Šta je novo?

Cene nekretnina

Svima koji veličaju razvoj grada Beograda predložio bih najpre edukaciju na temu razvoja, a zatim da se informišu koje su sve vile najpoznatijih beogradskih arhitekata srušene na Dedinju, Resavskoj i tako dalje. Srušene naravno da bi zidao ko šta hoće na istom mestu. Skrnavljenje kulturno istorijskog nasleđa je ozbiljna stvar i ne prolazi ni u jednom gradu sa kojim se poredi Beograd na ovom forumu.
Kako očekuješ da se oni informišu kada nikad ne obilaze nijednu drugu temu ovog foruma osim ove i par drugih o njihovim investicijama u izgradnji...

Ne zaboravi da je jedan od njih nedavno izjavio da ne vidi nikakav veliki procenat divlje ili nepropisne gradnje. U njihovim očima, Beograd je Beverli Hils, ekipa koja ga jaše, pardon - vodi su mesije i geniji, a ostali, obični ljudi koji žive ovde treba da budu presrećni i prezahvalni što im se dopušta da budu deo ovakvog istorijskog događaja (ono, svaki dan istorijski dan, copyright by Nelečeni, Sliniša i sićVe iz šahta) i ove zlatne ere na kojoj nam ceo svet zavidi.
 
Ja stvarno nemam vremena, evo odgovoricu ti samo na poslednje pitanje.

- zdravlje i cist vazduh
- lepota za oci, ne samo stare zgrade, jer to ne bi bilo fer, vec sve je nekako pod konac, cisto, uredjeno, lepo za dosta zelenila.
- odlican gradski prevoz, od tacke a do tacke b stizem za 15-20 minuta pa ne moram da idem kolima, parkiram, trosim vreme koga nemam.
- ogromni sadrzaji, sto kulturni, sto rekreativni i u gradu i u neposrednoj okolini i lepo za decu.
- zdrava ekomonija, dosta posla. sigurna drzava,,,
I ok, kako to kvantifikujes? Ako tri puta skuplji kvadrat nije bolji, koliko bi trebalo da bude jeftiniji Beograd? 6 puta? Koliko bi onda trebalo da kosta jedan Bangalor npr? 100e kvadrat?
 
Kako očekuješ da se oni informišu kada nikad ne obilaze nijednu drugu temu ovog foruma osim ove i par drugih o njihovim investicijama u izgradnji...

Ne zaboravi da je jedan od njih nedavno izjavio da ne vidi nikakav veliki procenat divlje ili nepropisne gradnje. U njihovim očima, Beograd je Beverli Hils, ekipa koja ga jaše, pardon - vodi su mesije i geniji, a ostali, obični ljudi koji žive ovde treba da budu presrećni i prezahvalni što im se dopušta da budu deo ovakvog istorijskog događaja (ono, svaki dan istorijski dan, copyright by Nelečeni, Sliniša i sićVe iz šahta) i ove zlatne ere na kojoj nam ceo svet zavidi.
To sto neko ne pise na drugim temam ne znaci da ih ne cita.

NIko nije izvalio tako nesto. Uporno ti je jedini nacin da ispadnes pametan u ovoj raspravi to da izmislis potpuno tudji odgovor i na to odgovaras. Ili to ili si disleksican, ja nemam drugi odgovor.
 
Hvala batice, drago mi je da si našao vremena da ih pogledaš, jer znam da kao grafički dizajner sigurno imaš puno posla i obaveza, tako da mi je čast što izdvajaš toliko vremena i truda na ovu temu i samim tim na gledanje i komentarisanje mojih objava. Ja se divim tebi i Defketu kako uspevate da balansirate između održavanja svojih IT biznisa i dežuranja na forumu 16 sati dnevno i osvrtanja na sve što se ovde napiše.
Pa kako ti stignes da prokomentarises svaku temu? Ja koliko znam radi se 8-10 sati dnevno. Ostatak vremena si slobodan da trosis kako hoces. A i nije poenta koliko radis, nego za koliko radis.

Eto ne vredi vama paranoidnim kontrasima objasnjavati nesto, vi imate svoje zamisli i ubedjenja, pa i kada je nesto belo, po vama je crno. Ja sam rekao ko sam i opet ne vredi, ne znam sta ti treba, jmbg i da snimam 24/7 lajv da bi znao ko sam.
Cene me interesuju jer sam kupio stan, a ako budem u prilici ulozicu jos u nekretnine, ako ne bude bolje prilike, a cini mi se da ce biti.
Ja ne znam zasto tebe interesuju cene kada neces da kupijes ni prodajes nista, potpuno gubis vreme na temi sa kojom nema veze.
 
Ja okrećem na poređenje Beča i Beograda?

Kako to, kad je moj prvi odgovor bio na tvoj post gde porediš, pazi sad, kupovinu u Beču i Beogradu, i gde navodiš primer gde je neko bolje prošao kupivši stan u Beogradu u odnosu na Beč?

