trotoara pretvoren u parking, i pešaci su osuđeni da hodaju posred ulice u glanc novom naselju.
E to je vec problem ... Opet sistemski zakon, ko im je dozvolio da prave toliko stanova a nemaju resene parkinge ...
 
Treba napraviti sistemski zakon koji forsira investitora da pokrije kvadrate parking mestima. Znaci ne ono imam 50 stanova i 10 parking mesta nego imam 50 stanova i 75 parking mesta.


Sta da rade ljudi kad nemaju gde da parkiraju a saobracaj je katastrofa. Neko zivi u jednom delu grada a radi u drugom, kako da stigne na posao, prevozom, metroom?

Mora parking mesto u zgradi da bude vezano za stan i da ne moze da se kupi stan bez kupovine parking mesta, drugacije ne ide. Ali morala gbi da se kapuje cena za parking a ne da bude komercijalna (to komercijalna je sumanuto jer izgradnja toga ne kosta nista a naplacuju kvadrat kao opremljen stan)

Uslovis ih da moraju da kupe
Takav zakon već postoji, čini me se 1,1 parking mesto po stanu. Znači ako je 50 stanova onda 55 parking mesta. Problem je što ljudi ne žele ili ne mogu da kupe parking mesto po ceni kao da kupuju trećinu stana (jedva skupe za učešće) ili neko kupi 5 parking mesta da bi izdavao, a ima i toga da investitor od parking mesta napravi lokal i izmeni plan. Spominjao sam na drugoj temi ograničenje cene parking mesta ali je tako mišljenje dočekano na nož :) (npr i ti se zalažeš da se država ne meša u cene).
 
Ima dosta novogradnji gde te uslove da moras da kupis parking mesto uz stan. Ostane im dosta neprodatih parking mesta jer ljudi koji uzimaju investiciono ne uzimaju parking mesta, pogotovo po cenama po kojima se prodaju
 
Takav zakon već postoji, čini me se 1,1 parking mesto po stanu. Znači ako je 50 stanova onda 55 parking mesta. Problem je što ljudi ne žele ili ne mogu da kupe parking mesto po ceni kao da kupuju trećinu stana (jedva skupe za učešće) ili neko kupi 5 parking mesta da bi izdavao, a ima i toga da investitor od parking mesta napravi lokal i izmeni plan.
Stvar je u tome da investitor ne moze da proda stan bez garaze. Ne moze posle ni vlasnik stana, treba to dovesti u neraskidivu vezu, tu bi trebalo dodati clan neki zakona. To sad sto ti nemas auto, iznajmi slobodno, dalo bi se cak i urediti da postoji preduzece koje bi se bavilo time. Takodje se ne slazem ni sam procentom, treba da bude 5:3 za 3 stana 5 parking mesta (klackalice ili kako vec, nebitno je)

Spominjao sam na drugoj temi ograničenje cene parking mesta ali je tako mišljenje dočekano na nož :) (npr i ti se zalažeš da se država ne meša u cene).
Da, zalazem se da se to ogranici, i to da se ogranici tako da ne moze ni da se preprodaje posle kao posebna jedinica. Te fore da ce trziste sve samo da uredi ne funkcionisu nigde a kod nas su nas dovele da imamo opsti haos sa parkinzima.
 
Ja bih najradije uveo da se daje obavezno "besplatno" uz stan, pa on neka obračuna cenu parkinga u cenu stana. Ovako imam osećaj da dobijaju leba preko pogače sa prodavanjem mesta odvojeno.
 
treba da bude obrnuta logika. da se jako kaznjava parkiranje po ulicama i slicno. i onda posle ce se to regulisati samo, dal u prodaji dal u imanju auta itd itd
 
Vrh