Imao malo vremena jutros pa sam na nekoliko adresa poslao ovaj mejl
Poštovani,
posle nebrojeno pitanja i prijava u vezi radova u Bulevaru Zorana Đinđića, na kraju sam dobio ovaj odgovor
Одговор ЈКП "Београд пут" у вези пријаве за локацију Бул Зорна Ђинђића: Поштовани, Прослеђујемо Вам број телефона, на који странка може да се јави, ради лакше и брже комуникације, у вези проблема који пријављује. Број телефона је: 062/242-829 Срдачан поздрав,ЈКП "Београд пут"
Po mom mišljenju, ovo nije način na koji se komunicira. Mora da postoji pisani trag i upravo je ovakva praksa dovela do pada nadstrešnice u Novom Sadu.
Ponoviću ovde pitanja i primedbe, pa vas molim da mi pisanim putem odgovorite uz navođenje dokumentacije relevantne za moja pitanja.
Sva pitanja se odnose na radove u Bulevaru Zorana Đinđića, za potez od Omladinskih brigada do Tošinog bunara.
1. Zašto nema građevinske table? Znam da vi ove radove vodite kao sanacija kolovoza, ali, budimo realni, nije sanacija ako širite kolovoz za jednu traku i ako pomerate linije kolovoza i smanjujete zeleni pojas.
2. Da li postoji mišljenje Zelenila da li će drveće imati dovoljno vode, pošto ste smanjili zelenu površinu oko drveća, a i na dosta mesta je oštećen koren jer ivičnjak ide neposredno uz drveće.
3. Zašto ste stavljali asfalt na parking mesta i tako još više sprečile oticanje atmosferskih padavina u zemlju i sve preusmerili u kišnu kanalizaciju koja se već sada loše održava i koja je zapušena posle svake kiše. Naravno da je bolje i estetski i ekološki bilo da ste stavljali raster podlogu.
4. Zašto ste u ulici sa 4 trake pravili rešenje za kontejnere protivno dosadašnjoj praksi? Još više ste smanjili zeleni pojas, a apsurd je da ste kod autobuske stanice preko puta Carine uradili kako treba sa minimalnim uticajem na zelenilo.
5. Zašto niste kontaktirali Zelenilo da prvo popuni nedostajuće drveće, nego ste pravili parking mesta na mestima gde je postojao drvored?
6. Na osnovu koje analize ste došli do zaključka da je potrebno proširiti kolovoz na pomenutom potezu? Živim tu ceo život i naravno da nije postojala potreba, naročito imajući u vidu mnoge druge ulice kojima je potrebna sanacija ili proširenje.
7. Zašto ste prvo radili radove oko pešačkog prelaza preko puta OŠ Duško Radović (na strani uz Blok 33) koji si u skladu sa do skoro postojećim kosim parkiranjem, a zatim, protivno svakoj logici, promenili režim parkiranja u paralelno? Šta više, učinili ste nebezbednim tok saobraćaja jer u zoni pešačkog prelaza nema mesta sa 3 trake širine kakva je trenutna situacija.
8. Širina trotoara kod Milkija (preko puta Studenjaka) - nema potrebe objašnjavati, sve je jasno svakome ko je video na šta će to da liči.
9. Trotoar duž Bloka 3. Ivičnjaci uz parking su nejednake visine.
10. Trotoar duž Bloka 3 uz Poslovni centar - zašto nije urađen isto kao u ostatku ulice (sa belim pločama uz obe strane) ?
Sva ova pitanja, logično povlače mišljenje da ovde nisu čista posla i da se ne radi u interesu građana. Deluje da postoji potpuno odsustvo stručnog nadzora, da se radi bez ikakvog projekta, bez ikakve analize, da se sve rešava na licu mesta, bez ikakvog sagledavanja šire slike. Da je postojala neka stručna analiza, da je bilo javne rasprave, došlo bi se do boljih rešenja. Npr, mogla su da se naprave bolja saobraćajna rešenja (recimo kružni tok kod Studenjaka), ali sada su pare bačene, a nismo dobili ništa. Ponavljam, gde je analiza koja pokazuje da je bilo potrebno širite ulicu?
Broj parking mesta je ostao isti (možda 5-10% više), više traka nije bilo potrebno, zelenilo je drastično smanjeno, biciklističke staze nisu uključene u rekonstrukciju, tj. radi se sve suprotno smernicama koje Grad forsira - ekologija, prioritizacija biciklista i gradskog prevoza.
Ovi radovi odgovaraju samo automobilskom saobraćaju koji je u hijerarhiji prioriteta na poslednjem mestu.
Zbog svega ovoga, ovo pismo moram da pošaljem na što više inspekcija i adresa jer ništa od ovih radova nije u interesu razvoja našeg Grada i iskreno, sumnjam na neki oblik korupcije jer su ovi radovi dosta koštali Grad, a nismo dobili nikakav boljitak na duže staze, šta više, forsiranje asfalta i smanjivanje zelenih površina je katastrofa imajući u vidu klimatske promene čiji smo svedoci poslednjih godina.
U globalu, sva ova pitanja mogu da postavim za sve radove koji se trenutno rade u Beogradu, bez ikakvih građevinskih tabli i gde se očigledno radi u interesu samo automobilskog saobraćaja koji, moram da ponovim zvaničnu gradsku politiku, mora da bude na poslednjem mestu (posle gradskog prevoza, bicikala i pešaka)
Ako vam je potrebna foto i video dokumentacija, možete posetiti ove adrese
https://forum.beobuild.rs/threads/bulevar-zorana-Đinđića-produžetak-ulice.5473/ Na ovoj opširnoj temi postoji brdo foto dokumentacije i mišljenja.
Dušan Popović
Narodnih heroja xy
11070 Beograd