Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

hehehe, ako bi metro stanica bila ispod postojece vukov spomenik pa to bi bila perverzija teska, zamisli 60m duboke eskalatore!
E to bi bila senzacija, uvek volim da cujem prefiks "naj" u svom gradu, npr najvisa zgrada u evropi, najduza zgrada u evropi, najveca hala u evropi, najduza linija metroa u evropi, najduza autobuska gradska linija u evropi, najduza gradska zicara u evropi, najvisi pilon mosta u gradu u evropi, najdublji gradski tunel u evropi, najdublji eskalatori u evropi, eeee, to bi bila senzacija! kad se na to doda najduza slepa ulica na svetu, pa najduzi mozaik na svetu :p ahhh, mogu samo da sanjam (p.s ova 2 poslednja su stvarna, tako bar pisale novine, mada nisam bas 100% siguran da je istina)

To su sve projekti koji bi ovaj grad podigli u klasu A svetskih metropola i zao mi je sto ljudi misle da je nemoguce i bedace se za dzabe, kad je apsolutno moguce! samo da se hoce, da imas zelju za necim, ti si vec pola posla uradio! ako ne zelis izgubio si sve i opet stojis na istom stadijumu.
 
:| Besmisleno. Mrzim duboke stanice, treba ti sto godina da uđeš i izađeš iz njih. A još kad se ljudi vuku, i stoje na pokretnim - za popizdit.

Letos u Istambulu, vodičkinja samo što nije rekla da je Ajfelof toranj napravljen u Turskoj, šta ćeš, veliki kompleksi [malih] naroda.
 
Juzni bulevar :D mada ne verujem...

Ambassador, imam lepu vest za tebe! duboke stanice mogu imati isto vreme putovanja eskalatorima kao i plitke! a kako pitanje je sad!?

Kako? Lako!

Tako sto se kod njih kosiste eskalatori po uglom! Kada stajes na eskalator stoji normalno, ali kako ide nize, on se suzava, a stepenice se "krive" pod uglom te se na toj "deonici" sahta za eskalatore u toj stanici povecava brzina kretanja potpuno istog eskalatora srazmerno sa uglom kretanja! ;)

To koriste Japanci i za pokretne trake, mogu se kretati i do 50km/h! Neverovatno, zar ne?

Samo sto vecina strucnjaka nije ni cula za to, i onda kad neko gura nos gde mu mesto nije (kao nasi politicari) zeludac me zaboli i cela utroba mi se okrece kao ves masina tokom centrifuge :lool:
 
Metro kod Vuka će sigurno ići iznad postojećih tunela. Ovi su tako duboki jer su pančevac i autokomanda na znatno niže od vuka, tako da je bilo nemoguće praviti tako velike nagibe da bi tunel išao pliće. Što se metroa tiče, on ide do ustaničke, tj. penje se sve vreme i nema potrebe da se tuneli grade toliko duboko, a meni miriše da će se kroz bulevar graditi plitki tuneli (otkopaj i poklopi metodom). Pogotovo ako imamo u vidu da je na samo 10-tak metara dubine ispod bulevara kod Vuka već urađena priprema za stanicu metroa...
 
BgdExplorer":3pcfwsfm je napisao(la):
Ambassador, imam lepu vest za tebe! duboke stanice mogu imati isto vreme putovanja eskalatorima kao i plitke! a kako pitanje je sad!?
Jao! Baš sam se obradovao! Ne znam kako bih sutra umro da to nisam znao.
btw Na plitkim stanicama mi ne treba eskalator, a i da ga vanzemaljci prave on ne mere biti brži od mojih nogu. Sori, it saks.
 
Тај ескалатор ка станици приградске железнице код Вука мора да је најсликанији есклатор у историји човечанства. :|

И дај немојте овде просипати потпуно непотребну научну фантастику, најдубље станице, четвородимензионално бушење тунела, маглев возови и слично. Мислим, Београд има друге проблеме - по 50 година не може да расели нехигијенско насеље, измести попишане шине са земљишта вредног 5 милијарди евра, изгради један метар било каквог и најбилокаквијег метроа.

Не знам да ли сте чули колико пара је одвојено за НИП за наредну годину (да би извесни врло важан коалициони партнер био задовољан). Бојим се, врло се бојим...
 
@Steva
Zar nisu to Bombardier vozovi? Koliko ja znam oni ih prave moguce u saradnji sa Siemens-om. Inace odlicni su, jako prakticni i ima dosta mesta. Perfektno resenje za Beovoz jer S-Bahn u Nemackoj upravo ima istu funkciju - povezivanje periferije i centra grada.
 
