Šta je novo?

Besplatan javni prevoz, realan model

I u Zaječaru, pa su spajali linije i 7 sela sada opslužuje jedna linija, em guranje em dužina putovanja ihahaj.
Ne bi me čudilo da tako nešto naprave i u BG, spoje tipa 49 & 50. 😂

Što je najjače mnogi poslodavci daju pare na ruke za markicu i ljudi iskoriste za nešo drugo, a ovako se švercuju..
 
На неки начин ће морати да надоместе тај новац који фали. Било да нареде да предузећа аутоматски олаћају ГСП према броју запослених, било да се уведу неке нове таксе.
 
На неки начин ће морати да надоместе тај новац који фали. Било да нареде да предузећа аутоматски олаћају ГСП према броју запослених, било да се уведу неке нове таксе.
Надоместиће се из буџета јер је рекао да је мали проценат прихода долазило од наплате карата.
 
Mene ova odluka i nije toliko iznenadila, valjda zato što se podsvesno osećam kao da je ceo Beograd u krizi (pogotovu saobraćajnoj) pa mi nekako nije strano da probaju sve i svašta od mera i inovacija.

Ono što me je više iznenadilo i što smatram debilizmom jeste najava one """Beogradske bezbednosne službe"""

A ovo za besplatan prevoz mi deluje kao da je delom bilo motivisano pokušajem da smanje gužve u saobraćaju i navedu više ljudi da pređu iz auta u javni prevoz. Ali mislim da će to na kraju imati malo uticaja.
 
Па ионако нико и не купује карте, признајем нисам купио не памтим.
 
Dobro razmišljanje, Bender. Što sam manje u Beogradu to mi aktuelne gužve izgledaju užasnije, a definitivno sa ukidanjem jednog mosta preko Save u kombinaciji sa višemesečnim zatvaranjem ulica koje se kopaju, osećaj je nikad gori koliko se približava pucanju ovaj koncept automobilskog Beograda.

Dobro je motivisati korišćenje javnog prevoza, ali od svih radikalnih poteza vlasti, tipa ukidanja reda vožnje nakon 130 godina javnog prevoza, ukidanje naplate u višemilionskom gradu izgleda još radikalnije (mada ove dve stvari nekakom idu zajedno, doduše neprijatno vonjaju na devedesete).
Nevezano za to da li je realno da bude više ikakvih prevremenih izbora, zbilja se pitam koliko bi ovakav besplatan prevoz mogao da traje, pre nego što se završi veličanstvenim fijaskom. Možda do tačke kada se ispucaju sva raspoloživa sredstva za rekonstrukcije saobraćajnica po automobilskom konceptu. Kada to obave, onda će reći - učinili smo šta smo mogli, sada prevoz mora ipak da se plaća jer su preopterećeni i javni i individualni prevoz...
 
Gangula ulazi u istoriju tako što je svojski urušio ionako mršavu stopu naplate prevoza, da bi mogao da je sroza do tačke kada je nije ni teško ukinuti. Ali populizam će mu doći glave, stvar je totalno neodrživa, i sve druge mere kojima su se busali u grudi poput 20.000 dinara po školskom detetu pokazalo se da vrlo teško i sporo postižu dinamiku isplaćivanja.
Jes kao Luksemburg, samo što će ovde kasa vrlo brzo biti prazna. Ali to je već neki Nambijski nivo matematike...
 
Dobro razmišljanje, Bender. Što sam manje u Beogradu to mi aktuelne gužve izgledaju užasnije, a definitivno sa ukidanjem jednog mosta preko Save u kombinaciji sa višemesečnim zatvaranjem ulica koje se kopaju, osećaj je nikad gori koliko se približava pucanju ovaj koncept automobilskog Beograda.

Dobro je motivisati korišćenje javnog prevoza, ali od svih radikalnih poteza vlasti, tipa ukidanja reda vožnje nakon 130 godina javnog prevoza, ukidanje naplate u višemilionskom gradu izgleda još radikalnije (mada ove dve stvari nekakom idu zajedno, doduše neprijatno vonjaju na devedesete).
Nevezano za to da li je realno da bude više ikakvih prevremenih izbora, zbilja se pitam koliko bi ovakav besplatan prevoz mogao da traje, pre nego što se završi veličanstvenim fijaskom. Možda do tačke kada se ispucaju sva raspoloživa sredstva za rekonstrukcije saobraćajnica po automobilskom konceptu. Kada to obave, onda će reći - učinili smo šta smo mogli, sada prevoz mora ipak da se plaća jer su preopterećeni i javni i individualni prevoz...
Pa da, miskim gledajući šta se sve dešava Beogradu u zadnje vreme, ideja ili mogućnost da proglase JGP besplatnim mi nikad nije delovala toliko nerealno i daleko. Sad su samo odlučili da napokon i sa time istupe.

Ono što me brine jeste ta najava ukidanja redova vožnje, kao i to koliko će ova nova odluka da potraje odnosno poživi.
 
A ovo za besplatan prevoz mi deluje kao da je delom bilo motivisano pokušajem da smanje gužve u saobraćaju i navedu više ljudi da pređu iz auta u javni prevoz. Ali mislim da će to na kraju imati malo uticaja.

Bas tako, u prevoz koji ne znas kad ce doci , i koji je proredjen tako da u vreme spiceva ne moze da se udje u isti.
 
