Šta je novo?

Cene nekretnina

Takodje mi je interesantan vec godinama trend uvaljivanja dodatnih kvadrata na NBG (ne znam za druge delove grada jer me nisu ni zanimali nikad). Npr trosoban stan u novogradnji je uvek iznad 75 kvadrata, a pritom bude premala terasa (znaci ako gradis za zivot da bude siroko, napravi i terasu veliku, ako je to izgovor za uvaljivanje kvadrata). U Zemunu npr ta struktura stana krece od 60 kvadrata.
Obzirom na razliku u ceni kvadrata i broju kvadrata, Zemun mi je bio logicnije resenje. Kad pomnozis 15 kvadrata uvaljenih puta 700e razlike (najmanje) u ceni kvadrata, puta kamata na stambeni, plus skuplja garaza, ispadne mnogo, mnogo skuplje. Ako vec dajes vece pare, onda bolje 90kv u Zemunu nego 75kv na NBG.

S druge strane, nesto sto bas volim kod starogradnje (jedna od retkih stvari pored naravno lokacije), je bas velika terasa. Ranije terasa nije ulazila u kvadraturu, i cesto sam vidjao svuda po Srbiji, ne samo po Beogradu, da u stanu od 40 kvadrata ima terasa gde mogu cetvoro ljudi da rucaju. Jer naravno, ako mladi bracni par zivi u stanu, normalno je da se druzi sa drugim mladim bracnim parom i da mogu da rucaju na terasi. Sada toga nema, terasa je u okviru kvadrature stana, investitori stavljaju da budu manje jer ljudi nece da placaju kvadrat terase kao kvadrat stana, a ljudi se ne bune jer im je bitna terasa, pa makar i 3 kvadrata na 75 kvadrata ukupne povrsine.
Kakvo "uvaljivanje" kvadrata, za pravi trosoban stan sa terasom 75 m2 je neki minimum komfora. To što se negde nudi 3.0 stan u 55m2 je van svake pameti a i u suprotnosti na propisima. Terasa ni u jednoj starogradnji nije dovoljna da bi mogao da se stavi sto za ručavanje i 4 stolice, to bi zahtevalo mimimum 8-9 m2 pravilnog oblika što je daleko od bilo koje standarne terase, ako izuzmemo penthouse i slično. Terasa u starogradnjama je često neupotrebljiva, na primer ide celom dužinom stana a uska je da se jedva može zakoračiti na nju, tako da su mnogi ljudi, kao što je Filip naveo, zastaklili terasu i pretvorili je u lođu, ili na konto terase povećali dnevni boravak ili trpezariju za tih nekoliko kvadrata. Ako znaš da se u današnje vreme kvadrat stana plaća kao kvadrat terase, onda mi nije baš najjasnija tvoja logika. Misliš da se više isplati trosoban stan od 60 m2 sa terasom od 15 m2 ili trosoban stan nego trosoban stan od 72 m2 i terasom od 3m2, jer cena je ista.
 
Ako bih se nečeg odrekao u kompleksima gde ima dosta parking mesta to je parking mesto.
To parking mesto u većini slučajeva može da se iznajmljuje, a naknadno i kupi od komšija.
Kod starogradnje je to problem i tu bi gledao kada kupujem stan da vidim i garažu ili parking mesto odmah da uzmem jer jednostavno ima nedovoljno parking mesta po tadašnjim uslovima za gradnju.
Sa druge strane kod kupovine starogradnje kompletno renoviranje može da sačeka.
 
Kakvo "uvaljivanje" kvadrata, za pravi trosoban stan sa terasom 75 m2 je neki minimum komfora.
Kako kome. Ako je tebi 75 kvadrata minimum komfora, onda je to jer si tako navikao jer zivis komforno. Neki ljudi dolaze iz 30 kvadrata, kao ja, pa je meni 65 kvadrata sasvim dovoljno za trosoban stan. Stavi se nekad u perspektivu drugih ljudi pre nego sto odgovoris, mozda ce ti biti lakse da razumes.
To što se negde nudi 3.0 stan u 55m2 je van svake pameti a i u suprotnosti na propisima.
Slazem se.
Terasa ni u jednoj starogradnji nije dovoljna da bi mogao da se stavi sto za ručavanje i 4 stolice, to bi zahtevalo mimimum 8-9 m2 pravilnog oblika što je daleko od bilo koje standarne terase, ako izuzmemo penthouse i slično.
Ima ovakvih starogradnji. Ne treba ti 9 kvadrata za 4 osobe da jedu, ne lupaj i ti sad. Mali sto na terasi, i u 6 kvadrata mogu lagano da jedu 4 osobe, ti ga napravi da ja hocu slavu da slavim na terasi.

