Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Interval je vraćen na pola sata pre manje od dva meseca i za tako kratak period jedan komšija mi je rekao da se posle čekanja na Tošinom spustio na autobus, onda one slike jadnog naroda koji ide po šinama i još neki negativni komentari su me odgovorili od pokušaja da se vratim na taj vid prevoza. Ja sam bio jedan od najredovnijih korisnika i zato me sve ovo nervira do imbecilnosti u skladu sa onim "dabogda imao pa nemao".

Mislim da tvoja rečenica da imaš utisak kako se ulaže mnogo truda potkrepljuje moj stav da smo nekako svi bareni i da prihvatamo koske koje nam se ponude. Ja zamišljam studenta sa NBG koji je pre 4 godine započeo studije u blizini Vuka (a to ti je jedno 6 fakulteta + univerzitetska biblioteka) i sada je došao do kraja a nije dobio priliku ni jedan dan da se kao čovek preveze za 15 minuta, a generacija pre njega je to koristila. I sad ćemo opet mi bareni da kažemo "dobro, ali to je rađeno za budućnost, uskoro (USKORO) će biti bolje", i tako nam to sve izgleda normalno i da ide kako treba. Da li Pariz, London, Beč, Berlin ukinu metro liniju na 4 godine? Ili ćemo opet reći "nemoj tako, linija nije bila ukidana, imao si minimum 2 polaska dnevno za Ovču"?

I ako mogu da pitam, ako nije previše intimno, pošto voz ide na sat vremena van špica i pola sata u špicu a ti kažeš da se ponekad voziš i tri puta tamo-vamo, da li možda radiš kao kondukter ili pratilac vozova u JŽ?
 
Sentiment ti je, naravno, na mestu. Ja koristim BG voz kad god mogu - jer živim kod stanice NB - pre neku nedelju sam išao čak jednu stanicu od NB do TB (ima smisla, nijedan autobus ne ide od početka do kraja Milankovića). Smartfon olakšava da se pogleda svako malo red vožnje, i na ulici. Ali da je sve to tuga - jeste. Tuga golema.
 
Interval je vraćen na pola sata pre manje od dva meseca i za tako kratak period jedan komšija mi je rekao da se posle čekanja na Tošinom spustio na autobus, onda one slike jadnog naroda koji ide po šinama i još neki negativni komentari su me odgovorili od pokušaja da se vratim na taj vid prevoza. Ja sam bio jedan od najredovnijih korisnika i zato me sve ovo nervira do imbecilnosti u skladu sa onim "dabogda imao pa nemao".

Mislim da tvoja rečenica da imaš utisak kako se ulaže mnogo truda potkrepljuje moj stav da smo nekako svi bareni i da prihvatamo koske koje nam se ponude. Ja zamišljam studenta sa NBG koji je pre 4 godine započeo studije u blizini Vuka (a to ti je jedno 6 fakulteta + univerzitetska biblioteka) i sada je došao do kraja a nije dobio priliku ni jedan dan da se kao čovek preveze za 15 minuta, a generacija pre njega je to koristila. I sad ćemo opet mi bareni da kažemo "dobro, ali to je rađeno za budućnost, uskoro (USKORO) će biti bolje", i tako nam to sve izgleda normalno i da ide kako treba. Da li Pariz, London, Beč, Berlin ukinu metro liniju na 4 godine? Ili ćemo opet reći "nemoj tako, linija nije bila ukidana, imao si minimum 2 polaska dnevno za Ovču"?

I ako mogu da pitam, ako nije previše intimno, pošto voz ide na sat vremena van špica i pola sata u špicu a ti kažeš da se ponekad voziš i tri puta tamo-vamo, da li možda radiš kao kondukter ili pratilac vozova u JŽ?
Meni se desi par dana za redom da koristim, idem na Saobraćajni faultet a živim kod Tošinog bunara. Idem na fakuktet vozom do Karađorđevog parka pa na tramvaj, nekad se desi da se vratim kući posle fakulteta pa imam obaveze uveče kod Vukovog spomenika pa ponovo na voz. Meni je normapno da svaki dan koristim voz i moj utisak je da je izuzetno pouzdan bar na liniji Batajnica-Ovča, ali mislim da bi pod hitno morali novi vozovi da se kupuju.
 
