Šta je novo?

Bulevar Zorana Đinđića - produžetak ulice

Има места, има! Састругати део тц галерије или им набити под нос булеварчину са 6 трака.
Узурпирали су нам цели географски центар града и обалу, посредно и економију. На нама је да кад ослободимо град и државу нарушимо њихов комфор зарад општег добра.
 
Nisam ekspert za protok saobraćaja, ali gledajući ove slike nameće mi se pitanje da li je zaista ovaj grandiozni kružni tok bio optimalno rešenje za ovakvu raskrsnicu? Po dimenzijama blizu onog na Slaviji, a rekao bih da su značaj i količina saobraćaja neuporedivo manji. Da li će to od sada biti standard, da se svako T ukrštanje zamenjuje kružnim tokom prečnika od 70m? Ili je to specijalno samo za mesta kuda Šapić prolazi svakog jutra kad ide na posao? Plus ima i pogled na kulu u BW.
Pa bolje nego semafori, da je megalomanski - jeste.
 
Da se nadovežem na ova leva skretanja, na svim ovim semaforima najveći problem prave senzori. Auto ne stane na njih nego npr 2-3 metra od linije i samim tim ne uhvati senzor. Semafor okrene i 2-3 kruga dok ljudi shvate šta se dešava i da nešto ne radi. Ne znam koliko puta sam izlazio iz kola ili u prolazu mahao ljudima da priđu liniji i objašnjavao im da im se semafor neće otvoriti. Prosto mi je neverevovatno da nisu mogli neku tablu ili dole na putu nešto da napišu, kako bi ljudi znali šta se dešava i kako funčcionišu stvari.
 
Lično mislim da su semafori na ortogonalnoj mreži, kakva je novobeogradska, idealni. Uz zeleni talas, 50-60 km/h, milina.

Pa noću nema bolje stvari nego proći celu Takovsku/Kneza Miloša, bez da stanete, usporite. Ali dobro, različiti su ukusi.

Uostalom, postoje specifični slučajevi kada se primenjuju kružni tokovi, ako nekoga baš zanima, mogu i napisati. Ovde gotovo nijedan nije ispunjen.
 
Не мислим на ону из правца Вилзоновог булевара.
Reklo bi se nemoguce. Ali sto je najgore kad pogledas mapu, skoro se idealno poklapaju. Da srusismo kulu?

1709739439800.png
 
Reklo bi se nemoguce. Ali sto je najgore kad pogledas mapu, skoro se idealno poklapaju. Da srusismo kulu?

Pogledajte prilog 191683
Нема потребе за рушењем, улица ту уз кулу скрене десно ка Сави па на мост. Мада могли би и неку фору као две траке моста да иду са две стране куле, то би баш светски изгледало и привукло бројне туристе из света и региона.
 
bulevar-zorana-djindjica-kruzni-tok-prosirenje-050324-12.jpg


Ludilo vlasti u jednoj slici: umesto da se u nastavku nalazi još jedan most, namerno je baš tu podignuta najveća i najskuplja zgrada tako da nema šanse da mosta ikada bude.
Namerno, da sva buduća saobraćajna rešenja budu što komplikovanija i što skuplja.
A zgrada još uvek nije ni završena...
Zapravo iskustvo pokazuje da je u pitanju politicka kratkovidost i neznanje a ne namera. Nekako im sa namerom dajes vise na kvalitetu koji ne postoji. Namera je odraz nekog plana i razmisljanja a oni ni to nisu imali nego ne znaju kako.
 
Проблем је када се прво планирају стамбени квадрати а накнадно саобраћајнице. Али и даље има простора за интервенције.
 
Има око куле ширег простора, као и код оних првих степенастих зграда.
Опет, шта би фалило и да имамо гранање булевара доктора Зорана Ђинђића на 2-3 моста са 1+1 који би ишли на све улице у БнВ које излазе на реку имале мостове у продужетку преко Саве.
 
Da se nadovežem na ova leva skretanja, na svim ovim semaforima najveći problem prave senzori. Auto ne stane na njih nego npr 2-3 metra od linije i samim tim ne uhvati senzor. Semafor okrene i 2-3 kruga dok ljudi shvate šta se dešava i da nešto ne radi. Ne znam koliko puta sam izlazio iz kola ili u prolazu mahao ljudima da priđu liniji i objašnjavao im da im se semafor neće otvoriti. Prosto mi je neverevovatno da nisu mogli neku tablu ili dole na putu nešto da napišu, kako bi ljudi znali šta se dešava i kako funčcionišu stvari.
Ako ne znaš da treba da staneš iznad senzora za semafora, znači da si retardiran. :D
 
Lično mislim da su semafori na ortogonalnoj mreži, kakva je novobeogradska, idealni. Uz zeleni talas, 50-60 km/h, milina.

