Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Mi smo kao nacija postali potpuno zaostali. Sadašnja vlast se trudi da zaostanemo još više. U zaostalim društvima je automobil statusni simbol, sramota je voziti se gradskim prevozom, bicikl je za siromašne (imali smo primere i reklama i izjava zvaničnika koje to pokazuju).

Žao mi je što ovako generalizujem, ali kakav narod, takva i vlast.

Kada zvaničnici budu počeli da koriste autobuse i bicikle (trotinete...) za dolazak i povratak na posao (naravno tamo gde je to izvodljivo) - e tada ćemo malo i da evoluiramo kao društvo jer će to pokrenuti mnoge promene.
 
 
@kopte3 budale su svuda oko nas. Ja recimo imam mnogo veći problem sa pešacima na ruti koju svakodnevno koristim (Fontana - Beograđanka).

Zato kažem, vožnja bicikla ne treba da bude olako shvaćena, i biciklisti moraju da shvate da su učesnici u saobraćaju i da moraju da imaju i znanje i sposobnosti vozača motornih vozila.

Isto to važi i za pešake.

I opet moram da ponovim da nadležni ne rade svoj posao i da je to dovedeno do vrhunca pod SNS-om. Zato polako prelazimo u anarhiju i diskutujemo o stvarima koje se nepojmljive u uređenim društvima kojima težimo.

Naravno, i u tim "uređenim" društvima imamo probleme, ali ono što sam video po "zapadnim" zemljama je već sada nedostižno za nas barem još 10 godina, a to je prvenstveno zato što nadležni rade svoj posao (pa tamo nećemo videti na svakih 20m u Bulevaru vozilo sa 4 migavca, parkirana vozila po trotoaru, kontejnere koji smanjuju preglednost...)
 
Zato kažem, vožnja bicikla ne treba da bude olako shvaćena, i biciklisti moraju da shvate da su učesnici u saobraćaju i da moraju da imaju i znanje i sposobnosti vozača motornih vozila.
Opet se ne slazem. U Holandiji deca idu u skolu biciklom, a nemaju sposobnost i znanje vozaca motornih vozila.

Biciklisti moraju da budu zasticeni, da se osecaju bezbedno i da se pridrzavaju pravila saobracaja namenjenim biciklistima, a ne vozacima automobila. Cudi me da neko poput tebe, ko je i sam biciklista, zastupa takav stav posto onda bicikl nikad nece postati alternativa automobilu i javnom prevozu.
 
Trcim od Topciderskog parka ka Kosutnjaku, uska, krivudava jednosmerna ulica, automobili smeju da idu samo od parka ka gore prema sumi i batica u punoj brzini se spusta niz krivine.

Tu da je neko naisao automobilom, kraj, nema tu srece, nema nacina da se izbegne, sve je u krivinama, usko je i nemas gde da se pomeris.

I to mora da se karakterise kao pokusaj ubistva. I to pokusaj visestrukog ubistva, ili kako je vec tacan izraz, jer si mogao da naletis na automobil u kome je petoroclana porodica na primer.

I svaka takva bahata voznja mora biti pokusaj ubistva jer to realno i jeste. Kako bi se zvalo da ja mlataram macetom po Knez Mihailovoj? Mozda ne bih nikog zakacio, ali svejedno.

Svaka bahata voznja je bukvalno isto to.

Pa lepo nadjes jednog takvog vozaca, pa lepo mu roknes jedno 20 godina zatvora, iako nikog ni nije udario, pa to bude prva vest u Dnevniku, pa da vidimo onda sutra kako ce da voze.
 
Opet se ne slazem. U Holandiji deca idu u skolu biciklom, a nemaju sposobnost i znanje vozaca motornih vozila.