Спрема се нови ред вожње, на линији 1 биће малко више полазака, није лоше! У последње време Беовоз је много поузданији.
 
Danas sam primetio na Vuku sad Beovozovi koriste oba tunela :kk: nešto se zaista rapidno menja zdnjih par dana :shok:
 
To su najverovatnije bili polasci za Valjevo i Mladenovac, oni koriste oba tunela.
 
jedan je polazio sa prvog perona od Zemuna preko Vuka za Pančevo,a drugi odmah posle njega ušao na prvi peron suprotno za Zemun tako da je ovo bila linij Pančevo-Vuk-Zemun-N Pazova ,definitvno proradilo i u oba tunela video sam radi signalizacija :shok:
 
Znači vrnula se oba tunela tj.postavili onaj deo šina koje su falile a o kojima je pisano ovde ranije,ako sam dobro shvatio? :shok:
 
Čisto sumnjam da opet rade oba tunela za Pazovu. To bi bilo čudo i zvonili bi na sav glas.
 
Španci „leče“ gradsku železnicu

Autor: Goran Svilar | Foto:A.S. | 16.12.2008. - 09:36

Španci „leče“ gradsku železnicu

Španska vlada ponudila je donaciju za kupovinu novih i rekonstrukciju postojećih vozova namenjenih gradskoj železnici, popularnom „Beovozu“. Novogodišnji poklon sa Pirinejskog poluostrva, vredan 37,5 miliona evra, biće iskorišćen za obnavljanje vozova koji su, kako ih sada opisuju, spori, neudobni i prljavi.

U potpuno novom ruhu, sa kraćim intervalima prolazaka, gradska železnica bi mogla da zaživi početkom 2010. godine, najavljuju u Sekretarijatu za saobraćaj. Španska delegacija je Beograd posetila više puta, a na sastanku koji je održan prošle nedelje dogovorena je pomoć za obnovu vozova.

- Deo donacije španske vlade, u iznosu od 22,5 miliona evra, predviđen je za kupovinu novih vozila. U okviru te donacije je i projekat reparacije postojećih putničkih vagona za šta će biti utrošeno 15 miliona evra.
- Kamo sreće da i od drugih zemalja imamo takve ponude - kaže za „Blic“ Dragoljub Đakonović, sekretar za saobraćaj.
Prva ideja, da se nabavi barem 20 novih garnitura, za sada nije ostvarljiva zbog nedostatka sredstava pa će se, prema rečima Đakonovića, najverovatnije ići na kupovinu najviše šest novih vozova. Nužnost kupovine novih vozila vidi se iz činjenice da su neki vozovi, koji su trenutno na linijama, već zagazili u četvrtu deceniju života i da su prespori. Na nekim deonicama kreću se svega 40 kilometara na sat. Ne treba zanemariti ni dosadašnja loša iskustva putnika sa „Beovozom“. Red vožnje trenutno je koliko toliko normalizovan, ali prethodnih godina bilo je uzaludnog čekanja na stanicama zbog „ispadanja“ kompozicija iz saobraćaja. Gradski čelnici izbegavaju pominjanje imena „Beovoz“, upravo zbog njegove ne baš svetle istorije, kojom se „Železnice Srbije“ ne mogu baš pohvaliti.
Da bi se gradska železnica izdigla na evropski nivo, osim nabavke novih vozova, potrebna je popravka pruga kao i odgovarajuće uređenje stanica.

- Rekonstrukcija pruge je nužna jer je u nekim delovima ona stara i preko 100 godina. Vozila bi morala da saobraćaju na svakih 15 minuta, brzinom 120 kilometara na sat a u stanicama treba da postoje elektronska obaveštenja o tome za koliko voz dolazi. Na kraju, potrebno je obezbediti i adekvatnu vezu sa vozilima javnog prevoza. To znači da u blizini železničkih stanica budu i stajališta javnog prevoza, da putnici mogu da nastave put dalje - objašnjava Milutin Ignjatović, direktor Saobraćajnog instituta CIP.
U zavisnosti od proizvođača, jedna dvodelna garnitura voza košta oko dva, a trodelna tri miliona evra, dok je prema procenama „Železnica Srbije“ 10 miliona evra potrebno za popravku pruge. „Potrebno je naporno raditi cele sledeće godine i očekujem da ćemo tek početkom 2010. godine imati efekte od uspostavljanja gradske železnice“, zaključuje Đakonović. Za pokretanje gradske železnice iz statusa kvo i grad će sledeće godine uložiti čak 13 miliona evra najavio je Dragan Đilas, prvi čovek Beograda. Novca, dakle, ima dovoljno, jedino preostaje da nadležni zasuku rukave.

