Šta je novo?

Budućnost gradskog prevoza

Haha da :LOL: Ja mislim da ima i jednog i drugog. Tj i laži i istine, zavisi o čemu pričamo.

Prvo, za neke stvari, zaista se laže sve u šesnaest kada se priča da ''poskupelo je zbog Ukrajine'' ili ''kriza je zbog Ukrajine''. I kod nas i svetu. Očigledno je da mnogi hohštapleri, koriste ovu situaciju da pojačaju pljačke i profiterstva. Banksteri su jedan od primera. Ili recimo naši agenti za nekretnine, kojima je najezda Rusa i Ukrajinaca došla ko poručena da povećaju cene u nebesa.

Ali isto tako važi da mi danas zaista živimo u jednom syebanom svetu i faličnom političko-društvenom uređenju u kome je zbog grabljivačkog kapitalizma i globalizma sve uvezano i bolesno delikatno. Te tako imamo situaciju da kad stane jedna fabrika u Harkovu, Nemačka ostane bez cigareta. Takođe znamo da je Ukrajina žitnica Evrope, a pšenicu danas koristimo u svemu. Kao i to da se tamo proizvodi veliki deo veštačkih đubriva, što treba našim poljoprivrednicima ovde da bi uzgajali hranu.

Napravljen je taj neki bolesni svetski konzumeristički model i uređenje, koji danas puca po šavovima od problema, a jedan od njih jeste i to da je sve povezano sa svim i sve je delikatno i osetljivo do bolesti. I čim jedan šraf ispadne iz ležišta, cela planeta se trese. Opet, zato što sve počiva na tom nekom usiljenom, zbrzanom globalizmu. Tako da u nekim slučajevima ima profiterstva i laganja i izmišljanja. Ali u nekim drugim slučajevima, kao što su industrija i manufaktura, očigledno da zaista sve ima uticaja na sve.

Ja sam pre nekoliko dana na temi Izbori napisao da bi bilo dobro da istupi neko i u javnosti po stavkama, razumljivo za običnog čoveka koji nije Džordan Belfort ili Nurijel Rubini, napiše šta je tačno zavisno od Ukrajine ili samog rata, i šta je opravdano da poskupi, a šta je samo čist hohštapleraj i profiterstvo. Nažalost, toga nema ni posle 3 meseca i sumnjam da će biti. Iako su sad odjednom svi ekonomski stručnjaci, i u javnosti, i po medijima, i ovde na forumu. :rolleyes: I što pisah na drugim temama - nikad veći broj: ekonomskih foruma, ekonomskih organizacija, fakulteta, profesora, instituta, agencija, analiza... a svet u nikad goroj ekonomskoj situaciji ne računajući svetske ratove... :rolleyes:

Zato što su sama ta nauka, i sve što iz nje proizilazi, odavno postali falični i neodrživi.
 
Slažem se sa tobom u većini. Ima naravno tu i manifetluka i lova u mutnom, i korišćenja ove krize za skupljanje profita nekih pružaoca usluga, a i proizvođača koje čega. Opet, na može se ni zaobići činjenica da je ovo što se trenutno dešava u svetu i te kako ozbiljno, i preti velikom krizom na raznim nivoima. Ukrajina jeste i velika žitnica, opet poznata fakta već decenijama, kao i to da je veliki proizvođač uglja i sad i u vreme SSSR-a. Nisu u ratu Luksemburg i Vatikan, nego jedna Rusija i velika evropska država sa preko 40 miliona ljudi. Naravno da će to izazvati nedostatke sirovina, energenata i ko zna čega sve još, plus kriza koja će doći sa velikim izmeštanjem proizvodnje zapadnih kompanija sa prostora Rusije. Nisam ulazio u to koliko je oštećena industrija kablova i koliko to nedostaje sirovina za proizvodnju čipova zbog Ukrajine.

