Šta je novo?

Besplatan javni prevoz, realan model

Možeš otići besplatno do Lazarevca koji je 60 km udaljen. Ovo apsolutno nije normalno i ne postoji nigde u svetu. Takav sistem nije održiv na duže staze i može dovesti samo do potpunog kolapsa prevoza, jer koliko samo košta gorivo za tu relaciju, a o drugim troškovima da i ne govorimo.
Џабе кад је мало прихода било од карата. Овако ће се буџет пунити из неког другог извора, односно тај део што је био од карата. Свима мирна глава од путника, контролора, белих као и возача.
 
Znači i putnik iz Lajkovca treba samo da se dokopa Lazarevca, i onda arči beogradski resurs za džabe? I Valjevac isto? I ovome iz Palanke, samo da.se dokopa Mladenovca. A i iz Plane će neki tako. Broj Smederevaca u tranzitu preko Grocke dostići će istorijski maksimum.

A ti ćeš to da plaćaš.

Bože sačuvaj...
 
Da, tako je već godinama u Jagodini gde je besplatan prevoz. Mogućnost je da se guraš u busu ili da sam točiš gorivo.
Bez obzira što će možda prevoz biti besplatan naknada ostaje postoji odluka vrhovnog suda da mora da se isplaćuje a na zaposlenom je uvek bilo kako će ići i sa cim na posao Cudi me da niko se nije obratio nekom adv u jagodini
 
Ne bi smeli ni da te maltretiraju, niti da te fizički zadržavaju, to je ok.

Pa to su radili. Baš to zagrađivanje i bahato unošenje - šta snimaš? ne smeš da snimaš itd. Dok ja ponavljam - protivpravno lišenje slobode, puštaj me napolje.

Najdraže od svega mi je što sam jedini oslobodio kazne još par ljudi okolo (koji su ćutali kao zaliveni) ali klincima sa kraja busa nije bilo spasa. Ispalo je da je od celokupnog legitimiteta o kojem govoriš jedino ostalo iživljavati se na mlađima i slabijima. Zato vas ljudi ne vole, generalno kao kontrolu.

Dakle, bez ikakvog principa, na kraju su bili u fazonu daj šta daš, čist oportunizam. - Pssst, ćuti da naplatimo barem njima... Doooobro, uhvatićeš sledeći voz (ćuti da naplatimo barem njima...) a oni su na kraju busa klinci, delovali su maloletno, koji nisu mogli da se izbore pod pritiskom koji nad njima vrše, nego su pokazali lične karte.

ajmo realno, kojom metodom da te nateraju da ispoštuješ svoju obavezu kao putnik, s obzirom da su se dugi niz godina istom tom metodom služili i stariji zaposleni GSP-a, sve dok mi mlađi nismo došli, i dok na kraju bez te kontrole nismo ostali.

Metoda nije moj problem da im je osmislim, al znam da mora biti zakonita. Uz komunalca u BG je u redu da legitimišu i pišu kazne ako ne i da te zadrže i privedu radi utvrđivanja identiteta. Kako će NS to rešiti, ne znam. BG je i od svega toga odustao uvodeći vrhunsku populističku meru, koja je po svemu neopravdana. Što kasnije više vas iznosi kao opravdanu kritiku i vraća razgovor u okvire od značaja na ovoj temi.

Ne moraju imati ni sluha ni razumevanja za tvoje lične probleme, dal ti žuriš na voz, dal si trčao, na koja si vrata ušao. Ja da radim taj posao, a radio sam ga u GSP-u preko godinu dana, dal misliš da bi imao živaca da slušam 101 izgovor svih mogućih pravdajućih putnika u toku samo jednog radnog dana.

