Šta je novo?

Buduca saobracajna resenja za Beograd

Nenad

Expert
Učlanjen(a)
10.01.2007.
Poruke
5.269
Pohvaljen
23
Lokacija
Hamburg
Nisam nasao adekvatnu temu za ovu vest pa s'toga otvaram novu.

Ovde mozemo diskutovati o novim resenjima za organizaciju saobracaja u Beogradu, a verujem da ce u skorije vreme biti dosta vesti sa ovom tematikom.

Saobraćaj u tunelu ispod centra Beograda
Autor: K.Ž.

Osloboditi centar Beograda od saobraćaja, izgraditi veliku pešačku zonu od Vračara do Zemuna, a na Avali napraviti turistički centar, samo su neke od ideja koje su predstavljene u radnoj verziji Strategije razvoja turizma grada Beograda, koju je po narudžbini Sekretarijata za privredu izradio Institut ekonomskih nauka iz Beograda.
Oglasite se na www.danas.rs
Prema rečima urbaniste Slobodana Mitrovića, izgradnjom pešačke zone od Svetosavskog platoa, preko Terazija, Kalemegdana, Ušća, pa sve do Gardoša u Zemunu, regulisao bi se saobraćaj u centru grada, a Beograđanima i posetiocima omogućio bi se nesmetan silazak na reke.
- Izgradnjom podzemnog tunela, koji bi išao od ulice Tadeuša Košćuškog, zatim ispod Dušanove pa sve do Karađorđeve, saobraćaj bi se odvijao 25 metara pod zemljom. U tom tunelu moguće bi bilo izgraditi podzemne garaže i liftove za izlazak na površinu. Pešačkom zonom, koja bi se napravila izmeštanjem saobraćaja, stari deo grada bi se preko sedišta istorijskog i arheološkog centra, odnosno Kalemegdana, spojio sa rekama i sa Novim Beogradom, kao simbolom 21. veka - istakao je Mitrović.
On dodaje da bi se realizacijom ovog plana razvio i rečni turizam, pa bi Beograd, sa dve međunarodne reke, mogao postati nautički centar jugoistočne Evrope, umesto Budimpešte koja se sada nalazi na toj poziciji. Prema svetskim standardima, nautički centar mora da poseduje bar jedan hotel visoke kategorije, a Beograd ih ima dva. Osim hotela Jugoslavija, Mitrović predlaže da se Palata Srbija pretvori u hotel Srbija.
Izvor: Danas
Link: http://www.danas.rs/vesti/iz_sata_u...lu_ispod_centra_beograda.83.html?news_id=2066
 
Iako jos nije ni izgradjen UMP bi u principu isto tako trebalo ukopati u zemlju. To jeste jezivi trosak ali isto tako i korak unapred.

P.S. Sta je sa onim tunelom sto pocinje mmmmm kako bese ulica Trgovacka ja mislim (ako nisam skroz omanuo)? Zasto se neko ne pozabavi time?
 
Boston je krenuo da proširuje i ukopava glavne saobraćajnice kroz grad i da na njihovom mestu pravi parkove (sada sam pogledao dokle je to došlo, izgleda da je i završeno prošle godine, dugo nisam bio u Bostonu). Projekat se zove the Big Dig (vidi http://en.wikipedia.org/wiki/Big_Dig_(Boston,_Massachusetts) ), i umesto 2 i kusur milijardi, krajnja cena je procenjena na 22 milijarde dolara. Lepo izgleda, ali je budžet Massachusettsa bio iskasapljen godinama. Srbija te pare za ukopani UMP neće imati nikad, a možda ni tad.
 
Nekako mi je uvek izgledalo da treba da postoji tunel koji bi počinjao u Kneza Miloša, nešto ispred raskrsnice kod ''Londona'' a ponovo izlazio na uglu Takovske i Cvijićeve, sa otvorom i kod Skupštine za skretanje ka Trgu i Terazijama.
 
Dobar primer za to je i Düsseldorf. Tu je glavna transverzala jug-sever spustena ispod starog grada pod zemlju.

Beogradski UMP je planiran tako da ce veliki deo trase kroz stari Beograd ici tunelom. Da li ce se projekat ikada realizovati, ostaje samo da se pricekaju neka bolja vremena.