Nisam ja ni mislio da je prednost gasa u tolikoj meri u zagađenju, iako je evidentna. Odnos između plina i benzina nije tako velik, kao između metana i benzina, a pogotovo dizela. Govorim samo o zagađenju. Metan, pride, ne traži sto prečišćivača za neku E6 i buduću E7 normu. Po meni, metan ima veliku prednost u uštedi na razlici u ceni goriva. Ipak se tu radi o milionima kilometara na godišnjem nivou. Ne koriste ga džaba toliko razvijene zemlje u kombinaciji sa hibridnim i električnim pogonom. Malo koji grad u Evropi kupuje autobuse sa pogonom isključivo na dizel. Ne kažem da i tu nema preterivanja, al isto smatram da se kod nas dizel u javnom prevozu koristi u prevelikom procentu za 2022. godinu u odnosu na dostupne alternative.
 
Ja uvek polazim od premise šta imamo i možemo ovde i sada. U smislu - od danas do narednih 5 godina.

Primera radi, ljudi mi pišu ''braateeuuu, ne trebaju ti širenja ulica i trolejbuska mreža i nove okretnice po Vračaru i Čuburi, tu će da bude UMP™ brateeeuuu....'' 🥴 Ako znamo da od tog UMPa™ nema ništa još bar 10 godina, treba graditi i raditi ono što se može ovde i sada. Znači - širi mrežu, širi ulice, i uvodi nove linije i okretnice po tom delu grada.

Ili mi kažu ''brateeuuu, pa biće jednog dana elektroautobusi i bolji i isplatljiviji nego drugi vidovi''. :grand: Ok. Jel taj dan danas? Nope. Jel će ga biti u narednih 10 godina? Nope. Epa onda do tada oslanjajmo se na dizel za autobuse, a ako već želimo da nešto širimo, širimo tramvaje na NBG, na desnoj obali save autobuse na dizel i trolejbuse. Divno je sto ce - mozda - 2040. biti i UMP i metro i monorail i elektrobusevi i svasta nesto... al treba da zivimo i funkcionisemo i do tada.

Zato ja gledam uvek šta je na terenu ovde i sada, i šta će biti isplativo i praktično sutra. Ne šta će biti fensi, u modi, šta je ''zeleno'' i šta je popularno ili će biti za 10 godina. Jer pamtim XY najava o revolucionarnim tehnologijama, proizvodima, konceptima... koji su se izređali za ovih 20 godina, pa se na kraju opet sve fundira na dizel autobusu, tramvaju i trolejbusu. Oni su ti koji iznesu sav teret na svojim leđima. I kod nas i u svim drugim gradovima sveta, ako izuzmemo metro (mada i on je ništa bez fidera a i ne može da pokrije ceo grad).

Na sve to imamo problem sa preduzećem i Gradom koji nisu još sposobni da se dovedu u moderno doba, tako da sve ideje o petljanju sa novim delikatnim i osetljivim tehnologijama, lancima snabdevanja, lancima održavanja, novim kadrovima, novim načinima eksploatacije i nege... mi uvek deluju kao odsutnost od realnosti i odsutnost od toga šta treba da budu prioriteti. Prioritet najpre treba da bude funkcionalan i organizovan prevoz. Kad u tome istrajemo bar 5 godina, e posle možemo da se bavimo i ekologijom 700 autobusa (što je po meni opet smešno i trivijalno al ajd XD), i diversifikaciji podsistema, i smart vozilima i svime ostalim.

Do tada:
više dizel autobusa da se obnovi vozni park,
više trolejbusa, da se šire nove linije i pravci, i
više tramvaja - što novih, što remontovanih ovde u Srbiji, u domaćim fabrikama i/ili radionicama.

Ima i para za sve to naravno, samo da se ne bacaju na aerodrome u bestragijama, fudbale, stadione i slične gluposti. No dobro, to je druga tema, to su finansije i politika. Ali što se tehničkog dela tiče, o čemu pričamo na ovom forumu, u narednih 10 godina treba reformisati i obnoviti GSP i javni prevoz, da ponovo stanu na noge. A tamo otom potom nek se misli o novim vidovima pogona, novim tehnologijama, novim obukama, novim održavanjima, delovima, itd... Taman će do tada da se usavrše elektrobusevi, gasni, vodonični i ostalo. Nafte će i po najcrnjim procenama biti bar do 2050. za civilstvo i privredu tako da i po tom pitanju imamo vremena.
 
