Šta je novo?

Bulevar despota Stefana

И још мало сличности: били сиротињска земља, центар града у облику полуострва, трамвај на метарском колосеку... стара железничка станица у најужем центру града са 200.000 путника дневно :)

Били увек међу богатијим земљама док смо ми увек били при дну:

1*v6YeKtTpN_KST5CyTl1sgQ.jpeg

[/QUOTE]

Вранац, ово је тотални офтопик, али у Националном музеју (који је у ствари историјски музеј) у Хелсинкију, баш у тој узаној улици са 4 траке и трамвајем која иде у центар, може да се научи да је сировинска база аграрног карактера, Финска између два рата знатно смањила заостатак за развијеном Европом, јер ју је економска криза мање погодила од индустријализованих земаља. Већ нешто даљу своју прошлост тамо представљају као екстремно сиротињску. Да не идемо даље, имали су велику глад у другој половини 19. века, у којој је помрло 10-ак посто становништва. То поредити и са ондашњом Србијом ("рајем сиромашног човека" - а то говори нешто о "паритету куповне моћи") већ није пристојно. Тако да, истина је, релативно блиска прошлост им је сиротињска. Још по нечему су слични Србији - националну еманципацију у светским оквирима су, баш између два рата, стицали преко спорта.

А кад помену Норвешку, довољно је читати Кнаусгора, то је било друштво налик нашем, до пре неку деценију; чак су и наставници вукли за косу у основној школи осамдесетих. Швеђани их и данас сматрају за полудивљаке.

(Крај тоталног, нордијског офа)

@Дошљак
Тако је, читава ствар да ли овај тромб у 29. новембра треба отклонити заправо ни не завређује расправу; да је на суду, одбили би и да поведу поступак.
 
Poslednja izmena:
@Bender Rodriguez @Дошљак i ostali
Džabe se trudite. Dotična tera neku svoju priču, odnosno živi u nekom svom malom svetu okružena privatnim kineskim zidom i ni ne odgovara na postavljena pitanja ako joj ne odgovaraju. Ja je pitao da li to ona živi u inostranstvu, jer sam tako zaključio na osnovu njenog pisanja i nikada nisam dobio odgovor.​
 
Ma slažem se nego me sama ničim izazvana citirala pa sam adekvatno i odgovorio.

Inače što se mene tiče, ona i ja ni ne moramo da komuniciramo. Ionako je većina ignoriše.
 
@Пантограф zar nije norveska tad kad su bili u velikoj gladi bas od kraljevine srb dobila humanitarnu pomoc u zitu da bi pretekli
 
Елеее-ни, нађи нам пример сличан сужењу Деспотове авеније у Хелсинкију...

А и колико трака има главно булеварче названо по оцу кнеза Павла К. из предратних трачева, маршалу Манерхајму, које води у центар, поред Гл. ж. ст. Хелсинки, па још испод, крај "Кнез Михаилове" (Цара Александра)?

Да ти помогнем:

Pogledajte prilog 164161

Не може се увек бити у праву и истеривати истина до краја без обзира на факте, ооооо, Еле-ни... посебно кад има у дискусији неки који посебно воли земљу финландијску и престони њен град Хелсинки/Хелсингфорс и добро му познаје центар, онда није ред да се обрће логичка грешка pars pro toto у неки још рђавији њен дериват.
Elena je bot?
 
Tvoje sulude ideje o trajektima kao javnom prevozu u Beogradu su toliko logične i primenjive da osim jednog ili dva šaljiva komentara na njih, niko drugi se od celog foruma nije ni osvrnuo na njih. Toliko o tome. Ljudi neće uopšte da troše vreme baveći se takvim glupostima i objašnjavajući zašto je to promašaj.

A argumente za neširenje Bulevara Despota Stefana nemaš nijedan. Osim "meni će to da smeta", što je po meni validan argument na koji imaš pravo ali je jako male vrednosti i težine. Opet, toliko mali da ni njega niko ne zarezuje.

Ja sam još bio uljudan i fer pa ti dao da izneseš sve što imaš, afirmisao i podsetio druge da imaš pravo na svoje mišljenje, pa čak i na svoje primedbe kao građanin i poreski obveznik. Međutim tebi to ništa ne znači nego nastavljaš da ideš glavom kroz zid i nosom kroz oblake, a onda ćeš posle da se čudiš kada te em forumaši otkače, em te otkače i nadležni organi zbog arogantnog nastupa a nerealnih zahteva.

