Šta je novo?

BETRAS bg 1985 /2000

direktor

Professional
Učlanjen(a)
10.10.2008.
Poruke
36.279
Pohvaljen
36.909
Da malo demistifikujemo tramvaj i te zloce evo studije planova verzija ,koko,ump,trans itd
dsc05534.jpg

dsc05535.jpg

autori
dsc05536.jpg

dsc05539.jpg

dsc05540.jpg

dsc05541.jpg

dsc05542.jpg

dsc05543.jpg
 
dsc05608.jpg

dsc05610.jpg

dsc05611.jpg

dsc05612.jpg

dsc05613.jpg

dsc05614.jpg

dsc05615.jpg

dsc05616.jpg

dsc05617.jpg

dsc05618.jpg

dsc05619.jpg

dsc05620.jpg

dsc05622.jpg

spisak ulica kako i i kojim prioritetom trebaju biti sredjivane
dsc05623.jpg

dsc05625.jpg

dsc05629.jpg

dsc05630.jpg

dsc05631.jpg
 
Tek da ne bude da je termin UMP i SMT smisljen pre par godina :)
 
Нико то није ни тврдио.Ја сам одувек тврдио да су исти зликовци из преврата 1982 године криви и за фртаљ умп-а од 450 милиона евра, што ова белтрас бојанка и доказује.

А бојанка показује још нешто битно - Ежисова/Вуканова студија је њена реинкарнација. Ево дошла је и 32 година од те кобне 1982. година а никакав нови урбанистички план није донет нити изведен а камоли да се десио преко потребни урбанистички заокрет. Једино је кинески мост у сукобу са овим бум-трас-бел-трасом. Дало би се закључити да је све ишло по (њиховом) плану и и даље иде. :kafa:


Језиво
 
Чисто за запис. Један од тих планираних коридора за "после 2000" је и прелаз Саве преко доњег шпица Аде. Према томе, колега Делија, није тачно да нико никада тај прелаз није планирао.

Од тих планираних коридора "после 2000" у нови ГУП уврштени су и данашњи мост Земун-Борча, и мост преко Аде Хује, и траса Београд-Јужни Јадран. Остале су трасе Велико село-СМТ и прелаз преко доњег шпица Аде.

Мени је на пример, изненађење да је траса београд-Јужни Јадран ЛОС варијанта уцртана већ 1985, те то није данашњи изум ...
 
stf":vd9wff0h je napisao(la):
Према томе, колега Делија, није тачно да нико никада тај прелаз није планирао.
Према томе не знам о чему причаш пошто сам ти лично на фејсбуку послао ову трасу преко аде и то пре више од годину дана.Исто тако,још пре тога се та траса појављивала на теми о УМП-у.И као што рекох,ово само потврђује моју 1000 пута поновљену причу да су оци умп-а уједно и творци "трамваја за 21 век" и гробари метроа у Београду.

Бостонски касапин,носилац немачког ордена и свесаобраћајна незналица је урбанистички обликовао (ја ћу рећи сахранио) Београд са перспективом даљег понирања ка дну.

А сад ово лепо упоредите са студијом Београд 2000 и видећете зашто саобраћајни инжењери не смеју нити су требали да својим бојанкама обликују град.
 
Директоре, слово "Л" ти је вишак у теми, студија се зове "Бетрас". Исправи то у наслову.
 
Delija,

Sve što si napisao stoji, zbog čega ne znam zašto sve vreme negiraš da je taj prelaz planiran. Nisam ništa govorio o kompetenciji i kvalitetu planera, ali mi je izuzetno interesantno da si ti sam postavio ovakve mape a posle toga pričaš da trasa nije planirana ...
 
Ама шта је с тобом човече? Има једно две године како сам написао да на НБГ-у није планиран булевар паралелан са насипом и онда су ме исправили,чини ми се,Реља и Бумбић и ту је била прича завршена. А притом сам превасходно мислио на то да је бесмислено већ формиране блокове пресецати по други пут и то тамо где није ни било гужви и где су многи блокови празни. Дај смисли нешто друго.

А опет је питање да ли је УМП планиран као денивелисана булеварчина.барем на НБХ-у. И на крају,то је потпуно ирелевантно. Сад је ваљда свима јасна разлика измнеђу урбанстичког плана и саобраћајне бојанке која се спроводи као да је урбанистички план.

Тако добијамо путеве и трамвајске деонице усред ничега и читава нова насеља која игноришу то мало дограђене инфраструктуре. А притом и после 30 година ови саобраћајци плановима игноришу драматичну промену густине насељености у "3 Београду",на Врачару,Звездари,читава нова дивља насеља која се протежу километрима...

И још нешто. Студија развоја која покрива период од само 15 година?! Може ли више аматерски од тога ?!
 
Врло интереснатна студија, Директоре, хвала што си је окачио. Интересантно је:

1) Предвиђено је да ће Стари савски мост бити оптерећенији путницима него Бранков. У свим студијама лаких железница 2000-тих се, међутим, форсира правац Бранковог.
2) Глупаво распоређене индустријске зоне без колосека од стране камионске секте урбаниста 1950-тих до 1970-тих. У овом плану се остављају као фиксно стање.
3) Предвиђање приградске железнице трасом Ћирине пруге за Обреновац и останак Топчидерске железнице за неки вид путничких железница.
4) Меродавни протоци путника на пар праваца, који би могли правдати метро систем, према прогнозама и проценама
5) Дан данас не постоји ниједан план ни разматрање везе шинским превозом (од Јовина па надаље) Вишњица - Смедеревски пут - Јерковић - Трошарина - Канарево брдо - Баново брдо (евентуално према Блоку 45).
 