Poslednja izmena:

Protest radnika GSP ispred Predsedništva, Sloga – čelnici pokušali da ga spreče


Radnici GSP okupili su se ispred zgrade Predsedništva na Andrićevom vencu u Beogradu kako bi protestovali, nezadovoljni platama i radnim vremenom. Uoči početka protesta, zakazanog za 10 časova, Udruženi sindikati Srbije Sloga saopštili su da rukovodstvo GSP Beograd i direktori saobraćajnih pogona sprečavaju da njihovi nezadovoljni radnici održe protest, tako što su radnicima obezbeđenja naložili da ne izdaju propusnice za izlazak iz pogona.

Vozač GSP Radan Rakić za N1 kaže da su neki od njih ipak uspeli da se okupe ispred Predsedništva.

„Zavisi kako se ko snašao, snalazili smo se na razne načine, imali smo potvrde za odlazak kod lekara. Ovo je sve legalno najavljeno, bilo bi nas mnogo više da nije bilo toga (sprečavanja radnika da učestvuju u protestu)“, navodi Rakić.


Dodaje da imaju podršku "svih sindikata i kolega koji bi došli, ali ne smeju iz više razloga".


"Radi se u mnogo lošim i teškim uslovima. Mnogo su loši međuljudski odnosi, nikad gori, toliko smo zavađeni između sebe, i kolege između sebe i sa rukovodstvom, neki imaju mnogo veća prava od nas ostalih. Oni koji su bliži sa šefovima imaju veće privilegije, dok mi koji kažemo šta mislimo - nas proganjaju", priča Rakić.


Pojašnjavajući o kakvim se privilegijama radi, kaže da oni koji su na liniji dobijaju bolja vozila i bolje linije jer slušaju šefa rasporeda, "i onda njih ne diraju, a ove koji malo pričaju, njih šikaniraju".


Ističe da "najviše protestuju zbog dela kolektivnog ugovora gde su nam smanjene plate, mnogo manji je koeficijent nego ranije".


"Nije urađena sistematizacija radnih mesta, izjednačili su 37 struktura u firmi sa istim koeficijentom, tako su to izračunali da sada neka spremačica koja radi u trećoj smeni ima veću platu nego mnogi vozači na liniji i parkireri", kaže on.


Dodaje da takođe traže i dva slobodna dana, jer je to jedini način da se vozači odmore i budu spremni za posao.


"Vozač treba da ima dva slobodna dana, a ne da radi kod privatnika 8-10 sati, pa da dođe da vozi osam sati u GSP", navodi on.


Kaže i da su pre dva i po meseca uručili predloge predsedniku, ali da od njega nisu dobili nikakav odgovor, te su se danas okupili ispred Predsedništva, očekujući da ih primi, "da vidimo šta nam je činiti, jer ovo ne vodi ničemu".


"Strahujemo, uplašeni smo, svakodnevno nam se preti, stalno kolege prebacuju iz pogona u pogon. Šikaniraju nas. Ovde nema ni radničkih prava", poručuje Rakić.


Sloga je u saopštenju uoči protesta navela da je jutros u saobraćajnom pogonu Karaburma, u restoranu, direktor pogona Petar Živković ispred 50 nezadovoljnih radnika rekao da je lično naložio da neće dozvoliti izlazak van pogona čak i onima koji se razbole, što je direktno kršenje zakona.


Predsednik sindikata Sloga GSP Miša Božić rekao je da podržava nezadovoljne radnike, jer je i sam žrtva nezakonitog premeštanja iz saobraćajnog pogona Karaburma u pogon Zemun, isključivo zbog svog sindikalnog angažmana i što je zahtevao i tražio veće plate i bolje uslove rada za radnike GSP.


