Šta je novo?

Budućnost gradskog prevoza

Sto naivan? Sa izumiteljske strane nije vece tehnolosko cudo od gyroscopic transporta sa prethodne stranice :laugh:
Nema veze, mogao je biti i 3D render, poenta je u pragmaticnosti.
 
Tu ne staje više od 6 putnika + vozač. U realnom svetu tramvaji nikad duži.
 
Zato kazem da ipak treba da bude malo duzi od ovog sa slike. Mozda bi bio idealan za manje gradove, periferije, itd. gde protok putnika nije ogroman.
 
Pa zar tramvaj generalno nije bolje prevozno sredstvo od autobusa? U Srbiji je pre 2 sv. rata tramvaje imalo vise gradova nego danas tj. danas samo Beograd ima tramvaje.
 
Jeste bolje jer ima veci kapacitet duzi vjek eksplatacije
 
Tramvaj kakav mi danas u Beogradu imamo, definitivno nije bolje prevozno sredstvo od autobusa. Veoma nepouzdan, ide veoma sporo.. Ja licno uvek izbegavam tramvaj kad god mogu.

Ja sam sa 95 najbrze sto sam stigao je od Doma Omladine do Gandijeve za 25min, a sa tramvajem bi mi za istu deonicu sigurno trebalo 30+ minuta. Jeste da 5-10 minuta ustede i nije neki broj, ali dodaj na to i nesigurnost a i onako i ovako je guzva u oba pa ako cu stajati onda bolje da barem ustedim tih par minuta.
 
Tramvaji mi crknu svaki drugi put kad ih koristim, jako su nepouzdani. A od Ustaničke do Vuka nema alternative sem da se ide sa 17 ili 31 do Dušanovca, pa onda na 25,25p ili 26
 
Bulevar ne mogu da zamene autobusi, jednostavno previše ljudi za autobuse. Tu bi trebalo definitivno provući prvu liniju metroa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=626737#p626737:1fkxfkl1 je napisao(la):
Vinča307 » Ned Jun 02, 2019 9:46 am[/url]":1fkxfkl1]Tramvaji mi crknu svaki drugi put kad ih koristim, jako su nepouzdani. A od Ustaničke do Vuka nema alternative sem da se ide sa 17 ili 31 do Dušanovca, pa onda na 25,25p ili 26

ja sam na konjarniku i uvek se radije spustim na 29 pa od krsta peske, a ako kojim slucajem ubodem prestupnu godinu da uvatim 19, onda me Bog pogledao
 
Tramvaj moze super da radi i u Beogradu, samo je potrebno
(a) pojacati mrezu (ili pronaci uzrok kvarova; nekada se recimo bas cesto kvario na u vojvode stepe, od rekonstrukcije mi se nije desilo, rekao bih da je verovatno do sina)
(b) malo razmisliti gde i kako moze da se da prednost tramvaju kako bi manje vremena gubio po semaforima. Negde to znaci ubaciti senzore, negde gde ima vise pravaca prolaska kroz raskrsnicu znaci dati par sekundi tramvaju pri svakoj promeni svetla (recimo na vrhu vojvode stepe, kod save maskovica), a negde i ukinuti poneki semafor (u v. stepe moze bar jedan, ako ne i dva). Negde mozda ima smisla i denivelacija, ali to je vec malo skuplje.
 
Raskrsnica Beogradska - Bulevar. X puta sam prisustvovao situaciji da tramvaj prođe kolonu vozila u Bulevaru i onda zajedno sa njima čeka crveno na semaforu , a posle čeka da prođu da bi mogao da skrene u Beogradsku. Na taj način je početna prednost u potpunosti izgubljena i preokrenuta u korist vozila.
 
lici mi na problem sa izlaskom trola iz slavije u makenzijevu, problem je isti, geometrija raskrsnice je takva da dozvoljava automobilima da seku trolu/tramvaj, mora da se napravi tako da trola/tramvaj sece automobile, jer ovako, konkretno u slucaju slavije, moraju bar 2-3 automobila da propuste trolu, sto je tesko jer ako se nadje jedan normalan, jako cesto neka bu**** iza ga obidje i tako obesmisli propustanje

da utuve u glavu: prevoz treba da sece automobile, ni slucajno obrnuto
 
Osim sto je ovde u pitanju semafor, koji eksplicitno zaustavi tramvaj...
 
Vesić: Javni prevoz u Beogradu funkcionisaće bez zastoja

Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić izjavio je da grad priprema strategiju kako bi se omogućilo da javni prevoz funkcioniše bez zastoja, saopšteno je iz gradske uprave.

On je, gostujući na Studiju B, objasnio da nova strategija podrazumeva uvođenje novih žutih traka, od kojih će neke u toj funkciji biti 24 sata, a neke samo u špicevima.

akođe će biti omogućeno da pojedinim ulicama ide samo javni prevoz, po uzoru na Njujork, kao i pokrivanje svih žutih traka kamerama, naveo je Vesić.

Kako je istakao, biće ubrzana i zamena semafora na više od 300 raskrsnica u gradu, semaforima koji će režim rada automatski prilagođavati gustinisaobraćaja i na kojima će tramvaji imati prioritet.

Vesić je najavio da tokom januara stupa na snagu napredna tehnologija koju grad već instalira, a ona će omogućiti da se potpuno eliminiše zaustavljanje bahatih vozača na pešačkim prelazima, žutim traka – čuvena "četiri migavca".

izvor: N1
 
Bolje ništa da ne dira jer sve što su dotakli to su unazadili decenijama. Tako da bolje ovako dok ne radi nego oni da ga oprave.
 
У склопу тих мера је најављено ширење мреже трамваја. Али суштинско питање наше трамвајске мреже - је улазак у градско језгро !
 
Апсолутно, бесмислено је осакатити трамвај на Славији и код цркве Светог Марка уместо да наставе праволинијски као што је и природно право у центар. То би довело до растерећења многих линија.
 
Није то баш тако једноставно, јер у питању је улица од посебног значаја и не баш широка. Али трамвај може из неких праваца до најужег језгра, али ни једно решење не доноси довољно брз улазак, застоји и спорост су неминовни на сваком правцу. Суштински једино боље решење је испод тла, бар на кратким деоницама у самом средишту...
 
Свакако је боље имати трамвај од Устаничке до Теразија и од Омладинског до теразија него се набијати у 26 и 27. За почетак.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=3ViK07ObFyw[/youtube]
Hyundai Presentation at CES 2020
 
Tramvaj kroz Vasinu a na Trgu da se račva u Despota Stefana do Bogoslovije i kroz Kralja Milana do Slavije. Umesto žutih traka tramvajske baštice kojima će smeti pored tramvaja da idu još samo busevi ali ne i Taxi.
 
Додао бих само још једно рачвање трамваја, на Теразијама, лево ка булевару Краља Александра а право ка Славији и даље Бањици. За булевар Деспота Стефана би трамвај био најбоље решење, али се плашим да није могуће провући га поред портала планираног тунела.
 
Vrh