To je iz razloga jer ti moralna komponenta ličnosti nije jača strana. Ja ne bih imao srca, narodski rečeno da klincima pišem kazne ili ako poverujem u nečiji razlog, jer nisu sve izgovori. Ti si ubedio sebe da to tako treba da bi ti bilo lakše da uradiš svoj zadatak, ne slušaj nikoga, sve su izgovori, šta su ljudi sve u stanju da izmisle, ali u očima javnosti se to što radiš percipira nečasnim poslom, poput privatnih izvršitelja koji izbacuju ljude na ulicu. S tim što oni rade sasvim zakonito, dok je tvoj posao bio uz kršenje zakona i na silu.

Inače teča mi je radio u GSP isto je bio i kontrolor i ranije kad nije bilo kompjuterskog sistema samo bi mi izvukao cedulju iz fioke tako da kažem, svaka kazna mi je bila rešena. To je bilo početkom 2000tih. I ne samo za mene, za sve drugare/drugarice, samo bi izvadio kaznu. Tada sam bio u fazonu kad me uhvate bez karte, ma piši! Sigurno bih i tebi tada dao dobrovoljno dokumenta da mi napišes kaznu... Bio bi zadovoljan što si naišao na mirnog i saradljivog građanina. Ulepšao bih ti dan. Isto sam preko njega vadio povlastice za sebe i druge. Samo mu dam fotografije i lične karte. Ništa nisam radio kroz sistem.

Ne hvalim se tim. Samo govorim kako je bilo. Verovatno ste i međusobno sređivali jedni drugima svašta nešto i štitili se, snalazili. Ti najbolje znaš koliko iskren želiš da budes na ovom mestu ili da samo ulepšavaš sliku o sebi.

Zakon im vezuje ruke, kako pišeš i sam, a od njih se očekuje da posao bude odrađen, na kraju čupaju za svoje preduzeće, što je i te kako legitimno.

Kad ti zakon veže ruke, ne možeš na silu da sprovodiš svoje legitimno*, nego menjaš zakon, upodobiš ga realnosti tako da rešenje bude legalno i sprovodivo. Žao mi je ali izneti argumenti ne piju vodu.

Kod legitimiteta, zarad uštede vremena, moje legitimno kao građanina, je jače od legitimiteta javne službe, jer ti kao država imas mehanizme da brzo upodobiš zakon i učiniš ga efikasnim ako imaš vlast.

Tako da ti imaš legitimitet jer misliš da nešto tako treba i da je pravično iako nije propisano, s pozicije moći je veći problem, od mog neplaćanja karte uz legitimitet koji tome mogu pripisati.

Ali da ne idemo u pravno filozofske teme.

Razumem tvoj pogled na stvari, oportunistički, kidaj gde može, al iz aspekta ljudskih prava pogled na to je malo drugačiji... a tvoj je pogled zaposlenog koji sluša i sprovodi, ima interes da to radi ali ne ostvaruje na zakonit način. Tražiš od mene rešenje i Beograd ti ga je dao, sada već bio dao. Propišeš da komunalna milicija grada Novog Sada ima u nadležnosti da proveri identitet građanina i da preuzima mere povodom učinjenih prekršaja na poptuno zakonit način.

a ovde verovatno uz tepanje, blagi umirujući glas i uz deljenje bombona treba ljude da teraju da plaćaju prevoz.

Ne karikiraj. 🙂 Treba samo da budu pristojni i da deluju u okvirima zakona.

Nije meni cilj da ja kao nešto tu sad morališem tebi i držim predavanje, već jednostavno komentarišem više na nekom psihološkom nivou

Razumeli smo se. Objasnio sam bio, jedna stanica pre okretnice, žurio sam i ušao na zadnja... Tek što sam ih primetio bio sam voljan da produžim do vozača po kartu. Nisu dali. Krenuli da me zagrađuju. Naredili da se ne otvaraju vrata. Bilo nas je oko 6,7 bez karte a ne samo ja.
 
Znači i putnik iz Lajkovca treba samo da se dokopa Lazarevca, i onda arči beogradski resurs za džabe? I Valjevac isto? I ovome iz Palanke, samo da.se dokopa Mladenovca. A i iz Plane će neki tako. Broj Smederevaca u tranzitu preko Grocke dostići će istorijski maksimum.

