Šta je novo?

Careva ćuprija - hipodrom ili...

Ама реци ти мени Друме зашто би премештао нечију заоставштину? Јел нам фали простора можда? Јел нам је сваки хектар у граду приведен намени можда? Ко ће да финансира нови хиподром и на ком земљишту? Па само у центру града има 1500 руинираних хектара уз реку а ви бисте да изводите овакве акробације и то на локацији на којој и не би требало градити много квадрата.А и твоја идеја да преместиш хиподром да би на истом месту направио парк и нема неког смисла нити је у реалности изводљива јер ми немамо паре ни да средимо постојеће паркове.
 
Е, свиђа ми се та идеја за кампус!! Мада би кампус требало да биде на рубу града, реално.
Свакако да пола београда зјапи. Ја сам притив ширења граница града, осим за индустрију. Градити само у висину и неискоришћене просторе

ТапаТок
 
kad vec spominjete "elitu" i "elitizam" pa zar nije uprtavo konjicki sport sinonim za njih? gledajuci tako povrsno neko bi reko da je onda isto da li se bogatasi tu trkaju ili zive, sirotinja prolazi pored. moj stav je da je taj prostor suvise dobar da bi se ignorisao i ostavio nedostupan i opste beskoristan. iskoristiti ga za studenski, kulturni, isorijski, naucni, sportski, deciji... centar, bilo sta sto bi iskoristilo potencijal lokacije. na kraju krajeva delom poslovno stambeni centar, sto da ne.

sto se tice kraljevog legata sta je zpravo predmet legata.. staza za trke, parkur prostor, tribina koja je izgorela, stale..? bio sam tamo skoro i veruj da bi kralja bilo sramota na sta taj legat trenutno lici a bez imalo nade da ce se nesto uskoro promeniti. mislim da bi obnavljanje npr tribine i njeno stavljanje u funkciju u okviru tog novog prostora bilo dovoljno da se ispostuje istorija a da bi konjicki sport mogao samo da dobije premestanjem hipodroma i pratecih objekata na neku drugu adekvatnu lokaciju, a kojih ima cak i u neposrednoj blizini (ada, padina..).

ja ovo cisto kao kad vec pricamo, sta ko misli.. ne tvrdim da sam u pravu, samo kazem kako ja vidim konkretan slucaj
 
А зашто су свима у глави неки центри и то ван центра града?

На страну све то,и поред улагања од преко 450 милиона евра у друмску инграструктуру на тој локацији,реконструкције шина за трамвај који у тој зони користе само ретки ентузијасти и главне државне пруге којом се јури 10км/х питање је колико је та локација добра за те ваше центре и у саобраћајном смислу јер до центра града води само један пут који је већ преоптерећен.
 
Delija":2lwog7uo je napisao(la):
А зашто су свима у глави неки центри и то ван центра града?

На страну све то,и поред улагања од преко 450 милиона евра у друмску инграструктуру на тој локацији,реконструкције шина за трамвај који у тој зони користе само ретки ентузијасти и главне државне пруге којом се јури 10км/х питање је колико је та локација добра за те ваше центре и у саобраћајном смислу јер до центра града води само један пут који је већ преоптерећен.

nasao si pravu rec.. entuzijasti. onoliki i onakav prostor , sa onakvom infrastruktuom ostaviti nekolicini konjickih entuzijasta je bas bahato. moja ideja i jeste iskoristiti sto tolika infrstruktura prolazi tuda umesto graditi nove trase. stanica tramvaja na vijaduktu kod hipodroma bi od sadasnjih 5 putnika dnevno porasla na par desetina hiljada, izvesni bulevar p. pavla bice veza sa jugom, neizvesni topciderski tunel sa autokomondom, i zeleznicka pruga ce pre ili kasnije ili nestati ili dobiti smisao.. sve u svemu pare su potrsene i treba gledati kako da ne budu bacene. ako pricamo o 450 mil evra kazi mi kolio ce milona biti potrebno uloziti da bi npr imt, luka. savski amfiteatar... dosli na infrastrukturni nivo na kome je sada hipodrom. da li je jeftinije izgraditi negde drugde fabriku (imt, imr..), luku ili brodogradiliste ili, u slucaju hipodrom, par stala i tribinu za 5 hiljada ljudi? da li je bolje praviti kilometre novih puteva i pruga ka npr borci ili makisu i tamo naseliti ljude ili iskoristiti gotovu lokaciju... da se razumemo, ovde pricam o celom potezu od topciderskog parka pa do ade, ukljucujuci i nis i seceranu i pekarski kombinat... nista licno protiv hipodroma :)
 
