Šta je novo?

Bezbednost u javnom prevozu

Na Labudovom brdu autobus na liniji 59 oborio majku i bebu na pešačkom. Sad bilo na RTS-u.
 
Kako sam shvatio, mama je krenula crveno.
Kritičan je momenat kretanja autobusa, iz stanice, ili semafora, svejedno. Vozač tada prati oba, posebno desni, retrovizor i krajem oka prati šta je ispred, posebno ako pre početka manevra nije bilo ničeg ispred. A petnaestak tona ne može trenutno da se zaustavi. Zar je teško pre koraka na kolovoz uspostaviti kontakt očima sa vozačem? I da je noje udario autobus, imalo je lepih šansi da je udari auto iz druge trake. Polako, uz razmišljanje, i jedni i drugi!
 
Učestalost nesreća navodi na razmišljanje o kraju leta i umoru vozača.
Sezona je odmora, pa je ionako nedovoljan broj vozača smanjen, što navodi da ostali moraju da rade više.
Period vrućina i celodnevni rad ostavljaju traga i sada se kumulativno vidi rezultat.
Ranijih godina nisu bile retke nesreće turističkih autobusa pred kraj sezone letovanja gde stotine autobusa dnevno isu put Grčke, Bugarske, CG, Albanije i Turske. Srećom, tu je delimično uveden red oštrim propisima o radnom vremenu vozača, mada su ove zemlje crna rupa propisa. Nije tajna da im se u povratku pridružuje treći, fantomski vozač (kartica ili listić) koji premosti istek radnog vremena i omogući possdi da već istog dana uveče ponove turu
Rešenje su digitalni tahografi i rigorozna i dosledna kontrola kartica.
Prethodnih godina su prevoznici odmah po uvozu polovnig autobusa digitalni zamemjivali analognim tahografom, baš da bi moglo da se napravi da dvočlana posada ode do Grčke i vrati se. Mislim da im je to sad onemogućeno.
Koliko god da fali vozača u gradskom saobraćaju, moralo bi se preko kartica pratiti koliko vozači rade. Tako bi se lako sprečilo da isti čovek rasi dve smene kod različitih prevoznika, da smene traju po 12h i sl .
Uz bolju ispravnost vozila i edukaciju vozča, to je najbolji način da se poboljša bezbednost
 
Pa smanjen je broj vozača, al i dosta je manje vozila u saobraćaju po letnjem redu vožnje. Ima ih dosta koji voze na više strana, a svi znamo koliko je to dobro za ukupnu bezbednost u saobraćaju. Ako pojedinci provode i po 16h na volanom, neminovnost da jednom nešto mora i da se desi. GSP zasigurno neće primiti vozača, koji je već negde angažovan. Lako provererljiva stvar, pa makar preko Centralnog registra zdravstvenog osiguranja, ako je naravno prijavljen. Taho kartice takođe. Još jedan problem kod nas je rad na crno, što u državnim firmama ne prolazi. Privatnici su, jednostavno, u mnogim slučajevima jako bahati. Njima je samo da popune mesto, pa kako god. Dal taj čovek već negde radi ili ne, koga briga, a tek što ih masovno angažuju dok su na bolovanjima i godišnjim odmorima. Ne treba mnogo tupiti baš kod prijema vozača, al opet, kod nas bar prolaze neke psiho testove. Bar se koliko toliko provere, i što je najgore zna u tome i da se pretera, al se bar teži nekoj ozbiljnijoj kadrovskoj politici. Nije baš slučajno što su autobusi privatnih prevoznika u Beogradu češći učesnici saobraćajnih nezgoda, mislim onih ozbiljnijih, a u odnosu na vozila GSP-a.
 
Sve je jasno, samo se nesreće događaju.
Opet je to posao države i njenih organa
 
IMG_1968.jpeg
 
Tramvajdžiji pozlilo, napravio udes, danas negde pročitah.
Dešava se upravo ono što napisah prethodno.
Leto traje, umorni vozači, vreme promenljivo, vazduh vlažan, klima nema..
 
У Србији је данас нажалост сваки материјални ресурс пречи од човека, у већини струка, било да државна или приватна фирма.
 
Алексић тврди да Србији недостаје 20.000, односно 20 одсто потребних професионалних возача аутобуса.

Он истиче да је просечна старост возача преко 55 година и да су критеријуми за запошљавање спуштени, што доприноси снижавању квалитета услуге и урушавању безбедности у саобраћају.

 

"Njemu je zadržavanje određeno zbog sumnje da je u svojstvu vozača GSP, na liniji 81L, u naselju Altina, u autobusu izvršio krivično delo Polno uznemiravanje prema maloletnom licu."

Nema detalja, kako je vozač to uradio, svaki portal prenosi iste dve rečenice. A baš bih voleo da čujem nešto više o modus operandiju konrketnog dela ali avaj...
 
Na stranu šta se desilo. Mislim nije naivna stvar bez daljnjeg, al mi je više stvarno muka od pominjanja imena GSP, što je inače skraćenica od Gradsko saobraćajno preduzeće, a ne Gradski saobraćajni prevoz, za apsolutno sve što se dogodi na nivou javnog prevoza u Beogradu. Ne moraju svi u gradu znati koje linije drži koji prevoznik, i baš zbog toga bi GSP trebao da tuži svaki put kad se neosnovano pomene, pogotovu za ovakve stvari. Jel toliko teško koristiti opšti naziv vozač javnog prevoza, ili na kraju krajeva, nije zgoreg da ima i malo više profesionalizma u novinarstvu, pa da se lepo i tačno imenuje i prevoznik. Nesreće, razna zlostavljanja i ko zna koji sve, nimalo naivni, prestupi osoblja nisu nikako za šalu. Prosto mi je krivo kad se samo ime GSP koristi za apsolutno svako i dobro i loše u javnom prevozu u Beogradu. Ovo nije tebi Noki upućeno lično, nego govorim uopšteno, a naravno da se najpre odnosi na domaće medije. Odavno se većina svela na bombastične naslove u sve gluplje i gluplje tekstove, često van teme samih naslova.
 
Продају ликови бибер спреј по бувљацима, може сигурно и на нету да се нађе.
 
Неприлагођена брзина - 5 бодова
Пролазак кроз црвено - 6 бодова

Ако се још утврде алкохол или друге супстанце у крви, као и ако има елемената насилничке вожње, ето још бодова таман за одузимање дозволе.
 
Неприлагођена брзина - 5 бодова
Пролазак кроз црвено - 6 бодова

Ако се још утврде алкохол или друге супстанце у крви, као и ако има елемената насилничке вожње, ето још бодова таман за одузимање дозволе.
Kršenje propisa (bez obzira na kumstvo i vezu preko ove ili one linije) trajno oduzimanje vozačke dozvole, ponovljen prestup (tu računam i vožnju bez dozvole), minimum 10 godina zatvora. Ako i nakon izlaska ponovi prekršaj, natrag na 20 godina...​
 
Ponovo se slupao Bmc na okretnici 77, ovaj put novi zglobni
 
Vrh