Šta je novo?

Brza saobraćajnica Sombor - Kikinda (Osmeh Vojvodine "Smajli")

dragan

Professional
Učlanjen(a)
09.12.2006.
Poruke
12.751
Pohvaljen
5.884
Lokacija
Fruška gora
"Putevi Srbije" raspisali su javnu nabavku za Studiju opravdanosti sa Idejnim projektom izgradnje brze saobraćajnice IB-15 reda, granični prelaz sa Mađarskom (Bački Breg) - Sombor - Kula - Vrbas - Srbobran - Bečej - Kikinda - granični prelaz sa Rumunijom (Nakovo).
Predviđeno je da se trasa gradi paralelno sa postojećim državnim putem, čija je dužina oko 175km. U planu je brza saobraćajnica u četiri trake, kojom će vozila moći da idu 100 km/h.

https://www.putevi-srbije.rs/index.php/ ... m-nakovo-3
 

Prilozi

  • IMG_20200228_051126.jpg
    IMG_20200228_051126.jpg
    63,5 KB · Pregleda: 13.081
"Ovaj putni pravac jedna je od trasa koje su ucrtane u novi investicioni plan "Srbija 2025" koji bi trebalo da se realizuje u narednih pet godina. Izrada Studije opravdanosti je prvi korak koji investitor, "Putevi Srbije", mora napraviti kako bi se realizovao ovaj projekat. . ."
https://www.novosti.rs/vesti/naslovna/e ... ku-i-Banat
 

Prilozi

  • IMG_20200228_052016.jpg
    IMG_20200228_052016.jpg
    68,6 KB · Pregleda: 12.711
Članak od jula 2019., ali u kojem se pominje i cena od 420-430mil.evra.

"Бачка и Банат требало би да буду спојени брзом саобраћајницом која би повезала и граничне прелазе наше земље са Мађарском и Румунијом. Реч је о државном путу који би био најкраћа веза од Сомбора до Кикинде, а пролазио би кроз Западнобачки, Јужнобачки, Средњобанатски и Севернобанатски округ.
То је правац за који се залажу представници Куле, Оџака, Апатина, Врбаса и Сомбора. Они су недавно на састанку у Кули, којем су присуствовали и начелник Западнобачког округа Душан Маријан и помоћница покрајинског секретара за урбанизам Светлана Килибарда, разговарали о идејном пројекту за ову саобраћајницу. . ."
http://sombornjuz.in.rs/brzi-put-od-som ... u-i-banat/
 
Članak od 16. 1. 2020.

"Већ радимо пројекат за брзу саобраћајницу између Сомбора и Кикинде у дужини од 123 километра, са проценом да ће вредети до 700 милиона евра– навела је министарка. ."
http://kikindske.rs/aktuelno/kikinda-na ... putu/11531
 

Prilozi

  • MAPA-PUTA-1-1024x590.jpg
    MAPA-PUTA-1-1024x590.jpg
    127,1 KB · Pregleda: 12.629
"У питању је захтевна саобраћајница, дуга 175 км и процењене вредности око 835 милиона евра."

Meni je jasno da se svemir širi, ali da se razdaljina od Sobora do Kikinde povećala za 52 km od januara (gornjeg Draganovog posta) do juna, to mi je teško da poverujem.

I cena se povećala za 100+ miliona. I to kroz ravnicu! Pa Čačak - Požega onda treba da vredi 5 milijardi.

Put Sombor - Kikinda je itekako potreban, ali za lažna obećanja i pljačku neko će kad tad odgovarati.
 
Zapravo, od svega ovoga je potrebna samo veza Sombora i A1, koja bi naravno uključivala obilaznice Vrbasa, Kule i Sombora. Za Kikindu ovaj put nije od ne znam kakvog značaja, mnogo su važniji putevi ka Novom Sadu i Beogradu, tj. najvažniji bi bio put ka Zrenjaninu, pogotovo ako se izgradi autoput ZR-NS, kada bi, pretpostavljam, značajan deo ljudi koji još uvek od Kikinde do Novog Sada idu preko Bečeja prešao na varijantu preko Zrenjanina.
Da ne pominjem da jedino od Bečeja do Novog Bečeja ima značajnijeg saobraćaja, putevi ka Kikindi su pusti.
Ali svakako bi bilo dobro napraviti obilaznice oko oba Bečeja, Srbobrana a i Temerina (za Bečej-Novi Sad) i rekonstruisati postojeće puteve koji nisu u sjajnom stanju.

