Šta je novo?

Budućnost gradskog saobraćaja

Ova lažovčina opet priča kako je u postupku nabavka autobusa, a tendera nigde nema. Puna mu usta tih autobusa, pa nek raspišu onda taj tender više, šta se čeka? Rok starosne granice od 10 godina istice za 16 meseci i nema se toliko puno vremena da se zameni 300 autobusa koji bi bili povučeni.
Ispravka, jutros je raspisan tender za nabavku vozila https://jnportal.ujn.gov.rs/tender-eo/227867
 
Poslednja izmena:
Da jer su rokovi isporuke nemogući za bilo kog normalnog proizvođača.
Prva slika je za zglobna vozila, a druga za solo vozila
 

Prilozi

  • FB9F2AD1-2AFA-4ABB-B9ED-3EFA92935070.jpeg
    FB9F2AD1-2AFA-4ABB-B9ED-3EFA92935070.jpeg
    139,6 KB · Pregleda: 106
  • 4A8CF492-555E-4AA6-B0BC-8715DA945462.jpeg
    4A8CF492-555E-4AA6-B0BC-8715DA945462.jpeg
    107,2 KB · Pregleda: 101
Jel moguće da će opet te kršine da uzmu?
 
Ovo je očigledno još jedan fantomski tender. Ko normalan može da isporuci vozila za 4 meseca, a da nema već gotova vozila, ili da su ista sa lagera?
 
Da jer su rokovi isporuke nemogući za bilo kog normalnog proizvođača.
Prva slika je za zglobna vozila, a druga za solo vozila
Ако су раније набавку уговорили увалиће нам возила као са лагера која стоје ко зна колико јер се чекао тендер.
 
Nisam video da li je već na Beobuildu ovo komentarisano. Juče je svoj plan budućeg gradskog saobraćaja u Beogradu, pored niza drugih gradskih rešenja, predložio Dobrica Veselinović u slučaju njegovog izbora za gradonačelnika Beograda. Preporučujem ceo tekst, izvor:

https://n1info.rs/vesti/intervju-do...rupciju-i-ostale-probleme-koji-guse-nas-grad/

"Naš plan ima za cilj da se kroz optimizaciju mreže linija i polazaka vozila javnog prevoza, uvođenje brzih ekspres linija, širenje mreže žutih traka, ali i ulaganjem u šinske sisteme i širenje mreže tramvajskih šina i ubzavanje tramvajskog saobraćaja, kao i produžavanje linija BG voza, obezbedi garantovano stizanje od kuće do posla za 30 minuta."

Nije spomenuo nikakav METRO. Niti je spomenuo kakvu će odštetu od Grada za tu GARANCIJU dobiti stanovnici koji ne stignu za samo 30 minuta od kuće do posla? Recimo 2 evra po svakom minutu kašnjenja preko 30 minuta? Kako će finansirati odštetu za garanciju? Ili će dobri Dobrica potpisati blanko ostavku ako ljudima i dalje bude trebalo po sat vremena? Ovakva garancija gradskih vlasti ne postoji nigde za grad ove veličine, čak i da ima metro. Da li postoji normalna osoba koja zaista veruje da je ovakva garancija moguća?
 
Postoje i osobe koje veruju da će im aktuelna vlast obezbediti kanalizaciju u III Beogradu, da treba Bulevar patrijarha Pavla da stoji nedovršen zarad drugih važnijih projekata u gradu, da smo već nabavili 125 novih tramvaja, da grad bez metroa treba da ima veliku pešačku zonu i da će to poboljšati protočnost saobraćaja...​
 
Nisam video da li je već na Beobuildu ovo komentarisano. Juče je svoj plan budućeg gradskog saobraćaja u Beogradu, pored niza drugih gradskih rešenja, predložio Dobrica Veselinović u slučaju njegovog izbora za gradonačelnika Beograda. Preporučujem ceo tekst, izvor:

https://n1info.rs/vesti/intervju-do...rupciju-i-ostale-probleme-koji-guse-nas-grad/

"Naš plan ima za cilj da se kroz optimizaciju mreže linija i polazaka vozila javnog prevoza, uvođenje brzih ekspres linija, širenje mreže žutih traka, ali i ulaganjem u šinske sisteme i širenje mreže tramvajskih šina i ubzavanje tramvajskog saobraćaja, kao i produžavanje linija BG voza, obezbedi garantovano stizanje od kuće do posla za 30 minuta."

