Šta je novo?

Cene nekretnina


“Mi imamo ekstra bogatu klasu u malom procentu i većinu ljudi koji su na donjoj granici, dok je srednjeg staleža oko 10 odsto. Ukoliko se budu gradili luksuzni projekti namenjeni eliti doći će stranci, kupovaće zemlju, poslovne prostore, nekretnine i postaćemo moderna kolonija. Taj scenario je moguć, ali ja ga ne priželjkujem”, iskren je Milić Đoković.
Zanimljiv clanak, verujem da cemo cuti zanimljiva tumacenja i nasih eksperata sa foruma :)
 
Zanimljiv clanak, verujem da cemo cuti zanimljiva tumacenja i nasih eksperata sa foruma :)
Meni je zanimljivo da je rekao da imamo 10% srednje klase a pri tome nije postavio kriterijume (verovatno se mislil na RTS kriterijume)

S druge strane to bas i nije za radovanje. Manje dozvola manje stanova, manja ponuda ... ako traznja bude iznad ponude cene idu gore. Pitanje je samo sta ce biti sa potraznjom a ne bih sa spekulisem.
 
Poslednja izmena:
Ok je biti i podstanar (čitaj "niskostaležni").
Pre neki dan mi došao majstor nešto za struju sitno, i završi mi to za 5 minuta i kaže: naplatio bi ti 4 soma, ali si podstanar, neka bude 3.
A meni se brk prkosno nasmeši (mislim se, znam teee puško), pa ga tapnem bratski po ramenu: e, jesi čovečina, svaka ti čast! I izvadim četiri soma iz malog džepa (jer sam tako u mogućnosti, šta on meni da daje popusta gov jedno, ajde sad popravka struje za celu zgradu!).

Lepo je biti podstanar. Avantura jedna letnja, kao iz spota Saleva Kovačevića, čuj mene Salev, Salev.
 
Meni je zanimljivo da je rekao da imamo 10% srednje klase a pri tome nije postavio kriterijume (verovatno se mislil na RTS kriterijume)

S druge strane to bas i nije za radovanje. Manje dozvola manje stanova, manja ponuda ... ako traznja bude iznad ponude cene idu gore. Pitanje je samo sta ce biti sa potraznjom a ne bih sa spekulisem.
Meni se cini da je solidno potcenio procenat srednje klase.
 
Ma jok, Milić ga gađa pravo u glavu. Slona u oko, lisac je to, prekaljena kuka. Ima podatke "sa terena".
 
Slazem se, nasi projekti za inovacije su bedni...
Ja sam gledao npr, da otvorim novi D.O.O. sa par ljudi za startup ove godine, ja posto vec imam firmu u istoj delatnosti bih automatski eliminisao nas za dosta tih podsticaja, jer iz nekog razloga stoji da "osnivac u trenutku osnivanja ne sme biti zaposlen" ili da ne sme da posluje u drugoj firmi, ili druge nebuloze.
Mogu ja da budem osnivač te tvoje nove firme, verujem u tvoj biznis plan i ideju.
Možemo imati kancelarije u mom stanu, dobro je izdati IT firmi stan.
Realno bih i hteo da naučim više o poslovanju IT a da ne radim direktno programiranje 😉
Imam ti već par njih koji bi volontirali 1-2 meseca.
Do tada bih malo ušao u štos da mi kažeš šta nam je još potrebno.
 
“Mi imamo ekstra bogatu klasu u malom procentu i većinu ljudi koji su na donjoj granici, dok je srednjeg staleža oko 10 odsto. Ukoliko se budu gradili luksuzni projekti namenjeni eliti doći će stranci, kupovaće zemlju, poslovne prostore, nekretnine i postaćemo moderna kolonija. Taj scenario je moguć, ali ja ga ne priželjkujem”

U tome i jeste suštinski problem Beograda, filozofija razvoja grada je decenijama unazad bila usmerena na izgradnju za odabrane, umesto za sve. Urbanistički propisi koje vučemo još iz vremena Jugoslavije danas samo dodatno podižu cenu kvadrata, dok niska produktivnost društva onemogućava prosečnom građaninu da sebi priušti stan po tim pravilima.