Ukoliko ne želiš da se porede Beč i Beograd onda nemoj da daješ primere kupovine u Beču i Beogradu i da se pitaš šta je bolje.

Problem ovde i jeste (ne samo ti) što se Beograd upoređuje sa neuporedivim gradovima i da se visoka cena kvadrata pravda cenama u Beču, Minhenu, Amsterdamu...

Beograd, kao centar Srbije, može da se poredi sa gradovima slične veličine, iz država slične veličine, finansijske moći itd.

To mu dođu Temišvar, Sofija, Solun i slični gradovi.
Моје поређење је било прилично јасно и инфестиционог карактера заснованог на сопственом искуству живота у оба града и људи који су куповали у једном и у другом а које одлично познајем и с којима сам радио.

Ако је БГ толико лош што живиш у њему?

Ја не кажем да нема милион мана, али не мислим ни да је најгори на свету. А ако је власт лоша, мења се на изборима. Ако нам се нешто не свиђа онда се изађе на протесте (ја сам био ма неколико до сад док сам жиивео у БГ и 2 пута кад ми се биравак преклопио са протестом - оно око литијума).

Ако не протестујеш ван форума и при том и даље живиш у БГ у ком ако сам те добро скапирао ништа не ваља онда не знам шта те у истом задржава? Свет није толико мали, ако си довољно млад искуси живот и преко, добићеш бољу перспективу на ствари.
 
I ok, kako to kvantifikujes? Ako tri puta skuplji kvadrat nije bolji, koliko bi trebalo da bude jeftiniji Beograd? 6 puta? Koliko bi onda trebalo da kosta jedan Bangalor npr? 100e kvadrat?
- Pa recimo u Becu je kvadrat jeftin. Mozda je sad poskupeo, to nisam pratio poslednjih godina ali pricali su mi da drzava tj, grad, kako krecu da skacu cene, gradi, gradi, gradi i spusta cene. Odrzava se da bude grad socijalan i pristupacan. Ja znam decka koji je kupio stan za 2200 pre 2 godine. Sredjena starogradnja.
- Ono sto znam je da je npr. u Skoplju tokom vlasti Gruevskog bio ponudjen jeftin kvadrat bracin parovima sa decom. Tipa oko 700-800e/m2.
- Kod nas, osim za snage bezbednosti, nema zar ne?
- Ja ne bih pametovao oko cene, tipa da ja kazem ovde je los zivot, ti kazes dobar pa ko je u pravu. Cenu svakako svuda odredjuje odnos ponude i potraznje. Drzava treba da radi za gradjane a ne protiv njih. Nasa drzava, je NAMERNO smanjivala ponudu da bi dizala cene. Takodje NAMERNO je potpisivala tajne Ugovore trudeci se da izgradi sto vise kvadrata u delu grada koji ni Tito nije hteo da dira, jer se cuvalo da kad se jednog dana bude imalo novca, za kulturne sadrzaje, operu, muzeje, parkove, a ne stambena zona u vec prenatrpanom delu grada.
Tako da cenu treba slobodno da odredjuje trziste a drzava treba da omoguci pad cene putem povecanja izgradnje. Ovde se namerno radi suportno.
A siguran sam da kada bi tako bilo. cene u Beogradu s obzirom na siromastvo i prezaduzenost nase zemlje, ne bi se mnogo razlikovale od cena u Solunu ili Sofiji.
S obzirom da politicku situaciju u Srbiji, tesko da ce doci do promena u sledecih 3-5 godina. Pad cena sad moze doci zbog svetske krize i nepoznatog novog svetskog poretka nakon zavrsetka rata u Ukrajini. Dakle ovde je stednja velika, pitanje je sta ce ljudi da urade s tim novcem. Da kupuju nekretnine koje vise nisu tako perspektivne kao investicija? Verujem da nece. I tako pada potraznja... krediti su skuplji za kreditne kupce, opet pada potraznja. Krediti su skuplji i za investitore. A oni koji su kupovali za investiciju, pocinju da prodaju... i zato opet pada cena... takodje moguce promene u Beogradskoj vlasti i otvaranje Ugovora BGH2o moze da izazove nepoznate promene.
 
Hvala, ali ne znam kako mozemo obojca da budemo u pravu. Ili jesi ili nisi. ;)
Uostalom nije ni bitno. Nece ovo uticati na cene.
Videcemo kad puste katastar online.
Kad reše da osposobe katastar možda budemo videli štošta. :) Ne znam šta mu rade toliko, očigledno ima posla :D
 
Моје поређење је било прилично јасно и инфестиционог карактера заснованог на сопственом искуству живота у оба града и људи који су куповали у једном и у другом а које одлично познајем и с којима сам радио.

Ако је БГ толико лош што живиш у њему?

Ја не кажем да нема милион мана, али не мислим ни да је најгори на свету. А ако је власт лоша, мења се на изборима. Ако нам се нешто не свиђа онда се изађе на протесте (ја сам био ма неколико до сад док сам жиивео у БГ и 2 пута кад ми се биравак преклопио са протестом - оно око литијума).