Nije spomenuo nikakav METRO. Niti je spomenuo kakvu će odštetu od Grada za tu GARANCIJU dobiti stanovnici koji ne stignu za samo 30 minuta od kuće do posla? Recimo 2 evra po svakom minutu kašnjenja preko 30 minuta? Kako će finansirati odštetu za garanciju? Ili će dobri Dobrica potpisati blanko ostavku ako ljudima i dalje bude trebalo po sat vremena? Ovakva garancija gradskih vlasti ne postoji nigde za grad ove veličine, čak i da ima metro. Da li postoji normalna osoba koja zaista veruje da je ovakva garancija moguća?

Neoprezna izjava, jer se garancije nikada ne dsju, ali u suštini makar postoji plan u odnosu na sadašnju vlast.
 
Postoje i osobe koje veruju da će im aktuelna vlast obezbediti kanalizaciju u III Beogradu, da treba Bulevar patrijarha Pavla da stoji nedovršen zarad drugih važnijih projekata u gradu, da smo već nabavili 125 novih tramvaja, da grad bez metroa treba da ima veliku pešačku zonu i da će to poboljšati protočnost saobraćaja...​

Da si pročitao ceo tekst, video bi da je najveći deo teksta upravo potpuno opravdana kritika aktuelne vlasti. To što sadašnja ekipa masno laže i krade nije opravdanje za nerealna obećanja ili potpuno odsustvo planova sledeće vlasti. Njegovi konkretni planovi i koraci za popravljanje stanja su uglavnom vrlo uopšteni ili bez konkretnih cena, rokova, brojeva. Nije rekao ni jednu reč o metrou!!! Jedino je konkretno rekao da bi izgradio 1000 stanova po ceni od 1.300 EUR po kvadratu, ali ne i gde. Evo samo par skraćenih pitanja i samo skraćeni konkretni koraci bez kritike postoječeg stanja:

Q: Na koji način i u kom roku biste rešili probleme sa vodosnabdevanjem i kanalizacijom na teritoriji grada Beograda?
A:...Rešenje tog pitanja neće biti lako...

Q: U Beogradu je sve manje mogućnosti da se deca bave bazičnim sportovima poput atletike, gimnastike, plivanja… Kako biste poboljšali situaciju u tim segmentima?
A: Pored infrastrukture, terena i slično, grad Beograd mora da omogući dobre uslove za razvoj i promociju zdravih načina života

Q: Na koji način biste povećali broj parking mesta u Beogradu?
A: Što se tiče parking zona, one se moraju širiti, kako teritorijalno tako i vremenski... Pored toga, potrebno je u centru... uvođenje posebnih zona rezervisanih samo za parkiranje vozila stanara.

Q: Kako biste smanjili zagađenje vazduha u Beogradu?
A: gašenje kotlarnica na mazut koje su u vlasništvu grada...i pošto se trećina stanova zagreva putem centralnog grejanja, i tu je nužno širiti mrežu, kao i smanivati gubitke u samoj mreži... Stanovi koji se greju na ugalj ili drva, rešenje su targetirani vaučeri za nabavku novih eko šporeta.

Q: Zalažete se za izgradnju priuštivog stanovanja. Iz kojih sredstava bi bila finansirana izgradnja tih stanova, na kojim lokacijama i koliko bi cena kvadratnog metra bila jeftinija od tržišne?
A: Što se tiče računice, izgradnja 1.000 novih stanova prosečne površine od oko 50 kvadratnih metara koštala bi oko 65 miliona evra, što je iznos koji se za nepune dve godine potroši na besmislene vaučere za sportsku opremu.
 
Jasu maltene sve teme pokrivene previše površno, ali kada imamo ovakve štetočine na vlasti, čunj za kuglanje sa nacrtanim ustima nosem i očima bi bio bolji od ovih što su sada. Kada neko ovoliko neupućen dođe na vlast, shvatiće složenost svih gradskih sistema. Ali, mogli su mnogo i da nauče da su napravili ekspertske grupe, i vršili samostalna istraživanja. Ono što je zanimljivo, malo bolji novinar beogradske rubrike bi napravio 10 puta bolji program, samo zahvaljujući informisanosti po službenoj dužnosti, eventualno iz ličnog entuzijazma.

Ali to što ne pominje metro, to je ipak korak napred. Zato što čak i da osvoje većinu i u gradu i u republici, ni jedna razumna vlast neće metro postaviti metro kao prioritet. Fokus može biti na tramvaju, BG:VOZ, zglobnim autobusima i trolejbusima, magistralnoj bezbednoj biciklističkoj infrastrukturi, probijanju bulevara kroz udžerice, kompaktnom urbanizmu, sa projektima kojima se naša građevinska, mašinska i elektro operativa priprema za metro. Treba biti hrabro-taktičan i reći: "Ni pre napredne sekte nismo bili zreli za metro, a sadašnje stanje domaće građevinske, mašinske i kadrovske operative je samo gore".
 
