Šta je novo?

Besplatan javni prevoz, realan model

Ja sam sve do danas mislio da je gradski prevoz besplatan. Odnosno da se delimicno subvencionise na taj nacin sto preduzeca kupuju markice za zaposlene. Ili mozda neko od vas poznaje nekog ko je pravosnazno utuzen od strane GSP-a zbog voznje bez karte. Ja ne znam...
 
@Bus
Preduzeća ne kupuju markice koliko ja znam već plaćaju određenu sumu "za prevoz" zaposlenima koji onda sami biraju kako će već doći na posao. Takođe, znam dosta ljudi koji su bili toliko nesrećni da su tuženi od strane GSP. Ali u 90% slučajeva, čovek može da se izvuče...
 
...sto je i problem. Kod nas je voznja bez karte uzasan problem, i jos veci to sto ljudi nemaju osecaj da *treba* da kupe kartu.

Onda najvise "volim" kada mi se neko ko ne placa nikad kartu zali kako su busevi raspad, ne idu na vreme itd.
 
Slazem se,jedva rodjenu majku ubedih da prekine da se svercuje,ne kapiraju ljudi da kada budu svi placali karte ce se popraviti kvalitet prevoza,nego su navikli prvo neko drugi da napravi iskorak pa tek oni.Cisto nas mentalitet da ne kazem nasa glupost
 
Pa uvođenje smart kartica i čipovanje građana onemućilo bi zloupotrebu ,zato javni mas transport postaje sve interesantniji za ulaganja pa su i koncesije sve izvesnije nego ranije.. :kafa:
 
Besplatan prevoz bi mogao biti u krugu dvojke, to bi motivisalo gradjane da u sam centar ne idu kolima ali i stvaralo naviku koriscenja javnog prrevoza!!!
 
Nema potrebe svako neka kupi kartu pa nek se vozi a ITS će pružati mogućnost da sa jednom kartom koristiš i Gradsku železnicu i budući Metro,a naplatu bi uveo za automobile koji žele u centar,uostalom ako želimo nove trole,buseve,tramvaje i vozove to ipak moraju delom i građani da plate a posebno oni bahati i imućniji. :kafa:
 
Матеја Бељан":3hewv8cc je napisao(la):
Besplatan prevoz bi mogao biti u krugu dvojke, to bi motivisalo gradjane da u sam centar ne idu kolima ali i stvaralo naviku koriscenja javnog prrevoza!!!
Са овим се јако слажем. За кретање унутар круга двојке често треба преседање због 1-3 станице. Сама круг двојке има мноштво терминала: Славија, Вуков Споменик, Трг Слободе, Студентски трг, Зелени Венац, Ластина станица, Аутобуска станица, Железничка станица, Савски трг. Због веза између њих нека путавања су са и више од једног песедања. Онај ко има маркицу, њему је све једно, али онај ко нема... Читав низ градова је увео у центрима зоне бесплатног превоза, а нама је најбилижи Загреб.
 
Ideja o besplatnom prevozu nije nova.Još pre više godina nekoliko većih gradova širom sveta probali su uvođenje besplatnog prevoza. Međutim, u svima je rezultat bio razočaravajući. I dalje su mnogi u centar grada dolazili svojim kolima a vozila gradskog saobraćaja su imala isti broj putnika kao i dok se naplaćivao prevoz. Jednostavno - ništa se nije promenilo. Možda je ušteda samo što nema više štampanja karata ni plaćenih kontrolora. Mislim da budućnost ipak pripada besplatnom prevozu ali za sada ga mogu uvesti samo bogatije zemlje jer neko ipak mora da plati. (država ili grad preko poreza i sl.) Mislim da će u budućnosti biti ukinute i putarine.
U srednjem veku su se plaćale mostarine a danas je to prošlost. Kažu da u Nemačkoj već više godina nema putarina na autoputevima.
 
Nije bilo dugo priče o ovome, ali evo kako prenosi AFP Luksemburg uvodi besplatan javni prevoz, dakle ne samo gradski i ne samo u gradu Luksemburg već na čitavoj teritoriji zemlje.

Ova zemlja jeste mala, jeste bogata ali to ne znači da mnogo veće zemlje sa sličnim BDP-om mogu da se bahate, niti da se mnogo siromašnije mogu da se bese sirotinji o vrat bez naplate putarine stanovnicima mesnih zajednica sa visokim stepenom motorizacije.

Interesantno da su karte po ceni 2 Eura jedva uspevale da umanje troškove od 500 miliona Eura za svega 8%. Ne znam koliko ovi naši pametnjakovići uspevaju da naplate putem karata, kad već toliko paniče po pitanju loše naplate?
 
Vrh