Šta je novo?

Budućnost gradskog prevoza

Nisam vozač, nemam kola, to sam pisao već x puta.

Što, jel me to diskvalifikuje da govorim o stanju u gradu?
Ja licno nikada ne ostavljam auto nepropisno, ali to je zato sto nisam primoran svakog dana da vozim do posla ili do grada, ne garantujem da bih bio tako strpljiv i pristojan da svakodnevno moram da kruzim i da molim boga da se negde pojavi mesto da parkiram.
Prvi deo rečenice pozdravljam i poštujem. Drugi deo... nakon 10 godina razumevanja vozača i davanja bezbroj šansi, došlo je vreme da i ja na ovo kažem:
To stvarno, ali stvarno nije moj problem. :kafa: Niti opravdanje da se uzurpira trotoar ili kolovoz.
Zvucis kao da nemas predstavu koliko je tesko bilo sta zavrsiti danas u gradu kolima jer parking mesta nema nigde.
Pa ti pređi na javni prevoz. Evo ja tako 31 godinu i još sam živ. Zamisli.
 
Samo povrsno pratim forum tako da stvarno nemam pojma sta je ko gde pisao.

Ne diskvalifikuje te naravno, svako moze da prica o cemu god hoce i predlaze resenja, u Beogradu je to barem standard u oblasti saobracaja. Ali primetna je odbojnost prema vozacima i automobilima sto te ne cini bas objektivnim u diskusiji.

A inace javni prevoz sam do korone koristio redovno, mnogo vise nego automobil, tako da nije bas da sam jedan od onih rodjenih u autu. Ali nekad javni prevoz jednostavno nije opcija, a sada je narocito diskutabilan zbog ovih sto ne veruju u koronu i nece ni masku da stave.

Edit: A btw, kad jednog dana budes krenuo da vozis, shvatices kolika je razlika u odnosu na javni prevoz u svim aspektima, od komfora do ustede vremena i bice ti jasnije zasto vecini ljudi ne pada napamet da zamene auto autobusom.
 
Ne ne, pogrešno si razumeo, očigledno nisi pažljivo pročitao šta sam napisao u postovima na ovoj i prethodnoj strani, kad smo poveli priču o smanjenju broja automobila. Pa da ponovim.

Vidiš, ja sam punih 10 godina života, od toga i nekoliko dok sam bio na faksu gde se predavalo baš o saobraćaju, i baš o parkiranju, bio pri stavovima da:
1) auto je danas potreba, ne luksuz
2) ne treba ljude maltretirati što bi da imaju auto nego raditi na tome da svi mogu, tj možćemo da funkcionišemo bez ometanja međusobno
3) nadležni su ti koji treba više da se angažuju i onda će se situacija popraviti - garaže, bolji javni prevoz, šire ulice, itd...
4) ljudi će se vremenom naučiti da upravljaju svojim automobilima, a kako se pojavljuju nove garaže (ne samo javne, nego i ove privatne) u kompleksima i novim stambenim zgradama širom grada, tako će biti makar malo više reda i obzira

Neke od tih stvari su ubeležene ovde i u mojim postovima na forumu. Član sam od 2017, i pisao sam o tome u više navrata, podržavao vozače i automobilizaciju kada su ih drugi napadali. Sole mislim da se najviše seća toga, pošto smo zajedno učestvovali u tim temama i delili jako slične stavove. Uostalom, imam i pretragu pa ako zatreba, iskopaću. Nadam se samo da ću pogoditi ključne reči za pretragu jer inače bude pakao.

Elem, svi ti moji stavovi o vozačima su pali u vodu u zadnje vreme a ja sam nakon 10 godina sve gore i gore i gore situacije uvideo da ogromna masa vozača više nema obzira ni prema kome, a ni sposobnosti i znanja za život u gradu. I uvideo sam da koliko god sebi govorio da se samo kriminalci i mentalni pacijenti parkiraju po trotoaru ili kolovozu, da toga viđam svaki dan po 100 puta. Te da ili ja stalno nalećem na 1.000 istih kriminalaca i propaliteta, ili je debilčina za volanom mnogo mnogo mnogo više nego što se meni čini i što se ovde implicira (''samo zanemarljiv broj vozača se bahato parkira'').

