Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Baš pre par dana, idem trotoarom kao i drugi ljudi, i dvojica iz ovih firmi za dostavu hrane i robe, u roku od par minuta, projurili trotoarom kao da vože Tour d' France. Jedan nas je zaobilazio kao da smo kontrolne tačke pri ski sputovima, a drugome su se pojedinci sklanjali da ih ne potkači.
 
Ja sam 2012 godine bio u Londonu i bio sam fasciniran kako ljudi voze bicikle po ulicama, i kako je to normalno. Posle lsam 2013 godine bio u Njujorku i ista sitacija. Izmedju tog perioda sam bio fasciniran biciklizmom i sam sam vozio bicikl po ulicama u Beogradu. Zimi, leti, po kiši, uvek. Osećao sam se poprilično sigurno. U određenom vremenu sam prestao, a sada ne bi mi palo na pamet da vozim ulicom. Kao prvo postali smo Bangladeš po vozačima koji ne znajju kako se vozi auto. Od kada postoje glovoi, voltovi, kao da je postala normala da se voziš po trotoaru što većom brzinom...
 
Мислим да има и доста сиромашнијих људи који бициклом иду на посао по предграђу.
 
Evo ja zbog kranjnje antibiciklističkog stanja infrastrukture u svom kraju prevozim bicikl kolima do Topčidera i odatle vozim. U Rakovici šta god da se radi radi se na način da se još pogorša i zagorča upotreba bicikla.

Ovde kod nas je čak teško naći i profesionalne bicikliste (wolt, glovo), jer je apsolutno nepraktično koristiti bicikl po našim ulicama koje su uske kao u Kotoru, a vozila imaju gabarite kao da smo u Kanadi. Naravno da nemamo ni metar biciklističke staze uz jako nepovoljnu konfiguraciju terena.
 
Baš pre par dana, idem trotoarom kao i drugi ljudi, i dvojica iz ovih firmi za dostavu hrane i robe, u roku od par minuta, projurili trotoarom kao da vože Tour d' France. Jedan nas je zaobilazio kao da smo kontrolne tačke pri ski sputovima, a drugome su se pojedinci sklanjali da ih ne potkači.
Nadležni bi mogli lepe pare da uzmu za ovakav prekršaj. Bicikllu je mesto na ulici.
 
O kretanju bicikla u saobraćaju govore članovi ZOBS-a 40. i 88.
Član 40

Za vožnju bicikla, gde ne postoji posebna staza, odnosno traka, sme da se koristi kolovoz u širini od najviše jedan metar od desne ivice kolovoza, osim na delu puta ispred raskrsnice ili drugog mesta na kome vozilo skreće ulevo, odnosno kada vrši preticanje ili obilaženje.

Za kretanje bicikla po pešačko-biciklističkoj stazi shodno se primenjuju odredbe ovog zakona o kretanju po biciklističkoj stazi, pri čemu vozač bicikla ne sme da se kreće brzinom većom od 10 km/h i dužan je da postupa sa naročitom opreznošću prema pešacima, tako da ne ometa kretanje, odnosno ne ugrožava bezbednost pešaka.

Član 88

Dete mlađe od 12 godina ne sme da upravlja biciklom na javnim putevima.

Izuzetno u pešačkoj zoni, zoni usporenog saobraćaja, zoni "30", zoni škole i nekategorisanom putu, biciklom može upravljati i dete sa navršenih devet godina.

Izuzetno u pešačkoj zoni i zoni usporenog saobraćaja, biciklom može da upravlja i dete mlađe od devet godina ako je pod nadzorom lica starijeg od 16 godina.



Ne vidim da je zabranjeno kretanje po trotoaru.
 
Проблем је у томе што немају начин да измере брзину кретања бицикла.
А и закон је из времена кад нису били масовни електрични бицикли, тротинети.. Видим да се лагано повећава број уницикала на тротоарима.
 
Bicikle ne treba proterivati ni na kolovoze ni na trotoare, već treba pametno koristiti upravo tu dualnu i ne-skroz definisanu prirodu bicikla.

Inače će se doći u situacije da stotine kilometara trotoara u Beogradu moraju da se šire radi staza, ili da se stotine kilometara kolovoza sužava ili menja zarad staza.

Takođe, nebitno je šta piše u zakonu nego kako i da li se primenjuje.
 
Gledajući Giro di Italia, region Abruzzo, naleteh na zanimljivu kombinaciju boja za "nas" i pešake..

pista-ciclopedonale-dabruzzo-loscar-vinto-per-la-sua-bellezza.jpg
 
Vrh