Clandestino, кад сам написао да се улаже много труда, нисам мислио на државне или градске власти, нити, не дај Боже, на управе Инфраструктуре ЖС или Србија воза. Мислио сам искључиво на људе који су оперативно ангажовани на функционисању самог (под)система. Имајући у виду каква (возна и остала) средства имају на располагању, верујем да је потребно уложити озбиљан труд да би то све функционисало онако како је редом вожње "обећано", и то је оно што сам у претходној поруци хтео да кажем.

Нити одобравам, нити оправдавам стање на железници, начин извођења и трајање ремонта, непостојање одржавања објеката, инфраструктуре и самих возова... Мислим да су то све више него очигледни проблеми, да су повезани са дубоком, системском корумпираношћу наших државних институција и јавних предузећа, партократијом и најекстремнијом могућом негативном селекцијом, те да је сасвим јасно да се ту ради о крајње несавесном управљању, али и криминалним активностима масивних габарита. Али, ништа од тога нема никакве директне везе са оним што сам написао, а што се, у суштини, тицало тога да ли воз касни или иде на време.

Живим у Батајници, релативно близу жел. станице, и за свакодневна кретања користим јавни превоз. И могу ти, са потпуним уверењем и искуственом потпором, рећи да, у поређењу са тиме како већ неколико година функционишу батајнички аутобуси (706, 703, 73), чак и (наравно, тачан и поуздан) воз на сат времена представља употребљиву опцију (свакаку бољу од раскантаног, неописиво штрокавог, спорог и у сваком смислу крајње непоузданог буса), а на пола сата, већ, веома употребљиву! Подразумева се, наравно, да такт на 15 мин или сл. доноси квалитативни скок на далеко виши ниво употребљивости, отварајући сасвим нови спектар могућности (од оног најбаналнијег, да ослобађа корисника обавезе планирања - једноставно дођеш на станицу и седнеш у воз, и сачекаш да крене, што суштински утиче на мобилност, па и на саму тражњу, која је у таквим условима много већа), и да је за пуну употребљивост БГ воза као потпуно функционалног облика јавног градског превоза неопходно да возови иду макар на 15-20 минута.

Међутим, иако су ствари тренутно јако далеко од идеалних, са крајње неизвесним перспективама, чињеница је да је БГ воз, за сада, чак и у овом, "осакаћеном" облику, ипак - тачан, поуздан и брз (барем линија 1, са којом имам свакодневног контакта и искуства). Приметно бржи него пре реконструкције пруге, да додам.

Хвала на завршном сарказму, посао ми нема никакве везе са железницом, али јесте специфичан, није везан за фиксно радно време, па то мени и мојој породици диктира/омогућује (све зависи како на то волиш да гледаш) ритам живота и обавеза који некад, из разних разлога свакодневног функционисања, подразумева и 2 или 3 одласка до града у истом дану (и повратка кући, разуме се). Са оваквим редом вожње какав је тренутно, јесте мало натегнуто и мора да се планира, али ипак функционише.
 
Poslednja izmena:
Није постојала формално приградска железница, али те нико није спречавао да користиш путнички воз као приградски.
Pitanje koliko su ti vozovi često išli, da bi bili praktični kao improvizovana prigradska železnica. Verujem da su saobraćali kudikamo češće i tačnije nego danas, ali verovatno ne dovoljno da bi se njima svakodnevno putovalo s kraja na kraj grada.

Mislim da stajališta Kijevo i Kneževac nisu postojala pre nastanka sistema Beovoz, Pančevački Most isto, ne znam za Tošin Bunar, Krnjaču i Sebeš. Stajalište Krnjača-Most je sagrađeno tek pre neku godinu.
 