A ti ćeš to da plaćaš.

Bože sačuvaj...
Не видим шта је спорно, није као да је ико плаћао карту и као да је ишла контрола до сада ка Лазаревцу на пример.
 
Kontrole jesu ulazile i u BG voz od leta na ovamo.

Tako da ti imaš legitimitet jer misliš da nešto tako treba i da je pravično iako nije propisano, s pozicije moći je veći problem, od mog neplaćanja karte uz legitimitet koji tome mogu pripisati.

Zapravo ja ovde pripisujem nelegalnost. Ali da ne menjam post. Ne volim da ga menjam posle 5tog minuta.

Ovo su dobri argumenti koje iznosite vezano za prevoz besplatan od Lazarevca ili Mladenovca do Bataje... pa ja sam i do sada često koristio BG voz do Bataje pa tamo na voz za NS. Sad je otvoren prostor da više ljudi razmišlja i sasvim besplatno i bez rizika koristi prevoz do poslednje moguće stanice, kako bi prištedeo. Prevoz i kad mi treba i kad ne treba. Što će stvoriti nesnosne gužve.

Do sada bih ako baš nisam želeo da platim, restriktivno ulazio, išao dobar deo puta peške ili birao da idem kasnije uveče... Sad su odrešene ruke u tom pogledu i ostaje da se vidi kako će to uticati na popunjenost vozila kad svima bude bitno da baš u tom trenutku moraju negde da stignu.

U komunizmu se apelovalo na savest, koristi koliko ti treba a ne preko mere, ujedno doprinesi koliko možeš. Vrhunski ideal, Šapićeva mera je potpuno na tom tragu, kao u doba zenita komunizma, samo je praksa potpuno pokazala da se ljudska savest bolje rafiniše, kad ima od spolja postavljene granica. Prosto pokazalo se da plemeniti ideal, u praksi nije funkcionalan. S tim što je kod kumunista postojala pogrešna svest i iskrena vera levičara, a kod ovih je čist populizam usled nesposobnosti, dakle namere su im zadnje iako je mera ista.
 
Grad Novi sad samo treba da kontrolu karata prebaci komunalnim policajcima a ne nekim likovima koji to rade bez ikakvog osnova
 
@Noki
Nemoj pisati kao da ja radim posao kontrolora i dalje. U domenu GSP-a ona nije još od 2012. godine. Radio sam taj posao po Ugovoru o privremenim i povremenim poslovima od leta 2010. do jeseni 2011. godine. Niti sam se džapao sa putnicima, niti sam za to imao prilike noseći svetloodbojni prsluk da putnici imaju dojam o našem ulasku u vozilo najmanje 100 metara pre nego što autobus stupi u stanicu. Taj posao sam mrzeo najviše u životu, ne što nije častan, nego upravo zbog ljudi, filozofije, vladavine prava, pljuvanja, decenijskog guranja problema pod tepih u vidu pokušaja da se paradiranjem kontrole kroz autobus putnici obaveštavaju o svojim pravima i puštaju da napuste vozilo, a tražilo se da imamo rezultate u vidu napisanih doplatnih karata, tako bez zakonskog osnova kako ti kažeš. Taj posao, da postoji i sad, ne bi ga radio ni za 500000 dinara na nedeljnom nivou, ma da sam bukvalno gladan. Nije mi padalo na pamet da ja ispravljam krivu Drinu, al razumem i nastupe tih ljudi koji rade u kontroli JGSP-a, jer verovatno i njih da ne kažem šta u mozak svi redom, od putnika do nadređenih. Zato ti kažem da moraš to gledati malo i iz njihove perspektive, a ne iz perspektive isključivo putnika. Nisam te osuđivao, tvoje pravo šta ćeš i kako ćeš, što kaže naš narod tebi na čast, a lično ne mislim da si uradio ne znam šta, već prosto da je to opšta pojava kod nas i kraj. Ako je sve tačno što kažeš, a što da ti opet ne verujem, da su se poneli prema tebi lepo nisu, ja to i ne kažem. Rekao sam da sebe lično u tu situaciju ne bi doveo nikada, pa da se desilo ne znam šta. A da imam razumevanja za ljude koji rade taj ogavni posao apsolutno imam. Dobro da nisu odlepili do sad. Radiš posao bez ikakve potpore, glumiš oficira u paradnoj uniformi, govorim o Beogradu u ovom slučaju, i treba da trpiš sve redom, a na kraju dobiješ za to platu sa kojom možeš da zaviješ burek otprilike.
 