Deo budućeg metroa

Da je uređen kako treba, „Beovoz“ bi mogao da podseća na budući metro. Prednost u odnosu na druge vrste prevoza je to što je, baš kao i metro, „Beovoz“ nezavisni sistem. To znači da kretanje vozova nije uslovljeno gradskim gužvama, semaforima, ili uskim ulicama.
- Kad se izgradi metro, uređenu gradsku železnicu moguće je potpuno utopiti u visokokapacitetni nezavisni šinski sistem (metro). Moguće je učiniti da metro i gradska železnica koriste iste pravce, ali i da se uspešno dopunjuju kao paralelni sistemi - kaže Milutin Ignjatović.

Blic
 
Da je uređen kako treba, „Beovoz“ bi mogao da podseća na budući metro. Prednost u odnosu na druge vrste prevoza je to što je, baš kao i metro, „Beovoz“ nezavisni sistem. To znači da kretanje vozova nije uslovljeno gradskim gužvama, semaforima, ili uskim ulicama.
- Kad se izgradi metro, uređenu gradsku železnicu moguće je potpuno utopiti u visokokapacitetni nezavisni šinski sistem (metro). Moguće je učiniti da metro i gradska železnica koriste iste pravce, ali i da se uspešno dopunjuju kao paralelni sistemi - kaže Milutin Ignjatović.
pa nije moguce, jer kao sto znamo trase beovoza suistovremeno i magistralne trase zeleznica srbije, tako da to nije nezavisan sistem (odnosno, jeste nezavisan od saobracaja u gradu, ali ne i od sireg zeleznickog). tako da bi moralo da se mahne carobnim stapicem i izmesti ostale (prvenstveno teretne) vozove sa trase beovoza, a tek onda ulagati u nove garniture, stanice i sve ostalo.
 
vrachar":1g6241pk je napisao(la):
U zavisnosti od proizvođača, jedna dvodelna garnitura voza košta oko dva, a trodelna tri miliona evra..
Dvodelna, trodelna garnitura? moze neko da pojasni?


shabanajzer":1g6241pk je napisao(la):
pa nije moguce, jer kao sto znamo trase beovoza suistovremeno i magistralne trase zeleznica srbije, tako da to nije nezavisan sistem (odnosno, jeste nezavisan od saobracaja u gradu, ali ne i od sireg zeleznickog). tako da bi moralo da se mahne carobnim stapicem i izmesti ostale (prvenstveno teretne) vozove sa trase beovoza, a tek onda ulagati u nove garniture, stanice i sve ostalo.
Mislim da putnicki(medjugradski, medjudrzavni) saobracaj uopste nije problem ako Beovoz ima interval polazaka na 10-15 minuta.
Treba samo podesiti da voz koji prolazi kroz Prokop ili mu je to krajnja stanica, ide odmah iza Beovoza (ili 2-3 minuta posle njega) kad se ukljucuje u gradsku zeleznicu. Na taj nacin on nece smetati Beovozu uopste jer ga sledeci Beovoz nece nikad stici. Tom vozu ce da prodje kroz grad trebati mozda 10-ak minuta duze, jer ga Beovoz malo usporava, ali to nije strasno.


Sto se tice teretnog saobracaja to jeste problem jer su oni mnogo sporiji. To bi se moglo resiti tako da i oni uskacu u gradsku zeleznicu odmah iza Beovoza i ostalih, a onda posto su spori i ne mogu da ga prate na svakih 5-6 kilometara privremeno izlaze iz nje kako ne bi smetali sledecem Beovozu. Ti izlasci mogu biti na postojecim stanicama ili na posebno izgradjenim privremenim izlazima. Sve je ovo ako teretni saobracaj mora da polazi kroz centar. To je jeftina varijanta u odnosu na ono sta se dobija. Prakticno nezavisni sinski sistem kroz ceo Beograd i siru okolinu. Cenim da to ne bi kostalo vise od 30-ak milona eura
Skuplja varijanta je obilaznica oko Beograda za teretni saobracaj sto je i logicno jer teretnom saobracaju nije mesto u gradu. Tu opet veci deo infrastrukture postoji koji i onako treba obnoviti.
 
Dvodelna - 2 vagona itd.

