Šta je novo?

Bezbednost u javnom prevozu

I platio sponzorisane postove po Instagramu i Fejsu. Za reklame se ima para, a za opravku autobusa nema.

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk
 
Da je normalna drzava onaj ko je odlucio da se ulazi na prednja vrata, odgovarao bi zbog ugrozavanja zdravlja ljudi. Ali posto je kod nas nas sve nenormalno , nista od toga. Do juce hapsili seljake na njivama, a sada svi kao sardine laki ples od prednjih do zadnjih vrata u obavezno cesanje ostalih ljudi. Vozaci bez maski , kontole bez maski, al vazno da je neko uzeo pare na stampanju glupih flajera, postera i iscrtavanja jos glupljih linija po autobusima.
 
"Treba se samo pridržavati jednostavnih uputstava i sve će biti dobro..."

Ja sve više počinjem da verujem da se ovde sprovodi neka utopistička agenta, a inače nisam sklon teorijama zavere... Možda nisu inicirali, ali vešto koriste pandemiju i za druge ciljeve kao što je kolektivna disciplina mozgova, kao u totalitarističkim društvima... Bombardovan si pravilima i propagandom... Podstiče se jednoumlje i kolektivizam... Dok stojiš na stanici, uključiš tv, klikneš na neki sajt, iskoči ti Covid-19, uokvireno crvenim da te uzbuni - alert! ... Zaboravio sam i zapostavio sva neka druga stanja zbog kojih je trebalo ranije da se javim lekaru, prvo jer privatnici nisu radili, drugo jer nemam para... ali zato tu je Covid da mi skrene misli na nešto što bi realno trebalo najmanje da me zabrine u ovom trenutku... U našem društvu je generalno stanje svesti po pitanju prevencije loše... I u normalnom stanju ljudi ne odlaze na preventivne preglede, pa dobiju rak, zubi poispadaju, ne otkriju seksualno prenosive bolesti na vreme... A sad je stvorena situacija da sve bude još gore, da se telesno još zapustimo, a dušu podesimo na Covid... Kakve će ljude sve ovo proizvesti za par godina... Kako ćemo izgledati, ko će od čega još oboleti i umreti, koliko ćemo biti siromašniji i kako će tek onda sa nama manipulisati...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=739491#p739491:17z8mvon je napisao(la):
solecar » Нед Мај 17, 2020 10:06 pm[/url]":17z8mvon]Ne odlučuje DJP da li će se popravljati autobusi ili ne.

Али одлучује које ће аутобусе и колико платити
 
Da, a to opet nema direktno veze sa održavanjem. Dal' bio autobus boljeg ili lošijeg kvaliteta, ako se održava ovako kako održava GSP, neminovno je da će da znatno brže propadne i da ima znatno kraći životni vek.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=739582#p739582:3ujbypbc je napisao(la):
molder » Pon Maj 18, 2020 10:03 am[/url]":3ujbypbc]Da je normalna drzava onaj ko je odlucio da se ulazi na prednja vrata, odgovarao bi zbog ugrozavanja zdravlja ljudi.

Upravo suprotno. Režim ulaska i izlaska iz autobusa su najpozitivnija posledica pandemije u Beogradu. U svakoj normalnoj državi se u autobuse gradskog prevoza ulazi na jedna, a izlazi na druga vrata, pa čak i u haotičnim sovjetskim maršrutkama. Večito frontalno sudaranje ljudi na vratima gradskog autobusa je mnogo veća šansa za zarazu nego kretanje u koloni po jedan, a i usporava ulazak i izlazak putnika. Kada bi svi poštovali režim ulaza i izlaza, protok putnika bi bio mnogo brži. Jedino što bi trebalo promeniti je da su zadnja vrata zglobnih autobusa ulaz umesto izlaz. I tako ostaviti i kad prođu sve mere nametnute pandemijom.
 