Pitanje koliko su ti vozovi često išli, da bi bili praktični kao improvizovana prigradska železnica. Verujem da su saobraćali kudikamo češće i tačnije nego danas, ali verovatno ne dovoljno da bi se njima svakodnevno putovalo s kraja na kraj grada.

Mislim da stajališta Kijevo i Kneževac nisu postojala pre nastanka sistema Beovoz, Pančevački Most isto, ne znam za Tošin Bunar, Krnjaču i Sebeš. Stajalište Krnjača-Most je sagrađeno tek pre neku godinu.
Ovde jako utiče definicija prigradskog prevoza i karakteristike kretanja u to vreme. Sa juga si imao industrijsku zonu u Rakovici i Luci Beograd sa po 30.000 zaposlenih (preneseni podaci, ne mogu potvrditi tačnost). Za Pazove i ostatak Srema donapredni voz je oduvek bio glavni prevoz do Beograda. Samo zaposlenih železničara je bilo na hiljade. Lasta nikada nije bila nikakav simbol kvaliteta. Do početka 2000-tih je bilo "normalno" da po svojoj volji preskaču međustanicu po volji vozača na nekim linijama. Meštani se žale mesnoj zajednici, mesna zajednica gradu, grad rukovodstvu Laste, rukovodstvo Laste poudara po ušima vozače, dva meseca sve normalno, pa opet preskaču stanice. Dovoljno razloga da u beležnici imaš zapisan red vožnje onih 4 para lokalnih vozova za Lazarevac, i da odpešačiš 20-30 minuta do istog. Dan danas imaš mnogo ne malih naselja gde ljudi pešače 20-45 minuta do najbližeg ili najbližeg ozbiljnijeg javnog prevoza. To je sasvim drugi svet u odnosu na kretanja sa Vuka do Rakovice ili Novog Beograda.

Red broja putnika 120.000-150.000 na tek delimično rekontruisanoj infrastrukturi zatečenoj pre naprednih "reformi" je u sistemu sa uvažavanjem tehnokratije je bilo ostvarivo. Sada nakom 10 godina imamo pored svega i kadrovski kanjon kao prepreku za tako nešto.
 
Mislim da stajališta Kijevo i Kneževac nisu postojala pre nastanka sistema Beovoz, Pančevački Most isto, ne znam za Tošin Bunar, Krnjaču i Sebeš. Stajalište Krnjača-Most je sagrađeno tek pre neku godinu.
Тошин бунар 1986, Панчевачки мост ваљда 1992, када је отворена "брза пруга" за Панчево (тако је писала Политика) за Кијево и Кнежевац нисам сигуран, али нису давнашња - негде из времена "Возом испод Београда" или "Спаја три краја".
 
Ja ne mogu da nađem konkretan podatak zašto ne vraćaju BG voz na 15 minuta i da najzad ostavimo iza sebe ovaj sramotno dug period u kojem je stotinama hiljada građana stopiran normalan prilazak gradskom jezgru. U članku iz državno kontrolisanog medija agilni ministar kaže: "Пошто возови сада иду у шпицу на пола сата, циљ је да у наредних месец дана крећу на 15 минута". A evo već prođe dva meseca...

Kritički nastrojeni stanovnik Batajnice kaže: "Искрено се надам да ће се вратити некадашњи ред вожње."

Istraživački novinar zaključuje: "Повезивање Земуна и Палилуле додатно ће растеретити и аутобуски јавни превоз."

Bogu plakati.
 
Može od da kaže i da će voz ići na 5min, ali kako mi imamo isti ili manji broj vozila u opticaju u odnosu na vreme Đilasa, kada su bili na samo jednoj liniji, za razliku od sadašnjih nekoliko linija, od toga nema ništa. A ko veruje u te priče, ili očekuje da će čuti objašnjenje zašto se to još nije desilo ili ne može da se desi, taj i nije za nekog boljeg ministra.
 
http://www.bgsaobracaj.rs/kontakt Jel Sekretarijat za Saobraćaj nadležan za BG Voz ? Evo njihovog mejla, može neko da ih upita kada planiraju da vrate takt od 15 minuta.

