Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Koliko se vidi na snimku saobraćajnice od pre par dana, biciklističke staze nema od kružnog toka u Vojvođanskoj do druge raskrsnice, što je negde oko 1 km. Postoji samo pešačka staza na tom delu trase.


Takođe, od početka se pričalo da će na saobraćajnici biti 2 biciklističke staze širine 2,2 m, ali je na kraju izgrađena samo jedna biciklistička staza.

Dužina deonice je 7,9 km i projektuje se za brzinu od 80 kilometara na čas. Na trasi će biti četiri mosta i dva nadvožnjaka. Deonica će imati po tri trake širine 3,5 m u svakom smeru, razdelni pojas od 5 m, pešačke staze širine po 2 m i biciklističku stazu širine 2,2 m.

Tako da fali oko 8,9 km biciklističke staze na ovoj saobraćajnici da bi moglo da se kaže da je saobraćajnica kompletno izgrađena.
 
hmm ovo moze da se tumaci i na jedan i na drugi nacin. Bici staza ce ici delom puta gde se spaja ova saobracajnica sa Jurija Gagarina.
 
Šta bi sa onom pričom o stanicama za iznajmljivanje bicikla? Sećam se da je Helbiz dobio koncesiju, ali od tada više nikakvih informacija...
 
Треба скупштина града да одобри јавно приватно партнерство са Helbiz-ом а није ни на видику да ће то ускоро бити на дневном реду.

Свакако је ово лоше решење јер ће да буде скупо ако од тога уопште нешто и буде.

Требало би ангажовати неког јефтинијег оператера типа Nextbike ili Donkey Republic. А може и неко градско предузеће да се ангажује око тога.

У Немашкој нпр. у оквиру Deutsche Bahn постоји bikesharing сервис
 
Ovo je akcija koja bi trebala da ima za cilj da automobili dođu do oboda centralnog dela grada, a da se bicikli koriste da bi se došlo do centra. Time se smanjuje zagađenje i broj potrebnih parking mesta u samom centru (plus zdravstveni benefiti).
Umesto toga, dobili smo ohrabrivanje da se dođe kolima na izletišta, da se prave ogromne gužve i zagađenje oko mesta gde bi trebalo da dođemo da malo pročistimo pluća i krvne sudove, zamenimo stres opuštanjem...
Kakav genije treba da budeš da jednu dobru ideju pretvoriš u njenu potpunu suprotnost :(
 
Ми немамо основну бициклистичку инфраструктуру у центру која би привукла људе да у периферији паркирају и бициклирају. Места за изнајмљивање бициклала треба инсталирати прво код железничких станица на НБГ.
 
Могло би се наћи места на Зеленом венцу за паркинг за бицикла.
Да је среће и да добијемо систем јавних бицикала, могао би паркинг са њима рецимо да буде код Арене, З. венцу, у блоковима, Ади, 25. мај, Галерија..
 
Prvo moraju da se osmisle biciklistički koridori kroz centar grada. Aj, da dam neki predlog za pravac NBG.

Pređemo Brankov most. Brankova ulica je već zakrčena i tamo nema mesta. Znači moramo jedan pravac da provučemo kroz Jug Bogdanovu, pa onda jedna krak Prizrenska do Terazija, a drugi krak Kraljice Natalije.

Ako nećemo tuda, imamo Pop Lukinu pa onda pešačka zona Topličin venac - Knez Mihajlova.

Oko Cara Dušana treba izdvojiti jednu ulicu ispod i iznad i tu napraviti bici trake.

Ovo je samo početak razmišljanja. Problem je što da bi se uopšte krenulo u ovo projektovanje prvo se moraju izgraditi garaže da bi se mogli ukloniti parking mesta iz navedenih ulica. Tek tada se otvara mogućnost za crtanje novih traka / staza.

Ulica koja bi se mogla uzeti u obzir za koridor / uklanjanje parking mesta je recimo i Krunska naročito zato što je veoma lepa, ali parkirana vozila čine tu ulicu potpuno bezveznom za šetnju.

Malo sam zbrzao, ali mislim da shvatate poentu.

Uklanjanje parking mesta mora da bude prioritet, ne samo zbog biciklista, već i zbog pešaka, kao i zbog estetike.