Ако не протестујеш ван форума и при том и даље живиш у БГ у ком ако сам те добро скапирао ништа не ваља онда не знам шта те у истом задржава? Свет није толико мали, ако си довољно млад искуси живот и преко, добићеш бољу перспективу на ствари.

Opet pretpostavljaš. I to loše.
Da, živeo sam u Beogradu.
I ne, ne živim više u Beogradu.
Na posao sam putovao sat i 10 minuta svaki dan u jednom smeru i to kad je bilo van špica (prelazak gazele). Jedna od vrlo bitnih stavki za težak život u Beogradu je saobraćaj, pogotovo javni.
I onda ti napišeš za neki grad da je to 20min od centra i uporediš da je to isto kao Bežanija i centar.

Glasao sam na svim izborima.
Protestovao sam. Od raznih studentskih protesta, pa do protesta vezanih za Sava Malu i BnV.

I otišao sam. Za ceo svet ne mogu da pričam.
Za Evropu da. Neke stvari su u Beogradu najgore u Evropi.
Javni prevoz u Beogradu je najgori u Evropi. Ako se u to uključi i taksi usluga, niko nije ni blizu.
Jel postoji grad koji je na način kao Beograd povezan sa aerodromom, železničkom i autobsuskom stanicom?

Za sad sam video kako stvari funkcionišu u pola Evrope, od Turske, Grčke, Bugarske, Mađarske Italije, Švajcarske, Nemačke, Poljske, Češke, Slovačke, Francuske, Engleske, Rusije. Funkcionišu bolje nego u Srbiji, ili su slični nama (jugoistok Evrope). Ti koji pružaju sličan nivo kvaliteta života su jeftiniji od nas.

Pristupačnost stanovanja u Beogradu je među najgorim u Evropi (a o tome je i ova tema, cene nekretnina), kako za izdavanje tako i za kupovinu.

Kao što si ti meni udelio savet da je širok svet i da idem, isti savet važi i za tebe. Što si odlazio kad je toliko dobro? Kad si već otišao što se nisi vratio posle mesec dana kad si shvatio da tamo i nije toliko bolje?

Da se vratim na početak, kada si naveo svoje iskustvo sa životom i kupovinama u Beču i Beogradu, ti si direktno poredio Beč i Beograd, što je kao što si kasnije naveo potpuno besmisleno.
 
- Pa recimo u Becu je kvadrat jeftin. Mozda je sad poskupeo, to nisam pratio poslednjih godina ali pricali su mi da drzava tj, grad, kako krecu da skacu cene, gradi, gradi, gradi i spusta cene. Odrzava se da bude grad socijalan i pristupacan. Ja znam decka koji je kupio stan za 2200 pre 2 godine. Sredjena starogradnja.
- Ono sto znam je da je npr. u Skoplju tokom vlasti Gruevskog bio ponudjen jeftin kvadrat bracin parovima sa decom. Tipa oko 700-800e/m2.
- Kod nas, osim za snage bezbednosti, nema zar ne?
- Ja ne bih pametovao oko cene, tipa da ja kazem ovde je los zivot, ti kazes dobar pa ko je u pravu. Cenu svakako svuda odredjuje odnos ponude i potraznje. Drzava treba da radi za gradjane a ne protiv njih. Nasa drzava, je NAMERNO smanjivala ponudu da bi dizala cene. Takodje NAMERNO je potpisivala tajne Ugovore trudeci se da izgradi sto vise kvadrata u delu grada koji ni Tito nije hteo da dira, jer se cuvalo da kad se jednog dana bude imalo novca, za kulturne sadrzaje, operu, muzeje, parkove, a ne stambena zona u vec prenatrpanom delu grada.
Tako da cenu treba slobodno da odredjuje trziste a drzava treba da omoguci pad cene putem povecanja izgradnje. Ovde se namerno radi suportno.
A siguran sam da kada bi tako bilo. cene u Beogradu s obzirom na siromastvo i prezaduzenost nase zemlje, ne bi se mnogo razlikovale od cena u Solunu ili Sofiji.
S obzirom da politicku situaciju u Srbiji, tesko da ce doci do promena u sledecih 3-5 godina. Pad cena sad moze doci zbog svetske krize i nepoznatog novog svetskog poretka nakon zavrsetka rata u Ukrajini. Dakle ovde je stednja velika, pitanje je sta ce ljudi da urade s tim novcem. Da kupuju nekretnine koje vise nisu tako perspektivne kao investicija? Verujem da nece. I tako pada potraznja... krediti su skuplji za kreditne kupce, opet pada potraznja. Krediti su skuplji i za investitore. A oni koji su kupovali za investiciju, pocinju da prodaju... i zato opet pada cena... takodje moguce promene u Beogradskoj vlasti i otvaranje Ugovora BGH2o moze da izazove nepoznate promene.
Pa recimo nije. Nije 'mozda' poskupeo nego je vrlo poskupeo kao i skoro svaki bitniji grad u svetu. Sta je tebi neko pricao nije bas pouzdan podatak, jer evo malopre je decko u detalje opisao nekoliko situacija oko kupovine u Becu pa se to ignorise i prica napamet.