Ako je takt 15 minuta Batajnica, sat vremena Resnik mogao da radi do pre 3 godine, pretpostavljam da bi mogao i danas. Tada je čak jedna RVR garnitura vozila na putničkoj liniji Beograd Centar-Prijepolje Teretna, a danas na njoj voze samo Flirtovi.
 
Poslednja izmena:
Da li iko čita ono što ja pišem? I što je još važnije, da li znate koliko uopšte imamo linija BG: voza?
 
Najbitniji je pritisak javnosti. Ako kažu da ne znaju kada će BG Voz biti pojačan, treba im onda poslati Jutjub link sa Moninim lupetanjem iz marta meseca, gde obećava BG Voz na 15 minuta u roku od mesec dana.

Ako niko ne larma, nego svi samo govore "ćuti, dobro je što voz ide i na sat vremena", oni će biti samo još lažljiviji, bahatiji i bezobrazniji. Treba ih aktivno potsećati i na rokove vezane za metro, jel ono u aprilu 2022. trebao biti završen idejni projekat? Ali, to je već neka druga tema.
 
Najbitniji je pritisak javnosti. Ako kažu da ne znaju kada će BG Voz biti pojačan, treba im onda poslati Jutjub link sa Moninim lupetanjem iz marta meseca, gde obećava BG Voz na 15 minuta u roku od mesec dana.

Mislim, jel treba da se podsetimo o kojoj zemlji ovde pričamo? Za mnogo veće i dokumentovane laži i uz mnogo veći pritisak javnosti se desilo jedno veliko ništa.
 
OK. Pritisne javnost, i oni vrate takt 15 minuta Batajnica - Ovča. Onda pritisak počnu da vrše ovi koji koriste voz na relaciji Ovča - Resnik, jer je sada njima lošiji prevoz. I šta onda?
To što nečiji kapaciteti nisu dovoljno veliki da shvate da isti broj vozila koji je opsluživao ranije samo jednu liniju, ne može danas da opslužuje sve linije u sistemu BG: voza, a da takt na prvoj liniji ostane nepromenjen, je problem druge vrste.
 
OK. Pritisne javnost, i oni vrate takt 15 minuta Batajnica - Ovča. Onda pritisak počnu da vrše ovi koji koriste voz na relaciji Ovča - Resnik, jer je sada njima lošiji prevoz. I šta onda?
To što nečiji kapaciteti nisu dovoljno veliki da shvate da isti broj vozila koji je opsluživao ranije samo jednu liniju, ne može danas da opslužuje sve linije u sistemu BG: voza, a da takt na prvoj liniji ostane nepromenjen, je problem druge vrste.
Ovča-Resnik je pre zatvaranja novosadske pruge vozio na sat vremena van špica, i treba da se vrati na taj takt, jer linija prema Batajnici ima više putnika, i samim tim je prioritet da ona ide češće. Da nisu već slagali da do kraja 2021. stižu nove garniture za BG Voz, obe linije bi mogle da idu na 15 minuta.

Uostalom, retko ko sa leve obale Dunava putuje BG Vozom do Rakovice ili Resnika. Najčešće dnevne migracije su Sebeš-Vukov Spomenik, Krnjača-Karađorđev Park, eventualno se neko vozi do Prokopa, Novog Beograda, Tošinog Bunara ili Zemuna, a sve to mogu da ostvare i sa batajničkom linijom. I neka privremeno ukinu liniju do Mladenovca, dok se ne nabavi dovoljno novih vozila; južno od Resnika, ta linija vozi u proseku 2 putnika po polasku, a zauzima isto toliko garnitura koje bi mogle biti upotrebljene na daleko frekventnijim relacijama.
 