Aj kad već nabacujem ideje, potez Kolarčeva - Slavija. Jedna ideja je da bicikli dele žutu traku i da ceo pote bude zona 30, a druga da se staa provuče trotoarom, ali to bi zahtevalo aktivnost Sadiše jer je postojeći drvored na nezgodnom mestu.
 
Znam da tražim mnogo za ove naše tru(s)tove mozga, ali mogle bi se renovirati i ove postojeće staze, koje nisu pipnuli od kako su napravljene, posebno 25. Maj - Ada, pa i sama Ada..
Čast izuzecima, nije mnogo bolje ni po NBgd-u!
 
Aj kad već nabacujem ideje, potez Kolarčeva - Slavija. Jedna ideja je da bicikli dele žutu traku i da ceo pote bude zona 30
Ne, nikako. Neka voze trotoarom, kao što i ja radim već skoro 20 godina. Ne može svaka ulica da ima biciklističku stazu, pogotovu ne u ovakvom tesnom natrpanom brlogu od grada.
Ili neka voze po žutoj traci, kao što isto nekada radim, ali kada naiđe vozilo JGP, da se sklone da ga propuste. Nenormalno je da se 100/160 ljudi vozi sporije zbog jednog bicikliste.

Predlog za Brankovu je ok i ja sam imao nešto slično na umu, ali ona će morati da sačeka da se izgradi tunel EF-DS i onda će biti mogućnosti da se jedna traka u Brankovoj ukine i da cela bude 2+2, a na mestu te trake da se postave bici staze i drvoredi ili prošire trotoari.
 
Sad sam došao iz Surčina. Jedini način da koristite stazu pored novoizgrađene saobraćajnice je da vozite trotoarom jedan deo. Pošto nisam našao stazu, krenuo sam kolovozom i onda se staza samo pojavila. Bukvalno od nigde. Ja sam prebacivao bicikl preko ograde, kad se staza pojavila. Neki su vozili ulicom i iskreno, ne krivim ih. Od nekog semafora ima znak za prestanak bici staze. Prešao sam na kolovoz i u roku od 50m se našao vozač da mi trubi što mu smetam iako sam vozio uz desnu ivicu, na 20-30 cm od ograde. Naravno, pretekao me je kao da mu je tata ostavio ulicu u nasleđe, na 10cm od retrovizora. Nikad mi na zelenu granu sa biciklima nećemo stići. Odem da se provozam, da se opustim, a samo se iznerviram... :(
 
Pa pretrpan je grad, generalno. Nebitno da li pričamo o Surčinu, Novom Beogradu, Kralja Milana, Bulevaru, Karaburmi, Sremčici... sve je prosto pretrpano u odnosu na ono za šta je projektovano. Ono što je nekad imalo 10.000 ljudi, sad ima 20.000. Ono što je imalo 50.000, sad ima 80.000. Em je mnogo toga ostalo na nivou 19. veka, em se napuni automobilima i zgradurinama. Zato se ja gnušam i krstim pacijentima koji navijaju da se ''Beograd još izgradi''. Ili onima što navijaju da ''nam raste populacija''. Nema više gde da se smeste svi ti ljudi, a kamoli da se neometano kreću. Sve puca po šavovima. Ulice, kanalizacija, vodovod, javni prevoz, čak i pumpe za automobile... sve je preopterećeno.


Razmišljao sam, možda bude bolje jednog dana kada se uvede i razradi koncept car sharing-a širom sveta, pa to dođe i zaživi i ovde, i ljudi prestanu da budu vlasnici automobila. Ili bar prestanu da ih koriste za kretanja po gradu. Ali neće to skoro čak ni u mnogo naprednijim i liberalnijim društvima, jer ima mnogo izazova i nerešenih pitanja. A kamoli ovde u Srbiji.

Ali to kada se desi, odnosno ako se desi, značilo bi da od 700.000 vozila koje svakog dana kruže Beogradom, jedno 500.000 bi moglo da se redukuje i da ostane 200.000, uključujući one zajedničke (car sharing). 500.000 automobila manje bi značilo da bi 90% sadašnjih ulica sa parkinzima na njima moglo da prodiše i da se ti prostori iskoriste za druge namene. Ali sve je to daleko od implementacije, rekao bih minimum 20 godina. A i ko zna šta će sve biti za 20 godina.
 