Za pocetak bi trebalo da putnici nauce da prvo puste da izadju oni iz busa prije nego oni udju ne da stoje na vratima ...
Solo autobus bi trebao da ima 4 vrata to su italijani davno uveli ...
 
Би је један Икарбусов соло са четворо врата.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=739722#p739722:3u3qr7wf je napisao(la):
WLABmz » 18 May 2020 04:36 pm[/url]":3u3qr7wf]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=739582#p739582:3u3qr7wf je napisao(la):
molder » Pon Maj 18, 2020 10:03 am[/url]":3u3qr7wf]Da je normalna drzava onaj ko je odlucio da se ulazi na prednja vrata, odgovarao bi zbog ugrozavanja zdravlja ljudi.

Upravo suprotno. Režim ulaska i izlaska iz autobusa su najpozitivnija posledica pandemije u Beogradu. U svakoj normalnoj državi se u autobuse gradskog prevoza ulazi na jedna, a izlazi na druga vrata, pa čak i u haotičnim sovjetskim maršrutkama. Večito frontalno sudaranje ljudi na vratima gradskog autobusa je mnogo veća šansa za zarazu nego kretanje u koloni po jedan, a i usporava ulazak i izlazak putnika. Kada bi svi poštovali režim ulaza i izlaza, protok putnika bi bio mnogo brži. Jedino što bi trebalo promeniti je da su zadnja vrata zglobnih autobusa ulaz umesto izlaz. I tako ostaviti i kad prođu sve mere nametnute pandemijom.
Po tebi je normalno da stigne prazan autobus i da se 20 ljudi se sudarajuci ulazi na prednja vrata disuci jedni drugima za vrat ako mogu po dvoje da udju na svaka vrata. I tako na svakoj stanici Isto tako ko udje u autobus mora da prodje pored svih ljudi da bi prosao do zadnjih vrata za izlazak. Veoma mudra odluka. Naravno pricamo o vanrednom stanju, . Da je nekom stalo do zdravlja ljudi povecali bi da ne kazem duplirali broj autobusa dok traje ova nazovi pandemija, jer posto su autobusi skoro puni frontalno sudaranje prelazi u polucasovno frontalno druzenje unutar vozila. Ako ovo ostane i posle pandemije, bice raj za dzeparose, mozda i mnogi promene profesije gledajuci kakva nam kriza sleduje.
 
На страну мере за сузбијање епидемије, али основна култура у јавном превозу је да се зна где је улаз а где излаз. И тако је у већини света, па и већини Србије, а некада је било тако и у Београду. Наравно слажем се да је проблем мањак расположивих возила што проузрокује енормне гужве у самом чекању превоза, што је последица очајне политике развоја градског саобраћаја која се последњих 30 година своди само на куповину нових возила, док се занемарује развој система високог капацитета (метро, воз, трамвај).
 
U teoriji je ulazak na prednja vrata i izlazak na ostala "civilizacijska tekovina".

U te tekovine bih dodao i sledeće "civilzacijske izume"

- na pokretnim stepenicama ko stoji ide desno i ostavlja levu stranu za one koji žure
- ne zastajkivanje na prometnim užim trotoarima


stao mi mozak, ali imam ih još nekoliko u rukavu.
 
Koji je uopšte benefit toga da je definisan ulazak i izlazak na određena vrata? Osim eventualne bolje kontrole karata od strane vozača, što je moguće samo u solo vozilima, ja ne vidim nijednu drugu prednost.
 
Taj sistem sa ulazom i izlazom na određena vrata uopšte ne podržavam. Podržavaću, ali tek kad naprave metro. Pa onda mogu da usvajaju ostale civilizacijske tekovine zapada.
Na tom istom zapadu taj sistem funkcioniše pre svega jer u autobusima nikada nije krcato, niti se autobus čeka 20-30 minuta u špicu. Manje ljudi na stanicama=manje ljudi u autobusu=mogućnost kanalisanja putnika.

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk
 
Možda treba crtati kako izgleda protok putnika ako je definisan smer kretanja (od prednjeg ka zadnjem delu) i ako se ulazi ko gde stigne.