Biciklisti moraju da budu zasticeni, da se osecaju bezbedno i da se pridrzavaju pravila saobracaja namenjenim biciklistima, a ne vozacima automobila. Cudi me da neko poput tebe, ko je i sam biciklista, zastupa takav stav posto onda bicikl nikad nece postati alternativa automobilu i javnom prevozu.
Ja pričam u kontekstu trenutne situacije u Srbiji. Naravno da se slažem sa tobom, ali ko hoće da vozi bicikl u Srbiji ne može da se ponaša kao da vozi u Skandinaviji ili u Nemačkoj ili Beneluksu.
 
Problem bicklista u Beogradu je taj što kao da se trude da provociraju.
Na Brankovom sam barem 2 puta udaren ni "izvini" mi niko nije rekao, ali naravno psovke, ponašaju se kao da je to klasična bicklistička staza, a nije.
Nakon tih dešavanja morao sam da napustim most za "busspoting", jer se ne osećam bezbedno.

Loše mi je kada po centru krene da voze po trotoarima i još onako zvocaju ignorišući da je to pešačka zona.

U Beogradu je najgore biti pešak, niko te ne poštuje.
Ja kao osoba sa kontaktom u Holandiji mogu da kažem da su Beogradski bicklisti bahatiji nego oni u Amsterdamu.
Da me je tamo neko skucao u zoni kao na Brankovom mostu molio bi me da ne zovem policiju i izvinjavao se do sutra, ovako ja sam kriv ovde.

Ne znam da li ta bahatost dolazi iz osećaja ugroženosti i diskriminacije zbog loše bajk infrastrukture, ali šta bih ja trebao da radim kao osoba koja volim da hodam, a u Beogradu to nije lako.
Ni iživljavanje nad drugim ljudima nije rešenje.
 
Не слажем се баш. Ако нема услова за формирање прописне бициклистичке стазе у оквиру тротоара "жртвовање" једне или дела колске траке зарад бици стазе је једино решење. А обзиром колико су нам тротоари у граду уски, бици стазе у нивоу улице су заправо једино могуће и најрационалније решење за највећи део Београда, осим можда за делове Новог Београда.

Такође, имајући у виду нашу културу извођења и пројектовања улица и посебно тротоара и пешачко-бици прелаза стазе у оквиру коловоза су једине које ће омогућити конкурентну брзину бициклистичког саобраћаја за свакодневна градска путовања. У противном бициклизам остаје у овом граду ствар повремене рекреације ретких и средство брзе зараде студената достављача.

Берлин ми је ових дана актуелан и тамо су скоро све бици стазе у оквиру коловоза, чак имају и занимљиво решење конфликта са колским саобраћајем код десних скретања на раскрсницама где се бици стаза рачва на две траке - Једна за десно скретање бициклиста, друга сече десну колску траку за скретање и наставља право.
Код њих то одлично функционише.
Teška priča da će neko da žrtvuje jednu ili deo kolske trake zarad nas bicklista. Ta traka bi većinom dana bila prazna (možda bi je najviše koristili dostavljači, ali oni su posebna priča). Nemamo mi tu masovnost kao u Holandiji i Danskoj, pa da većina ide biciklom po gradu. Ja, evo, već godinama idem na posao biciklom, potez od Hotela Srbija do centra. Vozim, naravno, ulicom, jer to što se naziva stazom je "road to nowhere". Ako bih je koristio, nekako bih morao da se domognem kružnog toka na Autokomandi i onda do Slavije. A odatle... opet na ulicu. Tako da mi u suštini u centru grada imamo parcijalna rešenja, tek da bi se reklo da postoji staza. A to kuda ona vodi i dokle se njome može stići je smešno. Uzmimo na primer stazu duž Mije Kovačevića i Ruzveltove.
 
Poslednja izmena:
Ne postoji masovnost biciklista jer ne postoji infrastuktura. Kada je izgradis vise ljudi ce koristiti bicikl. Mnogi, ukljucujuci i mene, ne koriste bicikl jer ne postoji infrastuktura koja omogucava komfornu i bezbednu voznju.
 
Проблем је што нема плана развоја бициклистичке мреже, већ само смерница за појединачне инфраструктурне пројекте да се у оквиру њих задовољи форма постојања бициклистичке стазе.
 