U svakom slucaju, deo saobracajnica koji bi morao da bude podzeman je u najuzem centru: Kolarceva i Vasina. To je jedini nacin na koji centar moze da se pretvori u kompaktnu pesacku zonu. Po zemlji bih ostavio samo tramvaje, i to one sa predratnih slika Beograda :)
 
Big Dig je pravljen zbog nekih drugih stvari, ogromni kolapsi u gradu zbog lose povezanosti sa aerodromom itd. (slicna funkcija UMP-a u BG-u), a ukopan je na dosta mesta jer je gradonacelnik i guverner/senator rekao da ne sme nijedna kuca da se rusi zbog Big Dig projekta.

Pogledajte kako je Houston lepo resio svoj problem.

 
Goldstein":3uxm6cek je napisao(la):
Nekako mi je uvek izgledalo da treba da postoji tunel koji bi počinjao u Kneza Miloša, nešto ispred raskrsnice kod ''Londona'' a ponovo izlazio na uglu Takovske i Cvijićeve, sa otvorom i kod Skupštine za skretanje ka Trgu i Terazijama.
Nešto slično je planirano u GUP-u iz 1972. godine, ali bez skretanja ka trgu.
 
slika-11.jpg

Link: http://www.urbel.com/default.aspx?ID=uzb_BG_planovi&LN=ENG

Ima :)
 
Milance":2uhug0gi je napisao(la):
Iako jos nije ni izgradjen UMP bi u principu isto tako trebalo ukopati u zemlju. To jeste jezivi trosak ali isto tako i korak unapred.

P.S. Sta je sa onim tunelom sto pocinje mmmmm kako bese ulica Trgovacka ja mislim (ako nisam skroz omanuo)? Zasto se neko ne pozabavi time?
Neznam na koji tunel misliš u trgovačkoj nema ni jedan. Jedini tunel koji postoji je stari železnički tunel koji je u Radničkoj preko puta benzinske pumpe i izlazi kod hipodroma tamo de je onaj centar za auto menaniku to je stari tunel koji je išao prema Obrenovcu oni stari vozovi Ćire. Postoji još jedan a to je onaj železnički od Makiša do Rakovice i nijedan više ne postoji. A o tunelu kroz centar grada hm a kako ce primadone sa kolima da stignu do posla i da se parkiraju u kancelariju.
 
Sawovsky":2cs46v9j je napisao(la):
A Palata Srbija je inache SIV? :D
Za SIV su planirali da se sva ministarstva tu presele i Vlada tako da niko više nebi štrajkovao pred Vladom u Nemanjinoj ometao saobraćaj i pravio još veći postojeći kolaps
 
Goldstein":3lldtgz5 je napisao(la):
Nekako mi je uvek izgledalo da treba da postoji tunel koji bi počinjao u Kneza Miloša, nešto ispred raskrsnice kod ''Londona'' a ponovo izlazio na uglu Takovske i Cvijićeve, sa otvorom i kod Skupštine za skretanje ka Trgu i Terazijama.
drago mi je da bar neko misli kao i ja ...znaci ideja nije losa . ali izgleda da to , kao sto rece neko mnogo kosta .e sad ...da li je bolje platiti na mostu ili na cupriji.po meni, u jednom glamuroznijem projektu, a govorim o kneza milosa ulici, mogao bi se napraviti nadvoznjak preko nemanjine, tunel ispod srpskih vladara i bulevara ,nadvoznjak preko dzordza vasingtona .naravno od kneza milosa dobio bi se skoro auto put pa bi trebalo dosta ulica i zatvoriti u tom potezu , ali kako ?
 