Božić je istakao da će danas uprkos pretnjama biti na protestu, i pozvao sve da se priključe sindikalnoj borbi i uđu u sindikat Slogu, kako bi u skladu sa zakonom organizovali veći protest ili štrajk.


Sloga je podsetila da su grupe nezadovoljnih radnika GSP u proglasu koji je poslednjih dana lepljen po saobraćajnim pogonima izrazili nezadovoljstvo trenutnim platama i nepoštovanjem radnog vremena, a zbog inflacije i sve slabije kupovne moći oni traže i izmenu koeficijenta u kolektivnom ugovoru za vozače, radnike na održavanju i otpravnike.

 
Ne znam da li je ovo tema za ovo, ali upravo mi je izasla reklama.
1655808804051.png
 
Ne znam da li je ovo tema za ovo, ali upravo mi je izasla reklama.
Pogledajte prilog 139443
Ovo je izgleda vec uvedeno, sad sam na trotoaru ispred SKCa video njih 6 naredjanih i Skodu Karleusine milicije pored, verovatno postavljeni da ih cuvaju. Ili mozda da privuku paznju, posto su stajali sa upaljenim rotacijama, iz samo njima razumljivog razloga...
 
 

Novi protest vozača GSP-a: Da budemo ravnopravni s vozačima iz Bangladeša


Sima Šarik dobio je otkaz na mesto vozača u GSP Beograd, nakon dve decenije rada, a kako je ranije naveo za portal N1, bez posla su ostali i on i još dvojica njegovih kolega koji su govorili na protestu radnika tog preduzeća ispred zgrade Predsedništva. Šarik je, gostujući u emisiji Dan uživo najavio novi protest zakazan za 23. septembar u 11 sati, takođe ispred Predsedništva.

„Mi smo na protestu ispred Predsedništva izneli probleme koje se tiču uslova rada i plata. Iskorišćavaju nas maksimalno, radimo po osam sati, šest dana u nedelji, pošto nemamo pauzu i pranje dok prođe, to je devet sati, radim 54 sata nedeljno, a po ugovoru o radu dužni smo da radimo 40 sati nedeljno“, kaže Šarik.

Kaže da je mnogo vozača iz Srbije otišlo da radi u Nemačku, a da vozačima iz Bangladeša i drugih zemalja Bliskog istoka gradske vlasti nude bolje uslove za rad.

„Mi idemo u Nemačku, mnogo kolega je otišlo, više od 1.500 vozača, kad su čuli za moj slučaj, zvali su me da idem u Nemačku … Ti vozači što dolaze ovde dobijaju bolje uslove nego mi, nude im se 650 evra, stan i hrana… Neka meni da neko toliko, ja bih bio prezadovoljan“, rekao je sagovornik N1.

Šarik kaže i da je planiran novi protest.

„Zakazan je za petak, 23. 9. u 11 sati. Podneli smo zahtev danas. Mi ne tražimo da se vratimo na posao, tražimo da se vrate uslovi kolegama vozačima, da imaju dva slobodna dana, da im se vrati skraćeno radno vreme i da nam se poveća plata – da budemo ravnopravni s vozačima iz Bangladeša“, naglasio je Šarik.

 
U GSP se definitivno ništa nije promenilo za nekoliko decenija. Samo da počne i plata da kasni nekoliko meseci i sve je isto kao početkom devedesetih. I tada su proganjani vozači koji su dizali glas, isključivali neispravna vozila, vođe i člamovi nevladinih sindikata...
Sećam se suđenja Dragoljubu Stošiću, prvom predsedniku Sindikata vozača.
 
^^^ Jedna karikatura koja je uvek aktuelna i lepo sumira Srbistan:
56e6a84e-0db0-4d35-b1b8-4ef90a0a0a6d-prijavio-mito1-previewOrg.jpg


Radno mesto ''Dijetetičar'' u GSPu... :ROFLMAO: Partija ne zna gde više da ugura svoje štrumfove pa im izmišljaju najbesmislenije pozicije na najnelogičnijim mestima. :ROFLMAO:

''Direktor za korporativnu bezbednost''... :ROFLMAO: Ovo su verovatno videli od kapitaljara i njihovo korporatoida pa uveli i u jedno JAVNO komunalno preduzeće čisto da ubace još nekog partijskog parazita. Korporativna bezbednost... jbt...
 

