Šta je novo?

Besplatan javni prevoz, realan model

Jel možeš da mi opišeš kako izgleda ako te uhvate na sred trase? Ne mogu da zaustave vožnju zbog tebe jednog ili da te na ulici fizički drže zbog dolaska policije. To ne smeju da rade zbog prekršaja. Mada nisu smeli ni u busu, na okretnici, al svakako je teže zadržati nekog na ulici.

Tako da ne mogu najbolje da zamislim stepen rizika i moguće posledice kad si uhvaćen tokom vožnje, a nije poslednja stanica i vrata se u međuvremenu otvaraju. Drže te rukama? Zagrade i liše slobode do okretnice? Šta tačno rade, kad ne želiš da sarađuješ da ti pišu kaznu.
Prosto su 4 čoveka opkolila jednu devojku kod harmonike i nije imala gde. Plakala je i molila da je puste, rekla je kako kasni na fakultet jer joj nisu dali da izađe iz autobusa, al njih nije bilo briga. Htela je i da plati kartu prvo, ali su rekli da ne može i da nije platila na vreme.
Prosto te opkole, ne daju ti da izađeš iz busa i ako nećeš da daš licne isprave, pozovu policiju koja dolazi na okretnicu i čeka bus gde si ti.
Ovo je apsolutno protivzakonito i možeš na to da se pozoveš. Jedino legalno je kao što je sada u Beogradu, gde komunalac ima puno pravo da ti traži licku dokument, napiše ti kaznu, ili te zadrži do dolaska policije.
Zaboravio sam da napomenem da sam imao iskustvo sa poslednje stanice, gde kontrolori staju kod prvih i poslednjih vrata, a vozač otvara samo ta vrata i kontrola te pušta da prođeš, tek nakon što ti provere kartu i umalo nisam zakasnio na voz zbog njih.
 
Ja sam imao jedno iskustvo sa njima. I dalje češće ne plaćam u NS nego što plaćam.

Meni tad nisu naplatili kaznu, ali bili su maksimalno uporni, gotovo nemogući. Bukvalno četvorica. Glavni problem gledano iz aspekta evazije je problem poslednje stanice, jer na okretnici mogu da te faktički zadrže, prete policijom, lišen si slobode. Narede vozaču da ne otvara vrata. I to je trajalo pola sata. Na kraju su me pustili bez napisane kazne, dok su nekim klincima koji nisu bili bučni kao ja, napisali. Hteo sam vrata da razvalim što su me držali lišenog slobode. Vikao sam iz petnih žila kao ludak ponavljao da sam protivpravno lišen slobode i snimao ih.

Od tada, samo stanicu pre okretnice percipiram kao rizičnu.

Jel možeš da mi opišeš kako izgleda ako te uhvate na sred trase? Ne mogu da zaustave vožnju zbog tebe jednog ili da te na ulici fizički drže zbog dolaska policije. To ne smeju da rade zbog prekršaja. Mada nisu smeli ni u busu, na okretnici, al svakako je teže zadržati nekog na ulici.

Tako da ne mogu najbolje da zamislim stepen rizika i moguće posledice kad si uhvaćen tokom vožnje, a nije poslednja stanica i vrata se u međuvremenu otvaraju. Drže te rukama? Zagrade i liše slobode do okretnice? Šta tačno rade, kad ne želiš da sarađuješ da ti pišu kaznu.
Realno te nije blam da praviš toliku scenu? I to oko čega. Poslednji put kad sam plaćao kartu u Novom Sadu sećam se da nisu bile ne znam kakve pare, tipa letos kad sam bio na Štrandu. Ajde ono izašao si pobegao, šta ga znam. Al to da se svađaš sa ljudima koji su na svom radnom mestu, a nisi u pravu mi je, izvini, al stvarno fascinantno. Jedino ako imaš maks 20 godina, pa i nekako. Drati se, raspravljati, džapati tu za neka prava, a jesi u prekršaju, mislim znaš da u Beogradu to tako može i prolazi, a jel problem bar ispoštovati tu neku obavazu kad se ode barem van ovog grada gde sve može i ništa nije blam niti obaveza.
 
