Šta je novo?

Bulevar Zorana Đinđića - produžetak ulice

Semafor ispred škole "Duško Radović" radi, što više i nije novost, ali je novost da su ispred semafora postavljene trake za usporavanje saobraćaja.
IMG_20241222_154421702.jpg
 
Lepa primedba.

Razlog za to je sto projektovanjem saobracajnica kod nas dominiraju saobracajni inzenjeri, na celu sa onim tipom sa fakulteta koji se ne skida sa medija. Delom je do politike, delom do intertnosti gradjevinaca koji se nisu interesovali i izborili za funkcije i da se pitaju za...pa...bilo sta.

Elem, rezultat toga je da je, posebno u domenu rekonstrukcije ili rehabilitacije puteva i gradskih saobracajnica, cesto dominantno misljenje i domet promene i poboljsanja saobracajne signalizacije, bez konkretnih, sustinskih, fizickih promena koje se sprovode iskljucivo gradjevinskim radovima.

Dodatni problem je sto su ovi radovi jeftini, sljasteci i vidljivi. Pa se tako opasne krivine ne ispravljaju, ne otvaraju vizure, ne dodaju trake-vec se "resava" vibro trakama, sevronima, trepcucim svetlima i drugom signalizacijom i opremom.

U nekom trenutku osnovni uzrok i razlog kako je doslo do odredjenog nacina rada postane manje bitan, a ostane praksa-pa tako imamo apsurde da putevi kojima se vozilo 80 u poslednjih 40 godina budu rekonstruisani, da bi bili nakindjureni svetlecim signalima-a ogranicenje se obori na 50. U gradu postoje i razne druge filozofije, tragicne, koje su konsenzus ove posrnule struke.

Na primeru iznad vidimo ogromnu sirinu ulice koja ostavlja prostora za razne opcije za usporenje koje su odavno standard u Evropi. Nema izgovora.
 
Vrh