@Delija

Pa mogao si makar da pohvalis tunel ispod save kod ade :)
 
Мислиш на "Коко" варијанту? Очигледно је далеко логичнија од изведене варијанте али ето,они су се водили другим мотивима.

Иначе,давно сам исцртао слично,ономад,кад сам се расправљао са тобом :) :

gr.png
 
Делија,

Шириш причу. Ја сам се само "закачио" за прелаз преко горњег шпица Аде. Предвиђен, предложен, анализиран и образложен. Само то.

П.С. иначе ми је тотално језиво да је неко 1985 готово у стотину погодио повећање броја становника у општини Гроцка. Општина је преживела нагло повећање броја становника као последица ратова, што није баш нешто што се планира урбанизмом. Као да су 1985 знали да ће бити ратова и шта ће се десити.

Мени је то језивије од чињенице да иста екипа хара урбанизмом 35 година.
 
Па вероватно и јесу знали шта ће се десити.И онако су их послали они који су нам и закували чорбу. Лакше ми је да поверујем у то него у Вуканов патриотизам и носталгију за отаџбином. Оно,као човек је имао на располагању буџете по беломе свету за своје аутомобилско-трамвајске промашаје у износима од више милијарди $ а онда је дошао у Београд да се замлаћује са Јовином и да нам из љубави према граду подари трамвај уместо метроа. :roll:
stf":383y7u1w je napisao(la):
Шириш причу. Ја сам се само "закачио" за прелаз преко горњег шпица Аде. Предвиђен, предложен, анализиран и образложен.
И потом уклоњен из планова на уштрб УМП-а.Као што видиш из ове бетрас бојанке та два прелаза су по њима конкуренција један другоме па су их представили као варијанте.Видели смо шта су изабрали на крају.
 
To je vec preveliko paranoisanje. Mislim da je u pitanju slucajnost. Da, Grocka je dozivela naglo povecanje zbog ratova. Medjutim, u istom tom periodu imali smo i pad nataliteta zbog ratova, sankcija i ekonomske propasti, imali smo i ogroman odliv ljudi u emigraciju. Mislim da se samo slucajno pogodilo to da je povecanje stanovnistva zbog izbeglica i rata nadomestilo izostanak ocekivanog povecanja, koje izostalo zbog odseljavanja i ekonomske propasti.
 
Наравно да нису предвидели избеглице, онакав рат итд али прилично сам сигуран да су знали да ће се сфрј распасти. У осталом политичка и интелектуална елита је то знала још од 1974. године уставом који је практично предвидео распад државе као коначно решење.
 
Delija":3k3axzrf je napisao(la):
Нико то није ни тврдио.Ја сам одувек тврдио да су исти зликовци из преврата 1982 године криви и за фртаљ умп-а од 450 милиона евра, што ова белтрас бојанка и доказује.
. . .
Језиво

Suocavanje sa bojankom je zaista jezivo a cinjenica da se posle vise od 30 godina planovi nisu promenili krajnje porazna.

Danas se sprovodi ovaj prevazidjeni plan i to u jos goroj varijanti: projektovani tunel ispod Senjaka umesto da izbije na Prokop ili Dusanovac izbija na Autokomandu :bash:

A tramvaj na mostu na Adi je realizovan.

Igor":3k3axzrf je napisao(la):
@Delija

Pa mogao si makar da pohvalis tunel ispod save kod ade :)

Koko varijanta predvidja most :D preko Ade pa tunel ispod Kosutnjaka.

Tunel ispod Save bi svakako bio daleko zahvalnije resenje od presecanja Ade magistralom.

Varijanta Koko (ko li smisli takvo ime :shock: ) je u sustini najsmislenija, formira prsten oko grada tamo gde realno postoji prostor da se provuce (za razliku od UMPa), savladava najvece prepreke (Sava i Kosutnjak) i otvara prostor za sirok pojas urbanizacije (Galenika-Bezanijska Kosa-Dr Ivan Ribar, Makis) sto danasnja zaobilaznica ne moze da postigne jer se nalazi predaleko od gradskog jezgra.

Velika naselja na kruznom putu (Blokovi, Vidikovac, Banjica...) imala bi smisla jer bi bila direktno vezana za novi ekonomski pojas umesto da gravitiraju iskljucivo ka centru.
Jos kada bi se uz magistralu provukle i sine, milina :D

Vidi se da ta varijanta nije ni razmatrana jer je nema u semama gradskog prevoza.

Ilustracija:
Narandzasta polja su izgradjena velika gusta naselja
Zuto je potencijalna urbanizacija

Sa ovakvim poluprstenom grad ne bi imao potrebe da se siri dalje ka periferiji, ima uz prsten prostora da se spakuju Borca, Surcin, Petlovo Brdo itd, a svi delovi imali bi pozdanu vezu i medjusobno i sa centrom

108_koko-varijanta-komentar.png



A tek onda bi doslo vreme da se bace jos jedan ili dva mosta preko Save da upotpune sliku.
 
Vrh