Niko od vas nije video osobu koja stoji kod vrata i umesto da izađe stoji i smeta svima?
 
Ali ta osoba koja stoji kod vrata, stajaće i kad se bude ulazilo na prednja vrata, jednostavno autobusi su krcati da bi se ulazilo samo na jedno krilo prednjih vrata.
Ja sam takođe viđao i situacije gde kod četvrtih vrata mesta koliko hoćeš, al zato se na prva i druga vrata nagurali svi. Prisustvovao sam i situacijama kada je gužva sve do vozača, i šta sad neko stoji kod prvih vrata, ne sme da izađe na prva, već mora pola autobusa da izbaci napolje da bi izašao na druga vrata.

Prvo metro, pa onda nek se bave takvim finesama. Uostalom ti gradovi na zapadu koji imaju regulisan ulaz/izlaz, isto tako em što imaju metro, kao što rekoh ranije, u tom istom metrou ulaziš i izlaziš na bilo koja vrata.
 
Naravno, ali mi jednostavno nismo dostigli neki civilizacijski nivo da se pomeriš ka slobodnom delu autobusa.

Problem je što to moraju svi da rade, jer je dovoljno da jedan stoji gde ne treba i pravi gužvu.

Potrebno je i malo ljubaznosti i fino reći osobi da se pomeri, ali dobar deo osoba bi sa gunđanjem odgovorilo, umesto da prihvati savet.

ps: Setio sam se još jedne "civilizacijske tekovine" - jedan red za sve kase u prodavnici
 
Проблем код уласка и изласка на сва врата јесу што нема протока путника кроз аутобус, већ се праве чепови око врата док у простору између места за седење или у зглобу често буде простора. Истина је да је гужва у превозу највише због преоптерећености линија, али није ретко да нпр. сви стоје око врата на степеништу а да је у зглобу довољно места.
 
Pa da, ključna reč je protok. Uđeš na prednja i MORAŠ da ideš ka sredini autobusa i u moraš da budeš baš lud pa da staneš u srednji deo, a vidiš da je zadnji deo prazan.
 
Досадашња искуства са линијама 17, 18, 601 јесте да путници уђу на сва врата, и онда излазе сви на сва врата па се нпр. неко ко је на седишту прогура да изађе али они што уђу остану код због људи који се нису покретали од како су се ту затекли. А остане празно седиште или место у пролазу између седишта али недоступно. То је слика непротока путника у возилима јавног превоза. Али поред смера уласка и кретања за смањење гужви морају да се уведу експреси на свим оптерећенијим линијама.
 
Ma džabe mi teoretišemo kada postoje mozgovi koji ne mogu vide širu sliku.

Pa setimo se da je prva mera protiv stvaranja gužvi bilo smanjenje broja vozila (kao ima manje vozila pa će ljudi da odustanu od vožnje, kao da se 50%
putnika vozi bez potrebe u špicu).
 
Manji broj vozila ne znači imanji broj putnika, kao što ni ređi polasci na pojedinim linijama ne znače i manji broj putnika, kao što neki ovde tvrde. I ovo "brojanje" na osnovu kojeg je rađeno povećanje broja vozila, nije odrađeno kako treba, jer nisu pokrivene sve linije koje bi trebalo da budu, dok su pokrivane nekre pogrešne. Naprimer u 40 je moglo komotno da se bira gde hoće da se sedne, a oni ga pojačavaju, dok u 41 i 49 gužve, a oni nisu "prebrojali" da ima dovoljan broj ljudi da treba da se pojačaju. U ove dve linije nema šanse da se napravi 2m razmaka, dok je u 40 i pre moglo da se napravi i 4m razmaka.
 
Umalo da pogine.
Autobus udario zenu koja je pretrcavala van pesackog.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=LxwrLUNHJVQ[/youtube]

Momak dobro snima svakodnevne situacije jednog GSP vozaca autobusa.
 
Vrh