Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Čemu toliko protivljenje nošenju kaciga od strane biciklista
Ne znam, to ni meni nije jasno.

Ajde da je vojni šlem pa i da razumem.

Isto kao što je bilo za pojaseve u automobilima pa se sada svi vezuju ali više da ne bi plaćali kazne nego zbog sigurnosti.

Ne teram ni ja nikoga da nosi, odavno sam u fazonu da je svako odgovoran za svoju glavu.
 
Pipava je stvar. Veće je potreba nositi kacigu u Srbiji nego u Danskoj zbog saobraćajne nekulture i nerada Policije.

Problem je mnogo širi i ova Vlast ne ume da reši ni najmanji problem, a kamoli nešto ovako specifično.

Na žalost, sutra će neki biciklista poginuti koji nije nosio kacigu i onda će pod hitno izglasati promenu ZoBS-a i uvesti obavezu nošenja kaciga za sve, a to što je poginuo klinac / dostavljač na električnom biciklu koji NIJE PO ZoBS-u se neće rešavati.
 
Носим кацигу свуда јер идиоти са аутомобилима а нарочито таксисти неће да обиђу бициклисту и могу лако да ме оборе. Возим највише 25 на сат, брже не могу.
 
Najveći problem ovde je ideja da se bezbednost u saobraćaju rešava stavljanjem odgovornosti na biciklistu što ne nosi kacigu. Umesto da odgovornost bude na gradskoj vlasti da obezbedi kvalitetnu i sigurnu infrastrukturu.
Kao kod problema divljeg parkiranja ili bilo kog drugog sličnog problema. Zbog nesposobnosti sistema pojedinac je primoran da se snađe kako zna i ume. Ali nakon godina snalaženja narod zaboravi da je odgovornost za rešavanje svih tih problema na strani vlasti, a ne na strani pojedinca.
 
Najveći problem ovde je ideja da se bezbednost u saobraćaju rešava stavljanjem odgovornosti na biciklistu što ne nosi kacigu. Umesto da odgovornost bude na gradskoj vlasti da obezbedi kvalitetnu i sigurnu infrastrukturu.
Kao kod problema divljeg parkiranja ili bilo kog drugog sličnog problema. Zbog nesposobnosti sistema pojedinac je primoran da se snađe kako zna i ume. Ali nakon godina snalaženja narod zaboravi da je odgovornost za rešavanje svih tih problema na strani vlasti, a ne na strani pojedinca.
Slažem se da ima malo biciklističkih staza. Slažem se da nam je desna ivica kolovoza na pojedinim ulicama kao da je preživela bombardovanje (rupe, ispupčenja, ulegnuti šahtovi...). Bar za početak srediti tu desnu ivicu. A što se kacige tiče, mogu ja da padnem sam od sebe. To nema veze sa ostalim saobraćajem. Neka svako radi kako misli. Ja ću je uvek nositi zbog sopstvene bezbednosti.
 
 
Centar Beograda 2025.

Biciklistička i biciklisti otišli u povijest zbog nove brze Saobraćajnice Gangul Paša Veliki.

1000057551.jpg
 
Zanimljiv primer iz Beča sa uvođenjem bici koridora od glavne železničke stanice ka centru (Argentinierstraße), ali uz zadržavanje redovnog saobraćaja, naravno uz smirivanje saobraćaja i signalizaciju koja jasno upućuje ko ima prednost tu. Ovo bi za Beograd bilo rešenje koje bi lako moglo da se primeni po nekim sporednim ulicama i da tako napraviš smislene biciklističke koridore po gradu.

1000297554.jpg

1000297555.jpg

1000297556.jpg
 
Лагано, само што ми више не знамо где нам је главна железничка станица.

Једна је отета и зазидана, друга се гради пола века али што се више гради то је даље од завршетка и у горем стању а трећа као није главна али би хтели да буде иако те не може да буде па је поново граде пошто је изведена као стајалиште па је сада буџе али опет је третирају као најнебитнији у блоку од 4 објекта.
 
Uradiš staze za sve stanice
Ali naši patuljci u sek za saobracaj rade sve kao pre 50 god a svet se menja
Niko nije imao iskrenu želju i petlju da uradi nesto za bicikle počev od parkinga ispred državnih ustanova itd
 
Mnogo se kuka i nariče oko te zvanično izbrisane staze kroz Vasinu ali se suštinski za bicikle ništa drastično nije promenilo. Ja vozio kao klinac tuda kolovozom još pre 20 godina, još pre one zabrane za automobile.

Više treba da se kuka na suvišne semafore, na izbrisane pešačke i na promenjene rasporede na par lokacija duž Kalemegdan-Trg deonice. I na to da Bumbarija i Belemudi treba da čiste sve koji se na duže bahato zaustavljaju ili parkiraju po kolovozu i trotoarima.

Mada se slažem da bi Vasina mogla da bude svedena na 2+1 a da oslobođeni prostor se upotrebi za drvorede i za biciklističke staze. I onda bi bila humanija i mnogo lepša ulica.