Поента мог поста је да су пола милијарде евра спуцали у ништа јер опет локација није инфраструктурно способна за обимнију градњу нити је тамо тако нешто пожељно.
 
iznesmo mi nase poente, bog da nas vidi :)

druze, srecan bozic, svako dobro .. a za hipodrom cemo lako, ima vremena
 
Delija":2fo8mt4h je napisao(la):
Ама реци ти мени Друме зашто би премештао нечију заоставштину? Јел нам фали простора можда? Јел нам је сваки хектар у граду приведен намени можда? Ко ће да финансира нови хиподром и на ком земљишту? Па само у центру града има 1500 руинираних хектара уз реку а ви бисте да изводите овакве акробације и то на локацији на којој и не би требало градити много квадрата.А и твоја идеја да преместиш хиподром да би на истом месту направио парк и нема неког смисла нити је у реалности изводљива јер ми немамо паре ни да средимо постојеће паркове.

промакло ми је ово...није намерно.

Финансирање је од продаје земљишта садашњег хиподрома. То ће бити врло лако, чак ће се зарадити.
Схватио сам да причамо о измештању хиподрома у наредних 20 а можда и 50 година, а не следеће године. До тада би свакако требало култивисати односно урбанизовати (то не значи преизградити) и тих 1500 руинираних хектара.
Нисам за обичан велики парк, већ парк са објектима унутра...ресторан, у близини је и заборављена летња позорница, културни садржаји, павиљони, кафићи, клубови, што да не. дакле нешто полу изграђено али недвосмислено парк. И сва та структура да буде све гушћа и озбиљнија како се прилази овим вијадуктима. Нећемо изместити хиподром да би била обична шума.

а све је то на 300 метара од станица превоза.

слажем се да треба избећи велику густину и због оптерећености постојећих саобраћајница.
 
Прича о измештању Хиподрома зарад било чега је неозбиљна и бахата јер постојећи простор има сврсисходну намену. То што се нико од нас не бави коњичким спортом никако не значи да је тих људи неколицина.

Идеја о измештању је још бахатија када се присетимо да нам, као што рече Делија, под депонијама стоји преко 1500 хектара земљишта који покрива све, од екстразона до зона друге или треће класе, дакле за све слојеве становништва и све потребе.

Такође, Хиподром као као спортско-рекреативна зона се налази између две зоне сличне намене и чини једиснтвен коридор. Говорим, наравно о Ади и Кошутњаку.

Евентуална прича о измештању би могла да се покрене тек после изградње тих руинираних 1500 хектара и то само уколико се покаже прека потреба за тако нечим, а ја сам сигуран да је неће ни бити ако паметно искористимо тих 1500 хектара.
 
Ne brinite se,ne mogu ni IMT da popune a kamoli hipodrom...To je samo prica politicare o elitnom zemljistu,elitnoj lokaciji,elitnim ljudima,elitnim zgradama i tako dalje...Europolis 21 veka,
 
stf":1142qua8 je napisao(la):
...Идеја о измештању је још бахатија када се присетимо да нам, као што рече Делија, под депонијама стоји преко 1500 хектара земљишта који покрива све, од екстразона до зона друге или треће класе, дакле за све слојеве становништва и све потребе.
...........
Евентуална прича о измештању би могла да се покрене тек после изградње тих руинираних 1500 хектара и то само уколико се покаже прека потреба за тако нечим, а ја сам сигуран да је неће ни бити ако паметно искористимо тих 1500 хектара.

"There is a flip side to that coin" što bi rekao De Niro u "Heat".
Koji put je lakši: izmestiti Hipodrom ili očistiti deponije? Hmmmm....a "UMP" se tako fino "namestio"....
 
stf":1bp33hqg je napisao(la):
Прича о измештању Хиподрома зарад било чега је неозбиљна и бахата јер постојећи простор има сврсисходну намену. То што се нико од нас не бави коњичким спортом никако не значи да је тих људи неколицина.