Prosto su 4 čoveka opkolila jednu devojku kod harmonike i nije imala gde. Plakala je i molila da je puste, rekla je kako kasni na fakultet jer joj nisu dali da izađe iz autobusa, al njih nije bilo briga. Htela je i da plati kartu prvo, ali su rekli da ne može i da nije platila na vreme.
Prosto te opkole, ne daju ti da izađeš iz busa i ako nećeš da daš licne isprave, pozovu policiju koja dolazi na okretnicu i čeka bus gde si ti.
Ovo je apsolutno protivzakonito i možeš na to da se pozoveš. Jedino legalno je kao što je sada u Beogradu, gde komunalac ima puno pravo da ti traži licku dokument, napiše ti kaznu, ili te zadrži do dolaska policije.
Zaboravio sam da napomenem da sam imao iskustvo sa poslednje stanice, gde kontrolori staju kod prvih i poslednjih vrata, a vozač otvara samo ta vrata i kontrola te pušta da prođeš, tek nakon što ti provere kartu i umalo nisam zakasnio na voz zbog njih.

Hvala na odgovoru. Ja sam zakasnio na voz zbog njih. U mom slučaju su samo pretili policijom. Ušao sam bio samo tu jednu stanicu pre zelezničke i to trčao i ušao na zadnja vrata. Nisam imao kad ni da kupim kartu jer su me već savatali kod srednjih. Prvo sam rekao da sam krenuo kod vozača. Oni su rekli da se ulazi na prednja. Ja sam rekao da sam trčao, da žurim na voz. Bili su baš agresivni i jako me iznervirali što me fizički sprečavaju da se krećem i izađem. Nemaju nikakvo pravo da te zadrže dok si samo u prekršaju.

@Kesha

Ajde ono izašao si pobegao, šta ga znam.

Kako da pobegnem kad ne otvaraju vrata. Kažem vozaču da otvori. On ne otvara i diže ruke i kaže - ne smem. Ne shvata šta radi. Lišava me slobode bez osnova (po kome bi to smeo), mnogo veći "prestup" od mog. Krivično delo vrši tada na moj prekršaj.

Samo ti budi kulturiška građanin i za mene. Ja sam zadovoljan. Nemam zamerki na tvoje uzorno vladanje i što si dorastao godinama.

Za mnoge stvari ljude može da bude ili ne bude sramota vezano za autobuske vožnje, koji se javno danas sablažnjavaju, poput plazicica, ali nebitno, ovo nije jedna od njih. Žurio sam i realno imao šansu da platim kartu i da su me pustili od tih srednjih da prođem do vozača, platio bih za tu jednu stanicu.

I nije me sramota da vičem jer su bili agresivni, jedan mi se unosio u facu, zagrađivali me. Sve što je opisao i Vinča, poput najgorih sns provokatora i batinaša, koji treba nešto da iznude umesto da pokazu trunku razumevanja za Beograđanina koji žuri na voz...

Imam godina koliko imam, ali majke mi, ne lažem te, jedan od te četvorice me pitao, jel studiraš ovde 😊 to je bio poslednji put da me neko doveo u vezu sa toliko mlađom populacijom... Čak me prijatno nasmejao na trenutak.

Sve u svemu pustili su me bez kazne i nisam hteo da objavljujem snimak. Nije mi bilo prijatno što sam bio revoltiran ali da su oni uzorni ljudi koji rade svoj posao, ne bih rekao. Izgledom podsećaju na ove teleće glave koje gledamo prethodnih nedelja po zadatku na ulicama grada ili privatne izvršitelje, u svakom slučaju neprijatne face...
 
Evo nešto o jednom Belgijskom gradu gde je prevoz bio besplatn
Pogledajte prilog 223493
Hasselt?

A koliko Haselta ima, i koliko Beograd dodirnih tačaka sa istim ima, izuzev činjenice da se radi o gradskim naseljima oslonjenim na autobus?

Gradovi su kao ljudi, nijedan nije isti. Međutim l(j)udi su ti koji prekomerno generalizuju u cilju jednostavnije klasifikacije. Izostanak osnovane sumnje u konkretan model dovodi do predrasuda, svakako sa štetnim posledicama.

Zavisno od primenjene metodologije zaključci mogu biti drugačiji, u smislu da u stvarnosti ukupni troškovi unaređenja drumske infrastrukture u manjim sredinama mogu biti veći od, zavisno od mreže linija, zamene dotrajalih solo autobusa zglobnim, a manji od povećanja solo inventara, proširenja kolektiva i pratećih infrastrukturnih ulaganja (glomaznijeg prevoza).