Плаћао сам карту али са припремљеном поруком А90 на 9011 и то буквално кад закораче у аутобус. Драго ми је што се шверцујем овде знајући каква је контрола а у Европи не смем наравно јер су казне јако ригорозне. У НС не смем јер њихови контролори нису нормални.
 
U Ns su kontrolori kao policajci i tamo sam se švercovao samo jednom i to na jednu stanicu. Bilo je situacija gde ljudi iskaču kroz prozor da bi pobegli od kontrole, jer nemaš izbora kad te njih 4 opkoli sa svih strana.
 
A ovo za besplatan prevoz mi deluje kao da je delom bilo motivisano pokušajem da smanje gužve u saobraćaju i navedu više ljudi da pređu iz auta u javni prevoz. Ali mislim da će to na kraju imati malo uticaja.​
Dobro razmišljanje, Bender. Što sam manje u Beogradu to mi aktuelne gužve izgledaju užasnije, a definitivno sa ukidanjem jednog mosta preko Save u kombinaciji sa višemesečnim zatvaranjem ulica koje se kopaju, osećaj je nikad gori koliko se približava pucanju ovaj koncept automobilskog Beograda.

Dobro je motivisati korišćenje javnog prevoza, ali od svih radikalnih poteza vlasti, tipa ukidanja reda vožnje nakon 130 godina javnog prevoza, ukidanje naplate u višemilionskom gradu izgleda još radikalnije (mada ove dve stvari nekakom idu zajedno, doduše neprijatno vonjaju na devedesete).​
Apsolutno pogrešno razmišljanje. Neće ni za 1% smanjiti gužve, jer oni koji idu kolima neće uopšte hteti da stoje na stajalištu po 20+ minuta i da onda ne mogu da uđu u autobus koji im treba. Jednostavno, sve što se radi, radi se na demotivisanju korišćenja gradskog prevoza a motivisanju korišćenja automobila.​
 
Evo nešto o jednom Belgijskom gradu gde je prevoz bio besplatn
33CA91C2-403E-48D3-B540-C3950C0DBFC2.png
 
Могуће је да овде наплата карата не покрива ни цену контролора, апликација, софтвера, ангажовања белих…

Ја сам за то да карта буде јефтина као сада али наплата ригорозна. Да свако мора да има карту.

Али овако као сада нема смисла да један део плаћа карте а други су спремни да се бију за 50 динара.
 
Dobro razmišljanje, Bender. Što sam manje u Beogradu to mi aktuelne gužve izgledaju užasnije, a definitivno sa ukidanjem jednog mosta preko Save u kombinaciji sa višemesečnim zatvaranjem ulica koje se kopaju, osećaj je nikad gori koliko se približava pucanju ovaj koncept automobilskog Beograda.

Dobro je motivisati korišćenje javnog prevoza, ali od svih radikalnih poteza vlasti, tipa ukidanja reda vožnje nakon 130 godina javnog prevoza, ukidanje naplate u višemilionskom gradu izgleda još radikalnije (mada ove dve stvari nekakom idu zajedno, doduše neprijatno vonjaju na devedesete).
Nevezano za to da li je realno da bude više ikakvih prevremenih izbora, zbilja se pitam koliko bi ovakav besplatan prevoz mogao da traje, pre nego što se završi veličanstvenim fijaskom. Možda do tačke kada se ispucaju sva raspoloživa sredstva za rekonstrukcije saobraćajnica po automobilskom konceptu. Kada to obave, onda će reći - učinili smo šta smo mogli, sada prevoz mora ipak da se plaća jer su preopterećeni i javni i individualni prevoz...
Погледајте шта значи нови ред вожње, он је реалнији поготово за шпиц. Јуче је Шапић обајснио о чему се тачно ради једној новинарки.
 
U Ns su kontrolori kao policajci i tamo sam se švercovao samo jednom i to na jednu stanicu. Bilo je situacija gde ljudi iskaču kroz prozor da bi pobegli od kontrole, jer nemaš izbora kad te njih 4 opkoli sa svih strana.

Ja sam imao jedno iskustvo sa njima. I dalje češće ne plaćam u NS nego što plaćam.

Meni tad nisu naplatili kaznu, ali bili su maksimalno uporni, gotovo nemogući. Bukvalno četvorica. Glavni problem gledano iz aspekta evazije je problem poslednje stanice, jer na okretnici mogu da te faktički zadrže, prete policijom, lišen si slobode. Narede vozaču da ne otvara vrata. I to je trajalo pola sata. Na kraju su me pustili bez napisane kazne, dok su nekim klincima koji nisu bili bučni kao ja, napisali. Hteo sam vrata da razvalim što su me držali lišenog slobode. Vikao sam iz petnih žila kao ludak ponavljao da sam protivpravno lišen slobode i snimao ih.

Od tada, samo stanicu pre okretnice percipiram kao rizičnu.

Jel možeš da mi opišeš kako izgleda ako te uhvate na sred trase? Ne mogu da zaustave vožnju zbog tebe jednog ili da te na ulici fizički drže zbog dolaska policije. To ne smeju da rade zbog prekršaja. Mada nisu smeli ni u busu, na okretnici, al svakako je teže zadržati nekog na ulici.

Tako da ne mogu najbolje da zamislim stepen rizika i moguće posledice kad si uhvaćen tokom vožnje, a nije poslednja stanica i vrata se u međuvremenu otvaraju. Drže te rukama? Zagrade i liše slobode do okretnice? Šta tačno rade, kad ne želiš da sarađuješ da ti pišu kaznu.
 
Vrh