Идеја о измештању је још бахатија када се присетимо да нам, као што рече Делија, под депонијама стоји преко 1500 хектара земљишта који покрива све, од екстразона до зона друге или треће класе, дакле за све слојеве становништва и све потребе.

Такође, Хиподром као као спортско-рекреативна зона се налази између две зоне сличне намене и чини једиснтвен коридор. Говорим, наравно о Ади и Кошутњаку.

Евентуална прича о измештању би могла да се покрене тек после изградње тих руинираних 1500 хектара и то само уколико се покаже прека потреба за тако нечим, а ја сам сигуран да је неће ни бити ако паметно искористимо тих 1500 хектара.

Potpisujem. Od reči, do reči.
 
Slažem se, izmeštanje je nepotrebno imajući u vidu da imamo stotine i stotine hektara zemljišta za izgradnju širom grada. Hipodromu treba sređivanje, a ne izmeštanje. Nadam se da ove godine definitivno počinje rekonstrukcija tribine :)
 
Hipodrom se ne mora izmestiti.
Ukoliko ostane na istom mestu desiće mu se ista sudbina kao i šećerani u komšiluku.
A bila je to lepa šećerana. Najlepša. Industrijsko čedo Beograda u usponu. A onda je vreme nastavilo da teče, industrijalizacija je išla dalje a šećerana se našla u urbanom epicentru. Šećerana je zaštićena. Sada propada negde iza građevina koje je zaklanjaju od puta. Tako je bolje. Nikom ne smeta. A grad nastavlja da se gradi. Gradi se negde iza Orlovače. To je bolje za grad. Tako grad "diše" i napreduje.

Hipodrom nastavlja da pati. Izgorele su tribine. Ograda je porušena. Čitav niz štala je sravnjen sa zemljom. Ostale štale su sada razdvojene prometnom saobraćajnicom. Ne postoji mogućnost za infrastrukturno opremanje i štalski prostor. Nije više zanimljivo ni vlasnicima kvalitetnih grla da ih dovode u prostor ograđen betonskom saobraćajnom omčom.

Hipodrom odumire. I šećerana odumire, pa šta. Niko nije nešto uznemiren zbog toga.
 
брђанин 1+

хајде да створимо услове да напредује, пошто тај бетон нећемо рушити, хајде да га преместимо тамо где ће да процвета.
 
brdjanin":1ememh0y je napisao(la):
Hipodrom se ne mora izmestiti.
Ukoliko ostane na istom mestu desiće mu se ista sudbina kao i šećerani u komšiluku.
A bila je to lepa šećerana. Najlepša. Industrijsko čedo Beograda u usponu. A onda je vreme nastavilo da teče, industrijalizacija je išla dalje a šećerana se našla u urbanom epicentru. Šećerana je zaštićena. Sada propada negde iza građevina koje je zaklanjaju od puta. Tako je bolje. Nikom ne smeta. A grad nastavlja da se gradi. Gradi se negde iza Orlovače. To je bolje za grad. Tako grad "diše" i napreduje.

Hipodrom nastavlja da pati. Izgorele su tribine. Ograda je porušena. Čitav niz štala je sravnjen sa zemljom. Ostale štale su sada razdvojene prometnom saobraćajnicom. Ne postoji mogućnost za infrastrukturno opremanje i štalski prostor. Nije više zanimljivo ni vlasnicima kvalitetnih grla da ih dovode u prostor ograđen betonskom saobraćajnom omčom.

Hipodrom odumire. I šećerana odumire, pa šta. Niko nije nešto uznemiren zbog toga.
Super ,više nama mučenja konja..i treba da ga sklone.. :kafa:
 
Управо сам разговарао са колегом који живи у комшилуку. Добио је позив за излагање плана за решење амбијентално-историјске целине "Топчидер-1/Радничка", које треба да се одржи у згради СО Чукарица у 13:00. На жалост не смем да изађем из канцеларије, али ћу бар имати инсајдера тамо.
 
Da mi turimo novi stadion umesto Hipodroma. Slična namena, kvalitetna zamena.
 
Firebird-011":1dvzgw20 je napisao(la):
Управо сам разговарао са колегом који живи у комшилуку. Добио је позив за излагање плана за решење амбијентално-историјске целине "Топчидер-1/Радничка", које треба да се одржи у згради СО Чукарица у 13:00. На жалост не смем да изађем из канцеларије, али ћу бар имати инсајдера тамо.
Valjda je i dalje javni uvid u 27 marta u toku,nisam stigao da ga vidim kada sam gledao neke druge planove pre nedelju-dve.
 
