Šta je novo?

Brza saobraćajnica Sombor - Kikinda (Osmeh Vojvodine "Smajli")

Eno sa Mađarske strane kamiondžije samo što ne polete "smajlijem". Čekaju kao zapete puške.
 
Evo, što se tiče eksproprijacije:
- 186 km, neka je širina puta i putnog pojasa 100 m (što je preterano, ali hajde neka bude). To znači da je potrebno oko 1.860 ha zemlje da se ekspropriše.
- neka je cena za 1ha 70.000 EUR.
To nas dovodi do cifre od oko 130.200.000 miliona evra. Neka sudski i administrativni troškovi budu još 5 miliona, dakle oko 135.000.000 miliona evra za ekproprijaciju, ako ne grešim.
Kolika je cena zemljišta u Bačkoj i Banatu? Ja mislim da nisam mnogo promašio... Koliko bi onda koštao put kroz ravnicu, recimo neka je 32 širina kolovoza, to mu dođe oko 600 ha zemljanih radova, kamenja, šljunka i asfalta. I + ne znam koliko mostova... Da li je cena od 2 milijarde opravdana?
Цена пољопривредног земљишта прилично варира, није све прва класа. Зависи како ће се нагодити и колико ће понудити, вероватно нешто више од тржишне која је на западу Бачке тренутно у зависности од више фактора 8.000-40.000€.
Много већи проблем представају парцеле које су у власништву крупнијих играча и које имају систем наводњавања каналима или које имају или су на њима планирани центар-пивот заливни системи. Када траса сече такву парцелу онда и такав систем наводњавања пада у воду.
 
Много већи проблем представају парцеле које су у власништву крупнијих играча и које имају систем наводњавања каналима или које имају или су на њима планирани центар-пивот заливни системи. Када траса сече такву парцелу онда и такав систем наводњавања пада у воду.
Ma ne Sever nisi u pravu. ;) Pa ova deonica ide skroz idealnom putanjom. Samo će proleteti mašine ovim parcelama. Daće gospodin mesar i ostali džaba svoju zemlju. Igraju se narodnim parama. Sve bi se ovo izbeglo da su ga provlačili kontra stranom gde nema gopodara zemlje. Trebao je Matijević da menja ovu zemlju za Hotel Slaviju i Jugoslaviju zajedno. Da mu samo predaju ključeve. Taj potez je sa najskupljom zemljom. Mislim da veliki deo kroz Bezdanski, Bereški i Kolutski atar hvata Matijevićevu zemlju tj zemlju bivšeg PP Bezdan. Za zemlju bivšeg Graničara nisam siguran ko sad radi ili je u zakupu ali koliko sam čuo od nekih Gakovčana i tu deonica hvata dobre komade ove zemlje.. Znači i ovde neće biti mala cena. Mada bilo je tu stotine igara prilikom razvrgavanja i davanja u najam zemlje. A do od Kljajićeva prema Sivcu rade Arapi. Uložili su milione. Baš će velikodušno dati zemlju po niskoj ceni. Te parcele se navodnjavaju na celoj površini. Zamislite koja će ovde biti cena.
 
Ma ne Sever nisi u pravu. ;) Pa ova deonica ide skroz idealnom putanjom. Samo će proleteti mašine ovim parcelama. Daće gospodin mesar i ostali džaba svoju zemlju. Igraju se narodnim parama. Sve bi se ovo izbeglo da su ga provlačili kontra stranom gde nema gopodara zemlje. Trebao je Matijević da menja ovu zemlju za Hotel Slaviju i Jugoslaviju zajedno. Da mu samo predaju ključeve. Taj potez je sa najskupljom zemljom. Mislim da veliki deo kroz Bezdanski, Bereški i Kolutski atar hvata Matijevićevu zemlju tj zemlju bivšeg PP Bezdan. Za zemlju bivšeg Graničara nisam siguran ko sad radi ili je u zakupu ali koliko sam čuo od nekih Gakovčana i tu deonica hvata dobre komade ove zemlje.. Znači i ovde neće biti mala cena. Mada bilo je tu stotine igara prilikom razvrgavanja i davanja u najam zemlje. A do od Kljajićeva prema Sivcu rade Arapi. Uložili su milione. Baš će velikodušno dati zemlju po niskoj ceni. Te parcele se navodnjavaju na celoj površini. Zamislite koja će ovde biti cena.
1. nek im isplate 150 din. kvadrat kao običnim smrtnicima
2. uzima se samo pojas uz koridor, znači deoba parcela pa eksproprijacija
 
1. nek im isplate 150 din. kvadrat kao običnim smrtnicima
2. uzima se samo pojas uz koridor, znači deoba parcela pa eksproprijacija
Са великим играчима ће се брже договорити, експропријација иде брже јер су у питању углавном велике парцеле и поседи али зато и кошта много, много више. Замислиш да имаш посед од, рецимо, 300 хектара, спојио си парцеле и добио приближно квадратни облик. Поставио си или планираш да поставиш центар пивоте као најекономичнији систем наводњавања а онда ти траса качи или сече посед и онемогућава те да тај систем користиш.
 
Poslednja izmena:
Čitam ovde obilaznica oko Kragujvca, Gornjeg Milanovca, Požarevca, Kruševca, samo ovaj retardirani osmeh je postavljen tako da Sombor ne mora da ima obilaznicu nego će sve ići kroz grad. J.... im i sleme i plema. Unazadiše ovaj grad skroz.
 