Ovo su zahtevi vozača GSP-a koji protestuju


Nezadovoljni vozači i radnici Gradskog saobraćajnog preduzeća (GSP), kao i vozači koji su dobili otkaz u toj firmi zbog protesta pre nekoliko meseci, njih oko 50, okupili su se danas ispred Skupštine grada kako bi saopštili zahteve i iskazali nezadovoljstvo uslovima rada.

„Naš zahtev je da plata bude 65 odsto od najvećeg koeficijenta, dva slobodna dana, bolji uslovi rada i pravilno raspoređivanje novca“, rekao je otpušteni radnik GSP-a Zoran Stefanović.

On je istakao da GSP od grada dobija dovoljno, odnosno da je za prošlu godinu to preduzeće dobilo 8,2 milijarde dinara, a za ovu godinu devet milijardi.

Okupljeni su rekli da u GSP-u postoji manjak oko 250 radnika sa punim radnim vremenom, kao i da, kada bi se vratilo skraćeno radno vreme, nedostajalo bi 600 radnika da to javno preduzeće ima 2,9 milijardi dinara duga za naftu.

Istakli su da kao vozači rade ljudi koji su u penziji više od 20 godina i da smatraju da to nije bezbedno za putnike.

„Poslovodstvu je cilj da ovo preduzeće uništi i da ono pređe u privatne ruke. To će biti veliki poraz za sve nas. Želim da pomognem da preduzeće opstane, da ljudi dobiju dobru platu, da ne moraju da rade dva posla“, rekao je Stefanović.

Dodao je da je do sada pet puta slao dopis kako bi njega i kolege primio na razgovor gradonačelnik Aleksandar Šapić, ali bez rezltata.

Stefanović je rekao da im je od 27 sindikata koji postoje u ovom preduzeću, samo tri izašla u susret („Sloga“, „Savez ujedinjenih zaposlenih Beograd“ i „Savez slobodnih sindikata Srbije“) i podržala ih kada je određen broj vozača dobio otkaze i sada kada iznose javno svoje zahteve.

„Sud koji bude presudio pravedno vratiće nas na posao, ali će zato da napravi štetu koju će morati svi Beograđani da plate, jer će nam vratiti plate“, rekao je vozač Sima Šarik.

On je istakao da su vozači primorani da rade po 15 sati dnevno i zamolio gradonačelnika Šapića da im pomogne kako bi se uslovi rada poboljšali.

Šarik je rekao da je zbog umora vozača koji rade dugo bezbednost građana ugrožena. Podsetio je da je više od 1.000 radnika u tom preduzeću potpisalo da su nezadovoljni uslovima rada, ali da ih je danas ispred Skupštine grada malo jer su uplašeni pošto Samostalni sindikat zastrašuje.

Marko Stojanović vozač GSP-a koji je takođe ostao bez posla rekao je da se 1.126 potpisa nezadovoljnih radnika „nalazi u kabitnetu predsednika koji su u aprilu zavedeni“.

„Rekli su da je predmet ozbiljan, da su zahtevi opravdani i da će predmet da zadrže. Kada su protestovali pijačari tri puta su ih primili. A nas niko ni jednom“, rekao je Stojanović.

Protest radnika danas su podržali Stranka slobode i pravde (SSP) i pokret Ne davimo Beograd.

 

„Vlast osniva nova komunalna preduzeća, to je korak u pogrešnom smeru“

Centar za lokalnu samoupravu (CLS) saopštio je danas da gradska vlast osniva nova javna komunalna preduzeća koja će biti samo dodatni teret za poreske obveznike, umesto da smanjuje birokratiju i skraćuje administrativne i operativne troškove.

