Šta je novo?

Brza saobraćajnica Požarevac-Golubac

Meni nije bitno da li su to zuti, beli ili ljubicasti, bitna mi je istina, a k*nja mi se od narativa kako smo do 2012. jahali konje, ziveli u pecini, a onda su oni sve sto postoji izgradili. Da, kako da ne.

Ti imas svoj narativ koji je potpuno netacan, verovatno iz nekih licnih politickih razloga u koje ne ulazim.

Zuti jesu potpisali medjudrzavne ugovore sa Azerima i Kinezima, to je dobro, ali na osnovu njih nisu izgradili nista, osim mosta Zemun Borca koji je uradjen po losem projektu.

A ova prica "mlogo hteo, mlogo zapoceo, zli naprednjak njega je omeo" je smesna. Zapoceli su isto kao sto su naprednjaci zapoceli do Duge Poljane i Mackata. U realnosti najteze deonice kao sto su Grdelicka Klisura, Ljiig Preljina, obilaznica oko Beograda itd. su zapoceti samo na papiru, a za neke kao sto je grdelica su cak ostavili i katastrofalne projekte.
 
@fjerinic sta pricas ti kakve licne i politicke ambicije, sluzimo se samo istinom. Da li je Pola obilaznice bilo izgradjeno do Orlovace za vreme zutih, a druga polovina izgradjeni nadvoznjaci i tuneli Lipak i Zeleznik - da jeste. Da li je bila pred otvaranje deonica koju su radili putevi Levsoje - Srpska kuca pred smenu vlasti - da jeste, to ke deonica od granice do ulaska u Grdelicku klisuru. Da li su ostale deonice na juznom kraku bile u gradnji - da jesu. Da li je isto u visokom stepenu izgradjenosti bile deonice od Pirota do Dimitrovgrada, da jesu, a takodje je bio u gradnji i deo kroz Sicevacku klisuru. Da li su izgradili drugu traku auto puta od Subotice do Beograda sto je 200 km poluautoputa, da jesu. A2 je bio tek u povoju to je tacno, ali za ostalo nisi u pravu. Dos i njegove stranke su zatekle zemlju sa prosecnom platom od 30 evra i privredu razorenu sankcijama, morali su da vracaju staru deviznu stednju i decije dodatke. Plate i penzije su za 10 godina uvecane 10 puta na prosecnih 300 evra. Magistralni putevi su skoro svi rekonstruisani, kao i auto putevi postojeci. Mozemo da se pravimo, ali hvala Bogu internet sve pamti. Moje misljenje je da su ovi za svoju vladavinu manje uradili iako su nas duplo vise zaduzili.
 
Uh uh uh.... Ovu objavu treba uramiti :D Sve su zapoceli i sve je bilo pred otvaranje, a nekako nista bas nije otvoreno, kakva slucajnost. A u realnosti zavrsena je samo Ub-Lajkovac glinena deonica iz njive u njivu :D Uradili bi jos ali omeo ih je deciji dodatak i to sto su nas digli iz siromastva :D Nadam se da sam dobro shvatio. U pravu si, zaista nisi politicki ostrascen
 
P.S. Srpska Kuca Levosoje koja je bila "pred otvaranje" za vreme zutih, je otvorena za saobracaj u punom profilu 2018. godine :D A tuneli Lipak i Zeleznik (korektan poduhvat, priznajem) koji su bili izgradjeni bez gradjevinske dozvole su usli u proces legalizacije 2012. godine i tek 2013. su mogle da se urade sijalice i elektricna instalacija koja je bila pokradena odmah po otvaranju. Mozda je i dobro sto nisu ni pomisljali da pocnu tunel Manajle, u pravu si...
 
Poslednja izmena:
Prošao novom deonicom i ono što sam primetio da je asfalt urađen odlično osim nekih 50m na početku gde je spoj sa starom magistralom. Što se kružnih tokova tiče, da mogu da nerviraju(onaj na početku obilznice oko Požarevca je totalni promašaj) ali ne vidim kako neko može da napravi sudar i da probije kružni tok jer to deluje skoro pa ne moguće...
 
Poslednja izmena:
Gledam ovaj snimak od SCSa, tačno se vidi da će se u kružnim tokovima prirodno po glavnom pravcu seći trake osim kada (mada je malo verovatno) bude vozilo do vozila pa kao u BGu u dve trake.
Većina kružnih tokova nije trebala da bude kružna, bar na mestima gde je se ulivaju lokalne ulice, već da bude ovalni kao što je davno napravljen na Ibarskoj između Stepojevca i Lazarevca.
Em bi se omogućilo ukrštanje lokalnih puteva na brzu saobraćajnicu, em vozači u pravcu ne bi morali da prave pune polukrugove (sem ako ne seku trake).
 