Stoga, nakon 10 godina podržavanja i razumevanja za vozače, shvatio sam da ogromna većina njih više nije vredna toga i da očigledno koliko god im neko nečega dao, bilo razumevanja, podrške ili pak parking mesta, njima to nikad neće biti dovoljno. I uvek će gledati kako da automobil posade što je bliže prema svom interesu, da se ni slučajno ne mrdne guzica koji metar duže nego što mora. E zato menjam stav i obustavljam tu podršku vozačima i automobilizaciji. To ne znači da ću da budem protiv njih. Ali svo razumevanje i pokušaji kompromisa su gotovi. Neki ljudi ne žele nikad da mrdnu iz svoej zone komfora, interesa i samoljublja nego samo gledaju svoju guzicu. Epa s takvima nema šta da se pregovara, nego kad mogu oni da projektuju svoje potrebe i zahtevaju svoje želje, onda ću i ja. A ko god imao kakav god stav, suština i gorka činjenica je da šta god da se u Beogradu uradi, i koje god pare da se ulože, bolje biti neće sve dok je ovoliko pretrpan automobilima.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=880553#p880553:w7gj46a4 je napisao(la):
leobutters » Čet Sep 16, 2021 12:24 am[/url]":w7gj46a4]
Edit: A btw, kad jednog dana budes krenuo da vozis, shvatices kolika je razlika u odnosu na javni prevoz u svim aspektima, od komfora do ustede vremena i bice ti jasnije zasto vecini ljudi ne pada napamet da zamene auto autobusom.
To je zapravo tužno i samo pokazuje koliko ljudi nije mentalno i intelektualno sposobno da shvati da ako se ovakvo stanje nastavi još neko vreme, neće više imati gde da voze taj svoj automobil jer će sve stati. A kako izgleda imati auto u Beogradu u 2020im video sam više puta kad sam pomagao ortaku nesrećniku da špartamo duž ulica u centru i javljamo jedni drugima kad neko ugleda parking mesto pa da mu ćale brže bolje doleti da ga zauzme.

Neka hvala. Žalim onoga kome je to ''komfor i ušteda vremena''. Za to vreme ja sam uveliko u 41/29 i na pola puta do odredišta.
 
Prebaci postove u drugu temu ako treba, hoću da ukažem koliko je jedan deo vozača postao bezobziran i nezasit u prohtevima.

Ovo je forum kao o poboljšanju uslova života u Beogradu a svaki jbni dan hodamo po kolovozima zato što u jednog solidnog broja vozača ovde neće guzica da se mrdne još 20 metara da se nađe mesto ili da se plati još koji dinar za garažu. I niko šatro nije znao kako izgleda imati i voziti auto u Beogradu dok ga nije kupio. Svi su se neprijatno iznenadili, nisu znali da će morati da plaćaju, nisu znali da će morati da to koriste i ostavljaju u skladu sa nekim propisima...
 
Velika greska, uopste ne treba podizati porez na drugo (i trece, cetvrto) vozilo po coveku, jer ce se samo kao sto je vec pomenuto prebaciti na ime drugog ukucana. Zato je resenje oporezivati po domacinstvu. Znaci lepo ta i ta adresa, stan taj i taj, domacinstvo ima 3 automobila, salji ekstra porez. Tada bi vec ljudi morali da menjaju adrese da bi se oslobodili poreza za kola, a to vec nije mala stavka, i nosi niz komplikacija kada bi se uradila takva sema samo za izbegavanje poreza. Tako da ima mogucnosti da se udari jako po "obeshrabrivanju" ljudi da imaju vise od 1 vozila po domacinstvu, medjutim sa druge strane drzava mora da ponudi odlican gradski prevoz koji funkcionise. I eto, upadamo u vrzino kolo, jer bez jednog ne moze drugo.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=880346#p880346:1ulvdezn je napisao(la):
Bender Rodriguez » Sre Sep 15, 2021 1:57 pm[/url]":1ulvdezn]Naravno, još dok sam pisao to znao sam da će biti mogućnosti za muljažu. Ali jbg, tako je sa svakim zakonom. Šta god se donese i implementira, 80% ljudi će poštovati, a uvek ćeš imati 20% jajara - ne samo kriminalaca, nego običnih jajara, škrtica i sebičnjaka - koji će to izvrdati. To je prosto neminovno.

Ali poenta je da se prosečan čovek malo drmne u mozak i da mu se skrene pažnja da nije normalno da u domaćinstvima, u gradskim sredinama, gde ima prevoza a u komšiluku imaš sve što ti treba na nedeljnom nivou (podvlačim ovo na nedeljnom nivou, znači mislim i na vikend aktivnosti) svako vozika svoj automobil.


