Na mestu Otvorenog tržnog centra biće izgrađene autobuska i železnička stanica
po najvišim evropskim standardima...
Između Bulevara Milutina Milankovića, Bulevara umetnosti, ka Savi, ulice Jurija Gagarina i Otvorenog tržnog centra
na Novom Beogradu, već se uveliko gradi Univerzitetsko selo, a tu je planirana i izgradnja autobuske i železničke stanice.
Konkurs za idejno rešenje još nije raspisan, a poznato je samo da bi „buvljak” trebalo da bude izmešten.
REŠENJE - Autobuska i železnička stanica na Novom Beogradu biće smeštene na mestu na kojem je sada parking
„buvljaka" i ispod sadašnje železničke stanice. Tu će biti izgrađen i veliki trg i parking.
Za sada nije poznato kada će biti raspisan konkurs za idejno rešenje, ali je sigurno da će odgovarati najvišim
evropskim standardima - kaže za „24sata" Ivana Milenković, arhitekta opštine Novi Beograd.
Na polovini današnjeg parkinga, koji je u vlasništvu JKP „Parking servis", predviđeno je da se parkiraju autobusi.
Autobuska stanica će biti povezana sa budućom (i postojećom) železničkom stanicom.
- Otvoreni tržni centar bi, zbog izgradnje nove autobuske i železničke stanice, trebalo da bude izmešten, dok će
tramvajski depo pored Univerzitetskog sela ostati - kaže Ivana Milenković, arhitekta opštine Novi Beograd.
Konačan plan kuda će proći laki šinski metro, još nije donet. Moguće je da će proći kroz Bulevar Zorana Đinđića, da
će ispred „Merkatora" skrenuti i preći preko autoputa sredinom Bulevara umetnosti, doći do Bulevara Milutina
Milankovića, a onda skrenuti unazad (prema Savi). Kod „Super Vera" opet bi trebalo da skrene udesno i prođe
ispod pruge (kao što i danas tramvaji skreću ka depou).
Od te tačke laki metro bi trebalo da se razvija u pravcu Čukarice i da prelazi preko budućeg mosta preko Ade Ciganlije.
- Krajem godine trebalo bi da počne raščišćavanje terena za izgradnju mosta preko Ade. Biće dug oko 500 metara, imaće po dve trake i po jednu zaustavnu u oba smera, a biće i prostora za laki metro - kaže Đorđe Bobić, gradski arhitekta.