Другар исприча како је на том јавном увиду/излагању био хаос, наводно се планира озбиљно рушење лево од хиподрома/трамвајских шина (гледано у смеру према граду) и испод трамвајског тобогана - занатски центар, одн. ауто-сервиси и куће које су саграђене испод трамвајског моста треба да се сруше и да се ту изгради саобраћајница. Наводно власници тих грађевиница неће бити обештећени јер су градили противно плановима, или тако некако?! Планирано је да се сруши и фабричка хала "Ваге".
 
Pa platice im zemljiste ali ne i objekte jer je gradjeno dobrim djelom na divlje ,ima li negdje slika te nove saobracjanice na sajtu cukarice lil negdje druhgo
 
Нисам ништа нашао. Ујутру ћу поново да ујурим тог колегу, можда он има неки линк...
 
Hipodrom iščekuje bolje dane
Sa početkom 99. sezone postignut dogovor za obnovu tribina i udvostručavanje broja sedišta, kao i obnova podloge na trkalištu
BEOGRAD - Sa početkom 99. sezone, koja je startovala u nedelju, 14. aprila, Javno preduzeće "Hipodrom Beograd" više ne mora da strahuje od izmeštanja trkališta na obod grada, u Borču ili Surčin, za koje se prethodnih godina spekulisalo da će postati njegova nova lokacija.

Ne bi to bilo prvo preseljenje hipodroma, koji se od 1863. godine i prvih konjičkih trka u Beogradu, pod pokroviteljstvom kneza Mihaila održanim na Tašmajdanu, premeštao i na Bara Veneciju i na Banjicu, gde je 1904. priređen i prvi srpski derbi. Na današnjoj lokaciji, kod Careve ćuprije, nalazi se od 1914. godine. Devedesetih godina prošlog veka to nekad uređeno trkalište prilično je bilo zapušteno.

Umesto nove selidbe, međutim, u povoju su planovi za obnovu tribina, izgorelih u požaru pre petnaestak godina, kao i za njihovo proširivanje. Kuju se i drugi planovi za vraćanje glamura hipodromu, a sa toliko potkovica - biće i sreće da se sve to ostvari.

"Tribine su nam veoma važne jer svaki hipodrom mora da se izdržava i od posetilaca. Gradski arhitekta Dejan Vasović nas je pre nekoliko dana posetio i doneo idejni projekat za nove tribine, koje će imati dvostruko veći kapacitet, 1.200 sedišta. Grad je obećao i da će obezbediti 800.000 evra za realizaciju projekta", kaže direktor "Hipodroma" Branimir Jovanović.

"Bez obzira na proširenje tribina, hipodrom će ostati pomalo skučen na sopstvenom posedu. Na njemu je nekad čuveni restoran "Pastuv", gde su mnogi Beograđani voleli da proslavljaju svoje svečanije prilike. Njega je pre mnogo godina preuzeo zakupac koji ga je upropastio. Posle je taj zakupac otišao, ali je prethodno uspeo da restoran upiše u knjige kao svoje vlasništvo, a još je upao i u dugove, za koje je "Pastuv" bio zalog. Zbog toga gradski javni pravobranilac vodi spor kako bi povratio ovu imovinu grada", objašnjava Jovanović.

Prema njegovim rečima, restoran je važan i zato što je posetiocima neophodno mesto za predah, pošto trke traju satima.

"Imamo prostor gde mogu da se opuste uz piće, još jedan lokal iz kojeg je takođe otišao nesolidan zakupac, pa ćemo sami da ga vodimo, ali to nije dovoljno. Gostima je važno i da imaju mesta za parking, koja nam takođe nedostaju. Osamdesetih, kada je poseta bila rekordna, ljudi su još dolazili gradskim prevozom ili pešice. Danas svako hoće da ide sopstvenim kolima, a mi nemamo gde da ih primimo. Šta da vam kažem, ovde do pre nekoliko godina skoro da nije bilo ni toaleta, ali smo to sredili", priča Jovanović.