Pri tom, Bec je po svim statistikama konstantno u top 10 gradova u svetu za zivot. I pored visoke cene, verovatno jedan od najboljih odnosa cena/dobijeno u svetu. Znaci za 99,9% gradova u svetu mozes tvrditi da su precenjeni jer nisu Bec. Uopste ne razumem sta je poenta u tom poredjenju. Ajde da su cene u Beogradu i Becu iste pa da bar imamo jednu konstantu, ali Beograd je vec tri puta jeftiniji od Beca.

Slazemo se oko toga da cenu regulise trziste, i to se desava. Da li su nelegalizovani stanovi konkurencija danasnjim novogradnjama, pitanje je. I tu dolazimo do dijametralno suprotnih ideja koje imamo na ovoj temi:

- Neki bi da se nelegalizovano legalizuje, da bi se povecala ponude
- Neki bi da se i ono legalno srusi, jer se muljalo sa propisima.
- Neki bi da se gradi vise, da bi se povecala ponuda
- Neki bi da gradnja u potpunosti stane, da ne bi investitori vise unistavali grad.

Jedino u cemu se svi slazu, je da nista ne valja.
Jedino resenje koje bi sve zadovoljilo, je da drzava (nikako investitori jer su olos) izgradi novi Novi Beograd, na potpuno novom delu grada, van svega postojeceg ali opet dostupno, po duplo manjoj ceni od sadasnje. Naravno vrhunskog kvaliteta, plus da se angazuju najbolje danske arhitekte. Super, i ja bi voleo tako nesto, ali ajmo pricati o realnosti a ne o teoriji.

Takodje, BNV nije jedina novogradnja u gradu, vec tek 5-10% nje, ne znam zasto ti je fokus samo na njoj. Pri tom je specificna, sto zbog politicko/korupcione papazjanije koja je prati, sto zbog strukture kupaca, procenta investicionih kupovina itd. Da li stvarno mislis da je nelegalizovan stan u Mirijevu konkurencija BNV i da je zato drzava zabranila promet istog? Da se bore za isti profil kupaca?

Za kretanja u buducnosti, slazem se, i kao sto sam pisao, nadam se da ce do usporavanja doci. Ako vec govorimo o licnim interesima, meni kao kupcu stana u izgradnji svakako vise odgovara jaca pregovaracka moc za kupce. Trenutno za svaku zamerku investitor moze reci 'ako ti neces ima ko hoce'.
 
Neke stvari su u Beogradu najgore u Evropi.
Javni prevoz u Beogradu je najgori u Evropi
Које то ствари конкретно?
Јавни превоз најгори у Европи? Може ли пар примера па на основу тог скромног узорка направимо пресек ситуације око јавног превоза (верујем да се ниси возио свим линијама по цео дан па да имаш прави увид у стање). 80% времена (осим кад је шпиц и то на ударним линијама) су аутобуси полупразни или празни. Исто као лондонски метро кад је шпиц па не може да се стоји. Јесте прецизнији метро, зато што је то метро. Аутобуси у Лондону такође касне и нису 100% тачни. У Београду се у просеку на станици чека 6 минута превоз. Шта је то тачно најгоре у београдском превозу?
 
Које то ствари конкретно?
Јавни превоз најгори у Европи? Може ли пар примера па на основу тог скромног узорка направимо пресек ситуације око јавног превоза (верујем да се ниси возио свим линијама по цео дан па да имаш прави увид у стање). 80% времена (осим кад је шпиц и то на ударним линијама) су аутобуси полупразни или празни. Исто као лондонски метро кад је шпиц па не може да се стоји. Јесте прецизнији метро, зато што је то метро. Аутобуси у Лондону такође касне и нису 100% тачни. У Београду се у просеку на станици чека 6 минута превоз. Шта је то тачно најгоре у београдском превозу?

Kao što nema smisla porediti nekretnine u Beogradu i Beču, isto tako nema smisla porediti javni prevoz u Londonu i Beogradu. Nebo i zemlja.

Da se vratimo na Beograd.
Kvalitet, pouzdanost, dostupnost, komfor.

Kvalitet. Kvalitet prevoznih sredstava je loš.

Pouzdanost. Vozila koja ostaju u kvaru i odlaze u garažu. Nerealizovni polasci. Namerno pravljenje talasa, pa prođe par autobusa jedan za drugim pa ih nema po 15min.

Dostupnost. Od samog dolaska u Beograd, bilo avionom, autobusom ili vozom dalji nastavak putovanja gradskim prevozom je horor.

Komfor. Loše održavanje i starost vozila koje za rezultat ima te poluprazne autobuse o kojim pričaš.