Na predstojećoj sednici Skupštine Beograda, u sredu 28. septembra, biće osnovana javna komunalna preduzeća za održavanje parkova i za rukovođenje javnim prevozom, iako se time već bave JKP ‘Zelenilo Beograd’ i gradski sekretarijat za javni prevoz, navedeno je u saopštenju CLS-a.

Direktor Centra za lokalnu samoupravu (CLS) Nikola Jovanović ocenio je da Beograđani očekuju malu, jeftinu i efikasnu gradsku administraciju u Beogradu, pogotovo imajući u vidu dolazeću globalnu ekonomsku krizu.

„Gomilanje novih javnih preduzeća sa duplim ili kontradiktornim nadležnostima jeste korak u potpuno pogrešnom smeru i dosta govori o načinu razmišljanja nove gradske vlasti“, rekao je Jovanović u saopštenju.​

 
Loše je, ali bgprevoz se ne bavi javnim prevozom, već BI TREBALO da se bavi, ali to nije slučaj.

Takođe, bgprevoz nije javno preduzeće već sekretarijat u okviru gradske uprave.

Svakako čudno.
 
Živimo u zlatno vreme tzv. oursourcing-a, gde se gleda da se radne grupe formiraju i kategorišu po delatnosti koju rade, a ne za koga rade. I da se svako što više specijalizuje za jednu delatnost, a ne da jedan entitet radi sve i svašta. Inače, da se primetiti da nigde nisam rekao da je outsourcing ni dobar ni loš, samo kažem kakvo je stanje. Samim tim, imajući u vidu da Šapić i ova nova gradska vlast idu na model gde će glavnica prihoda za prevoz da dolazi od naplate karata, i imajući u vidu da je neko sa foruma već video oglas u novinama za zapošljavanje radnika obezbeđenja za kontrolore u JGP, verovatno i Grad želi da formira jedan poseban entitet koji će se baviti samo tom naplatom i spovođenjem, sada kada se BusPlus istiskuje iz cele priče.

Kako će to da ispadne, videćemo. Ja se uvek setim svog inicijalnog radovanja kada je najavljeno formiranje Komunalne policije i svog povećeg razočarenje par godina kasnije kad sam video u kakvu je abominaciju i štetočinu to izraslo. Tako da se ne nadam ničemu. Ali ne odbacujem ni mogućnost da ispadne bolje tako. Jer imamo primer outsourcing-a i partnerstva Grada i privatnika i na nekim drugim poljima, gde se isplatilo. Npr, umesto da Grad, DJP ili Sekretarijat vode brigu o stajalištima (mislim, o samim nadstrešnicama), za to imaju ugovor sa Alma Quattro koja ih održava, pod uslovom da ih koristi i za reklamiranje. Dok je pre toga bilo ''svako stajalište svet za sebe''. Tako da ostavljam sve mogućnosti, videćemo kako će da ispadne.
 
Iskreno, ne nadam se ničemu posebno. Kontrolorima su u praksi vezane ruke. Plan pojačanja naplate, angažovanje čak 700 kontrolora🙄 U GSP-u ih je najviše u istoriji bilo angažovano oko 350 čini mi se. Dobićemo u praksi gomilu manekena, koji će se šetati vozilima javnog prevoza, jer prosto nemaju stvarna ovlašćenja nizašta.
 