I izgradnja petlje oko hipodroma "štrpnula" je oko hektar zemljišta, ali se Jovanović zbog toga ne buni. To je viši interes, navodi on, sve to zemljište je ionako gradsko, a i hipodrom će imati koristi od bolje saobraćajne povezanosti sa ostatkom prestonice. Zbog petlje je postavljen i novi kišni kolektor koji će sakupljati višak vode, pa se ona više neće slivati na staze i plaviti štalski krug, kaže direktor "Hipodroma".

"Trebalo bi i da obnovimo pesak na stazama, što bi koštalo oko milion dinara. Voleli bismo i da možemo da postavimo reflektore, pošto je uobičajeno u svetu da trke traju do kasno u noć, a kod nas se završavaju ranije. Ali ta investicija nam je još nedostižna. Ponosni smo što smo uspeli da obnovimo start mašinu staru 40 godina, umesto da kupujemo novu koja bi nas koštala i do 100.000 evra. Rekonstruisali smo i modernizovali staru po ceni koja je za takvu mašinu smešna", kaže Jovanović.


Uzurpirana škola lakih džokeja

U deo hipodroma koji je pod sporom nalazi se i objekat u koji se smestio Konjički klub hipodroma.

"Hipodrom ga je izgradio kao školu lakih džokeja, ali je on volšebno uzurpiran, a da iz njega posle toga nije izašao nijedan džokej. Umesto toga, tu je nikla šatra kao za cirkus. Pokušavamo da ih iselimo, ali su nas saplitali preko raznih veza", kaže Jovanović.

Lekovi za konje "iznad žita"

Jedna od muka za upravu "Hipodroma" je nedostatak lekova za konje koji često stižu u Srbiju samo zahvaljujući švercu, a u preparate dospele "ispod žita" čovek se ne sme pouzdati.

Zato je potpisan ugovor sa Javnim preduzećem "Veterina Beograd", zahvaljujući kojem će nega konja biti podignuta na zavidan nivo, uverava Jovanović.

Konji su na hipodromu sada i bolje zaštićeni, jer oko staze je postavljena pe-ve-ce barijera koja životinje neće povrediti ni ako nalete na nju u punom trku.
http://www.kurir-info.rs/hipodrom-iscek ... nak-744537
 
Zar nije vreme da se razmišlja koja bi potencijalna lokacija bila dobra da se naprave štale ili recimo teren za vežbe i istrčavanje?Jednostavno, da se neka nova lokacija lagano uvodi u život.
 
Галоп у сусрет Великом рату
http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/ ... tu.sr.html

Београдски хиподром, најстарије спортско здање у престоници, основано на Видовдан 1914, век постојања обележава програмом скројеним по мери скромног буџета, у очекивању великих финансијских битака у наредне четири године
hip5.jpg

Фотодокументација Хиподрома Београд

Најстарије престоничко спортско здање – Хиподром на Царевој ћуприји – отворено је на Видовдан 1914. године, у сатима када се Београдом проносила вест о атентату у Сарајеву. Тако је хиподром због ратне претње која се надвила над Србијом радио само један дан. Васкрснуће 1920, пре свега захваљујући краљу Александру Првом Карађорђевићу.

Обележавање века од званичног рођендана почеће ретроспективном изложбом „Сто година хиподрома Београд” у Кући краља Петра на Сењаку, у суботу у 20 часова. Аутор поставке је новинар и дугогодишњи извештач са Хиподрома Зоран Лазић, а посетиоци ће имати прилику да погледају сликовни времеплов коњичког спорта у нашој земљи, за који је здање на Царевој ћуприји од кључне важности. У недељу, осим тркачког дана, на Хиподрому ће наступима културно-уметничких друштава бити оживљено време од пре једног века. На прославу су позвани чланови краљевске породице, носиоци највиших државних функција, као и многе јавне личности.

Програм прославе нажалост није раскошан примерено величини јубилеја, већ је скројен је по мери скромног буџета. Хиподром тек очекују љуте битке, за разлику од оних од пре сто година – на финансијском пољу.

– Већ годинама овде готово све зависи од дотација из касе града. Хиподроми у свету не само да су економски независни, већ и доносе приходе локалним заједницама, а ми тек треба да се изборимо да будемо на нули. До краја 2014. требало би да разрадимо стратегију чији је циљ да за четири године станемо на ноге. Међу приоритетима је да повећамо број тркачких дана, јер уместо 20 колико је оптимално, можемо да приредимо свега 12 – истиче Дејан Вујичић, од пре месец дана в. д. директора ЈП „Хиподром Београд”.