Po mom skromnom mišljenju i iskustvu javni gradski prevoz u Beogradu je najgori u Evropi.

Evo ti možeš na osnovu svog ogromnog iskustva i uzorka da navedeš grad u Evropi (geografski, istočno od Istanbula nisam išao) recimo sa više od 500000 stanovnika koji ima lošiji prevoz od Beograda.
 
Videćemo dokle će podstanar u Novom Sadu da ti plaća tih 280 eura kiriju. Kirija + računi= 45.000 dinara + hrana min.30.000 dinara, mobilni i kablovska 5.000 din pod uslovom da nema auto, znači da taj što ti plaća kiriju ima 90 do 100.000 dinara platu minimum (teži slučaj za Novi Sad iz kog sam i sam pobegao, jer sam kao inženjer imao daleko manju platu). Čeka nas dalji rast cene hrane, a posebno energenata pred jesen, a da li će svi imati posao i to je pitanje.Tako da nek vam je sa srećom izdavanje, stana i prodaja.
 
Које то ствари конкретно?
Јавни превоз најгори у Европи? Може ли пар примера па на основу тог скромног узорка направимо пресек ситуације око јавног превоза (верујем да се ниси возио свим линијама по цео дан па да имаш прави увид у стање). 80% времена (осим кад је шпиц и то на ударним линијама) су аутобуси полупразни или празни. Исто као лондонски метро кад је шпиц па не може да се стоји. Јесте прецизнији метро, зато што је то метро. Аутобуси у Лондону такође касне и нису 100% тачни. У Београду се у просеку на станици чека 6 минута превоз. Шта је то тачно најгоре у београдском превозу?
Osim kad je špic! Pa tad kad je špic i cirkuliše 70% ljudi na posao, faks i sl.
 

Prilozi

  • IMG_20220619_231337.jpg
    IMG_20220619_231337.jpg
    95,1 KB · Pregleda: 189
Kao što nema smisla porediti nekretnine u Beogradu i Beču, isto tako nema smisla porediti javni prevoz u Londonu i Beogradu. Nebo i zemlja.

Da se vratimo na Beograd.
Kvalitet, pouzdanost, dostupnost, komfor.

Kvalitet. Kvalitet prevoznih sredstava je loš.

Pouzdanost. Vozila koja ostaju u kvaru i odlaze u garažu. Nerealizovni polasci. Namerno pravljenje talasa, pa prođe par autobusa jedan za drugim pa ih nema po 15min.

Dostupnost. Od samog dolaska u Beograd, bilo avionom, autobusom ili vozom dalji nastavak putovanja gradskim prevozom je horor.

Komfor. Loše održavanje i starost vozila koje za rezultat ima te poluprazne autobuse o kojim pričaš.

Po mom skromnom mišljenju i iskustvu javni gradski prevoz u Beogradu je najgori u Evropi.

Evo ti možeš na osnovu svog ogromnog iskustva i uzorka da navedeš grad u Evropi (geografski, istočno od Istanbula nisam išao) recimo sa više od 500000 stanovnika koji ima lošiji prevoz od Beograda.

Pre mozda 10 godina bih se slozio. Opisujes GSP sa pocetka 90ih/ranih 2000ih.
 
Ja okrećem na poređenje Beča i Beograda?

Kako to, kad je moj prvi odgovor bio na tvoj post gde porediš, pazi sad, kupovinu u Beču i Beogradu, i gde navodiš primer gde je neko bolje prošao kupivši stan u Beogradu u odnosu na Beč?

Ukoliko ne želiš da se porede Beč i Beograd onda nemoj da daješ primere kupovine u Beču i Beogradu i da se pitaš šta je bolje.

Problem ovde i jeste (ne samo ti) što se Beograd upoređuje sa neuporedivim gradovima i da se visoka cena kvadrata pravda cenama u Beču, Minhenu, Amsterdamu...

Beograd, kao centar Srbije, može da se poredi sa gradovima slične veličine, iz država slične veličine, finansijske moći itd.

To mu dođu Temišvar, Sofija, Solun i slični gradovi.
Marketinska tehnika zvana uvecanje percipirane vrednosti robe.

U podsvesti sada povezujemo Beograd sa Minhenom i Becom, a ne Tiranom i Minskom gde realno pripada.

Isto kao i:
-Prica Mirjevo 5k eur kvadrat, koji realno vredi 800;
-Kad agent pokaze krs od stana i nakon toga pristojan stan po slicnoj ceni;
-Vodja kaze da smo Ekonomski tigar;
-ili tabloidi forsiraju da su u Nemackoj prazni rafovi, pa kad su i u Srbiji, to je skroz ok.

Slicna logika kao u pregovorima:
Srecan da proda za 100 a trazi 200 da bi se nasli na 140, a kupac je srecan jer nije platio 200.

U principu manipulacija.
 
Pa recimo nije. Nije 'mozda' poskupeo nego je vrlo poskupeo kao i skoro svaki bitniji grad u svetu. Sta je tebi neko pricao nije bas pouzdan podatak, jer evo malopre je decko u detalje opisao nekoliko situacija oko kupovine u Becu pa se to ignorise i prica napamet.