01. Kada budem video veći broj vozača, a samim tim i veći broj vozila na ulicama, možda i poverujem da je poboljšan.
02. Kada budem video kulturne vozače, koji ne drže cigaru u jednoj ruci, a mobilni u drugoj, ne voze pod dejstvom alkohola, ne deru se na putnika iz čista mira (nije u svakoj situaciji putnik kriv), sačekaju da svi putnici uđu, ne vozi kao da prevozi džakove krompira i sl. , možda i poverujem da je poboljšan.
03. Kada budem video da se poštuje red vožnje, možda i poverujem da je poboljšan.
04. Kada budem video da se vozila redovno peru i ne popravljaju kartonom, selotejp trakom i šrafcigerom, možda i poverujem da je poboljšan.
05. Kada budem video da postoje i kasniji polasci na linijama, možda i poverujem da je poboljšan.
06. Kada budem video da se ne uvode linije samo pred izbore i sa po par polazaka dnevno, možda i poverujem da je poboljšan.
07. Kada budem video da nije potrebno da sam nečiji rođak ili da cimam predsednika lično, da bi se uvela neka linija (ako je njeno postojanje opravdano), produžila ili preusmerila, možda i poverujem da je poboljšan.
08. Kada budem video da nije potrebno da sam nečiji rođak ili da cimam predsednika lično, da bi se uspostavilo ili pomerilo neko stajalište, možda i poverujem da je poboljšan.
09. Kada budem video vozila adekvatnog kapaciteta za sve linije gde je to fizički izvodljivo, možda i poverujem da je poboljšan.
10. Kada budem video troje*******use i tramvaje na trolejbuskim i tramvajskim linijama, a ne autobuse, možda i poverujem da je poboljšan.
11. Kada budem video smislene izmene trasa tokom radova na ulicama kuda prolazi gradski prevoz, koje isključuju situacije gde se dobar deo stanovnika nekog naselja ostavlja bez prevoza, čak i u situaciji kada je moguće sprovesti gradski prevoz tuda, samo zato što je neki smart planer zaključio da to nije izvodljivo, možda i poverujem da je poboljšan.
12. Kada budem video da ne moram da pokrećem akcije tipa "Vratimo trolu 28", zato što je neki smart planer smislio da nam neka linija koju koristi veliki broj građana, nije potrebna, možda i poverujem da je poboljšan.
13. Kada budem video da se kontrolori BUS PLUS (ili neki drugi sistem naplate), ophode podjednako prema svima, a ne da puštaju srednjoškolce, kršne momke i sl. da se voze za džabe, a treniraju strogoću na nejači, možda i poverujem da je poboljšan.
14. Kada budem video da kontrolori BUS PLUS (ili neki drugi sistem naplate), proveravaju apsolutno sve pravce, a ne da negde u životu ne vidiš kontrolora, a negde tri kontrole tokom vožnje na jednoj liniji, možda i poverujem da je poboljšan.
15. Kada budem video da se ponovo linije prilagođavaju tokovima kretanja građana, i da se prestalo sa praksom da se građani prilagođavaju trasama linija, možda i poverujem da je poboljšan.​
 
09. Kada budem video vozila adekvatnog kapaciteta za sve linije gde je to fizički izvodljivo, možda i poverujem da je poboljšan.
E baš zato je vreme da se počne sa nemilosrdnim kažnjavanjem svih smradova koji ostavljaju i parkiraju automobilčine duž trasa JGP. Evo vam na šta liči samo jedna kratka deonica 25ice između Kumodraške i Ustaničke. Samo jedna, ovo što uslikah pre dolaska autobusa. Inače je cela Ljubićka postala zapišana i zatrpana automobilčinama u prepodnevnim satima. Da sam na mestu Grada, drao bih kaznama ovakve necivilizovane izrode, a onda tim prihodima (uz naplatu karata) kupovao vozila i unapređivao prevoz sve više i sve jače.
Ljubicka.jpg
 
Poslednja izmena:
Ko može nek baci pogled na današnju emisiju BG hronike (13 X 2022) radili su prilog o gradskom prevozu gde neki "stručnjak" kaže kako povećanje broja vozila na liniji nije rešenje problema, zato što u jednom trenutku dolazi do kontraefekta. Takođe je intervjuisan i Čučković, dok je obilazio radove u Krunskoj. Kaže kako trude, ako sam doibro razumeo, zahtevniji radovi na ulicama trajati po mesec dana a oni manje zahtevni po desetak dana. Takođe su iz BG hronike istakli kako su radovi na Bulevaru patrijarha Pavla već u trećoj godini, a planirani rok je bio 15 meseci, dok je oko Palilulske pijace rok probijen za mesec dana.​
 
Vrh