Poenta je da nema te armije paukova i murije koji, sve i kad bi hteli, mogu da se nose sa ovom opštom poplavom automobila razbacanih na sve strane. Nema, prosto ne postoji sistem koji može da pročisti svaku ulicu i raskrsnicu u gradu, jer su sve redom zagađene, čak i jedna Nemanjina. Vreme je da ljudi počnu da shvataju i prihvataju da se društvo ne okreće samo oko njih i njihovih automobila. Kao što rekoh, 10 godina sam naivno mislio da ako prosečnom čoveku omogućiš bolje uslove i izađeš u susret, da će se obuzdati. Onda sam shvatio da se to nikad neće desiti. Kola će se pazariti i gomilati dokle god se svakom klipanu starijem od 18 omogućava da za jednu prosečnu platu nabavi krntiju i izađe na kolovoz. A onda i da njime ''sedne'' posred trotoara.
 
Plus, destimulacija odlaska ljudi na posao kolima je nesto sto opet treba ozbiljno uzeti u razmatranje.
 
Da, mislio sam na to da domaćinstvo plaća više ako ima drugi automobil. Nego se nisam lepo i pravno izrazio.

I naravno slažem se da i nadležni treba da rade na tome da stimulišu i omoguće ljudima da idu na posao javnim prevozom.
 
Izrazio si se lepo, samo te očigledno nisu razumeli. Ja sam pričao o tome da ako neko domaćinstvo ima dva vozila, a mora dodatni extra porez da plaća na to drugo vozilo, da će to drugo vozilo da registruje na, primera radi, domaćinstvo svoje babe, koja nije više u stanju da vozi, a pritom nema vozilo registrovano na njeno domaćinstvo.
 
Naravno da to ne bi idealno funkcionisalo i da bi sigurno postojao procenat ljudi koji bi se "snasao". Medjutim to bi bio mali procenat, jer nije bas da svako ima babu na koju bi registrovao auto, plus ta baba ako ima vise sinova sto imaju svoje porodice koje teoretski hoce da imaju 2+ sutomobila...shvatate sta hocu da kazem. Ja drugo resenje ovoj stihiji ne vidim, jer se pridruzujem teoriji da je sve poludelo danas sto se tice automobila. Za male pare mozes da uzmes auto u skroz solidnom stanju, i sada svaki klinac koji iole radi nesto i zivi kod roditelja moze da priusti svoj automobil, i da ne deli sa mamom i tatom.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=881357#p881357:25xjc75o je napisao(la):
solecar » Sub Sep 18, 2021 2:21 pm[/url]":25xjc75o]Izrazio si se lepo, samo te očigledno nisu razumeli. Ja sam pričao o tome da ako neko domaćinstvo ima dva vozila, a mora dodatni extra porez da plaća na to drugo vozilo, da će to drugo vozilo da registruje na, primera radi, domaćinstvo svoje babe, koja nije više u stanju da vozi, a pritom nema vozilo registrovano na njeno domaćinstvo.
 
Pa nije poenta u babi kao babi, i da sada ako jedan sin odradi to sa njom, drugi ne mogu nikako da se snađu i nađu nekog trećeg, već je poenta u pronalaženju osobe (domaćinstva) kome neće biti problem da prijavi vozilo.
 
Baba je bila samo primer, hocu da kazem da nema toliko ljudi koji ce da se snadju da registruju bas toliko vozila kod nekoga, pogotovo ako je vise od 2. Da uzmem mnoge iz svog okruzenja kao primer, i da uvedu taj zakon, malo njih bi uspelo da se snadju, pogotovo oni sa vise vozila. Domacinstva bez automobila su jako retka, sem ako neko nema vise stanova (ne bas toliki procenat ljudi), i ako nisu bas stariji penzioneri.
[urpl=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=881380#p881380 je napisao(la):
solecar » Sub Sep 18, 2021 2:44 pm[/url]":itd5jr1r]Pa nije poenta u babi kao babi, i da sada ako jedan sin odradi to sa njom, drugi ne mogu nikako da se snađu i nađu nekog trećeg, već je poenta u pronalaženju osobe (domaćinstva) kome neće biti problem da prijavi vozilo.
 