S druge strane, nismo u mogućnosti da sistemski razvijamo socijalna naselja sa svim pratećim sadržajem, infrastrukturom, kanalizacijom, uređenjem okoline, pa ni metroom ili da imamo ogromnu ekspanziju grada pa da postoji suficit stanova, a ne deficit (kao sto je sada)

Naša trenutna ekonomija jednostavno ne može da iznese urbanizam jugoslovenskih standarda. Uz liberalizaciju planiranja, mogli bismo da dobijemo pristupačniji, možda estetski manje atraktivan grad. Ali, mislim se da za takvo rešenje postoji veoma malo spremnosti u društvu.

Na kraju, verujem da je jedan od najvećih propuštenih koraka Beograda to što na vreme nije izgradio metro i kvalitetan javni prevoz. Da jeste, danas bi onaj ko plaća 5.000 do 6.000 evra po kvadratu za stan u Beogradu barem imao priliku da uživa u pogodnostima koje su uobičajene u velikim evropskim metropolama.
 
Na kraju, verujem da je jedan od najvećih propuštenih koraka Beograda to što na vreme nije izgradio metro i kvalitetan javni prevoz. Da jeste, danas bi onaj ko plaća 5.000 do 6.000 evra po kvadratu za stan u Beogradu barem imao priliku da uživa u pogodnostima koje su uobičajene u velikim evropskim metropolama.
Koje su to pogodnosti uobicajene za evropske metropole koje bi ljudi u zgradama gde kvadrat kosta 5-6k eur imali priliku da uživaju kada bi postojao metro? Valjda je logicnije da bi metro rasteretio centar i NBG i da bi se ljudi iz rubnih zona grada lakše i brže kretali. To bi omogućilo da se grad ravnomernije razvija sto jeste neophodno.
 
Koje su to pogodnosti uobicajene za evropske metropole koje bi ljudi u zgradama gde kvadrat kosta 5-6k eur imali priliku da uživaju kada bi postojao metro? Valjda je logicnije da bi metro rasteretio centar i NBG i da bi se ljudi iz rubnih zona grada lakše i brže kretali. To bi omogućilo da se grad ravnomernije razvija sto jeste neophodno.
Kada govorim o pogodnostima, prvenstveno mislim na metro. U većini evropskih metropola javni prevoz ne koriste samo pripadnici srednje ili niže klase, već i oni iz viših slojeva. Ako već plaćaš 5.000 evra po kvadratu u A Bloku, zar ne bi bilo logično da očekuješ da ti u u radijusu od kilometar bude metro stanica ili tramvaj koji nije neki turski fuš.
 
Kada govorim o pogodnostima, prvenstveno mislim na metro. U većini evropskih metropola javni prevoz ne koriste samo pripadnici srednje ili niže klase, već i oni iz viših slojeva. Ako već plaćaš 5.000 evra po kvadratu u A Bloku, zar ne bi bilo logično da očekuješ da ti u u radijusu od kilometar bude metro stanica ili tramvaj koji nije neki turski fuš.
To bas nije tačno. Javni prevoz koristi ko mora. Niko se ne vozi rado sa beskućnicima i narkomanima.
 
Idemo Vojvodino :kum:

Screenshot 2025-06-20 at 22.01.26.png
 
Kada govorim o pogodnostima, prvenstveno mislim na metro. U većini evropskih metropola javni prevoz ne koriste samo pripadnici srednje ili niže klase, već i oni iz viših slojeva. Ako već plaćaš 5.000 evra po kvadratu u A Bloku, zar ne bi bilo logično da očekuješ da ti u u radijusu od kilometar bude metro stanica ili tramvaj koji nije neki turski fuš.
Pa ok, metro je univerzalno dobro, voze se i bogati i siromasni. Ali veci benefit od meteroa ce imati onaj sa Ostruznice ako moze da dodje na posao u Airport city ili u Galeriju na pice ili da proseta gradom i sve to za 15 minuta.
 