А да се и Кнез Михајлова претвори у аутопут? Тунел да, али толики надвожњаци усред центра... :shok:
 
Pa valjda ste shvatili poentu da se grade autoputevi pa i još bezobrazluka tuneli na 25m dubine i da idu autobusi i auti ,samo da to ne bude Metroa kakav lobista još kada bi mogao da potopi Beograd njegovoj sreći gde bi bio kraj,i da se napravi Automobilodiznilend a projektante Metroa taj lik bi smestio u konclogore...malo nam je jedan Ump već pojeo Metro u zadnjem mandatu sada im malo pa bi narednih 10 g.bušili budžet Beograđana i umesto da koriste javni prevoz i spasu grad zagađenja treba Gaspromu da plaćamo reket,Parking servisu i Fiatu ,Bezobrazluk... :kafa: na znam šta drugo da mu kažem.Ali sreća pa mu se planovi ne uklapaju u Green Sustainable Technology Agendu,tako da je zreo za penziju..Ovaj čovek mrzi svoj grad...
12199581374cc4a1e5f0795715457438_orig.jpg

]slika:B92 rs.
 
@2012

Обуздај се мало.

Појаво, добродошао на ББ. Нека те не обесхрабре реакције неких мало осетљивијих Беобилдера.
 
Totalno je zaboravljena prednost konfiguracije Beograda, da se iskoristi za rešavanje nesnosnih saobracajnih gužvi.
Svakodnevno smo svesni značaja Teraziskog tunela.
Sdrge strane nema Beograđana koj se nije oduševio lakom i lagodnom vožnjom pri kretanju sa jednog u drugi kraj mnogih evropskih gradova kroz njihove gradske tunele . Nešto je u prošlom veku začeprkano u Karađorđorđevoj, i vekovna tama naših saobracajnih (ne)stučnjaka prekrila projekat.
Tu treba razdvojiti, da li su tuneli deo rešenja, od pitanje pozicije tih tunela.
Da očigledno to svuda u svetu funkcioniše 1.000 posto tuneli su potrebni. Određivanje pozicije tunela (ul-izl) bih ostavio onima koji jesu stručni
 
Ma niko nema ništa protiv podvožnjaka kao što bi bio pored Kalemegdana,Londona,ili kod Hrama ali tuneli za aute i autobuse umesto vozova tj.Metroa+parkinzi ,pa navalite i pored novca koji ćete dati za benzin,parking,zagađenja svi kolima ka centru nema tih saobraćajnica koje bi primile taj saobraćaj.. :kafa: srećom ova tema nije u zelenoj debati..
 
@2012
Ne stoji, ni tebi ni činjenicama, -
Zagađenje se smanjuje jer savaki ventilacioni ispust iz tunela ima filtere, prema tome vozila koja idu nadzemno više zagađuju nego kad se krecu podzemno .Okolina oko i iznad ul-iz tunela pretvara se u zelenu površinu jer iznad ne može da se gradi išta ( plitko je ) tako da tunelima se samo dobija i čistiji vazduh i više zelene površine a postojeće manje su ugrožene prljavim vazduhom Pa je poželjno u zelnoj debati pričati o potrebnim tunelima te sam i tamo ovo dopisao.
Ne smemo zbog naše želje za metrom da dozvolimo da gazimo druga dobra rešenja što se očigledno dešava
 
Brate jer zaista ti veruješ u to? Da je dovlačenje automobila iu centar ili ispod centra "Zeleno rešenje" dakle enormno dodatno zagađenje+povećena potrošnja benzina+javni prevoz se ne koristi+cena parkiranja+teranje ljudi da kupuju auto da bi se sklapao punto+stalno povećenje taksi za registraciju i osiguranje najavljeno +90 eura od nove godine..I nemoj mi reći da je ovo suludo rešenje bolje od Metroa ili bilio kog vida javnog saobraćaja,ajde navedi mi primer u svetu eto imaš www.skyscrapercity.com svetski forum pa mi nađi iole razvijenu zemlju sveta gde nije prioritet ulaganja u Metro ili slične sisteme.. :kafa: a da sam se uverio da ima "urbanista"koji mrze svoj grad ili kako se to danas kaže lobista ,kojiima ne bi ni palanku dao da uređuju bogme jesam..e moj Beograde šta si doživeo da ti neuki uređuju grad...
 
Beograd nije doživeo da ga neuki uređuju, Beograd je po ovakvom stanju uređenosti sve vreme uređivan od ljudi koj ne vide dalje od ...
tačno je da je u razvijenom svetu prioritet metro , ali oni su mnogo ranije rešili elementarne stvari
Jesam za metro , ali danas on izgleda kao kad bi na golo telo obukao bundu..
Hajde, dozvoli i drugima da iznesu svoje mišljenje treba li Beogradu podzemne saobraćajnice koje bi rešile neki deo problema.
 
