Šta je novo?

Beton hala

Tunel da postane deo podzemnog parkinga, prekopati sve osim same beton hale u zacelju podzemnu garazu a iznad park na ploci sve do kalemegdana. Naravno ovo sve uz ukidanje ulice kroz kalemegdan. Mislim da je to realno i ocekivano a beton hala je super pozicionirana i lepo izgleda, gore park dole aktivnosti u vidu kafica i restorana pun pogodak. Da napomenem da nije ulice koja ide donjim gradom ne bi bilo ni pasarele ni razmisljanja kako da se kalemegdan spusti na reke, i donji grad bi u kompletu bio mnogo pristupacniji. Pritom umesto da se ulaze u neke glupave linijske parkove nedoj. studenata koji su nauceni da zanemare nasledje bolje bi bilo da obnove bedeme donjeg grada kapije i sance i kultivisu prostor prostim stazama i rizlom sasvim dovoljno kao u pionirskom parku. To bi bilo sasvim dovoljna intervencija takodje i za ostatak linijskog parka a ne neka potemkinova sela za trosenje novca.
 
Jedno nepopularno mišljenje

Tunel treba pregraditi i proširiti lokale koji su već u beton hali. Iako mislim sve najgore o većini tih lokala, i ne bih ni u snu seo u jedan. Ja bih najsrećniji bio da je taj tunel osvetljen i kroz njega prolazi biciklistička staza, umesto što je na šetalištu. Ali svi znamo kako tuneli i haustori prolaze u Beogradu.
Kada bi se tunel zatvorio sluzio bi kao magacin lokalima. To bi bila jedna krajnje skandalozna odluka s kojom niko ne bi bio zadovoljan.
Ne vidim bolje resenje od bicikilisticke staze, posto duz obale - isped lokala, kako vidimo, moze biti prilicno zaguseno pesacima.

Tu bi mogli da se otvore zadnji ulazi za lokale, zbog dostave, i eventualno neko prirodno svetlo i prolaz do tramvajske okretnice.

IMG-20211031-111431.jpg
 
Ono što sam primetio da kada je sezona i kada ima biciklista, koliko god prostor bio uzak i pun pešaka, veoma malo ima pešaka na stazi.

Čak i na onom suženju kod SavaLove nema mešanja.

Problem je kada nema mnogo biciklista jer tada pešaci zauzimaju bici stazu.

Zato ja ne bih sklanjao bicikliste u tunel. Poenta je da svi budu svesni biciklista i da obrate pažnju na njih i zato smatram da je uvek bolje da bici staza bude vidljiva, a naročito se zalažem da one bude uz kolovoz (kao posebna traka) da vozači shvate da postojimo.
 
Kada bi se tunel zatvorio sluzio bi kao magacin lokalima. To bi bila jedna krajnje skandalozna odluka s kojom niko ne bi bio zadovoljan.
Ne vidim bolje resenje od bicikilisticke staze, posto duz obale - isped lokala, kako vidimo, moze biti prilicno zaguseno pesacima.

Tu bi mogli da se otvore zadnji ulazi za lokale, zbog dostave, i eventualno neko prirodno svetlo i prolaz do tramvajske okretnice.

IMG-20211031-111431.jpg
Mislim da bi bilo lepo da se od tunela napravi neka vrsta pijace, kao one u Istanbulu, Dubaju, Jerusalimu...
Naravno sa Srpskim proizvodima, pogotovo za zanatlije, rucne radove, itd.

turkey-istanbul-best-places-shopping-grand-bazaar.jpg
 
Tунел би се сузио за локале који би били уз зид па би се добио сличан ефекат као у овим постојећим базарима.
 
Upravo tako! Verujem da je visina ista kao u lokalima, sto je vise nego dovoljno.
Nisam siguran kakva je sirina, ali eventualno lokali mogu da budu samo sa jedne strane ako je previse usko.

Mislim da ovaj predlog odgovara i vlasnicima restorana sa prednje stane zbog dodatnog dotoka gostiju, pa cak mogu i da otvore prozore direktno iz kuhinje da nude neki "fast food"...
Uklapa se i za linijski park i zato sto se tu spustaju ljudi sa kalemegdana.

Tунел би се сузио за локале који би били уз зид па би се добио сличан ефекат као у овим постојећим базарима.
 
Ono što sam primetio da kada je sezona i kada ima biciklista, koliko god prostor bio uzak i pun pešaka, veoma malo ima pešaka na stazi.

Čak i na onom suženju kod SavaLove nema mešanja.

Problem je kada nema mnogo biciklista jer tada pešaci zauzimaju bici stazu.

Zato ja ne bih sklanjao bicikliste u tunel. Poenta je da svi budu svesni biciklista i da obrate pažnju na njih i zato smatram da je uvek bolje da bici staza bude vidljiva, a naročito se zalažem da one bude uz kolovoz (kao posebna traka) da vozači shvate da postojimo.

Meni je logicno da se biciklisticka staza iz tunela nastavlja ovom trasom pored sadasnjeg kolovoza, a ne uz obalu, gde pored pesaka, ima i drugih prepreka i prilika za kocenjem i sudaranjem.
Jednog dana, ako se plan ostvari, bic. staza ce se protezati od Ade Ciganlije do Donjeg Dorcola, a to je vec ozbiljan saobracaj kojim ce se mnogi kretati danonoćno.

IMG-20211119-203149.jpg
 
Али ту постоји сасвим довољно ширине и за пешаке и за бициклисте, притом ми адекватније било да се обнове зидине срушене због пруге која је сад уклоњена.
 
Ja бих да имам пара ту нагурао пар расходованих РВР гарнитура и направио ноћни клуб Метро :D
 
sta ocekivati od "liberalizovanih" radikala isto su radili i 90 godina proslog veka svuda po bg i nikom nista....
 
Kao SPO i tzv. "Voždovački klan" na Voždovcu u to doba..

Istina, urbanistički veća šteta je nastala od 2000. do danas sa masovnom gradnjom u V. Stepe.

Uostalom Beton halu treba ukloniti.
 
Poslednja izmena:
Данас поподне; почетак градње Линијског парка
IMG-20220129-191145.jpg


IMG-20220129-191006.jpg


IMG-20220129-190927.jpg


IMG-20220129-190409.jpg


Постоље и подлога од насутог голог бетона
IMG-20220129-190445.jpg


Све више је неравних, окрњених и напуклих плоча
IMG-20220129-153410.jpg


IMG-20220129-190653.jpg


Направили су велике отворе у зиду и сјединили унутрашњост с новодобијеним застакљеним делом
IMG-20220129-190853.jpg


IMG-20220129-190812.jpg


Зазидали су све прозоре и врата према Пасарели
IMG-20220129-191314.jpg
 
Poslednja izmena:
Ето на делу пример како изгледа било који објекат када се да на вољу сваком кориснику да га уређује како хоће. Иста прича као са застакљеним или зазиданим терасама по стамбеним зградама.
 
Nikakav odgovor nisam dobio.

Meni je prosto neverovatno da na ovoj, verovatno najatraktivnijoj lokaciji u gradu za ugostitelje imamo prazne prostore (najbliže toboganu).

Stanje ploča je neverovatno. Iskoristiću jednu sliku za prijavu Beokomu i na lupanje još jednog eksera u kovčeg SNS-a i njihovih rekonstrukcija.
 
Vrh