Ako znaš da se u današnje vreme kvadrat stana plaća kao kvadrat terase, onda mi nije baš najjasnija tvoja logika. Misliš da se više isplati trosoban stan od 60 m2 sa terasom od 15 m2 ili trosoban stan nego trosoban stan od 72 m2 i terasom od 3m2, jer cena je ista.
Rekao sam vec da je stvar ukusa. Meni je terasa od 6-8 kvadrata idealna, ali zato terasa od 3-4 kvadrata i nema puno smisla.
 
Ako bih se nečeg odrekao u kompleksima gde ima dosta parking mesta to je parking mesto.
To parking mesto u većini slučajeva može da se iznajmljuje, a naknadno i kupi od komšija.
Kod starogradnje je to problem i tu bi gledao kada kupujem stan da vidim i garažu ili parking mesto odmah da uzmem jer jednostavno ima nedovoljno parking mesta po tadašnjim uslovima za gradnju.
Sa druge strane kod kupovine starogradnje kompletno renoviranje može da sačeka.
Nazalost, tesko je odreci se parkinga. Evo recimo kupi stan u Zemunu, pa pokusaj da nadjes parking mesto naknadno da iznajmljujes. Nemoguca misija. Ljudi kupuju garazna mesta bas iz tog razloga.
 
Nazalost, tesko je odreci se parkinga. Evo recimo kupi stan u Zemunu, pa pokusaj da nadjes parking mesto naknadno da iznajmljujes. Nemoguca misija. Ljudi kupuju garazna mesta bas iz tog razloga.
Ne znam kakva je situacija u Zemunu, ali za centralne gradske zone, automobil je često potpuni višak i podržavam da cene parkinga budu visoke (svakako više nego što su sada). Poznajem gomilu Rusa koji imaju visok standard i plaćaju dosta novca za stan, ali im ne pada na pamet da kupe auto, iako to mogu lagano da priušte. Njima je važnije da žive u centru, da mogu da se slobodno kreću, itd. Zaista između hodanja, prevoza, trotineta, bicikla, car go, ima dosta načina da se u gradu stigne od tačke a do tačke b. Ono što nedostaje je car sharing, gde bi mogao preko aplikacije da se uzme auto na nekoliko sati i onda da se završe neke obaveze (recimo velika nabavka ili odlazak na neki piknik van grada), i onda vratiš auto na tačno određeno mesto i ne moraš da razmišljaš o parkingu niti bilo čemu. Paradoks je da ogroman broj ljudi koji žive u centru imaju sopstvene autmobile koje ne voze često i time sprečavaju nekog kome je to parking mesto potrebno (i ko je voljan da plati)
 
Nazalost, tesko je odreci se parkinga. Evo recimo kupi stan u Zemunu, pa pokusaj da nadjes parking mesto naknadno da iznajmljujes. Nemoguca misija. Ljudi kupuju garazna mesta bas iz tog razloga.
Mislio sam na ove velike komplekse gde postoje podzemne garaže i dovoljan broj parking mesta.
U tim kompleksima uvek neko iznajmljuje i prodaje parking mesta.
Dok kod starogradnje ako gledam investiciono isto mi nije bitno da je kompletno odmah sredim, kod nje uzimam lokaciju i mikrolokaciju stana kao i odnos cene m2. Pa ako se ima vremena i para renovira se i prilagodi zbog boljeg ROI-a ili prodaje i same vrednosti nekretnine, ali i nju možeš izdavati i u izvornom stanju.
Bitan je njen potencijal ako je kupovina za investiciju, pa i za život.
Za život zavisi od osobe do osobe i njene situacije, naravno da bi bilo lepo da kada se kupi starogradnja da se odmah i kompletno renovira, ali nije neophodno, već to može kasnije, dok je zamena stana i dobijanje jedne sobe više ipak dosta veće cimanje.
 
