Šta je novo?

Bulevar patrijarha Pavla

Čisto da razrešimo zašto su odjednom prestale žalbe za zaštitu konkurencije i ostale opstrukcije i krenulo se sa projektima koji su dugo bili u zastoju, a za koje navodno novac nije bio problem. Odnosno novac nije bio problem jer ga nije ni bilo. Čim su legle pare, prestale su žalbe.
 
A da li je tih 10 miliona evra za celu fazu 1 ili samo za neki deo faze 1? Pošto je do sada praksa da se sve izvodi iz milion faza i delova
 
Mašinkop firma za koje nisam čuo dobre stvari vezane za radove po voždovcu, popričah sa ljudima, sutra kreću sa kopanjem i postavljanjem kišne i fekalne kanalizacije.
Za sada će bivši pružni prelaz kod kovnice novca/odvajanja za groblje preskočiti da se ne bi kopao asfalt koji se koristi.
Pogledajte prilog 251851
Mislim da su ovi likovi masakrirali ulicu koja od Kumodraža vodi do 1000 ruža.
 
1000056350.jpg
 
Ovi aktivno prave saobraćajno ostrvo od jednog od najvažnijih parkova u zemlji, a ljudi ćute...
 
Retko da negde može da se desi da za neki veliki infrastrukturni projekat mogu da kažem da je katastrofa što se gradi. Ovo je jedan od tih retkih slučajeva. Malo je ona uzurpacija ključne nacionalne infrastrukture sa desne strane Savske ulice, sada treba i u Topčiderskoj dolini, u kojoj ne postoji konflikt prostora makar na tom delu pored Topčiderskog parka.

1) Pametni ostavljaju trase puteva i pruga i preko pola veka unapred, da jeftino i lako dograde kada i ako se grad dovoljno raširi i razvije.
2) Glupi ne ostave, pa moraju da se bakću sa eksproprijacijama i svime posle.
3) Totalni id*oti i izdajnici, ukinu trasu koja je tu već 140 godina, da bi na njima gradili privatnu visokogradnju i transportnu infrastrukturu sekundarnog značaja u odnosu na onu koja se ukida, i to u uslovima dovoljno prostora nezauzetog visokogradnjom ili gradskim sadržajima.
 
Ovi aktivno prave saobraćajno ostrvo od jednog od najvažnijih parkova u zemlji, a ljudi ćute...
Taj park je odavno saobraćajno ostrvo. Sad je samo pitanje dal će vozila da prolaze oko njega ili da čekaju u redovima.

Razumem inače šta si hteo da kažeš i slažem se sa tobom ali moram da istaknem da je i trenutna situacija jako loša po park.

Bio je doduše neki plan, ako se dobro sećam, da se završetkom BPP zatvori Vojvode Mišića u delu kojim prolazi kroz park i Drajzerova postne slepa. Ali izgleda da je prevgnuo ovaj trenutni plan sa gomilom saobraćajnica upravo kroz park kao i tik iz njega. Za to se trebalo buniti na vreme.
 
Poslednja izmena:
Ovi aktivno prave saobraćajno ostrvo od jednog od najvažnijih parkova u zemlji, a ljudi ćute...
Taj park jeste možda jedan od važnijih u kulturnom istorijskom i estetskom smislu, ali sada tu pričati neke nebuloze kako je "saobraćajno ostrvo, okovan" za zonu širine 400 metara i više je nebuloza.

Sada, možemo maštati o nekom milionskom glavnom gradu sa jako malo ili bez automobila, samo pešaci, biciklisti, elektrotrotineti, elektrifikovana železnica, tramvaj, metro, ali vratimo se u realnost. Taj neki recimo Amsterdam koji hoće da ukine 10.000 parking mesta u centru ima 2 obilaznice sa po minimu 3 trake po smeru, i pored jedne jako razvijene i efikasne železnice sa dva glavna železnička koridora, jedan sa 6 drugi sa 4 koloseka, metroa, tramvaja...

U Beogradu van Novog Beograda nemaš dovoljno krštenih glavnih pravaca sa bar 2+2 trake, a kamoli nešto više, a što je neki komunalno-socijalni minimum postojanja glavne drumske mreže. Ne dirajući ni kulturno-istorijski važni park, ni gradski i nacionalno važnu trasu pruge, postoji šikara između železničke i tramvajske pruge. Kako bi zauzimao malo prostora i bio efikasan, taj pravac 2+2 treba da uopšte nema kružnih tokova, što manje semafora, a tamo gde je semafor minimum po 4 trake pred zaustavnom linijom za razne pravce. Ako se baš želi neka malo slobodnija parkovska površina, može da se zatvori deo između Teodora Drajzera i Gvardijske, a sav saobraćaj preusmeri ka Topčiderskoj pozornici, i novom delu tog nekog brzog puta,

A za te koji uzurpiraju gradski i republički stratešku trasu pruge, u iole normalnim društvima postoje tri rešenja:
1) ludnica
2) dugogodišnja robija
3) javno streljanje za izdaju
Ovo treće, deluje surovo, ali ipak predstavlja jedan od modela nečega što se može nazvati državom.
 
Koju zonu od 400 metara? Da li postoji i jedno mesto u parku gde se neće čuti saobraćaj? Šapić trenutno širi bulevar Vojvode Mišića kroz park, ovo će sa jedine strane gde nije bila ulica da dovede bulevar, a pri tom neće ukinuti čak ni Topčidersku kroz park. Dakle "park" koji ne samo da je sa svih strana okružen ulicama, nego još i prolaze kroz njega i dele ga na x delova.

A rešenje sam predlagao još pre, kao i drugi na forumu:


Topcider1.jpg


Plavo je postojeće, crveno treba da se izgradi, žuto je tramvaj. Ovo je još pre ovog sad plana, kad su po starom hteli BPP kroz park. Takođe je kompromis jer ostaje i dva koloseka za voz. Jedini deo "težak" deo je tunel od manje od sto metara kroz kasarnu, ostalo sve nije značajna investicija, a park bi ponovo postao park i obuhvatio sve bitne spomenike kulture (Milošev konak, Mihailov konak, crkvu, fontane, staklenik...). Na prošli plan sam i pisao žalbu, ali pošto izgleda da se niko ne potresa što se uništava park i nikoga ne interesuje naročito da se angažuje, što bih se ja cimao.
 
Топчидерски Парк је (био) најлепши парк у држави, окружен историјски и културно значајним целинама. Сада ће бити окружен колским саобраћајем.
 
Vrh