Svi se slažemo da mora da sjaše Kurta što pre. Nema potrebe gubiti reči, to je konsenzus. Ali ne se slažem da je čunj za kuglanje dobar Murta da zajaše umesto Kurte. Nema normalnog čoveka koji se neće zapitati - Da li je ovo najbolji i najrealniji program koji će zameniti sadašnje budalaštine? Ja mislim da nije, ne samo zbog odustva metroa, i da SADA treba o tome razmislti.

Od svih stvari po meni je metro apsolutni prioritet broj jedan. Ne sme se dozvoliti ni jedan dan odlaganja. Metro je za Beograd kao da imaš gangrenu pa je izbor amputacija (metro) ili smrt (konstantni kolaps javnog prevoza) - amputacija ima da boli, platićeš užasnu cenu, rešenje nije idealno, svako dalje odlaganje pogoršava stanje, ali će dobijanjem metroa na kraju javni prevoz u Beogradu preživeti. Metro nema alternative. Ako je domaće stanje tako loše, sve metro radove 100% dati strancima. Sve ostale projekte koji si naveo onda oblikovati prema metrou. Za mene je odsustvo metroa u planovima dealbreaker.
 
Po meni je priritet broj 0, BG: voz, obzirom da već imamo infrastrukturu koju je potrebno rekonstruisati, doraditi i unaprediti, naravno ne na svim lokacijama duž grada. Kada bi pitao stanovnike prigradskih naselja šta bi više voleli da imaju, BG: voz do prigradskih naselja ili skraćene prigradske linije do početnih stanica metroa, šta misliš, kakav bi odgovor dobio?​
 
Stanovnici prigradskih naselja bi rekli jedno a stanovnici glavnih gradskih opština bi rekli drugo. Zajednički interes je po meni ipak prvo metro.
 
Znači onome iz Gročanskih naselja je interes da se prvo gradi metro onome na Banovom brdu isto koliko i samnom stanovniku Banovog brda, a ne da se sredi postojeća pruga da bude funkcionalna da ne mora da menja dva prevoza i putuje 2h do željene destinacije u gradu?

Pa onda onome što stanuje na Kanarevom brdu i Miljakovcu je interes da se prvo gradi metro onome na Banovom brdu isto koliko i samnom stanovniku Banovog brda, a ne da se kupe vozovi koji bi mogli da opslužuju ŽS Rakovica sa normalnim taktom i direktnom vezom do Vuka i NBG. Jer eto, stanovniku Kanarevog brda je mnogo isplativije da se gura u 50 do Banovog brda, pa tu hvata metro do BNV, a odatle preseda na drugu liniju metroa da bi došao na NBG, nego da se dobaci do ŽS Rakovica koja mu maltene ispred nosa i direktnom linijom stigne do NBG?

Pa onda onome iz Batajnice je interes da se gradi metro na Banovom brdu isto koliko i samo stanovniku Banovog brda a ne da se kupe vozovi koji bi mogli da opslužuju ŽS Batajnica sa normalnim taktom i direktnom vezom do Vuka i Rakovice.​
 
Znači onome iz Gročanskih naselja je interes da se prvo gradi metro onome na Banovom brdu isto koliko i samnom stanovniku Banovog brda, a ne da se sredi postojeća pruga da bude funkcionalna da ne mora da menja dva prevoza i putuje 2h do željene destinacije u gradu?​
Nisi čuo da je beogradski metro projekat od nacionalnog značaja??? Treba svima bre da bude interes! 😵
 