E kad su Novosti krenule da nas prckaju ovako...

IMG_20250704_141856.jpg
 
Ne znam kakva je situacija u Zemunu, ali za centralne gradske zone, automobil je često potpuni višak i podržavam da cene parkinga budu visoke (svakako više nego što su sada). Poznajem gomilu Rusa koji imaju visok standard i plaćaju dosta novca za stan, ali im ne pada na pamet da kupe auto, iako to mogu lagano da priušte. Njima je važnije da žive u centru, da mogu da se slobodno kreću, itd. Zaista između hodanja, prevoza, trotineta, bicikla, car go, ima dosta načina da se u gradu stigne od tačke a do tačke b. Ono što nedostaje je car sharing, gde bi mogao preko aplikacije da se uzme auto na nekoliko sati i onda da se završe neke obaveze (recimo velika nabavka ili odlazak na neki piknik van grada), i onda vratiš auto na tačno određeno mesto i ne moraš da razmišljaš o parkingu niti bilo čemu.
Za sve zone sem centra i NBG (osim NBG ako radis i zivis na NBG), apsolutno je neophodan auto. Tebi od Zemuna Galenike recimo treba 45 min prevozom do Airport City-ja, a za ostale stvari da ne i ne pricamo. Fali nama metro najjace, kakav car sharing.
Paradoks je da ogroman broj ljudi koji žive u centru imaju sopstvene autmobile koje ne voze često i time sprečavaju nekog kome je to parking mesto potrebno (i ko je voljan da plati)
Ovoga ima i na NBG mnogo. Neki ljudi su po nedeljama parkirani na istim pozicijama, ne koriste auto.
 
Ovoga ima i na NBG mnogo. Neki ljudi su po nedeljama parkirani na istim pozicijama, ne koriste auto.
Daćeš ideju @gamblerNBG da treba progresivni porez i na automobile i parking mesta, a ne samo na stanove 😉
Ukoliko se automobil ne koristi to jest godišnje ne predje neka odredjena kilometraža isto porez na to.
 
Kakvo "uvaljivanje" kvadrata, za pravi trosoban stan sa terasom 75 m2 je neki minimum komfora.
Možda jeste neki minimum ali daleko od komfora, sve zavisi kolika je terasa.
Kako kome. Ako je tebi 75 kvadrata minimum komfora, onda je to jer si tako navikao jer zivis komforno. Neki ljudi dolaze iz 30 kvadrata, kao ja, pa je meni 65 kvadrata sasvim dovoljno za trosoban stan. Stavi se nekad u perspektivu drugih ljudi pre nego sto odgovoris, mozda ce ti biti lakse da razumes.

Rekao sam vec da je stvar ukusa. Meni je terasa od 6-8 kvadrata idealna, ali zato terasa od 3-4 kvadrata i nema puno smisla.
65m2 za trosoban stan jeste "dovoljno" ali nije komforno i o tome pričamo. Za terasu jeste stvar ukusa, ja bih pre terasu ako mora što manju, a više korisnih kvadrata. To dok si mlad pa se ložiš na ručak/večeru na terasi, a onda shvatiš da je i ne koristiš. Da je u nekoj prirodi pa ajde ali ne znam zašto bi jeo u smogu pogotovo negde pored puta.
Ono što nedostaje je car sharing, gde bi mogao preko aplikacije da se uzme auto na nekoliko sati i onda da se završe neke obaveze (recimo velika nabavka ili odlazak na neki piknik van grada), i onda vratiš auto na tačno određeno mesto i ne moraš da razmišljaš o parkingu niti bilo čemu.
Kako misliš nedostaje? Upravo se vratio iz Zemuna i video da je i tamo prisutan Anygo. Možda ljudi jednostavno nisu navikli na taj koncept.
 