Sto se tice infrastrukture, BeoVoz, kao sto smo vec pomenuli, upotrebljava medjunarodne sine. Pitanje je takodje, kakva je Vukov spomenik u stvari stanica: zeleznicka ili gradso-zeleznicka? Ako je u pitanju zeleznicka, mozda je i planirano da njome u buducnosti prolaze i regionalni i medjunarodni vozovi.
Teretni saobracaj ce biti moguce kompletno izmestiti sa tih sina tek kada se sagradi most kod Vince, a to ce potrajati do jedno 2011-2012 best case.

Sve u svemu, ono sto u kratkom roku moze da se uradi je optimizacija postojeceg stanja. Za neka dugorocna resenja cemo morati da sacekamo izgradnju infrastrukture koja fali Beogradu.
 
ne znam koliko je pametno uopste da uvode nove garniture dok se ne sredi stanje sa rasporedom koriscenja tih sina, jer ako ne budu mogli da voze redovno opet se nece koristiti, pa opet nece da se odrzavaju, i propadace sto je ogromna steta. mislim da ni sadasnji gorbachovi nisu lose resenje, naravno pod uslovom da nisu na kraju zivotnog veka i da mogu da se kvalitetno remontuju.

a sad malo sanjarenja - ako se budu kupovali novi vozovi:

siemens mo.mo (modular metro) ima varijante od 2 i od 3 vagona. njega koriste u bankoku, melburnu, oslu, sangaju, becu i ko zna gde jos. njegova velika prednost je sto je modularan, ko sto ime kaze, i moze svasta da mu se radi kod podesavanja konfiguracije - s tim sto mislim da je on samo 3rd rail, a to kod nas nece proci, bar ne odmah.

alstom pravi x'trapolis koji ima 3 vagona i radi na pantograf (trolu); 2 garniture mogu da se vezu zajedno. on radi u melburnu, stokholmu i ne znam jos gde. nije nesto vizuelno, ali je vrlo pouzdan.

na kraju, moj omiljeni - hitachi a-train, radi u tokiju i na jos par mesta u japanu, i mislim da ce da ga uvode na 1-2 linije u londonu, ove nove sto se grade za olimpijadu. vrlo elegantan i kvalitetan voz.

ali jos jednom da ponovim: dzabe nove kompozicije ako ce ici na svakih sat vremena zbog teretnih vozova (koji btw zaradjuju pare zeleznici, mnooogo vise nego putnicki - nece se oni toga tako lako odreci).
 
Prvo neka oni vrate one šine što su počupali u tunelu od Prokopa ka K. parku, zatim ostale pruge jer su lošem stanju a onda neka nabavljaju nove garniture.
"Nenad"":tac9xhsd je napisao(la):
Sto se tice infrastrukture, BeoVoz, kao sto smo vec pomenuli, upotrebljava medjunarodne sine. Pitanje je takodje, kakva je Vukov spomenik u stvari stanica: zeleznicka ili gradso-zeleznicka? Ako je u pitanju zeleznicka, mozda je i planirano da njome u buducnosti prolaze i regionalni i medjunarodni vozovi.
Izgleda da je u pitanju bila planirana kao železnička stanica. Za prigradski saobraćaj su planirane one četiri linije regionalnog metroa sasvim odvojene od koridora X. Sve mi se čini da je Beovoz, zapravo, kao neko privremeno rešenje.
 
Nenad":16izcgn2 je napisao(la):
Dvodelna - 2 vagona itd.
Pretpostavio sam, ali me zbunilo ono "dvodelna dva, trodelna tri miliona". Znaci kad se kaze garnitura misli se samo na vagone bez lokomotive?
 
Prva ideja, da se nabavi barem 20 novih garnitura, za sada nije ostvarljiva zbog nedostatka sredstava pa će se, prema rečima Đakonovića, najverovatnije ići na kupovinu najviše šest novih vozova.
Толико о предизборној причи "Беовоз је као метро, хајде прво то да средимо, ТО МОЖЕМО." Изгледа да ни то не можемо. Хајмо назад на постављање бехатона.

Хајдемо сад овако. Једна гарнитура колико - 3 милиона евра? Нека буде 4 милиона са провизијом.

Мост преко Аде Циганлије - 150 милиона евра рачунајући прилазне саобраћајнице.
: Нормалан мост - кажу да може за 40-50. Нека буде 70 милиона. Разлика 80 милиона.

А врло потребни УМП - милијарду евра.

Задовољство дељења два броја - 1.000 подељено са 4 - се препушта читаоцу :)
 
Zaboravljas vaznu stvar, za most je dobijen povoljan kredit, pitanje je da li bi te pare i kako mogle da se nabave za kupovinu 250 vozova (samo ne znam kuda bi saobraćali i ko bi se njima vozio, kad nam je toliko razgranata infrastruktura.)
 
Vrh