Pa ok, metro je univerzalno dobro, voze se i bogati i siromasni. Ali veci benefit od meteroa ce imati onaj sa Ostruznice ako moze da dodje na posao u Airport city ili u Galeriju na pice ili da proseta gradom i sve to za 15 minuta.
Pa jeste benefit za periferiju, ali treba imati u vidu da je Beograd danas postao veoma velik grad. Čak i delovi oko Airport City-ja, gde cena kvadrata ide i do 6.000 €/m², su znatno udaljeni od centra. Verujem da bi stanovnicima tog kraja itekako odgovaralo da imaju metro kojim bi za 15 minuta mogli da stignu do centra grada, umesto da se svakodnevno muče automobilom, tražeći parking i probijajući se kroz saobraćaj. Ipak, vreme je novac, a ako plaćaš tu cenu, očekuješ da ti se kretnja kroz grad dosta smanji, i da ne trošiš svoje vreme u gužvi.
 
Taj kraj ce se nacekati, mada je stvarno potreban bolji prevoz. Blizu bi trebalo da prolazi linija 3 i to teorijski. Teroijske su i prve dve, nazalost.
Sto se tice voznje metroom i alternativnim vidovima prevoza, u metropolama ih dosta ljudi koristi, bar u Evropi. Poslovni ljudi, menadzeri, sljakeri…

Ono sto je Evropa dobro shvatila je da ako pospesuje kolski prevoz gradnjom dodatnih traka, parking mesta i sl., imace vise kola buke i guzve na ulicama. Najbolji primer je Holandija, kada gledam slike pre 40 godina i sada, mnogi gradovi su neprepoznatljivi.
USA je druga prica, tamo su gradovi od pocetka osmisljeni drugacije. Mada meni je “walkable city” velika prednost za zivot.
 
Pa jeste benefit za periferiju, ali treba imati u vidu da je Beograd danas postao veoma velik grad. Čak i delovi oko Airport City-ja, gde cena kvadrata ide i do 6.000 €/m², su znatno udaljeni od centra. Verujem da bi stanovnicima tog kraja itekako odgovaralo da imaju metro kojim bi za 15 minuta mogli da stignu do centra grada, umesto da se svakodnevno muče automobilom, tražeći parking i probijajući se kroz saobraćaj. Ipak, vreme je novac, a ako plaćaš tu cenu, očekuješ da ti se kretnja kroz grad dosta smanji, i da ne trošiš svoje vreme u gužvi.
Ti stanovi JESU u centru grada :) Novi Beograd je odavno postao centar grada, i ne vidim uopšte šta to ima u Starom Gradu a da nema na Novom Beogradu. A za obrnuto vidim mnogo toga.
 
Ti stanovi JESU u centru grada :) Novi Beograd je odavno postao centar grada, i ne vidim uopšte šta to ima u Starom Gradu a da nema na Novom Beogradu. A za obrnuto vidim mnogo toga.
Novi Beograd je kao grad za sebe ali i tamo postoje različite lokacije. Delta District (i blokovi 20, 21) su praktično na 15-20 minuta hoda od centra grada. Ritz i blokovi oko nekadašnjeg hotela Jugoslavija su najbolja mikrolokacija. Blokovi 70, 44, 45 su opet urbanistički dobro rešeni i imaju pogled na Savu, sto je veliki plus. West 65, A blok i okolina nije bas lokacijiski najsrecnije resenje osim ako ne radiš u Airport Cityju, pa da je prednost sto peške mozes za 5 minuta da dodjes do posla. Sve ostalo je na strani lokacija koje sam naveo.
 
Poredjenje NBGD i Centra je po meni slicno kao da poredis Roterdam i Amsterdam, oba grada imaju svoju svrhu, pa tako i NBGD i centar.

Centar - turisticki deo, stari grad ima staru arhitekturu i sto bi neki ljudi rekli "dusu", nocni izlasci, fakulteti , muzeji, pozorista, itd
NBGD - vise fokusiran na obicnog coveka, svakodnevni zivot i posao, dosta firmi, vise se i normalnije siri deo grada u odnosu na drugi deo preko reke

Po meni centar je dobar u periodu od 20-30 godina, dok si mlad covek, vise izlazis, blize ti je fakultet itd, posle toga kada je vreme za porodicu po meni je NBGD bolja opcija.
 
NBG nije centar grada.
До скоро није могао проћи ни као град ал не можеш обајснити људима да насеље од 300к људи које је до пре 20 година имало једно позориште, један музеј и један биоскоп није био град и да је то имало далекосежне негативне социо-економске последице на друштво.
 
Vrh