Pa noću nema bolje stvari nego proći celu Takovsku/Kneza Miloša, bez da stanete, usporite. Ali dobro, različiti su ukusi.

Uostalom, postoje specifični slučajevi kada se primenjuju kružni tokovi, ako nekoga baš zanima, mogu i napisati. Ovde gotovo nijedan nije ispunjen.
Semafori su ok ako ideš pravo, ali ako skrećeš levo, nek ti je bog u pomoći. Skretanja iz Pupinovog bulevara u Antifašističke borbe i Španskih boraca su očajno uradili, tako da kolone budu tolike da zauzmu i traku za pravo. U AF borbe se ranije skretalo sa zadrškom, to jest prvo su prolazili oni koji skreću dok trepće blinker na razdelnom ostrvu. I uglavnom su svi prolazili, tako da na kraju dok čekaju na pola ostane samo par vozila. Nije mi jasno što se sad ne pali prvo i pravo i levo, a onda pusti one u suprotnom smeru ka mostu.
 
Nisam ekspert za protok saobraćaja, ali gledajući ove slike nameće mi se pitanje da li je zaista ovaj grandiozni kružni tok bio optimalno rešenje za ovakvu raskrsnicu? Po dimenzijama blizu onog na Slaviji, a rekao bih da su značaj i količina saobraćaja neuporedivo manji. Da li će to od sada biti standard, da se svako T ukrštanje zamenjuje kružnim tokom prečnika od 70m? Ili je to specijalno samo za mesta kuda Šapić prolazi svakog jutra kad ide na posao? Plus ima i pogled na kulu u BW.
imaces ka reci novi kompleks, tako da to nece biti T raskrsnica u buducnosti, tj sadasnji kruzni tok sa 3 ulaza..... bice i cetvrti izlaz ulaz.
 
bulevar-zorana-djindjica-kruzni-tok-prosirenje-050324-12.jpg


Ludilo vlasti u jednoj slici: umesto da se u nastavku nalazi još jedan most, namerno je baš tu podignuta najveća i najskuplja zgrada tako da nema šanse da mosta ikada bude.
Namerno, da sva buduća saobraćajna rešenja budu što komplikovanija i što skuplja.
A zgrada još uvek nije ni završena...
Pih, pa to je pi*ljivih 40 katova, što bi komšije na nacionalnoj TV bez cenzure i dlake na jeziku rekle u cilju podsećanja blejačke javnosi kako se ipak radi o manje krasnoj ošišanoj izvedbi izvornog plana.

Pa po svetu se ruše i nedovršene zgrade, kamoli dignute morbidno izdeformisane 40-spratnice.

Eto malo od muke da lajem iako nema smisla. Fasada je ok i bila bi super da je izgrađena još jedna pored takva ali normalna neuvijena. Baš bi bila fora da pokaže kako je samo jedan deo vlasti "uvrnut", mada moram riznsti da i ovako predstavlja originalnu karikaturu finansijera.

Има места, има! Састругати део тц галерије или им набити под нос булеварчину са 6 трака.
Узурпирали су нам цели географски центар града и обалу, посредно и економију. На нама је да кад ослободимо град и државу нарушимо њихов комфор зарад општег добра.
Ma jok, dva jednosmerna gradska autoputa ko u Hong Kongu. Prava bi šteta bila da samo jedna strana ima pogled na besna kola.

A ustvari može s jedne strane da juri Ferari, a sa druge metro.

Na Reljinoj slici se vidi da su prvo Komunjare za*rale se hotelom na pola bulevara (i to ne bilo kog, takoreći skarabudžili NBG nepovezavši ga adekvatno sa starim gradom), pri čemu je jasno da su upravo oni ignorisali i levu i desnu obalu SA dovoljno dugo da dođoši razore najvredniji deo grada.
 
Zapravo iskustvo pokazuje da je u pitanju politicka kratkovidost i neznanje a ne namera. Nekako im sa namerom dajes vise na kvalitetu koji ne postoji. Namera je odraz nekog plana i razmisljanja a oni ni to nisu imali nego ne znaju kako.
Neki urbanistički i saobraćajni planovi su već postojali, i trebalo ih je prvo zamentiti novim, naručenim po ovoj ideji, tako da je nemoguće da se radi o "neznanju".
Pribojavam se da se radi o monogo većem zlu, namernom upropaštavanju grada kako bi budući infrastukturni projekti bili daleko skuplji, tj kako bi sebi i svojima obezbedili mnogo veću zaradu.
 