Nemoj pisati kao da ja radim posao kontrolora i dalje. U domenu GSP-a ona nije još od 2012. godine. Radio sam taj posao po Ugovoru o privremenim i povremenim poslovima od leta 2010. do jeseni 2011. godine.

Dobro, dobro, radio si.

Taj posao, da postoji i sad, ne bi ga radio ni za 500000 dinara na nedeljnom nivou, ma da sam bukvalno gladan.

Ovo cenim. 👍 meni je iskreno i posao porno glumca daleko časniji od svih tih poslova koji se svode na uterivanje duga...

Svuda ima i časnih ljudi. U svakom poslu. Recimo od te červorice najstariji je bio pravi Novosađanin, gospodin. Jeste i on bio uporan al ne i neprijatan.

E da! Jedanom sam dao u BG da mi lik piše kaznu i to sam išao iz Vinče nazad. Bio sam baš u JP NOS nekim povodom. Bila je 2014. i baš zato što je bio sam i fin, smekšao me u momentu... spustio sam gard maksimlano i dao mu pasoš, imao sam pasoš tad kod sebe, stigla je kazna na adresu i platio sam je.

Iskreno, osetio sam alkohol iz njegovih usta... mlad, pije na poslu, blago usporenih rekacija, a ipak je fin bio...

I rekoh ajde njemu ću da učinim...

Prosto dopao mi se i ja mu dao pasoš... Tako neke male stvari mene pomere, mozda bi mi i ti bio simpa i ne bih ti kontrirao... Ne znam kako ću odreagovati. Nisam ja divljak i problematičan tip ličnosti. Ali u NS mi je odmah zasmetalo zagrađivanje kad sam krenuo ka vozaču da kupim kartu. Ni akcenat tog koji je vodio glavnu reč mi se nije dopao. Ko mi se svidi budem super s njim. Ko mi je gadan teram mu kontru. E sad da je sve po zakonu morao bih da se povinujem.

Eto, da ne oftopikujemo više. 🙂
 
U komunizmu se apelovalo na savest, koristi koliko ti treba a ne preko mere, ujedno doprinesi koliko možeš. Vrhunski ideal, Šapićeva mera je potpuno na tom tragu, kao u doba zenita komunizma, samo je praksa potpuno pokazala da se ljudska savest bolje rafiniše, kad ima od spolja postavljene granica. Prosto pokazalo se da plemeniti ideal, u praksi nije funkcionalan. S tim što je kod kumunista postojala pogrešna svest i iskrena vera levičara, a kod ovih je čist populizam usled nesposobnosti, dakle namere su im zadnje iako je mera ista.
Комунизам какав помињеш, ако се сећаш, никада нисмо имали, већ социјализам, а то је нешто друго - тад не узима свако колико му треба, већ је то прелазна фаза (ка комунизму у којем ће свако узимати колико му треба и за чији долазак је јасно било речено да га нећемо ми живи дочекати, него унуци наших унука), и у тој прелазној фази важе сва правила као у капитализму, па и плаћање карата. У социјализму, ауторитет спроводиоца закона је био много снажнији него сада и заснован на сили (тј. на чињеници да милиција бије, што је требало да застраши, по вертикали, све неуправљачке слојеве, па и путнике у јавном превозу).

Све то, ипак, није имало дуг век трајања и мени се лепо урезало у рано сећање како контролорки у 16-ци пада раскошна службена капа са главе од шамарчине коју јој је сашио путник без карте (људи су генерално били насилнији тад, посебно мушкарци према женама).

