Igor":1n0jddyk je napisao(la):
A ko je projektovao tu Mostarsku petlju kao po meni izuzetno saobracajno resenje?
Valjda tim koji je vodio Brana Jovin mada nigde ne uspevam da nadjem tacne podatke o tome ko je sta projektovao, petlju, autoput...
Niko ne porice da je petlja
dobro saobracajno resenje samo je istovremeno
ocajno urbanisticko resenje, to ti je kao sto je vinjak dobar za besedu ali stetan za jetru
Denivelisana raskrsnica kao takva je sjajna stvar, denivelisana raskrsnica u uzem gradskom jezgru je katastrofa, isto sto i zid ili provalija.
@laki72
Zaista je tragedija sto u poslednjih 30 godina nije napravljen
ni jedan park u Beogradu vec se na svakoj malo vecoj slobodnoj parceli pravi
trzni centar ili crkva.
NBGD recimo ima zelene povrsine uz reke i unutar blokova ali vapi za jednim
velikim uredjenim i ususkanim parkom kao sto je Tasmajdan unutar urbane matrice.
Postoje dva bloka koji su dusu dali za to: blok 67 A i blok 39 (ucrtani su zelenom bojom na mojoj bojanici zajedno sa rasadnicima na Bezanijskoj Kosi
)
Blok 39:
Ilustracija parka: Kjoto, Japan
Centar za promociju nauke moze tu da se uglavi mada mislim da bi mu mnogo bolje bilo na nekoj lokaciji u sumi sa pogledom tipa na Zvezdari ili na Prokopu.
Blok 67A:
Ilustracija park: Mali Trianon, Versaj, Francuska
A onda sve to povezemo sa
dva prostrana setalista sa ogranicenim saobracajem (GSP, bicikli, prilaz blokovima): Bulevar AVNOJ-a i Bulevar Umetnosti/Agostina Neta i eto nove urbane matrice koja omogucava da se na NBGD lepse zivi i uziva i bez automobila.
Lagana transformacija koncepta grada iz 30ih godina 20. veka (atinska povelja)u grad 21. veka