Daćeš ideju @gamblerNBG da treba progresivni porez i na automobile i parking mesta, a ne samo na stanove 😉
Ukoliko se automobil ne koristi to jest godišnje ne predje neka odredjena kilometraža isto porez na to.
Prvo uvesti metro. E onda idu istrazivanja, koliko automobila po stambenoj jedinici. Ako se onda nastavi pomodarstvo sa vise automobila po stambenoj jedinici, odmah rezati po dzepu. Oces 2 auta, ajde bato uz godisnju registraciju 5% vrednosti auta porez na luksuz. Da vidis kako ima da ne ide gas.
 
Šta je tačno lux u projektu gde je prosečna kvadratura stana 55m²?!?
Sadrzaj i izvedba mogu biti luks, a koncept zivota u takvom kompleksu zavisi sta ko zeli.
Evo pa citaj sta ce sve imati:

U odnosu na obicnu zgradu gde imas stan i parking/garazu i eventualno jedan/dva lokala ovo jeste luksuz.
Nekome ko je solo ili sa devojkom npr 55m2 u ovom kompleksu ce biti luksuz, kao sto i nekome ko bi iznajmio stan u takvom kompleksu.

Opet, ja sam rekao da je po meni pravi luksuz ogroman penthaus ili kuca u centru, ovo sve ostalo su kompromisi.
 
Prvo uvesti metro. E onda idu istrazivanja, koliko automobila po stambenoj jedinici. Ako se onda nastavi pomodarstvo sa vise automobila po stambenoj jedinici, odmah rezati po dzepu. Oces 2 auta, ajde bato uz godisnju registraciju 5% vrednosti auta porez na luksuz. Da vidis kako ima da ne ide gas.
Slazem se za tih 5% – ali prvo da resimo sporete i karabajle sto dime kao parne lokomotive, nemaju katalizator ni DPF, a tehnicki prodju „za dve crvene” i posle toga se parkiraju gde god stignu. Takvih je, nazalost, bas mnogo. Postalo je potpuno normalno da i ono malo trotoara u gradovima bude zatrpano kojekakvim sklopocijama, dok majke s decom i stariji sugradjani moraju da se provlace po kolovozu kako znaju i umeju.

Pritom, posedovanje automobila nikad nije bilo i ne bi smelo da bude socijalna kategorija – al’ kod nas je to vrhunac socijalne pravde: da svako ima pravo na bar jednu krntiju koja truje sve oko sebe.
 
Prvo uvesti metro. E onda idu istrazivanja, koliko automobila po stambenoj jedinici. Ako se onda nastavi pomodarstvo sa vise automobila po stambenoj jedinici, odmah rezati po dzepu. Oces 2 auta, ajde bato uz godisnju registraciju 5% vrednosti auta porez na luksuz. Da vidis kako ima da ne ide gas.
25€ porez na puntića, može
 
Možda jeste neki minimum ali daleko od komfora, sve zavisi kolika je terasa.

65m2 za trosoban stan jeste "dovoljno" ali nije komforno i o tome pričamo. Za terasu jeste stvar ukusa, ja bih pre terasu ako mora što manju, a više korisnih kvadrata. To dok si mlad pa se ložiš na ručak/večeru na terasi, a onda shvatiš da je i ne koristiš. Da je u nekoj prirodi pa ajde ali ne znam zašto bi jeo u smogu pogotovo negde pored puta.

Kako misliš nedostaje? Upravo se vratio iz Zemuna i video da je i tamo prisutan Anygo. Možda ljudi jednostavno nisu navikli na taj koncept.
 

Prilozi

  • Screenshot_20250704_183127_ChatGPT.jpg
    Screenshot_20250704_183127_ChatGPT.jpg
    52,5 KB · Pregleda: 26
Baš me ovo ANYGO iznenadi ...
Živim u kuči 350m2 a da znam za ANYGO verpvatno bih imao 750m2...
Moram se kurciti novi rečima
 
Ko živi u BGu neka ode lepo na prodajni dan BWa standardnih zgrada. Samo će mu se reći. Ne treba nikakva statistika.
Треба отићи тамо. Планирам да урадим пројектни задатак за градњу више нових затворских комплекса у Србији. То је једини прави пројекат од националног значаја и прво место где бих отишао како бих дошао до улазних података за одређивање броја затворских јединица јесте продајни дан неког рандом резиденса у наводном београду
 
Vrh