Bg voz je pravo olakšanje za svakodnevne muke ogromnog broja Beograđana iz prigradskih naselja i ako smo imali voz na 15 minuta od 2011 do 2018 neče nam sada ispirati mozak da moramo da se strpimo od 2018 do 2028. Ukrali su nam 4 godine zarad boljeg sutra i za to vreme su mogli da smisle koliko im kompozicija treba a ako nema to je onda isključivo nesposobnost (re)izabrane vlasti i za sve su oni odgovorni i treba ih šibati.

Edit: Ovde sve vreme govorimo o 15 minuta, što je užasno daleko od metroovih 3-4 minuta. Sada kada je prošlo 11 godina od kako je krenuo BG voz logično bi bilo da govorimo o smanjenju tog intervala bar na 10 minuta za početak, a mi se klanjamo Tomi Moni što nam je vratio na pola sata i vučemo ga za rukav da bude milosrdan i "nekad u budućnosti" vrati na 15 min.
 
Pre će biti da su te dve garniture "viška" skinute sa neke druge linije i onda po obavljanju prevoza vraćene.
 
Bg voz je pravo olakšanje za svakodnevne muke ogromnog broja Beograđana iz prigradskih naselja i ako smo imali voz na 15 minuta od 2011 do 2018 neče nam sada ispirati mozak da moramo da se strpimo od 2018 do 2028. Ukrali su nam 4 godine zarad boljeg sutra i za to vreme su mogli da smisle koliko im kompozicija treba a ako nema to je onda isključivo nesposobnost (re)izabrane vlasti i za sve su oni odgovorni i treba ih šibati.

Edit: Ovde sve vreme govorimo o 15 minuta, što je užasno daleko od metroovih 3-4 minuta. Sada kada je prošlo 11 godina od kako je krenuo BG voz logično bi bilo da govorimo o smanjenju tog intervala bar na 10 minuta za početak, a mi se klanjamo Tomi Moni što nam je vratio na pola sata i vučemo ga za rukav da bude milosrdan i "nekad u budućnosti" vrati na 15 min.
Mislim da je takt od 15 minuta sasvim dovoljan. Primetio sam da sve linije BG voza u smeru ka Ovci iskrcaju 90% ljudi do Pancevackog mosta, a da do Ovce voz ide skoro prazan. Tako je bilo dok je interval bio sat vremena, sto znaci da za manji interval nema interesovanja.
 
Od autokomande do vuka putovanje nadzemnim prevozom zbog lošeg trasiranja, prolaska kroz festival semafora i skoro nepostojeće linije 14 zna da traje i više od pola sata. BG voz na toj trasi se ipak slabo koristi zbog gigantskih intervala
 
Poslednja izmena:
Mislim, jel treba da se podsetimo o kojoj zemlji ovde pričamo? Za mnogo veće i dokumentovane laži i uz mnogo veći pritisak javnosti se desilo jedno veliko ništa.
Da se ljudi nisu bunili, i trola 28 bi bila trajno ukinuta. Kada bi im svakog dana stizalo dvadeset mejlova od građana koji pitaju zašto BG Voz 1 i dalje vozi na sat vremena kao u vreme dok je postojao samo jedan kolosek, ne bi mogli tek tako da ih ignorišu.
 
Mislim da je takt od 15 minuta sasvim dovoljan. Primetio sam da sve linije BG voza u smeru ka Ovci iskrcaju 90% ljudi do Pancevackog mosta, a da do Ovce voz ide skoro prazan. Tako je bilo dok je interval bio sat vremena, sto znaci da za manji interval nema interesovanja.

Zato pod hitno treba uraditi taj patrljak pruge do Karaburme. Terminiranje vozova u Ovči je neefikasno trošenje raspoloživih resurasa. Bukvalno, treba da bude takt 15 minuta iz Batajnice, gde bi pola vozova išlo do Karaburme, a pola do Vojlovice. Sve ostalo je totalno razbacivanje resursima.
 
Vrh