Od svih stvari po meni je metro apsolutni prioritet broj jedan. Ne sme se dozvoliti ni jedan dan odlaganja. Metro je za Beograd kao da imaš gangrenu pa je izbor 1) ili amputacija (metro) ili smrt (konstantni kolaps javnog prevoza) - amputacija ima da boli, platićeš užasnu cenu, rešenje nije idealno, svako dalje odlaganje pogoršava stanje, ali će dobijanjem metroa na kraju javni prevoz u Beogradu preživeti. Metro nema alternative. 2) Ako je domaće stanje tako loše, sve metro radove 100% dati strancima. 3) Sve ostale projekte koji si naveo onda oblikovati prema metrou. Za mene je odsustvo metroa u planovima dealbreaker.
1) Metro je najskuplje rešenje javnog prevoza, sa najvećim zatevima tehnološko-kadrovske pripreme, najdužim rokom izgradnje, najvećim rizikom povećanja rokova i troškova. Ne samo što može povući skoro sve investicione resurse, nego ako se pod zemljom desi nepredviđeno, može se ukopati u nekoj fazi radova. Odnosno, i pored velikih troškova se moraju imati velike finansijske rezerve. Obim transporta čak i na najopterećenijim pravcima kretanja u Beogradu nije takav da se površinski vidovi prevoza u uslovima upravljanja istim ne mogu da izvuku. Tih do 9000 putnika na sat u vršnom satu u opterećenijem smeru može da povuku zglobni autobusi sa intervalom 40 sekundi, i to sa umerenom srednjom popunjenošću vozila. Problem je u tome što ti sistemi nisu upravljani, a na mnogo mesta u infrastrukturnom smislu jako malo fali da se dovedu do nivoa upravljivosti. Srednja brzina na boljim delovima (tramvaj u Vojvode Stepe) dostiže srednju 23km/h, dok sa mešanjem sa kolima u nekim ulicama se pada na brzinu pešaka i sporije. Srednja brzina je prema mojim poslednjim informacijama 14km/h, verovatno sada i manje. Metro koji bi povukao ozbiljniji broj putnika ne sme da ima previše proređene stanice, imao bi prosek međustaničnog rastojanja 750m i srednju brzinu 30km/h. Ako se pravi napredno sa ogromnim visinskim razlikama između terena i stanica, brzinski efekat se još više obara. Ali, recimo, ta neka linija od 15km, pravljena 10 godina nam se pojavi, i povuče... 10% transporta. To je 30*10%+14*90%= 15,6km/h. Dakle, sav investicioni potencijal smo spalili da bi imali povećanje za 1,6km/h. Za tih 10 godina zapostavljanja svega osim jedne linije, dobijamo još veće usporenje ostalog saobraćaja, pa se može desiti da ukupna saobraćajna slika bude još gora, a posredno i ekonomska, urbanistička, pa i demografska. Pogledajte to što se upravo radi sa železnicom, isti pristup ulaganjima. Ali, ako se kroz sistem manjih ulaganja iz površinskog transporta izvuče maksimum, a to je pouzdan sistem sa srednjom brzinom 20km/h, tada metro daje sigurnu dodatnu vrednost na takav sistem. Tada je jedna metro linija 30*10%+20*90%=21km/h, povećanje od 1km/h, nakon toga što smo drugim merama povećali za 6km/h i dostigli maksimum efekta ne-metro ulaganja.
2) Kada neki posao daš 100% strancima, tada je tvoje davanje 200%. Stranac ti daje naučno-tehnički-intelektualno-organizaciono zahtevan sistem, a ti mu to plaćaš suvim šljivama, jeftinim žitaricama za stočnu hranu, rudama, to je u stvari jako loš i skup posao. Jedna mnogo jača SFRJ Jugoslavija je bila jača upravo zato što je imala mnogo toga domaćeg, od građevinskih firmi koje rade mostove i tunele, preko domaće proizvodnje šinskih vozila, elektroopreme, i signalne opreme. Čak i takvoj SFRJ je metro bio vruć krompir, a ne sadašnjim ostacima domaće operative posle naprednog armagedona.
3) Da, a čak imamo i kontinuitet projektovanja mnogo toga u odnosu na metro. Jurija Gagarina, Bulevar Zorana Đinđića, Deligradska, Bulevar kralja Aleksandra, Trgovačka deo Ibarske do obilaznice, sve su planirane kao metro ulice. Do gradnje Karićeve lepotice ispod Hotela Moskva tuda je čuvan pravac za metro. Podzemni prolazi na Terazijama su pravljeni za metro stanicu. Na Vukovom spomeniku i Prokopu su ostavljana mesta za metro stanice. I svi dalji radovi na odvajanju tramvaja, trolejbusa i autobusa od kola se mogu projektovati tako da se vežu na metro mrežu. Ali kontinuitet ima i izvođačko-kadrovsko-naučnu dimenziju. Za sada je naš tehnološki nivo da prvi put u novijoj istoriji nemamo ni ljudi ni izdvojena sredstva za održavanje da u Vračarskom tunelu, jednom od najvažnijih delova infrastrukturne mreže i u Beogradu i u Srbiji ne funkcioniše APB.
 
Vrh