Možda grešim ali čini mi se da vi polako zalazite u semantiku i ne sporazumevate se oko nekih detalja. Ono što sam ja ranije hteo da kažem je da je došlo vreme da se uvedu nekakve mere koje će primorati vlasnike dva ili više automobila u istom domaćinstvu, da se jednog odreknu ili da plaćaju više.

Sročio sam tako onomad, bez ulaženja u razrađivanje zato što je ovo problem o kome sam počeo da razmišljam tek nedavno. Jer kao što rekoh ranije , 10 godina sam ga ignorisao i ubeđivao sebe da će nestati, ili da BI nestao ako bi se uradilo samo još ovo, pa još ono, pa tako u nedogled... Onda sam uvideo da ako sam pre 10 godina jednom dnevno naletao na bahatosti ili prosto mentalno obolele ljude koji poseduju automobil, sada nalećem na to u skoro svakoj ulici u koju uđem. I da očigledno i dalje raste, stromglavo i nekontrolisano, broj ljudi koji poseduju automobile a koji prosto nisu sposobni da o njima vode računa i rukuju njima kako treba. I da nema više te sile ili grupe na svetu koja je dovoljno brojna, sposobna i zaludna da to može da zaustavi i promeni.

Stoga sam izneo taj predlog samo kao neku smernicu o kojoj treba razmišljati na dalje. Pa ili ću ga sam razrađivati, ili će neko drugi s foruma, ili će to biti neki pravnici, koji možda od svih nas i najbolje znaju šta tu može a šta ne. Inače - ovo sad pišem zbog drugih članova - znam da je ovo radikalan i surov predlog. Znam i da nije savršen i da će biti ljudi koji bi i njega uspeli da izvrdaju. Znam da će mi neki članovi i zameriti zbog ovoga. I uopšte mi nije drago što moram ovako nešto da predložim. A ja pre 10 godina ne bih ni pomišljao ovako nešto. Ali zaista više ne vidim drugi način da stvari počnu da se rešavaju u društvu u kome je automobil poput priveska za ključeve nosa i ostavlja kako se kome ćefne, gde pola grada vozi sa prekrivenim tablicama, a službe ne da nisu deo rešenja, nego su deo problema jer brzo će, pa je ostavio papir, pa ko veli greota da ga kažnjavaju.

Žao mi je svih normalnih i uljudnih vozača u urbanom delu Beograda koje bi zabrana/naplata drugog automobila po domaćinstvu pogodila. Ali zaista, ovako više ne ide. Očigledno je da se broj mentalno nesposobnih kojima je data dozvola uvećao toliko da više nisu manjina nego bogami većina. I ako je jedini način da se nešto menja - da se ograniči broj takvih koji bivstvuju po gradu u automobilima koji im nisu neophodni, onda neka bude tako.
 
Ne znam koliko je za ovu temu, tako da ako se smatra neka druga prikladnija, nek se prebaci tamo.

Na naplatu počelo da dolazi takmičenje sa Đilasom i nadmašivanje po broju nabavljenih vozila. Juče sam se vraćao iz Braće Jerković, u vreme popodnevnog špica. Kiša pljušti, ona sitna, stojim na stanici i čekam šta mi prvo naiđe. Potpuno sam digao ruke od toga da se određenom linijom vraćam kući. Sigurno sam nekih pola sata čekao, kada je naišla solo 18. Ono je bio haos. Em prepuna stanica, em poprilično pun autobus, a svega 3 - 4 stanice od okretnice u Medakoviću. Na Autokomandi sam jedva izašao iz autobusa. Čitavu jednbu stanicu ranije sam počeo da se probijam da bih došao do vrata.
 
Neki IK. Nisam obraćao pažnju, jer mi je bilo preko glave svega. I na sve to sam još i peške od Autokomande do kuće, jer 36 nije bio ni blizu da dođe u skorije vreme.
 
Šta se cimate. Pa nestaju Solarisi. Karaburmini gore zbog krntija parkiranih pored, novobeogradskim ko zna šta sve (ne)rade. Pre neki dan se dva IK218M-II (3261 i 3262) u razmaku od 10min pojavila na 52 van špica. Bio sam presrećan što mi nije neki solo Higer ili BMC naišao iako sam morao da bežim iz furune napred ne bi li izbegao nesvest zbog maske. Iovako sam izašao mokar. Lepo imaju višak solo tamo gde ne treba (koridorske), manjak i solo i zglobnih gde su i isoravni solo zaista potrebni (potezi).