To je sve povezano - više biciklista i pravi se pritisak da se rešavaju problemi
Bolja infrastruktura - više biciklista

Ali pričali smo već više puta - jedino rešenje je uklanjanje parking mesta iz ulica kroz koje bi se mogla provući bezbedna traka, a to je nemoguće jer je parkiranje trenutno jedan od većih problema u gradu.

Staza od Pazove do Zemuna (i slične ideje) nije nešto što nam je neophodno u ovom trenutku i što bi povećalo broj biciklista u gradu (tj. onih koji koriste bicikl za prevoz do posla i nazad)
 
To je sve povezano - više biciklista i pravi se pritisak da se rešavaju problemi
Bolja infrastruktura - više biciklista

Ali pričali smo već više puta - jedino rešenje je uklanjanje parking mesta iz ulica kroz koje bi se mogla provući bezbedna traka, a to je nemoguće jer je parkiranje trenutno jedan od većih problema u gradu.

Staza od Pazove do Zemuna (i slične ideje) nije nešto što nam je neophodno u ovom trenutku i što bi povećalo broj biciklista u gradu (tj. onih koji koriste bicikl za prevoz do posla i nazad)
Ali evo, na NBG ima sjajna infrastruktura pa retko ko ide biciklom. Ja sam išao u srednjoj koja je na Novom Beogradu i svaki dan je bilo 4-5 bicikli tu parkirano, a škola od nekoliko stotina ljudi. Mislim da je dosta problem u mentalitetu, kad bi se ispromovisao bajs, bar na NBG, bi on i bio korišćen.
 
Ko klinaca je drugačije. Nove generacije koje su potpuno u svom svetu (kao i svaka generacija u tom uzrastu).

Ali kada bi njihovi roditelji koristili bajs svakodnevno, možda bi i neko o klinaca krenuo da koristi bicikl (rolere) (a ne jbn električni trotinet).
 
To je sve povezano - više biciklista i pravi se pritisak da se rešavaju problemi
Bolja infrastruktura - više biciklista
Da bi bilo više biciklista, potrebna je bolja infrastruktura, a bolje infrastrukture nema bez većeg broja biciklista i stvaranja "kritične mase", što nas dovodi do vrzinog kola iz koga teško možemo da se izvučemo.
Ali pričali smo već više puta - jedino rešenje je uklanjanje parking mesta iz ulica kroz koje bi se mogla provući bezbedna traka, a to je nemoguće jer je parkiranje trenutno jedan od većih problema u gradu.
Umesto što se kuka (ne mislim na tebe lično) na problem parkiranja, potrebno je raditi na rešavanju istog, a da to nije iscrtavanje linija po trotoarima i asfaltiranim površinama, niti pretvaranje zelenih površina u zonirane parkinge i tako širiti zonu do 100% pokrivenosti grada, već raditi na svim drugim aspektima koji bi efikasno i zaista rešili (ili barem doprineli smanjenju) problem, a pod time ne mislim na zabranu kretanja, tipa par - nepar određenim danima u nedelji i sl.​

Pa ukinuo je. Njegov rezultat nije na nuli nego je u minusu kada pricamo o duzini biciklistickih staza.
У проширеном делу Николе Добровића и Тошиног бунара.
Zar nije u Nikole Dobrovića pešačko - biciklistička staza napravljena (iscrtana)?
 
IMG-ddce07c2d58398ecd4f1ff0b48345ff7-V.jpg

IMG-71bd884224b7b58c344356a5f4872447-V.jpg

IMG-9dbfdabcad19ccfcd88240dcb5d7c099-V.jpg
 
Zašto je negde fizički odvojena bici staza, a negde po sred kolovoza bez barijera?
 
Ова наранџаста варијанта ми изгледа као да су направили бици траку да иде право, а скретање за десно да се престројава преко ње. Зелена варијанта ми изгледа као да иде уз паркинг.
 
Vrh