Pri tom, Bec je po svim statistikama konstantno u top 10 gradova u svetu za zivot. I pored visoke cene, verovatno jedan od najboljih odnosa cena/dobijeno u svetu. Znaci za 99,9% gradova u svetu mozes tvrditi da su precenjeni jer nisu Bec. Uopste ne razumem sta je poenta u tom poredjenju. Ajde da su cene u Beogradu i Becu iste pa da bar imamo jednu konstantu, ali Beograd je vec tri puta jeftiniji od Beca.

Slazemo se oko toga da cenu regulise trziste, i to se desava. Da li su nelegalizovani stanovi konkurencija danasnjim novogradnjama, pitanje je. I tu dolazimo do dijametralno suprotnih ideja koje imamo na ovoj temi:

- Neki bi da se nelegalizovano legalizuje, da bi se povecala ponude
- Neki bi da se i ono legalno srusi, jer se muljalo sa propisima.
- Neki bi da se gradi vise, da bi se povecala ponuda
- Neki bi da gradnja u potpunosti stane, da ne bi investitori vise unistavali grad.

Jedino u cemu se svi slazu, je da nista ne valja.
Jedino resenje koje bi sve zadovoljilo, je da drzava (nikako investitori jer su olos) izgradi novi Novi Beograd, na potpuno novom delu grada, van svega postojeceg ali opet dostupno, po duplo manjoj ceni od sadasnje. Naravno vrhunskog kvaliteta, plus da se angazuju najbolje danske arhitekte. Super, i ja bi voleo tako nesto, ali ajmo pricati o realnosti a ne o teoriji.

Takodje, BNV nije jedina novogradnja u gradu, vec tek 5-10% nje, ne znam zasto ti je fokus samo na njoj. Pri tom je specificna, sto zbog politicko/korupcione papazjanije koja je prati, sto zbog strukture kupaca, procenta investicionih kupovina itd. Da li stvarno mislis da je nelegalizovan stan u Mirijevu konkurencija BNV i da je zato drzava zabranila promet istog? Da se bore za isti profil kupaca?

Za kretanja u buducnosti, slazem se, i kao sto sam pisao, nadam se da ce do usporavanja doci. Ako vec govorimo o licnim interesima, meni kao kupcu stana u izgradnji svakako vise odgovara jaca pregovaracka moc za kupce. Trenutno za svaku zamerku investitor moze reci 'ako ti neces ima ko hoce'.
Da li ce nelegalno da se legalizuje ili nece je jedna tema, a da li ce to da se preprodaje je druga. Kao sto se inace i preprodavalo. Sigurno nece da se rusi, ne mislis valjda tako? Svaka vlast radi na legalizaciji ali je problem ocigledno u necem drugom. Problem sa Beogradom na vodi je sto tu moraju da budu vece cene nego na drugim mestima po gradu, pa automatski ako se napumpaju cene novogradnje preko smanjenja ponude, na drugom mestima, onda se i tu podize. Ako je Bec skocio sa cenama, znaci da ce drzava/grad da reaguje i one ce se vratiti u normalu kao i uvek. Ali kao sto rekoh decko je pre nepune 2 godine platio 2200/m3 za stan od 95m2, tako da ocigledno da moze da se nadje, ili je tada moglo. Nije mi fokus samo na Beogradu na vodi, manje vise sve je to ista mafija ko gradi u Beogradu...

Meni je fokus samo na ovoj cinjenici. Dakle drzava/grad/stranka/Vucic stoji iza projekta Beograda na vodi.
Dakle kao neki nacionalni projekat! Cak su organizovali rusenje u Savamali.
A sad si sam rekao da to Bgh2o ima specificne kupce. A onda zasto je to toliko bitno za drzavu? Pa zato sto nije za drzavu. vec za neke pojedince koji su je uzurpirali.
Tako da sam apsolutno siguran da iza skoka cena nekretnina stoji drzava/grad/stranka/Vucic.
Naivno je razmisljati da je sve to sasvim slucajno...
 
Које то ствари конкретно?
Јавни превоз најгори у Европи? Може ли пар примера па на основу тог скромног узорка направимо пресек ситуације око јавног превоза (верујем да се ниси возио свим линијама по цео дан па да имаш прави увид у стање). 80% времена (осим кад је шпиц и то на ударним линијама) су аутобуси полупразни или празни. Исто као лондонски метро кад је шпиц па не може да се стоји. Јесте прецизнији метро, зато што је то метро. Аутобуси у Лондону такође касне и нису 100% тачни. У Београду се у просеку на станици чека 6 минута превоз. Шта је то тачно најгоре у београдском превозу?
Поредити градски превоз у Лондону и Београду је заиста неумесно. То може само онај ко се није возио градским превозо или у БГ или у Лондону. Користио сам доста и један и други, и могу слободно рећи то је као да поредиш неког одличног ђака који иде по републичким такмичењима и постиже успехе, са ђаком који се једва провлачи на поправним да не понавља.
едит: да не буде забуне, БГ је овај што се једва провлачи да не понавља.
 