Održivost zavisi kako od samog grada tako i od ekonomije, pa tako, u slučaju jednake ekonomske snage, kompaktan milionski grad s metrolikom gradskom železnicom i mrežom privatnih fidera može proći povoljnije nego razuđen s metroom i državnim fiderom. Isto tako, oba mogu povoljnije proći od malog grada čija zavisnost od korišćenja javnog prevoza u svrhu smanjenja udela putovanja privatnim automobilom nije toliko izražena, niti neophodna radi postizanja boljeg kvaliteta života.

Troškovi, složenost i rizici razvoja infrastrukture nisu isti u malom gradu praćenom relativno jednostavo rešivim problemima, i u velikom koji decenijama bezuspešno uglavljuje mostove i tunele na manje ili više neoptimalna mesta, a muči autobuse bez kilometra metroa, te višedecenijskim izmotavanjem s regionalnom železnicom u gradskim uslovima eksploatacije. Niti je reč o istim troškovima jače eksploatacije autobusa u Belgiji, i ako ne metroa, bar metrolikog S-Bahn-a u Srbiji.

Shodno tome, mene više brine da li će grad sa podužom istorijom neefikasnog rešavanja gorućih problema uopšte imati koristi od tog Šapićevog "besplatnog", od zakrčene (u cilju postizanja visokog kapaciteta neupotedivo skuplje) drumske mreže zavisnog prevoza, pogotovo u slučaju opravdanom racionalizacijom indukovane kontraefektivne više stope motorizacije, ili bi u suprotnom manje trošio na klasično finansiran sistem zasnovan na kapacitetnim šinskim sistemima, svakako primenom vinjeta, eko taksi i taksi na gužvu, par-nepar režimom unapređen drumski saobraćaj, kritičan za efikasnost fidera, ili bi pak uz razumno viša ulaganja postizao veći i širi pozitivan efekat.
 
Hvala na odgovoru. Ja sam zakasnio na voz zbog njih. U mom slučaju su samo pretili policijom. Ušao sam bio samo tu jednu stanicu pre zelezničke i to trčao i ušao na zadnja vrata. Nisam imao kad ni da kupim kartu jer su me već savatali kod srednjih. Prvo sam rekao da sam krenuo kod vozača. Oni su rekli da se ulazi na prednja. Ja sam rekao da sam trčao, da žurim na voz. Bili su baš agresivni i jako me iznervirali što me fizički sprečavaju da se krećem i izađem. Nemaju nikakvo pravo da te zadrže dok si samo u prekršaju.

@Kesha



Kako da pobegnem kad ne otvaraju vrata. Kažem vozaču da otvori. On ne otvara i diže ruke i kaže - ne smem. Ne shvata šta radi. Lišava me slobode bez osnova (po kome bi to smeo), mnogo veći "prestup" od mog. Krivično delo vrši tada na moj prekršaj.

Samo ti budi kulturiška građanin i za mene. Ja sam zadovoljan. Nemam zamerki na tvoje uzorno vladanje i što si dorastao godinama.

Za mnoge stvari ljude može da bude ili ne bude sramota vezano za autobuske vožnje, koji se javno danas sablažnjavaju, poput plazicica, ali nebitno, ovo nije jedna od njih. Žurio sam i realno imao šansu da platim kartu i da su me pustili od tih srednjih da prođem do vozača, platio bih za tu jednu stanicu.

I nije me sramota da vičem jer su bili agresivni, jedan mi se unosio u facu, zagrađivali me. Sve što je opisao i Vinča, poput najgorih sns provokatora i batinaša, koji treba nešto da iznude umesto da pokazu trunku razumevanja za Beograđanina koji žuri na voz...

Imam godina koliko imam, ali majke mi, ne lažem te, jedan od te četvorice me pitao, jel studiraš ovde 😊 to je bio poslednji put da me neko doveo u vezu sa toliko mlađom populacijom... Čak me prijatno nasmejao na trenutak.

Sve u svemu pustili su me bez kazne i nisam hteo da objavljujem snimak. Nije mi bilo prijatno što sam bio revoltiran ali da su oni uzorni ljudi koji rade svoj posao, ne bih rekao. Izgledom podsećaju na ove teleće glave koje gledamo prethodnih nedelja po zadatku na ulicama grada ili privatne izvršitelje, u svakom slučaju neprijatne face...
Apsolutno se slažem sa tobom, izgledaju kao neki napredni batinaši i apsolutno opravdavam tvoju reakciju ako je tako bilo, čist bezobrazluk šta rade. Ja razumem da su strogi i da traže plaćanje karata, ali je ovo preterano i krivično delo 1/1.
 
