Šta je novo?

Bulevar Zorana Đinđića - produžetak ulice

Semafor ispred škole "Duško Radović" radi, što više i nije novost, ali je novost da su ispred semafora postavljene trake za usporavanje saobraćaja.
IMG_20241222_154421702.jpg
 
Lepa primedba.

Razlog za to je sto projektovanjem saobracajnica kod nas dominiraju saobracajni inzenjeri, na celu sa onim tipom sa fakulteta koji se ne skida sa medija. Delom je do politike, delom do intertnosti gradjevinaca koji se nisu interesovali i izborili za funkcije i da se pitaju za...pa...bilo sta.

Elem, rezultat toga je da je, posebno u domenu rekonstrukcije ili rehabilitacije puteva i gradskih saobracajnica, cesto dominantno misljenje i domet promene i poboljsanja saobracajne signalizacije, bez konkretnih, sustinskih, fizickih promena koje se sprovode iskljucivo gradjevinskim radovima.

Dodatni problem je sto su ovi radovi jeftini, sljasteci i vidljivi. Pa se tako opasne krivine ne ispravljaju, ne otvaraju vizure, ne dodaju trake-vec se "resava" vibro trakama, sevronima, trepcucim svetlima i drugom signalizacijom i opremom.

U nekom trenutku osnovni uzrok i razlog kako je doslo do odredjenog nacina rada postane manje bitan, a ostane praksa-pa tako imamo apsurde da putevi kojima se vozilo 80 u poslednjih 40 godina budu rekonstruisani, da bi bili nakindjureni svetlecim signalima-a ogranicenje se obori na 50. U gradu postoje i razne druge filozofije, tragicne, koje su konsenzus ove posrnule struke.

Na primeru iznad vidimo ogromnu sirinu ulice koja ostavlja prostora za razne opcije za usporenje koje su odavno standard u Evropi. Nema izgovora.
 
Ne znam u čemu je problem sa vibro trakama, one rade svoj posao i to je da jasno upozore nailazak na pešački i veću pažnju. Mislm da samim svojom postojanjem i nekoga ko je baš briga iste u sekundu trgnu na to da nailazi na nešto... tako da ja iste pozdravljam pred ovaj prelaz.
 
Inače su se na strani koju proširuju uveliko napravile 2 poveće deponije sa kućnim otpadom, crnim džakovima, bačenom gomilom hrane, iskorišćenim pelenama i svakakvim gadostima tik uz trotoar na zelenoj površini. Gospodu mrzi da pređe ulicu i baci smeće, a dodatno ih je motivisao Beograd put koji baca građevinski materijal gde stigne, pa oni tu nastave da bacaju. Prijavio sam Beokomu jer tako stoji već 3 nedelje ali ništa
 
Takva nam je i vlast i zemlja. Iskreno, da sam Beokom servis, ne bih ni ja reagovao jedno mesec - dva, jer ako gospodu mrzi da pređe ulicu, pa zar nisu zaslužili da isto to smeće svaki dan gledaju i mirišu? Nije lepo očekivati: "Ja ću da bacim gde stignem, a ima ko će da odnese, i to o trošku grada, tj. svih građana."
Istog sam mišljenja i za zagađivanje ostatka Srbije. Ako ljudi nisu u stanju da pokupe smeće za sobom, zaslužili su da ga gledaju i sledeće godine kad prođu. Ali verujem da većina istih pljuje po državi što ne čisti zemlju.
 
Poslednja izmena:
Narod je svuda st***.
Nebitno od drzave. Kada drzava krene da lupa po dzepu kao sto svajcarska lupa ako ne pokosis travu, bice nam cisto kao u istoj toj svajcarskoj. Mala je razlika izmedju naroda i obora. I jedna i druga grupa pamti kad dobije po guzici.
 
Semafor ispred škole "Duško Radović" radi, što više i nije novost, ali je novost da su ispred semafora postavljene trake za usporavanje saobraćaja.
Pogledajte prilog 223983
Bilo bi dobro i kad bi obelezili da se nocu vidi ivicnjak sa desne strane kolovoza, jer izlazi iz očekivanih dimenzija i znatno sužava desnu traku. Na slici se jedva vidi ivičanjak ovde iznad levog retrovizara Opel Astre, ali se baš vidi koliko je u tom delu (u zoni pešačkog prelaza) uža desna traka od druge dve. Ili da promene bele linije da sve trake imaju istu širinu.
 
Kad smo već kod tih vibro traka, gde su iste takve u suprotnom smeru? Na toj strani nisu potrebne a na ovoj jesu?!
Те вибро траке су ту постављене кад је та деоница асфалтирана пре 20+ година. У скорије време нисам виђао да "Београд пут" ставља те вибро траке било где.
 
Vrh