Na Reljinoj slici se vidi da su prvo Komunjare za*rale se hotelom na pola bulevara (i to ne bilo kog, takoreći skarabudžili NBG nepovezavši ga adekvatno sa starim gradom), pri čemu je jasno da su upravo oni ignorisali i levu i desnu obalu SA dovoljno dugo da dođoši razore najvredniji deo grada.
Fotografija je Igorova, nije moja.

Još dugo nakon otvaranja Hotela Beograd InterContinental, tadašnji Bulevar AVNOJA praktično nije postojao, tu su bile poljane i gradilište Beogradske Arene ("Hala Limes", ali nazivana tako samo povodom jednog događaja... naši novinari...). Koliko se sećam, bulevar je probijen tek na kraju izgradnje Arene.

Svo to vreme je u nekim planovima, na dugom štapu doduše, tu u planu bio neki most u nastavku ulice koja je bila u planu/tek se gradila.
I bez obzira na sve zgrade, pre povezivanja na zamišljeni most, ta ulica je morala da se ukrsti sa Vladimira Popovića na nekoj raskrsnici, pa postojeći hotel nije bio smetnja.

Ono što je došlo nakon Intercontinetala je zapravo zakomplikovalo priču sa širinom ovog nastavka su - Genex-ove, sada Deltine zgrade. To je već čedo 90-tih. A čak smo i na forumu komentarisali kada su izdavane dozvole za Delta House (ili kako se već zove ova poslednja zgrada) kako će to uticati na proširenje jednog dana. To je bilo pre Lex specijalisa i ove divljine na daleko većem nivou koja je kasnije izašla iz bolesnog mozga, a o kojoj mi ostali nismo mogli ni da sanjamo.
 
Хотел јесте био сметња, његова изградња на том месту је дошла са плановима ("Јовиновим") из друге половине седамдесетих по којима се одустаје од Друге лонгитудинале (Булевар Авноја); читав потез, од Саве, Булеваром Авноја, па затим преко плаца где је подигнут Меркатор, па преко касно саграђених делова по средини стамбених блокова између Старог меркатора и Хотела Југославије, све до Земуна, био је тада планиран за велику пешачку зону, такорећи пандан Шеталишту Лазара Карденаса у Савским блоковима, са метроом испод као кичмом.

То је све пропало још осамдесетих, и отад се крпи Булевар Авноја (З. Ђинђића), деоницу по деоницу, да би почетком века био и комплатиран, кад и многе околне улице (дотад пољане), а и изграђују се делови блокова раније предвиђени за променаду.

Са своје стране да приметим да, иако су ти планови били нереални, њихова интенција да се сав магистрални друмски саобраћај држи по ободу насељене зоне (Булевар Лењина/М. Пупина) и у усеку (Аутопут) има много више смисла од гурања нове магистрале/носача аутомобила (јавни паркинг који, око и између 6 саобраћајних трака код 29. и 30. блока има 8 редова паркираних аутомобила!) посред стамбеног ткива. Ово је само још један саобраћајно-урбанистички фијаско, неуких људи у неукој средини.
 
Poslednja izmena:
Ako negujemo neku tradiciju, onda je to menjanje planova sa svakom novom garniturom... ali i ta priča mi je malo neubedljiva, jer hotel "ulazi" i u to zamišljeno šetalište, ako bi bilo širine poljane između zgrada u blokovima 21 i 22... za toliko koliko hotel "ulazi" u to zamišljeno šetalište, mogao je da se doda još jedna lamela zgrada u bloku 22, duž ulice.
Ipak je Delta (Genex) zakucala poslednji ekser. Ironija je - taman kada je Delta konačno zaokružila vlasništvo u celom tom bloku - presekli su ih ulicom :)
 
Izgradnjom Arene i dosta stambenih objekata oko nje, nije bilo alternative probijanju ulice duz cele trase. Nije bilo realno, imajuci u vidu intenzitet saobracaja, da ceo taj kraj ostane kao osadesetih, niti da se pretvoti u pesacku zonu.
 
Па сад, у време кад је планирана та пешачка зона, ту код Арене је био уцртан и централни градски трг... и укрштање са још једном пешачком зоном, и око тога много више садржаја од једне Арене. Ништа не смета Кнез Михаилова центру Београда. Али није било потенцијала да се то изгради, ни близу, а и земљиште је било драгоцено (читај: дошао инвеститор - конкретно, ЈНА - и рекао: нама одговара Блок 24 за станове, заебите Цераке и остале планине и... оде ГУП као да га никад било није).

То је сад далека прошлост, али је статус Булевара ЗЂ као саобраћајнице од секундарног значаја каква је био до Гангулизације, био уједно и много примеренији од новог стања, које је по мери 1954. Лета Господњег: салон аутомобила са тракама за магистрални саобраћај.
 
Vrh