SAD :)

Javni saobraćaj jeste rešenje i ja sam protiv amerikanizacije naših evropskih gradova tj. autoput u svaki dom ali razvijanjem javnog transporta ne znači da možemo prestati sa širenjem saobraćajne mreže. I pored metroa treba imati dobru infrastrukturnu mrežu jer grad treba da se razvija u svim aspektima, milionski gradovi ne mogu funkcionisati bez automobila. Moskva ima najbolji metro sistem u svetu i najopterećeniji ali su pored toga svi bulevari zatrpani automobilima i pored svih silnih gradskih autoputeva još će da prave dva ringa. Pariz je takođe u fazi poslednjeg lota unutrađnjeg ring-roada.

Ja sam već pre rekao da je uzrok saobraćajnog kolapsa centralizacija tj. jedan centar grada. Da grad ima više centara da može radno stanovništvo da se jednamerno porazdeli na više delova ne bi dolazilo to takvih saobraćajnih gužvi i sa dobrom putnom mrežom možda nikako.

Ali činjenica je da Beograd nema para i nije u stanju da izvodi rešenja kao u bogatim svetskim gradovima pa je zato sve aljkavo napravljeno jer umesto da grade puna rešenja po etapama kad već nema para, oni rade sve od jednom sa 10x manjim budžetom pa onda sve bude ne daj bože, a ispravljanje takvih grešaka koštaće beograđane 5x više koliko bi dali za puno rešenje na početku. Tako vas je koštala obilaznica, tako će vas koštati UMP i tako će vas koštati taj prokleti metro. Ali zato će neko da se slika za medije i postavlja table njemu u čast umesto da ova vlast uradi deo, pa sledeća deo i tako dalje. Grehota je deliti slavu.

Žuto - 2x2
Crveno - 3x3
Plavo - planirano ili U/C

1.Moje viđenje kako bi trebali uraditi sa minimalno para i da uklope u postojeću saobraćajnu mrežu mada je ovo loše rešenje ali verovatno najjeftinije i najrealnije:
17861085.jpg


2.Moje viđenje kako bi trebali uraditi sa postojećom putnom mrežom ali da ulože malo više para i da grade po etapama:
57867335.jpg
 
Moram i ovde da napomenem da se besomucnim sirenjem ulica, ne resava problem, vec se stimulise automobilski koncept.

Pa upravo neko pomenu Moskvu, koja ima svuda po gomilu traka, a guse se u automobilima. Da li su oni zaista resili svoje probleme? Pre bih rekao da su ih uvecali. Isto kao i Njujork. Nema avenije bez 3 ili 4 trake po smeru, a vlada saobracajni kolaps.

Beograd vapi za resavanjem malih saobracajnih gresaka koji resavaju krupne saobracajne probleme.
Uzmimo za primer Bulevar Milentija Popovica, ili Mihaila pupina. Pa njima u spicu ne bi pomoglo ni 10 traka po smeru. Nije problem u sirini saobracajnica, vec u njihovoj medjusobnoj povezanosti, i tackama ukrstanja. Resavanje tih tumora ce Beogradu pomoci, a sirenjem ulica dobicemo Moskvu.
 
Dajte da se obilaznicom izbace kamioni iz Beograda i dobar deo problema je rešen,a u USA svi prelaze sa saobraćajnica na javni transport ali problem je što nema dovoljno para da se zadovolje zahtevi koji moraju odmah da se reše ,eto tamo su problem ne postojanje javnog prevoza u prigradskim oblastima pa sada oni upiru ka Evropi hvaleći je kako su pametni bili što su razvijali javni transport,dok Beograd sa ovakvim kracima Beovoza već dobar deo ima pokriven a kamo li još da krene u širenje time bi se auti zadržali u gražama kao što će biti sa Batajnicom od nove god.dajte molim vas Evropska rešenja pa zar naši urbanisti mogu da smisle nešto novo a šta već nije oprobano u Evropi? Pa taj bi dobio nobelovu nagradu... :kafa:
 
Vrh