Pritom, ne sumnjam da će ovo da bude brzi put ala Zorana sa sve kružnim tokovima.
Interesantno je i da je 25.2. raspisan tender za studiju opravdanosti sa idejnim projektom na koji niko ni ponudu nije dostavio.
 
Napraviti alternativu A1, za njegov najfrekventniji deo, a to je SD-NS, to bi bilo daleko pametnije. Spojiti Smederevo sa Somborom, preko Panceva, Zrenjanina, NS.
 
I meni je to logičnije.. Kikinda - ZR i dole ka Pančevu.
 
Ili oni što čekaju most na Adi Huji 17 godina. Ili oni što čekaju Unutrašnji prsten 17 godina...
 
Нема ни назнака почетка. Мислим да је један од разлога зашто ствари стоје то што на ГП Бачки Брег теретњаци не иду. Велики проблем. Да иду, Сомбор, Апатин, Оџаци би се са Мађарском повезивали Бачки Брег - Баја па на Е73. Краће је + теретњаци предуго чекају на Хоргошу и Келебији, честе гужве и колоне, Бачки Брег је баш потребан да мало растерети. Мађари не пуштају теретњаке јер би направили проблем у Баји, не постоји јужна обилазница, мора се кроз град + пут Бачки Бреј - Баја је локали пут, узано, пролази кроз села. Мислим да доста зависи и од Мађара, ако ураде јужни део обилазнице око Баје, среде пут од Баје до границе и ту пусте теретњаке преко Бачког Брега то би било идеално. Тако би са једне стране западна Бачка добила много краћи излаз за Мађарску а са друге би преко Врбаса била повезана на коридор. Сомбор - Врбас има доста саобраћаја, Ни Црвенка ни Кула ни Врбас немају обилазнице, иде се кроз насеље, постоје црне тачке тако да би брза саобраћајница имала и те како смисла. Размишља се о две варијанте, прва, да се Бачки Брег, Колут и Бездан обиђу са источне стране, затим пресече садашњи пут Сомбора - Бездана и настави западним ободом где би се укрстила са наставком северне обилазнике око Сомбора па затим са путем Сомбор - Апатин између пруге и касарне. Затим обилази Сомбор јужно од Буковца, Чичова и Лугова до укштања са путем Сомбор - Стапар, наставља јужно а затим Кулу и Врбас обилази са северне стране. То је и најбоља варијанта јер Сомбор добија још једну обилазницу а Апатин добија много ближи и бољи излаз. Друга варијанта је да се искористи постојећа северна обилазница око Сомбора а да брза саобраћајница послужи и као источна обилазница. Није јефтино јер је у првој варијанти потребно неколико мостова и денивелисана укрштање и са пругама Сомбор - Богојево и Сомбор - Врбас.
 
Poslednja izmena:
Stvari stoje jer nema para za ovaj projekat. Pogledaj rebalans budzeta za 2022 pa ces videti gde su pare otisle.
 
Malo da oživim temu, Vučić već zadnja 2,3 tv nastupa pominje da će se ove godine pronaći strateški partner za ovu deonicu koju naziva "osmešak".
 
Detaljne mape i prateca dokumentacija nalazi se ovde:

 
Ajde da i to naprave, onda ostaje potreba da Banat dobije brzi put sever-jug. OK ako se izgradi auto put Beograd-Zrenjanin, onda dalje Zrenjanin prema Kikindi, preseče ovaj put zapadno od Kikinde, i na Sever prema Đali, pored Novog Kneževca i Čoke, da se i ta mesta malo povrate ekonomski.
 
Ostaju i naselja na potezu Srpska Crnja - Zitiste - Zrenjanin, kao i potez Zrenjanin - Secanj - Plandiste - Vrsac. Vremenom su sve vise marginalizovani, a nekad su bili na glavnim drumskim i zeleznickim linijama.
 
Imajući u vidu da se radi projekat, da je kraj prve polovine godine i iskustvo iz prethodnih projekata, izjava Mirovića je jedno od standardnih političkih šuketanja.
 
Trebalo bi spojiti ove dve teme.

 
Imajući u vidu da se radi projekat, da je kraj prve polovine godine i iskustvo iz prethodnih projekata, izjava Mirovića je jedno od standardnih političkih šuketanja.
Taj čovek je neverovatan. Izjavljuje da će možda do kraja godine početi izgradnja autoputa BG - ZR a ZNA da je tek raspisan tender za izmenu prostornog plana i da je rok za zavrsetak dokumentacije druga polovina 2024. Kakav bolid.
 
A ko od vlastodržaca nije bolid ??? Bojim se da ovo neće biti gotovo ni za naše unuke.
 
Vrh