Ispod 150 bi trebalo da prestane fotosinteza glukoze, sada samo na 420, pre industrijske revolucije je bilo oko 260 a za vreme ledenog doba minimum na 180ppm
U suštini se slažemo.
Koliko se sećam fizike toplota je ukupna kinetička energija sistema. iR zračenje je ono što emituje najviše crno telo na temperaturama o kojima pričamo po plankovoj raspodeli. To što atmosfera apsorbuje IR samo sprečava zemlju da se ohladi emisijom.
Opet, u suštini isto pričamo. Toplota je naš osećaj fizičkog fenomena koji su sa razvojem nauke počeli sve bolje da definišu kao objektivnu osobinu sveta- kretanje molekula, itd.
Prema teoriji o globalnom zagrevanju CO2 zadržava toplotu/IR zračenje u atmosferi linearno sa povećanjem CO 2.
Međutim, to se ne poklapa sa merenjima temperature. Osim toga, prema toj teoriji prvo treba da se zagreju gornji slojevi atmosfere a to se ne dešava i zadnjih decenija su se zagrejali donji, ako su merenja uopšte tačna.
Pri 400+ ppm dolazi do zasićenja sposobnosti da CO2 zadržava toplotu u atmosferi i na 800 ppm je trivijalno veće zadržavanje, tako da je već sada svaka polititika o smanjenju emisije CO2 besmislena.
Da povežem sa temom- suludi propisi EU o ugljeničnom otisku u gradnji otežavaju i poskupljuju gradnju stanova.
Inače, pojavili su se naučni radovi koji tvrde da je povećanje CO2 došlo iz okeana. Još jedan razlog da odbacimo sulude propise koji uništavaju ekonomiju.
Ne ... Ima veze sa naftnim krizom. Skroz je luda priča, preporučujem istraživanje na tu temu.
Dizel se koristio i ranije.
Dizel motor osim obrtnog momenta nema nikakve prednosti u putničkim automobilima.
I taj obrtni moment ga čini dugovečnijim u gradskoj vožnji a manje troši od benzinca i manje je zapaljiv.
Starinski dizeli bez elektronike mogu da se upale i bez struje. U slučaju EMP, nemaš problem. Grune negde atomska bomba, sve civilno na struju stane a ti se voziš u svom mercedesu 240 dizel.
A dugovečnost.
The record for the highest mileage on a Mercedes-Benz W123 is 7 million kilometers (approximately 4.35 million miles). This particular W123, a 1986
Mercedes 240D, has been in service as a taxi on Gran Canaria, Spain, and has been driven extensively by its owner,