P.S. Srpska Kuca Levosoje koja je bila "pred otvaranje" za vreme zutih, je otvorena za saobracaj u punom profilu 2018. godine :D A tuneli Lipak i Zeleznik (korektan poduhvat, priznajem) koji su bili izgradjeni bez gradjevinske dozvole su usli u proces legalizacije 2012. godine i tek 2013. su mogle da se urade sijalice i elektricna instalacija koja je bila pokradena odmah po otvaranju. Mozda je i dobro sto nisu ni pomisljali da pocnu tunel Manajle, u pravu si...
Nije ta deonica, vec ona koja je otvorena 2014. sto su radili putevi, Presevo - Bujanovac. A vidim uporno ignorises 200 km poluautoputa, Horgos - Beograd, to nije bilo, kao i rehabilitaciju svih postojecih magistralnih i auto puteva, i to nije bilo. Nadji clanke kada je ugovorena grdelicka klisura, nisu je krenuli ranije jer nisu zeleli da se prezaduzuju, sto ovima nije problem nikako. Most Zemun - Borca, saobracajnica od mosta do Zrenjaninskog puta, tunel Ovcar Banja, prosirenje puta Zlatibor - Nova Varos, most preko ade... Ima svasta nego si ti izgubio pamcenje Da deciji dodatak uopste nije bio mala stavka, kao i stara devozna stednja. Penzije su podizali godinama po 11-12 posto jer su bile strasne 2000. Mozes ti da se sprdas ali ovo je sve istina.
 
Sta pricas ti, ne poznajem nikoga mojih godina da se slabije seca necega, ili te nije zanimalo.
Izuzetno me je zanimalo, ali nisam imao šta da pratim, pa onda u nedostatku zaninljivih projekata kod nas, igrom slučaja jedno vreme sam bio u nekoj šemi sa jednom devojkom iz Splita pa sam često išao do nje tamo negde oko 2009-2010 godine, i razlog tome je, pored očiglednog, bio i taj što mi je bilo uživanje da vozim po Dalmatini koja je tada bila tek 5-6 godina stara i uvek sam se pitao kako Hrvati završiše i to neposredno posle rata u to vreme najmoderniji autoput u regionu a ovima našima je maksimalni domet poluautoput do Horgoša i par kratkih deonica u punom profilu na jugu dole, (sećam se da je nešto bilo otvoreno oko Preševa 2012-2013 kada sam išao na Zakintos u više navrata ta 2 leta)i deonica brze saobraćajnice kod Kragujevca koja se gradila 10g.

2014 kada sam poslovno bio 6 meseci u Sofiji sećam se da se sa starog puta video u izgradnji deonica/vijadukti na obilaznici oko Pirota i to je to.

Jesu žuti započeli par stvari, to ne kažem, i izgradili su most na Adi za šta im skidam kapu, ali realno ovi su ih prešišali uz duž i popreko što se tiče infrastrukture i to su jednostavno 2 sveta i to ne treba uopšte porediti. Dovoljno je videti da se sada grade brze saobraćajnice i auto putevi na deonicama na kojima nikad nisu bili planirani, poput ove saobraćajnice.

Ko je pre 15g mogao i da pomisli da će se jednog dana izgraditi brza saobraćajnica do Golupca. To nije bilo ni na dugom štapu već nešto što bi se tada graničilo sa zdravim razumom. A sada se vozimo po njoj.

Imajući u vidu onih nesretnih 10km Ub-Lajkovac (glinena) što je jedina deonica na kompletno novoj trasi (koja ruku na srce nije ni otvorena kada su je završili), pa to da je Bg-Ns vrlo brzo po otvaranju, možda max god dana od otvaranja morao da se zaliva bitumenom (crne linije na novom putu zbog pukotina), mislim da je i dobro to što tek sada kompletiramo mrežu autoputeva, umesto da sada rekonstruišemo i krpimo brljotine na velikoj mreži autoputeva.

Za kraj pitaću te jel se sećaš crvenkaste nijasne na novopostavljenom asfaltu autputeva tada? Uvek me je to žešće iritiralo jer sam kod Kroata i Slovenaca vozio po zift crnom asfaltu, a onda sam saznao da naši koriste recikliran asfalt, da mašina istrovremeno uklanja stari i od njega pravi novi asfalta i stavlja na put. Srećom pa je to vreme iza nas. Takve krpačine su nam nažalost i napravile mentalitet u stilu "daj što jeftinije da bude".
 
@dejanbg88 ok ovo sto si napisao je ok. Bas tako je bilo. Stonse tice crvenog asfalta mislim da je to do vrste agregata koji se koristio a ne do reciklaze. Ali treba da se setimo jedne stvari, 2000. su svi putevi posle 10 godina bili u rupama. Pre svega je trebalo obnoviti postojecu putnu mrezu, dok su auto putevi na juznom i istocnom kraku, kao i A2 bili u fazama projektovanja, geoloskih istrazivanja, eksproprijacije, to je posao kao i sada id par godina pre pocetka radova. Ne branim nikoga, ali je km auto puta danas troduplo skuplji, projekti su losiji pa imamo stalno dodatne radove, preprojektovanje plus imamo direktnu pogodbu sto je tlo za vecu korupciju nego kada smo tada izvodjace birali na tenderima. Svakako novi putevi su dobra stvar i normalno da ih ima vise, ceo svet napreduje pa je normalno da u stanju mira i mi nesto gradimo.
 