P.S.
Ne postoji nijedan sistem javnog prevoza u svetu koji posluje sa dobitkom, odnosno profitom. Javni prevoz ni ne služi tome.
Što se plaćanja tiče, o tome već postoji tema.
A niko nigde nije rekao da samo autobusi treba da čine javni prevoz. To je tvoja demagogija da bi forsirala svoj suludi trajekt i opstruirala proširenje BDS.
Izgleda da je Elena bot napravljen da nas sve ovde nervira.
 
Моје мишљење у вези са проширењем нема везе ни са саобраћајем - једноставно садашње стање је концептуално и естетски одвратно и знак униженог стања вечног компромиса и набијања рогова сами себи, те га треба избрисати из постојања тим пре да не би ширио ментално загађење.
 
Nakon ovih radova Bulevar je u još gorem stanju. Bukvalno kao da su tenkovi ulicom prolazili. A sećam se prošle godine kad su radili deo kod Skadarlije, da su rekli od proleća nastavljaju sređivanje do Pančevca.

Koordinacija po običaju nula. Sad će za godinu dve, kad odluče da rade asfalt, ponovo kolaps da bude.
 
Скоро свака улица у граду која би неким чудом била адекватно реконструисана мењањем свих носећих слојева асфалта би убрзо затим била изроварена услед пуцања цеви, замене елкетро водова и тсл.

А једном кад се забоде ашов готово је јер онда неминовно долази до неравномерног слегања тла и насутих слојева, на споју пуца асфалт, ту пробијају вода и со и кроз годину дана улица је враћена у првобитно распаднуто стање.
 
А једном кад се забоде ашов готово је јер онда неминовно долази до неравномерног слегања тла и насутих слојева, на споју пуца асфалт, ту пробијају вода и со и кроз годину дана улица је враћена у првобитно распаднуто стање.
Upravo to. Nisam baš hteo da objavim slike, ali kad si potegao temu evo da pokažem da je krpačina počela već da se sleže (mada se na slici ne vidi baš najbolje, uživo je pun pogodak). Ovo su krpačine od sredine novembra, slikane danas.
20231205_100101.jpg
20231205_100123.jpg
 
Да, и то не могу да кажем да је прва година. Врло често нам се асфалт намрешкава. Можда је време да променимо подлогу? Или тип асфалта?
Зашто други немају такве проблеме? Можда је проблем у технологији?
 
Зашто други немају такве проблеме? Можда је проблем у технологији?
U Kijevu su rekonstruisali jednu vrlo prometnu ulicu tehnologijom kojom se primenjuje na aerodromima, Posle par godina ulica je i dalje u perfektnom stanju bez ulegnuća, šahtova koji su propali. Pre bih rekao da je kod nas problem što se prosto radi da bi se pokazalo. Eno primer kod kalenića, gde je asfalt propao posle nedelju dana... Pa su prepravljali ali evo opet se ulubljuje asfalt...
 
Retko odvratna betonjerka
Ишао сам у школу прекопута и сваки дан сам гледао у ту зграду, сигурно је једна од најружнијих у Београду. Ипак, када би се уклонила надоградња, средили мало ови плави елементи на фасади и очистио бетон, заменила столарија (не ПВЦ-ом), и уклониле спољне јединице клима уређаја била би то скроз пристојна зградица. Заправо, исти проблем има велика већина фасада у Београду.
 
Да, сад многе савреме зграде праве у том стилу, много стакла и и тог неког окер камена тако да сам сагласан да би уклањање клима и оно чира на врху допринело пријатнијем виду.

Друга је ствар, што ми вечито уз класичне фасаде натадаримо неку новотарију која се још никако не уписује ни по габаритима ни по боји ни по спратној висини. Е то не могу схватим и замерам свим учесницима, од урбаниста, ли ко већ даје дозволу за градњу (не дају одговарајуће услове) општинске грађевинске инпсецкије која не прати за изградњом, надоградњом и сличним стварима.
 
Mislim da je ova zgrada izuzetno neprikladna jer je od prefabrikovog betona, vidi se zadnji deo i iz one uličice između Cetinjske i Skadarske. Sigurno se može srediti ali prigodnija je na nekom Novom Beogradu ili Konjarniku nego tu u centru.
 
Vrh