Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Шта је из зобс-а уопште и прописано за бициклисте? Осим десне ивице и фамозног гурања преко пешачког има ли још нешто?
 
Na sreću, biciklistička zaostalost u Srbiji ima i neke svoje prednosti.
To i ja stalno pričam ljudima.
Ja to zovem "dualna priroda" (bicikla) i upravo to što se treira pomalo i kao vozilo i pomalo kao pešak, omogućava biciklistima da koriste benefite i situacije iz oba sveta.

Pokušavanje da se tu sve strogo uredi, klasifikuje, razdvoji... samo donosi štetu. I biciklistima i drugima. Recimo kad bi se odlučilo da bicikli mogu samo na trotoar, smetali bi pešacima (jer pešak ima svako pravo i prvenstvo na trotoaru). A ako bi se uvelo da mogu samo na kolovoze, smetali bi saobraćaju. Ovako mogu i na jedno i na drugo.

I nikad ne moraju da brinu ni od jedne kazne. Nema pandura u Srbiji koji uopšte gleda bicikliste. Pre će kazniti pešaka što je pretrčao negde ili auto iz 1000 razloga nego što će da cima i trkeljiše nekog na biciklu.

Ali potrebno je malo promišljenosti i sagledanje šire slike da bi se to uvidelo, da je biciklistima zapravo u interesu da se ne izreguliše i ne ukalupi sve do poslednje tačkice.
 
Шта је из зобс-а уопште и прописано за бициклисте? Осим десне ивице и фамозног гурања преко пешачког има ли још нешто?
Prsluk samo van grada i u uslovima smanjene vidljivosti.

Kaciga - jok.

Ono što bi se moralo ubaciti u ZoBS - grupa sme da ide 2 po 2, ali u grupicama od 10-ak.

I naravno primena postojećih propisa (obavezno svetlo, po mom tumačenju zabranjene bljeskalice).
 
Neko jednom ovde reče da sme na jednom uvu.
 
Ja tako koristim. Ali ne da slusam muziku vec kada me neko pozove da ne stajem i vadim telefon vec samo da se javim. E sad kako se to tretira.....

Послато са Redmi Note 8 Pro помоћу Тапатока
 
ОПРЕЗНО СА ВОЖЊОМ ТРОТИНЕТА: После последњих незгода и повређених возача ромобила, огласио се и МУП
Симеун Крговић, 20. 05. 2025. у 16:25
САМО дан након што је у Улици краља Милана оборен возач електричног тротинета, догодила се нова саобраћаја незгода. Наиме, данас у раним јутарним сатима у Железнику отац и син су ромобилом ударили у аутомобил.
https://www.novosti.rs/c/beograd/ve...zgoda-povredjenih-vozaca-romobila-oglasio-mup
 
Znam da je za pešake dozvoljena jedna kad prelaze pešački.
Ja ih svakako ne koristim na bajsu
Ne mogu da shvatim šta je toliko hitno da neko ne može bez telefona i da mora odmah da se javi. Pa ne vozim ja dva sata bez prestanka pa da ne mogu da se javim. To su neke kraće vožnje. Kad stanem, javiću se. Sami sebi nabijamo tenziju i zavist od mobilnog telefona. Ja sam ga odavno iskulirao. Javim se ili pogledam poruke kad stignem. Neću da sam ja njemu rob, već on meni.
 
Ma neki samo slušaju muziku pa ih mrzi da izvlače bubice kad god prelaze.

Ja lično ne koristim na ulici (ni u prevozu), ali znam da ima ljudi koji stalno slušaju muziku i drže slušalice u ušima.
 
Imam troje dece skolskog uzrasta. Kada vozim vozim izmedju 2 i 4 sata. Neretko i duze. Bukvalno nemam luksuz da se ne javljam. Ne znam da li su iz skole ili nesto drugo. Zimus su mog srednjeg sina izujedali psi lutalice, bas bi bilo zanimljivo da me je neko pozvao da mi javi a ja se ne javljam. Itd itd itd..... Dakle nije zavisnost vec potreba.

Послато са Redmi Note 8 Pro помоћу Тапатока
 
Pričamo o slušalicama. Telefon kada zazvoni možeš da staneš pa se javiš, ne moraju slušalice da budu stalno u ušima.

Pravilo o slušalicama u ušima postoji zbog toga što neko sluša muziku i ne čuje okolne zvukove, a to je realan problem u saobraćaju. E sad, problem je što mnoge moderne slušalice imaju opciju da se pojačava spoljni zvuk, tako da ako neko ima takve slušalice, on je svestan svoje okoline (mislim da se ta opcija i zove tako nekako, neki awerness).

A realno, možda neko ima slušni aparat, a policajac nije stručno lice koje treba da zna razliku između slušnog aparata i bežičnih slušalica.
 
Ok ok, razumemo se svakako. Meni telefon stoji u torbici na kormanu. A slusalice u usima. Ako zazvoni 3 puta u sat vremena lakse mi je na tac da se javim preko slusalica nego da stajem i vadim svakog puta telefon, nakon zavrsetka razgovora spakujem sve i opet krenem. O tome ja pricam. Nisam za muziku svakako.

Послато са Redmi Note 8 Pro помоћу Тапатока
 
Sve u svemu, sa obzirom na napredak tehnologije, zakon se mora primeniti. Ali realno, ne može pandur da zna da li ide muzika ili ne u slušalicama, pa da nas na osnovu toga kazni.

Onda imamo i one grejače za uši u obliku slušalica, sigurno postoje takvi sa ugrađenim bubicama.

Na sreću našu, policija se ne bavi tim stvarima (kao ni mnogim mnogo bitnijim, što nije baš sreća)
 
Док возим на Ади имам слушалице у ушима али су half in ear и никада не појачавам до даске управо зато што сам свестан своје околине. Возим улицом наравно јер живим на Певцу где другачије не може а и да дођем до Аде морам Трговачком или околним улицама паралелно са њом јер нико неће да те обиђе ма колико год видљив био...

Обавезно носим дречаво зелене и рефлектујуће детаље, задње светло увек укључено и обавезно носим кацигу.

Слушалице у ушима су само на стази, док прелазим улицу скидам их, у саобраћају на улици никад.
 
Video sam na instagramu da su pisali kazne za slušalice biciklistima na kružnom toku kod ušća danas. To mi je glupo treniranje strogoće, obzirom da tu radi semafor.
 
Pre dve godine krenuli sa pisanijama za slušalice pešacima na pešackom prelazu ispred hotela Slavija.
Realno ako si u pokretu jedna sluška je dovoljna i bezbednija od dve. 😃
 
Znam, jako se bezbedno osećam. Ne izlazim iz kuće dok ne završe. Koje je to majmunisanje jadno. Evropska nedelja mobilnosti šta je to, a kad treba da se klepa po novčaniku bez ikakvog utemeljenja Evropa smo na sva zvona. Majmunela murijaška kao i obično.
 
Dodao bih da mnoge slusalice danas imaju passthrough mode gde se prenosi zvuk od spolja. Pitam se sta bi u toj situaciji radili.
 
Vrh