@prostorni planer ok i ovo što si ti sada napisao je ok. Drago mi je da smo ipak pomerili diskurs od "agituješ za stranku" na nivo da ipak možemo da sučeljimo stavove bez vređanja na ličnom nivou, jer ja ne da nisam član ni jedne stranke, nego sam čak i lično donirao sredstva studentima koji protestvuju (preko ljudi koje znam, a najviše kolega iz firme koji su aktivni, a kojima uopšte ne skidam slobodne dane kada im treba u ovu svrhu, jer su izuzetno korektni momci i devojke, pa mi to što činim za njih uzvraćaju maksimalnom pedantnošću u radu i poštovanjem rokova prema klijentima).

Ali da ne idem suviše u oftopik, ja se slažem sa tobom da su putevi bili katastrofa oko bombardovanja. Gledao sam i stare Satove patrole preko Sat Hub iz 90-tih, onu prvu što je Mirko Alvirko vozio S klasu tadašnju do Crne Gore, mislim da je to 1994 godine bilo, i kad to vidiš kako je izgledalo tada, i da je posle toga još 6 godina bilo raubovano (verujem bez bitnih renoviranja), tada je i meni jasno da je rehabilitacija postojećih puteva bila prioritet. Ja se recimo sećam da ja tata babu i dedu vozio često u Bukovičku banju pre 20g i da je tada u čast 100g srpske državnosti obnovljen komplet put do Orašca, i sećam se da sam ja tada bio fasciniran time, kako auto klizi i kako put izgleda kao u inostranstvu negde (u to vreme sećanja sa porodičnih odmora u Grčkoj).

Ali ponovo mi nikako ne ide u glavu da su Hrvati imali otvorene borbe, dakle pravi rat, sa tenkovima, granatama i to, i da su ponovo 6-7 godina posle rata otvorili prvu deonicu na Dalmatini na potpuno novoj trasi, a to je trasa oko Zadra koja je čini mi se otvorena 2002 godine ili tako nešto (max 2003). To bi otprilike bilo jednako kao da su naši otvorili Ljig Preljina ili deonicu u Grdeličkoj klisuri 2006-2007, to jeste 6-7g posle bombardovanja.

Ja ne pamtim Hrvatsku iz ex ju jer sam bio mali kada su me tamo pre rata vodili na more. Ne sećam se dakle kakve su oni puteve imali u ex ju i da li su uvek bili bolji od nas u putnoj infrastrukturi i da li su oni u toku rata nastavili da održavaju puteve kao do rata pa da im nije trebala tako kompletna obnova kao nama posle 2000-Te (što je meni, iskreno, malo verorvatno).

Ove Hrvate i Hrvatice koje znam su svi max 90-95 godište, većina i mlađih, pa ni njih ne mogu da pitam iskustva iz prve ruke kada oni tada nisu bili ni rođeni ili su u najboljem slučaju rođeni za vreme rata.

Nije mi jednostavno jasno kako je moguće da su oni tako brzo posle rata dobili moderne autoputeve na izuetno zahtevnim trasama, i uz put renovirali takođe ostale saobraćajnice i sećam se prvi put kad sam bio u Hrvatskoj, mislim da je to bilo 2006-2007 da su oni tada već šurili komplet sa putnom infrastruktutom i da je meni tada bio osećaj, samo zbog puteva (i prisustva mnoštva stranih lanaca u maloprodaji) da sam negde na zapadu.

Prosto mi je neverovatno da zemlja koja je tada imala rat na svojoj teritoriji uspela istovremeno da renovira postojeću putnu mrežu na nivo zapadne evrope, i da izgradi jako kvalitetne i atraktivne autoputeve sa većinskom trasom u brdsko-planinskim oblastima, dok je kod nas,koji sem bombardavanja nismo imali druge direktne sukobe tih godina, nismo mogli da imamo makar jedan dvocevni tunel do novembra 2016 kada je otvorena prva deonica A2
 
Poslednja izmena:
@dejanbg88 Ja sam stariji godinu dana od tebe, ali mislim da su Slovenci i Hrvati uvek bili u infrastrukturi jaci od Srbije. Drugo oni su kao "zrtve" dobili milion donaicija i povoljnih kredita, dok smo mi imali bombardovanje, unistenje privrede sto zbog sankcija sto iz razloga sto iz razloga sto su najveci privredni subjekti bombardovani. Na kraju mi smo nasledili dugive sfrj, plus kada je krenulo otvaranje prema Evropi imali smo ubistvo premijera, sablju, vandredno stanje, pa nerede zbog KiM, hapsenja optuzenih za Hag itd. Jednostavno oni sa 100 milijardi evra prihoda od turizma godisnje mogu i mnogo bolje, mislim da su najbolje prosli iako su najmanje zasluzili u tom raspadu Jugoslavije.
 
Vrh