Tako je bilo. Ništa nisam slagao. Nekad umem malo da doteram istinu al ovde baš nisam.
 
koji se javno danas sablažnjavaju, poput plazicica
Niti sam te spomenuo, niti rekao bilo šta za tvoju situaciju, osim što sam lajkovao post koji nije tvoj, pa se to iz nekog razloga tumači tako? No, kad me već prozivaš: slažem se sa @Kesha da je blamantno praviti scenu, ali da se sablažnjavam, malo ga pretera. To za šta se zapravo sablažnjavam je neka druga diskusija, let's not go there.

Kao neko ko je rođen i odrastao u Novom Sadu, znam vrlo dobro šta je JGSP-ova kontrola, umeo sam svojevremeno i da im pobegnem i da ih nadmudrim, ali s trenutnim godinama em je naporno, em mi za 65 dinara ne bi palo na pamet da se ponižavam. Niti su nove SNS njuške, niti se promenila struktura, isti su, neki verovatno i decenijama. Ima jedan lik koji bazdi na alkohol na kilometar, ali bazdi na isti alkohol od 90-ih i jednako se ponaša. Da li je legalno da te zadrže bilo gde bez prisustva policije? Pa nije. Da li treba da imaju razumevanja za Beograđana koji žuri na voz? Pa takođe ne. 🤷‍♂️

Ne moramo više u offtopic.
 
ne koristim ceto javni prevoz, ali kad koristim ja platim (kao i sve u zivotu)
e sad, nisu mi jasni ljudi koji koriste prevoz, a ne placaju, pa jos i pljuju isti kad ih u prekrsaju uhvate
kakav god da je, ako koristis, pa jos se i svercujes, odakle ti obraz da se zalis sto su te uhvatili?
 
Heheheheee... iste teme se vrte godinama... postaje presmešno.

"kakav god da je, ako koristis, pa jos se i svercujes, odakle ti obraz da se zalis sto su te uhvatili?"

Beograd, Beograd, ja bez-ob-raz-an... ne jednom, ne dva put... dalje znate tekst. 😄

Baš ću tebi da se objašnjavam ili bilo kome po 375. put. Zab... me. Idi čitaj nazad.
 
Đuka se protivi.

Screenshot_20241219_130738_Instagram.jpg
 
Dobro je videti ih u nekom raskoraku.

Ja očekujem gužve... ali ne pretendujem da menadžerišem ovaj grad, nego da ova nesposobna vlast padne. Kao građaninu 50rsd mi nije bilo malo nego taman. Za razliku od Plazičića, ja sam samo građanin koji gleda da prođe jeftinije. I sms naplata tj. platnom karticom mi je bila zgodna... Al nebitno. 🙂

Sve u svemu ekstremno popularna mera, ni po čemu dobra, vade se, kad su već sve uprskali...
 
Iskreno je bilo u brzini. 😄 Kao kad bih ja zamerio dervisubegovicu_ što mi nick piše malim slovom. Bezveze se cimate, zaisto nepotrebno. 🙂 i nebitno 🙂 da se manemo oftopika nadalje...

P.S. Dođi na relax teme dole, tamo je zabavnije
 
Zaboravio sam da napomenem da sam imao iskustvo sa poslednje stanice, gde kontrolori staju kod prvih i poslednjih vrata, a vozač otvara samo ta vrata i kontrola te pušta da prođeš, tek nakon što ti provere kartu i umalo nisam zakasnio na voz zbog njih.
Čudi me da niko od putnika nije setio da može da odvrne ventil za ručno otvaranje vrata koja vozač ne otvori. Koliko se bahate, a kvalitet i usluga ravna nuli sa starim neobusima i busevima na pola sata.
 
По мом мишљењу ово је иделано решење за Београд, бесплатан превоз свакако није, јер иде из буџета који пуне грађани свакако. Просто се избегава ситуација напалте, јер изгледа да је људима тешко и 50 динара да плате и зато су се и смањили приходи од карата.

Избегавају се разне ситације са путницама и ако је овај систем са белима деловао добро, само да је био појачан на пример. Такође оставио бих контролу да врши преглед возила на пример на окретницама.
 
Nije ljudima teško da plate 50 din nego nema valjane kontrole i hvataju se krivine onda. Plus je već bilo besplatno za većinu koja koristi prevoz (penzioneri) pa ostali neće da budu budale, jer i do sad se plaćalo iz budžeta...
Prevoz je odličan imajući u vidu da je zapravo jako dugo besplatan i da možeš da odeš 30+ km van grada sa njim.
 
Vrh