Uradiću jednom skicu kako bi moglo da izgleda. Neko vreme sam izgubio volju za tim idejama i vizuelizacijama jer sam shvatio da SNS kromanjonci ne slušaju ili kad i čuju, urade neku svoju nakaradnu viziju pa bude još gore (npr Trg republike, Pašićev, Zeleni venac, itd...)
 
Poslednja izmena:
Ne možemo mi da prepisujem tuđa rešenja sve dok se svest naroda prvo ne promeni.

Ovo da je kod nas već vidim automobile :bg4: dok se biciklisti provlače između njih.
 
Mnogo se kuka i nariče oko te zvanično izbrisane staze kroz Vasinu ali se suštinski za bicikle ništa drastično nije promenilo. Ja vozio kao klinac tuda kolovozom još pre 20 godina, još pre one zabrane za automobile.
Nekada davno kada nije bila izgrađena staza od Dorćola do Ade, vozio sam Bulevarom vojvode Bojovića, Karađorđevom, Savskom i Bul. vojvode Mišća. Uporedo sa svim kamionima, autobusima i šleperima. I ništa mi nije falilo. I sada idem svako jutro biciklom na posao, na relaciji Hotel Srbija-Centar grada. Ne kažem da staze nisu bezbednije, ali dovoljno je da vodimo računa. Ima bahatih vozača, ali takve situacije mogu da predvidim i da predupredim eventualnu katastrofu. Ono što mene nervira je što nam je desna ivica kolovoza uglavnom u očajnom stanju - ispucala, puna rupa, a šahtovi postavljeni uzduž, pa kad treba da pređem preko njih onda je problem. Gume su mi tanke i vrlo lako mogu da upadnu u proreze. Ako zaobilazim šaht onda mora da ide pogled preko levog ramena, pa tek ako je slobodno, ide manevar u levo. Ko prolazi često Vojislava Ilića (od stadiona FK Sinđelilć ka Rimskoj) zna o čemu pričam.
 

Можда је чак и превише добро испланирано.

Иначе, овде је лепо објашњено зашто се колски саобраћај увек из центра на периферију па обилазно.
 
Da li se zna kada se završava deo staze od Gazele?
 
Vrv na deo od Galerije ka Adi.

Upravo ceo tja potez od Brankovog mosta ka Adi je primer koliko nadležne zabole ona stvari za bicikliste.

Staza uz reku je gotova već odavno, ali se nije puštala godinama jer par metara spoja sa delom koji se trenutno radi nije bio završen.

Da ne pričam o prvobuitnoj ideji da se potpuno ukine veza sa te strane, pa smo imali onu besmislenu obilaznicu preko Novog Beograda.

Trenutno je stanje takvo da moraš odmah pre Savanove da skreneš u one bulevare okružene monstrumima od zgrada i na kraju kroz ulaz ulaz na Sajam da se probiješ razrovanim asfaltom do keja.
 
Baš taj deo gde saniraju obaloutvrdu. Meni je nešto početak avgusta u glavi ali nisam slikao tablu dok je bila. Smara me put okolo baš nije za bajs
 
Jesam li pisao o delu staze od Goce Delčeva do Dunava (uz ogradu gradilišta bivše Juge)?

Pošto je ograda uz stazu, reflektor sa gradilišta je "osvetljavao" stazu tako što je zaslepljivao vozače i nisi mogao da voziš.

E onda se gradilište zatvorilo i nije bilo više ni tog svetla i sada je u potpunom mraku, što i ne bi bio toliki problem da nema stubića na sred staze.

I ja to prijavim i dobijem samo ovaj odgovor.

Одговор ЈКП "Јавно осветљење": Поштовани, Бициклистичка стаза у продужетку Гоце Делчева нема осветљење. Постојећи стубови су у градилишту и искључени су због радова на градилишту. Поздрав,

Naravno, usledio je moj odgovor pa ćemo videti da li će uključiti mozak i proslediti kome treba

Poštovani - da li ovaj odgovor znači da je ok da neko pogine ili povredi se zato što je udario na stubove na biciklističkoj stazi koja je u mraku?Molim vas da pod hitno uputite urgenicju nekoj gradskoj službi da reši problem dok ne bude kasno
 
A kad smo već kod stubića na stazi, ima i onaj kod česme kod ušća.

stubic usce.jpg


Tražio sam da se ukloni da bihdobio sledeći odgovor

Одговор ЈКП "Зеленило Београд" у вези пријаве за стубић код парка у ул Ушће: Поштовани,Обавештавамо вас да стубић спречава улазак у парк.

Pa sam morao da im objasnim neke stvari

Poštovani, stubić je zarđao, nije na sredini staze, a ulazak u park sprečava Džerzi barijera na pola metra od tog stubića.

Molim vas ponovo za pojašnjenje zašto je taj stubić neophodan, a ako jeste, onda ga obojite u neku vidljiviju boju.
 
Vrh