Међу најскупљим задацима на хиподрому је обнова главне трибине, тешко оштећене у пожару 1999. године, када је у пламену страдао и судијски торањ. На остацима конструкције има 400 привремено постављених пластичних столица. Пре пожара било је око 600 места.

– Предлога за реконструкцију је било много. Најбољи је да трибина буде обновљена тако да што више подсећа на доба када је хиподром отворен, али то значи и вишу цену радова. Није могуће рећи када ће ти послови отпочети, прво морамо да решимо основна питања прихода и расхода – каже Вујичић.

Једна од његових првих одлука јесте да се повећају цене за коришћење хиподромске инфраструктуре.

– Власници коња су штале за смештај грла и коришћење стазе до сада плаћали по нереално ниским ценама, а дешавало се и да уопште и не плаћају. А стази је неопходно стално одржавање и заливање, што нису мали трошкови. Што се више хаба, већи је ризик да се коњи повреде. Увели смо правило да онај ко не измири дугове не може да уђе на стазу, а капију надзире комунална полиција – каже Вујичић.

Велики проблем су и дивљи прикључци на инсталације хиподрома.

– Плаћамо рачуне за воду као да гајимо пастрмке, а не коње. Требало би да ускоро решимо и ту невољу и откачимо нелегалне прикључке – наводи в. д. директора „Хиподрома Београд”.

Када је реч о клађењу, веће зараде овом јавном предузећу, по речима Вујичића, онемогућује закон по којем се улози могу стављати само на хиподромској кладионици.

– То је веома застарело. Неопходно је да се омогући клађење на наше трке са било које локације, као што то раде сви озбиљнији хиподроми. Да, на пример, неко у Паризу или Канади или било где у Србији, може да стави улог на грла која се надмећу у Београду. То ће побољшати гледаност, а самим тим и привући више спонзора – закључује Вујичић.

Никола Белић

-----------------------------------------------------------

Биста Рибникара над Краљевом ложом

У ложи хиподрома седели су икраљ Александар Карађорђевић и Јосип Броз Тито, али над њоме и данас стоји биста само једног човека – Владислава Рибникара, оснивача и главног уредника „Политике”.

Као члан управе Дунавског кола јахача, Рибникар је са публицистом и политичарем Јашом Продановићем 1905. покренуо иницијативу за оснивање хиподрома.

Владислав Рибникар и сам је имао неколико коња, а на ждребици званој Зона Замфирова, победници дербија „Костолац” 1912, отишао је у Први светски рат. Погинуо је на Церу, 1. септембра 1914. У његову част од 1923. почетком сезоне одржава се трка трогодаца.

-----------------------------------------------------------

Важне године

1863. Под покровитељством кнеза Михаила Обреновића, близу места где је данас Правни факултет, организоване прве коњичке трке налик европским

1890. Основано Дунавско коло јахача, под именом „Кнез Михаило”

1905. Владислав Рибникар и Јаша Продановић покрећу иницијативу да се у Београду оснује хиподром

1912. Дунавском колу јахача уступљено земљиште код Цареве ћуприје

1914. на Видовдан је освештан и отворен хиподром. Одржано је пет трка. Наредних ратних година, многи јахачи и коњи са Цареве ћуприје страдаће у Великом рату

1920. Александар Први Карађорђевић указом хиподрому уступа земљиште на 75 година, „ради подмирења земаљске потребе у стварању сталне стазе за јавне коњске утакмице”. Те године одржан први галопски дерби и прва Трка града Београда, које постају традиционалне

1930. одржане прве ревијалне касачке трке

1949. Дунавском колу јахача одузета управа, а тркалиште национализовано и названо „Хиподром Београд”

1979. Хиподром предат на коришћење Самоуправној интересној заједници физичке културе Београда

1980. Управљање хиподромом поверено Градском центру за физичку културу

1988. формирана самостална Радна организација „Хиподром”

1999. Пожар прогутао судијски торањ и велики део трибине хиподрома

2006. Над „Хиподромом” покренут стечајни поступак

2008. Укинут стечајни поступак, а „Хиподром” уместо друштвеног добија статус јавног предузећа
 
Vrh