Није наше друштво никад успело да реши велик проблем какав је спровођење обавезе плаћања карте у превозу са више врата у возилу и без контроле прилаза, па је на крају добило једино што је могло - Гангулом по гузици.
 
Комунизам какав помињеш, ако се сећаш, никада нисмо имали, већ социјализам

Sećam se toga. Treba imati i veru u ispravnost da bi sprovođenje zakona živelo, mora biti i legitimno i legalno. A mi imamo problem sa oba...

E sad, hteo sam u suštini da istaknem da njegovo uvođenje besplatnog prevoza nema veze sa levičarskim idejama ili izdašnom gradskom kasom koja to može da podnese, nego potpuno suprotno, propašću svih pokušaja kojima je lutao i lutao i uzaludno trošio nezarađeni novac, na kraju je odvalio najpopulističkiju meru moguću bez ikakve analize, procene kao i sve što je radio do danas.
 
nego potpuno suprotno, propašću svih pokušaja kojima je lutao i lutao i uzaludno trošio nezarađeni novac
Najjednostavnije je bilo ne dirati ono što je funkcionisalo. Postoji gomila drugih stvari koje je moguće da se menjaju a da to nije presipanje iz šupljeg u prazno nečeg o čemu ima dodirnih tačaka samo kada kolima zaobilazi vozila gradskog prevoza i u šta se razume 0%.​
 
Није наше друштво никад успело да реши велик проблем какав је спровођење обавезе плаћања карте у превозу са више врата у возилу и без контроле прилаза, па је на крају добило једино што је могло - Гангулом по гузици.

U Budimpeštanskom metrou kad sam bio, kontrolorka je ušla zajedno sa dva policajca. Voz je stajao sa zatvorenim vratima dok su oni pregledali karte. Nijednom putniku nije padalo ni na pamet da se raspravlja sa njom.

Kontrolor komunalni policajac ili kontrola u pratnji komunalne policije, rešili bi sve probleme sa naplatom prevoza.
 
Situacija koja mi je baš zasmetala pre 2.5 g: jedva uspevam na Slaviji da uđem u 78-icu koje dugo nije bilo (ne znam da li zbog letnjeg reda vožnja ili je i inače takva učestalost, ne vozim se inače ovom linijom tako da ne znam) i ulazi kontrola (bilo mi je svejedno jer sam imala plaćen prevoz) i prolazi gomilu pripadnika nac.manjine (ni ne pitavši ih za karte), zatim gomilu migranata (svi su sedeli udobno i opušteno) od kojih takođe nisu tražili karte, par mladića kratkih, punačkih i ćelavastih (od kojih takođe nisu tražene karte) i stižu do nas "rasistički rečeno" belih od kojih traže karte, ili od sitnijih žena ili mršavih, mlađih muškaraca i sl. ! Takođe, u vreme busplusa: žena kontrolorka pogubljena u prostoru i vremenu: uzima kartu od moje mame i vraća je nekom klincu. Smeta mi ta diskriminacija: isteruju ljude koji dokazano nemaju kartu ali u prevozu ostavljaju sve one za koje oni pretpostavljaju da nemaju kartu. Ili neka se od svih traži karta ili ni od koga! Ove pretpostavke ko je socijala, a ko nije su gluposti.
 
 
Evo kucao mi čovek iz Čistoće, prodaje čestitke za donaciju.
Uzeo sam i donirao, ali razmišljam, zar nije bolje da ti ljudi dobiju neku Novogodišnju nagradu / povećanje plate umesto ovog razbacivanja sa besplatnim prevozom?
Ovde se razbacujemo kao jedini milionski grad sa besplatnim prevozom, dok nam radnici komunalnih služba idu od vrata do vrata. Ne ulazi mi u glavu.
 
A jbg, meni bi žao, ali opet ne menja mnogo priču, bolje je da se novac da u neke korisnije stvari nego u besplatan prevoz.
 
Vrh