Nemamo mi pojma ništa, pa ni kakav je prevoz u Beogradu. Sad će A-ekipa, ista ona koja verovatno ne izbija iz automobila a sirotinju vidi samo kroz šoferku, da nam objasni kako je prevoz u Beogradu među najboljima u Evropi.

Ne bi me čudilo da sevne i tvrdnja da su sva vozila klimatizovana i da su puna samo u izvanrednim slučajevima, inače voze sa 50% praznog salona...

Naravno, da ih neko pita da imenuju neke modele vozila koje voze u Beogradu, ili da imenuju neke od firmi koje vrše prevoz... gledali bi kao telad. Ili bi rekli kako je to irelevantno. Jer videli su oni iz svojih automobila da spolja sve deluje tip top. Kao što je i po Slavenu Tici sve uvek tip top. Zato što u JGP, za koji je zadužen, uđe jednom u 5 godina, i to jednom bude promotivni krug po depou ili u rezervisanom autobusu namenjenom za političare i novinare, kad se prave intervjui i foto-sešni.
 
Marketinska tehnika zvana uvecanje percipirane vrednosti robe.

U podsvesti sada povezujemo Beograd sa Minhenom i Becom, a ne Tiranom i Minskom gde realno pripada.

Isto kao i:
-Prica Mirjevo 5k eur kvadrat, koji realno vredi 800;
-Kad agent pokaze krs od stana i nakon toga pristojan stan po slicnoj ceni;
-Vodja kaze da smo Ekonomski tigar;
-ili tabloidi forsiraju da su u Nemackoj prazni rafovi, pa kad su i u Srbiji, to je skroz ok.

Slicna logika kao u pregovorima:
Srecan da proda za 100 a trazi 200 da bi se nasli na 140, a kupac je srecan jer nije platio 200.

U principu manipulacija.
I sta je cudno u svemu tome? Od kad je sveta trgovina funkcionise na principu svaki cigo hvali svoga konja. Tu je samo razlika ko je na kojoj strani. Pa ti kao frustrirani kupac u pokusaju sada zapazas tu manipulaciju kao nesto podlo i necasno, a kad budes prodavao prvi ces sve to primeniti. Takvi su zapravo najgori kad se nadju u ulozi prodavca, nabiju cenu 3x. Obicno izadju u novinama kao bizarni oglas za prodaju.
 
Da li ce nelegalno da se legalizuje ili nece je jedna tema, a da li ce to da se preprodaje je druga. Kao sto se inace i preprodavalo. Sigurno nece da se rusi, ne mislis valjda tako? Svaka vlast radi na legalizaciji ali je problem ocigledno u necem drugom. Problem sa Beogradom na vodi je sto tu moraju da budu vece cene nego na drugim mestima po gradu, pa automatski ako se napumpaju cene novogradnje preko smanjenja ponude, na drugom mestima, onda se i tu podize. Ako je Bec skocio sa cenama, znaci da ce drzava/grad da reaguje i one ce se vratiti u normalu kao i uvek. Ali kao sto rekoh decko je pre nepune 2 godine platio 2200/m3 za stan od 95m2, tako da ocigledno da moze da se nadje, ili je tada moglo. Nije mi fokus samo na Beogradu na vodi, manje vise sve je to ista mafija ko gradi u Beogradu...

Meni je fokus samo na ovoj cinjenici. Dakle drzava/grad/stranka/Vucic stoji iza projekta Beograda na vodi.
Dakle kao neki nacionalni projekat! Cak su organizovali rusenje u Savamali.
A sad si sam rekao da to Bgh2o ima specificne kupce. A onda zasto je to toliko bitno za drzavu? Pa zato sto nije za drzavu. vec za neke pojedince koji su je uzurpirali.
Tako da sam apsolutno siguran da iza skoka cena nekretnina stoji drzava/grad/stranka/Vucic.
Naivno je razmisljati da je sve to sasvim slucajno...
Ali ponuda se ne smanjuje, gradi se konstantno, veca je ponuda novogradnji nego u poslednjih 30 godina. Neki prevazilaze po ceni obicne zgrade u BNV.
Zar nije drzavi interes da zaustavi te ostale novogradnje a ne da povuce nelegalizovane objekte, koji tesko da spadaju u neku najvisu kategoriju ponude?

Imam svasta protiv BNV. Bio sam na milion protesta protiv istog. Oprali su se i nakrali milioni na tome, izgazio se zakon, itd. sve se slazemo.

Medjutim, smatram da je misliti da je to glavni pokretac rasta cena neverovatno naivno, i ignorise i trivijalizuje sve ostale svetske i domace trendove koji prate poslednjih 10 godina.