Konačno prva prava aktivnost 6 meseci nakon svečanog početka radova:

1715967358298.png
 
Pa i nije baš ja proveravao par nedelja unazad na sentinelu i isto je tako bilo
 
Čitam ovde obilaznica oko Kragujvca, Gornjeg Milanovca, Požarevca, Kruševca, samo ovaj retardirani osmeh je postavljen tako da Sombor ne mora da ima obilaznicu nego će sve ići kroz grad. J.... im i sleme i plema. Unazadiše ovaj grad skroz.
Зар ће брза саобраћајница ићи кроз град???
 
Ne nego iza grada ( severnim obodom ) a sav saobraćaj koji ide na nju iz pravca Odžaka i Apatina iće KROZ grad i smajli tako ne rešava problem teretnog saobraćaja i gužve na uskim raskrsnicama koje i nisu bile predviđene za ovolika opterećenja. Sombor ima nazovi krezubu obilaznicu, koja u i nije to u pravom smislu te reči ,a ovaj smajli još će praviti veću gužvu. Tako da cela industrijska zona i južni deo grada neće ni koristiti smajli nego im se više isplati da idu starim putem do Kljajićeva pa se onda uključuju na isti. Za Sombor iz Bezdana, Kljajićeva i Sivca neće se isplatiti ići na smajli jer je on suviše udaljen od industrijske zone to jest velikih privrednih subjekata i za dolazak morali bi proći kroz gradsko jezgro. Znači dva najveća sela sa gomilom radnika nemaju nikakav benefit od ovoga. Kada se rekonstruiše pruga ova deonica u ovom obliku nema smisla ama baš nikakvog. Benefit je jedino izlaz na auto put koji će izbeći centre Kule, Crvenke i Vrbasa. Za lokalni saobraćaj mauna, trošenje para i resursa na kretenizam. Sombor je ovim projektom mogao da reši obilaznicu i reši odsečenost Apatina i dela Odžačke opštine. Međutim ne, rešen je problem građana Kule, Crvenke i Vrbasa. Sombor i Apatin su ostali u banani.
 
Imaginaran plan, niti je ima niti će je ikada biti u ovom obliku. Ovako je trebalo biti ali ništa od toga.
 
Ne nego iza grada ( severnim obodom ) a sav saobraćaj koji ide na nju iz pravca Odžaka i Apatina iće KROZ grad i smajli tako ne rešava problem teretnog saobraćaja i gužve na uskim raskrsnicama koje i nisu bile predviđene za ovolika opterećenja. Sombor ima nazovi krezubu obilaznicu, koja u i nije to u pravom smislu te reči ,a ovaj smajli još će praviti veću gužvu. Tako da cela industrijska zona i južni deo grada neće ni koristiti smajli nego im se više isplati da idu starim putem do Kljajićeva pa se onda uključuju na isti. Za Sombor iz Bezdana, Kljajićeva i Sivca neće se isplatiti ići na smajli jer je on suviše udaljen od industrijske zone to jest velikih privrednih subjekata i za dolazak morali bi proći kroz gradsko jezgro. Znači dva najveća sela sa gomilom radnika nemaju nikakav benefit od ovoga. Kada se rekonstruiše pruga ova deonica u ovom obliku nema smisla ama baš nikakvog. Benefit je jedino izlaz na auto put koji će izbeći centre Kule, Crvenke i Vrbasa. Za lokalni saobraćaj mauna, trošenje para i resursa na kretenizam. Sombor je ovim projektom mogao da reši obilaznicu i reši odsečenost Apatina i dela Odžačke opštine. Međutim ne, rešen je problem građana Kule, Crvenke i Vrbasa. Sombor i Apatin su ostali u banani.
Pa bar lako mogu da izgrade jugoistočnu obilaznicu u profilu 1+1, to ne bi trebalo da je naročito skupo, to bi mogla i pokrajina delom da finansira...
 
Pa bar lako mogu da izgrade jugoistočnu obilaznicu u profilu 1+1, to ne bi trebalo da je naročito skupo, to bi mogla i pokrajina delom da finansira...
У плану је западна обилазница која би спојила апатински и бездански пут али она је у плану најмање 50 година 😄
Давних дана урбанисти су предвидели три прстена, први кога чине четири венца око најужег градског језгра који су настали такорећи случајно, траса је остала од канала који су окруживали и штитили град.
Други прстен некомплетан и данас за саобраћај неупотребљив јер су улице преуске.
Трећи прстен треба да представља обилазница која је такође крња, за 60 година успели су да изграде само северни и јужни сектор.
Од источне обилазнице се одустало а западна се чекала док се још нисам ни родио.
 
Петља Сомбор.
Леви кружни ток пут за Суботицу, десни кружни ток веза са суботичким путем ка граду и северном обилазницом.
Пут СО - СУ измешта се на нову трасу преко надвожњака а досадашња траса пута ће служити за укључивање и искључивање.
1003452871.jpg
1003452873.jpg
 
Poslednja izmena:
Ufff ne mogu da se snažem kad bi ovo moglo da se preklopi sa pravom kartom bilo bi idealno. Ako dobro tumačim ovo je pomereno severnije od sadašnjeg skretanja na obilaznicu na Subotičkom. Prema isključenju za Bilić i Rančevo.
 
Није 100% прецизно али најбоље што могу да одрадим на телефону
1003452883.png

Скретање и нови пут за Билић и Ранчево помера се пар стотина метара северније на суботички пут.
 
Poslednja izmena:
Није 100% прецизно али најбоље што могу да одрадим на телефону
Pogledajte prilog 212409
Скретање и нови пут за Билић и Ранчево помера се пар стотина метара северније на суботички пут.

Gde se mogu pronaci detalji o svim raskrsnicama i drugim objektima na celoj trasi? Kao sto je ta raskrsnica.
 
Vrh