Poslednja izmena:
Mislim da si jako optimističan sa 20 godina, pre bih rekao 50. Možda će da zvuči morbidno, ali moraju prvo da umru ove generacije koje su previše naviknute na automobile i da se usput vodi jaka kampanja da nove generacije razumeju koliko je loše da svako ima auto i da automobili trebaju da budu na dnu lestvice prevoznih sredstava kao poslednja nužda, a ne stvar luksuza i prestiža.
 
Iako imam sluha za trans-generacijske prepirke i zamerke (stariji zameraju nesto mojoj generaciji, mi zameramo njima, isto tako mi zameramo mladjim, pa onda i oni nama... sve je to normalno) mislim da tu nije stvar do generacija vec prosto do okolnosti, potreba i mogucnosti.

Znam baby boomere koji vec 40 godina svuda idu prevozom (i ja s njima) a isto tako znam Zoomere koji ne mogu da zamisle zivot bez kola.

Ja sam cak pri stavu da nije problem zelja da se imaju kola, vec kako se ona koriste. Idealna saobracajno-urbanisticka situacija je ona u kojoj vecina domacinstava imaju po jedan automobil, koji van upotrebe stoji parkiran u garazi ili dvoristu. Ali se za svakodnevna putovanja do posla koristi javni prevoz, taksi, car pool ili bicikl i pesacenje (ako je dovoljno blizu i prakticno) a za ostale potrebe se vikendom pali auto i koristi on - nabavke, selidbe, dostave, izleti, slave ili kasni izlasci, vanredne situacije i slicno. I opet - kad se ne koristi, on stoji VAN ulica.

Problem je samo kako doci dotle. Neka drustva i gradovi su u startu pogodniji i blizi tome, a neka, poput ovih ovde, su u startu dalji i tromiji za to. I ja mislim da takav model, ili priblizno takvo stanje, nikada nece biti dostignuto u Srbiji, jer ovde od vajkada vladaju slepci i lopovi, a gradovi su sedimenti jednog brloga neresenih problema na drugom na trecem, i tako u nedogled.

Zato razmisljam o tom masovnom car-sharing modelu. Ali preveliko je to, i previse kompleksno, da bi ja jedan pojedinac bilo sta tu prognozirao, a kamoli projektovao. Posto se to ne tice samo saobracajne struke nego i IT, urbanizma, prava, sociologije...Jako je kompleksan problem.

Ali zaista kad se pogleda, u Brlogradu, posle divlje i neplanske seljoberske gradnje (npr MML) najvise mesta zauzimaju upravo automobili. Kad smo kod toga, evo sad bas putujem kroz grad i ne mogu da prestanem da se cudim i odusevljavam kako je lepo kad je ispraznjen i rasterecen. :D Em prolece i zelenilo buja, em lepo vreme, em ulice rasterecene i sve klizi glatko. Milina. 😍 Eh kad bi svaki dan saobracajno bio ovakav.
 
Poslednja izmena:
:cool:
бициклисти 1900..jpg
 
Priča o tome da je kaciga bespotrebna je veoma loša. Žao mi je što neko ko propagira bicikliranje kaže tako nešto.

Ostalo je sve tačno što se kaže. Nametanje obaveze nošenja kacige u gradskim uslovima je nepotrebna mera i prilično glupa (zbog istraživanja koje je Smiljana već pomenula), tako da nas ne treba čuditi ako baš to bude neki od predloga koji će jednom biit usvojen :(
 
Ne bojte se za kacige, u Brlogradu ima oko 40.000 automobila koji svakog dana voze bez neke od tablica ili voze sa ugašenim svetlima, pa ne dobijaju kaznu za to. Kad njih nema ko da kažnjava, ne bi bilo ni ko da drnda bicikliste, sve i kada bi kacige postale obavezne.

Beše pre dva meseca i ona vest da po novom zakonu pešak neće smeti da grli drugog ili da noću nosi crnu kesu za đubre. Pa ništa, bilo, odjeknulo, i prošlo. Papir trpi sve.
 
Vrh