Радови неће почети док не буду решени имовинско-правни односи, поручују из Дирекције за грађевинско земљиште
Возачи некад чекају и по пола сата (Фото Л. Вулетић)
Изградња надвожњака код Цареве ћуприје која би, према најавама, требало да почне до краја године, и даље је неизвесна. Дирекција за грађевинско земљиште покушава да реши имовинско-правне проблеме, односно питање власништва над земљом и док та бирократска заврзлама не буде разрешена возачи ће и даље губити време чекајући испред железничке рампе некада и по пола сата.
Ненад Бајић, шеф Информативне службе Дирекције за грађевинско земљиште, каже да на овом месту има имовине како физичких тако и правних лица, као и да је већи део проблема решен.
– Незахвално је прогнозирати када ће цео поступак бити окончан, али Дирекција ће, чим се створе услови, затражити дозволу за изградњу, а после тога ћемо расписати тендер за избор извођача – каже Бајић и напомиње да ће новац бити обезбеђен из буџета Дирекције.
План о изградњи надвожњака изнад железничке рампе, недалеко од Хиподрома, постоји од септембра прошле године, али није могао да буде спроведен у дело док није усвојен план детаљне регулације овог дела града. Сада је предвиђено да на овом месту буде подигнут прелаз који ће омогућити бржи проток возила и бољу везу како са центром тако и са Новим Београдом.
Милан Милосављевић, саобраћајни стручњак који је 35 година провео у Секретаријату за саобраћај, истиче да је првобитна идеја о градњи надвожњака настала још седамдесетих година прошлог века. Тада су, каже, у секретаријату разматрали могућност да подигну понтонски мост, али се од те намере одустало и преовладало је мишљење да је много боље направити саобраћајну петљу.
– Почетком године је најављивано да ће овде бити саграђен надвожњак који ће се простирати од малог моста код Топчидерске реке до Булевара војводе Мишића. То се, међутим, неће догодити, већ ће бити изграђена петља која ће се протезати од Царичиног града дуж целе Топчидерске долине и која ће се спојити са унутрашњим магистралним полупрстеном – објашњава Милосављевић и наглашава да је ова петља предуслов за изградњу моста преко Аде.
Он тврди да је пројектовано да будућа петља на неки начин споји Баново брдо и Нови Београд, тако што би се возила несметано кретала Пожешком, преко Цареве ћуприје, затим поред ресторана „Господарска механа” и даље преко будућег моста према новобеоградским блоковима.
– Та петља има огроман значај за цео град и док она не буде завршена неће бити ништа од дуго најављиване изградње моста на Сави. Реч је о крупном пројекту који укључује и измештање објеката „Југопетрола”. Све је то неопходно на време завршити да би се направили приступни путеви до моста – наглашава Милосављевић.
Стручњаци очекују и да ће петља утицати на смањење броја саобраћајних незгода, јер Царева ћуприја и даље представља једну од „црних тачака” где је протеклих година забележен велики број удеса.