Pa i pored ukidanja zglobova na 75 i sl. sada solo povremeno upadaju na 16, 23, 17, 56, 65, 77, 88, 95 pa zašto ne bi i na 18. Još se nadležni bez trunke srama i odgovornosti diče nabavkom 100 zglobnih uz propratnu nabavku skupih elektro solo na kašičicu. Broj solo se neprimetno povećava nabavkom kineskih solo elektrobusa. Oni nastavljaju da kvare prosek čak i kada se solo gasni ne nabavljaju masovno iz prostog razloga što iako broj zglobnih iz dana u dan opada (čak i novih, čak i kvalitetnih dok se leševi još kotrljaju; eto primera 3179 koji je stradao zbog nemara a ne usled nezgode na drumu) nadležni ipak nameravaju samo da zamene dotrajale pritom ne razmišljajući u kolikoj je meri (aktivan) inventar opao, koliko je zaista zglobnih vozila potrebno da bi se kvalitet prevoza unapredio. Ako ovako nastave neće imati izbora osim da skraćuju, ukidaju linije ili polaske.

Sa druge strane samo bi da otvaraju nove antibiotike. Kad pogledam mrežu i redove vožnje pre 40 godina plače mi se. Progresivno povećavan broj linija na štetu prosečnog takta i kapaciteta vozila.
 
Sve je to meni jasno. Samo sam hteo da dočaram dokle nas dovodi politika takmičenja ko će da bude na kraju "uspešniji". A kada se spominjala nabavka novih solo vozila, pisao sam da nas čeka upravo ovo što nam se dešava, uprkos pisanju jednog dela forumaša da su nam potrebni solaći.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=888312#p888312:3qexmk32 je napisao(la):
solecar » Ned Okt 10, 2021 5:40 pm[/url]":3qexmk32]Sve je to meni jasno. Samo sam hteo da dočaram dokle nas dovodi politika takmičenja ko će da bude na kraju "uspešniji". A kada se spominjala nabavka novih solo vozila, pisao sam da nas čeka upravo ovo što nam se dešava, uprkos pisanju jednog dela forumaša da su nam potrebni solaći.
Pa bili su nam potrebni i solaći, al ne 240 njih, nego stotinak. Svako ko je bar malo bio upoznat sa tadašnjom situacijom u gradskom prevozu je znao šta će značiti 240 solaća i nula zglobova. Da budemo realni, mi sa zglobovima kuburimo još od 2016. a situacija je došla do katastrofalne poslednje dve godine kad su mnogobrojni ik-201 povučeni iz saobraćaja u rashod. Koliko god da je te autobuse pregazilo vreme, bili su od velikog značaja za gradski prevoz, a sad da bi verovatno bili značajniji nego ikad pre. Sada solaći dominiraju na 15, 43, 75, 96, 601, a manjak zglobova je uticao i da 27E, 53, 83 i 89 završe u Kosmaju sa potpuno solo vozilima. Zglobni bukvalno sada idu samo tamo gde su najpotrebniji (16, 17, 18, 23, 31, 65, 88, 95) s tim što i na tim linijama često upadaju solaći. Nesumnjivo je da smo sa SNS-om po pitanju prevoza izuzetno nazadovali i to sve ne bi li oni dokazali da mogu da nabave više autobusa od svojih prethodnika. A to šta su nabavili i kakvog tipa i kvaliteta, to je potpuno nevažno. :x
 
Redukcije za sada (od pre desetak dana) na:
26 - 9/26
47 - 8/47 ili 9/47 i 15/47
51 - 5/51

Od petka, 22.10, nastavljeno je sa redukcijama. Po jedan dvosmenac manje (radnim danom) na 15, 16, 26 i 45.

izvor: gspbeograd.net
 
Vozača sigurno fali, za ostalo ne znam. Jako mnogo vozača je na bolovanju + standardni problemi sa odlivom ljudi zbog sve losijih uslova. Sada je i zvanično samo jedan slobodan dan, klasičnih šihti gotovo i da nema (rade samo dopune) itd.
 
Od danas redukcije po jednog dvosmenca na 17 (14/17 ili 16/17), 48 (3/48) i 53 (9/53), a moguće i na 77.

izvor: gspbeograd.net
 
Одакле њима те информације?

Sent from my LGL322DL using Tapatalk
 
Ваљда су чланови тог форума запослени у ГСП једним делом.
 
Vrh