"Drzava gradi BNV pa mu je digla cene, naterala sve investitore da diignu cene, pa i starogradnje prate te cene, a sve se i dalje prodaje" je ono bas, bas banalizovanje svega.
 
Заборавих још једну ставку. Мислим сви мање више знамо да је код нас присутна грађевинска мафија. Ово је један пример за који знам да ме тачан.

Причао сам с човеком који је био инвеститор за зграду прављену на Миријеву 2019. Кад је огласио цене дошла су му двојица типова и откупили целу зграду а онда дигли само цене станова за 300-500€. Све се продало. Блиски су власти (по његовим наводима, пошто ја не знам ко су и да ли је то тачно а лично верујем да јесте).

Тако да код нас предвидети пад цена је јако тешко јер одударамо од тржишта које се заснива на реалној понуди и тражњи.
 
Opet pretpostavljaš. I to loše.
Da, živeo sam u Beogradu.
I ne, ne živim više u Beogradu.
Na posao sam putovao sat i 10 minuta svaki dan u jednom smeru i to kad je bilo van špica (prelazak gazele). Jedna od vrlo bitnih stavki za težak život u Beogradu je saobraćaj, pogotovo javni.
I onda ti napišeš za neki grad da je to 20min od centra i uporediš da je to isto kao Bežanija i centar.

Glasao sam na svim izborima.
Protestovao sam. Od raznih studentskih protesta, pa do protesta vezanih za Sava Malu i BnV.

I otišao sam. Za ceo svet ne mogu da pričam.
Za Evropu da. Neke stvari su u Beogradu najgore u Evropi.
Javni prevoz u Beogradu je najgori u Evropi. Ako se u to uključi i taksi usluga, niko nije ni blizu.
Jel postoji grad koji je na način kao Beograd povezan sa aerodromom, železničkom i autobsuskom stanicom?

Za sad sam video kako stvari funkcionišu u pola Evrope, od Turske, Grčke, Bugarske, Mađarske Italije, Švajcarske, Nemačke, Poljske, Češke, Slovačke, Francuske, Engleske, Rusije. Funkcionišu bolje nego u Srbiji, ili su slični nama (jugoistok Evrope). Ti koji pružaju sličan nivo kvaliteta života su jeftiniji od nas.

Pristupačnost stanovanja u Beogradu je među najgorim u Evropi (a o tome je i ova tema, cene nekretnina), kako za izdavanje tako i za kupovinu.

Kao što si ti meni udelio savet da je širok svet i da idem, isti savet važi i za tebe. Što si odlazio kad je toliko dobro? Kad si već otišao što se nisi vratio posle mesec dana kad si shvatio da tamo i nije toliko bolje?

Da se vratim na početak, kada si naveo svoje iskustvo sa životom i kupovinama u Beču i Beogradu, ti si direktno poredio Beč i Beograd, što je kao što si kasnije naveo potpuno besmisleno.
Да слажем се да је јавни превоз у Београду међу најлошијима у Европи нисам рекао да није, констатовао сам да може да се стигне за 20мин ван шпица у БГ од БК2 до центра. Што сам отишао, па зато што сматрам да сваки млад човек у врхунцу своје каријере треба да оде негде преко, промени пар држава/система. Супруга и ја смо кренули преко са 23-24 године, с тим што смо у почетку живели мало преко мало БГ, после 80% преко а 20% БГ.

Идеја нам никад није била да остајемо цео живот преко већ да се око 35-38 вратимо потпуно. Тај период се приближава па с тога и гледамо станове у Бг. Имамо и стан преко. Моја констатација у једном од постова (могуће да си га прескочио) јесте да је нама повратак битан јер нећемо да нам деца расту у ери политичке коректности на западу јер се то коси с нашим принципима. И мени је неприхватљиво да ми дете од три годиме уче у вртићу о сексуалности и разним видовима истог и инсистирање да се доводе у вртић дечаци једном годишње у хаљиницама због њихових хирова, нема шансе. Све ја поштујем али постоје границе. А што се мене тиче то су деца. Пта че сутра он бити на њему не ал нече му то васпитачица објашњавати.
И једноставно постоје људи које баш брига за вену и спремни су да плате више. Видео сам се са другарицом и Сан Франциска данас, узела је стан у Новом Дорћолу, планира пресељење из САД у БГ јер имају милионе и баш их брига и за цене и за систем, они ће створити свој систем. Знам 3 из Канаде који су се вратили, једног из Белгије и неколико из Немачке, све ове године и распон годима повратника не 31-35. Људи раде из Бг за западне плате и топ им је, не видим што би то било коме сметало.
То је и наша намера.

Јасно ми је да су цене неприхватљиве за просечне плате у Србији али запад на жалост није што је био пре неколико година и многи то и примећују а сад имају опцију да лепо раде одавде за њихове плате и што да не. Кад имаш да платиш свуда ти је топ, кад немаш џаба ти где год да си, на крају се сведе на то, сурово ал капитализам ( не кажем да подржавам)
 
Poslednja izmena:
Vrh