Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Evo nostalgičnih slika reda vožnje BG Voza iz 2016/2017 kada je to još bio funkcionalni oblik prevoza, najbrži i najpouzdaniji. Da se ja pitam i odlučujem, privremeno bih ukinuo lazarevačku i mladenovačku liniju do nabavke novih garnitura, možda čak i resničku, a batajničku bih vratio na ovaj interval od 15 minuta u špicu i pola sata van špica. Tada je poslednji polazak Batajnica-Ovča bio u 22:12 uveče a danas je u 20:00, sa ovim RVR pomorom i PR linijama do Lazarevca i Mladenovca možemo sanjati o tome. I tadašnja jedna linija BG Voza je prevozila preko 30.000 putnika dnevno, danas 5 antibiotik linija prevozi celih 1% svih putnika JP u Beogradu. Po čemu je linija Ovča-Resnik toliko važnija od linije Ovča-Batajnica da po ovom novom RV 2025/2026 ide na pola sata veći deo dana, a ova druga i dalje na sat vremena?

ovxccc 004.jpg

ovxccc 006.jpg
 
Na nekim vozovima se vrata sporije otvaraju. Tako kod ulaza sa dvoje vrata desi se da se jedna normalno otvore, druga sporije.
Juče kada sam izašao na Pančevačkom mostu u 12.35, uslikao sam deo teretnog voza i pravca mosta kako ulazi u tunel.
20251214_123752.jpg
 
Ko se bolje razume, jel po propisima smeju otrovne materije da se voze podzemnim beogradskim zeleznickim cvorom?

Pitam samo...

Drzava mnoge stvari radi nepropisno i nezakonito, pa sto da ne i ovo.
 
Вљд није, али нема где па иде само ноћу. Јбг, не може да се залети и прескочи град до ранжирне
 
Ja kada ulazim ili izlazim iz BG Voza uvek gledam da stanem ispred dvokrilnih vrata, jednokrilna su mi toliko klaustrofobična da imam osećaj kao da će me priklještiti. A i dosta sporo se otvaraju i zatvaraju, vozim se tim garniturama već više od 20 godina i sećam se da su se vrata otvarala iz cuga kada su bile upola mlađe. Krajnje vreme je da im se nabavi zamena, a onih par remontovanih može da trči još desetak godina.
 
I manje garniture, ali da cesce idu, bar na liniji Ovca - Batajnica. Na 15 min. u spicu, van na pola sata. Prvi da bude ujutru u 4.30, zadnji u 23.00h.
 
Onaj red vožnje iz 2016/2017 sa novim vozovima nam užasno nedostaje danas, pogotovo u špicu, jedino je bezveze što je na polascima iz Ovče prema Batajnici uveče zjapila rupa od 90 minuta između 21:06 i 22:36, tu bi trebalo ubaciti bar još jedan ili dva polaska između. Da ovako nešto imamo danas, uvek bih koristio BG Voz da stignem do Prokopa i Novog Beograda pošto živim na desetak minuta od stanice Pančevački Most.
 
Ko se bolje razume, jel po propisima smeju otrovne materije da se voze podzemnim beogradskim zeleznickim cvorom?

Pitam samo...

Drzava mnoge stvari radi nepropisno i nezakonito, pa sto da ne i ovo.
Živeo sam u Holandiji 4 godine, i svedok sam ulaganja milijardi evra da se napravi jedan od svetski najboljih primera bezbednog saobraćaja. Čuo sam više kao legendu, da je neko predložio da se ukine transport opasnih materija železnicom kroz centar Amsterdama, Roterdama, Utrehta. Po nezvaničnoj verziji, dali su mu socijalni stan, socijalnu pomoć, profesionalnog psihijatra i doživotnu zabranu rada.
 
Cesce, a i da ide tako da sve radne smene ljudi u smislu dolaska i odlaska sa posla mogu da se pokriju, odnosno da ljudi uvek mogu da koriste BG voz za prevoz do posla i sa posla. A i o nocnim voznjama treba razmisliti. Recimo zadnji dnevni da bude u 23h, onda nocni redom 00:30, 01:45, 3:30. Pa u 4:30 prvi dnevni.
 
Evo nostalgičnih slika reda vožnje BG Voza iz 2016/2017 kada je to još bio funkcionalni oblik prevoza, najbrži i najpouzdaniji. Da se ja pitam i odlučujem, privremeno bih ukinuo lazarevačku i mladenovačku liniju do nabavke novih garnitura, možda čak i resničku, a batajničku bih vratio na ovaj interval od 15 minuta u špicu i pola sata van špica. Tada je poslednji polazak Batajnica-Ovča bio u 22:12 uveče a danas je u 20:00, sa ovim RVR pomorom i PR linijama do Lazarevca i Mladenovca možemo sanjati o tome. I tadašnja jedna linija BG Voza je prevozila preko 30.000 putnika dnevno, danas 5 antibiotik linija prevozi celih 1% svih putnika JP u Beogradu. Po čemu je linija Ovča-Resnik toliko važnija od linije Ovča-Batajnica da po ovom novom RV 2025/2026 ide na pola sata veći deo dana, a ova druga i dalje na sat vremena?
Sada izgleda giga-mega Bog-zna-šta, ali tada je i to bio tehničko-logički pad u odnosu na recimo 2012. godinu.
-1- Dok je BG:VOZ za Batajnicu 2010/2011 uveden sa "fiderima" makar u Batajnici, ka Ovči nema "fidera"
-2- Pančevački most - Batajnica je krenuo kao projekat sa skromnim budžetom. Uložen je minimum u Prokop i samo srednji opravak pruge ka Batajnici. Ka Pančevu uložene desetine miliona, a da se stanice prave bez bezstepeničnih prelaza, parkinga, bici parkinga, dopunske infrastrukture za "fider" javni prevoz.
-3- U uslovima postojanja znatno poboljšane infrastrukture i velikih ulaganja do Pančeva, koji generiše takav tok putnika da su vozovi na grubo pola sata 1990-tih bili puni ceo dan, nema BG:VOZ za Pančevo. I to u uslovima kada imaš BUS:pLUS, već 3 centralne stanice sa zatvorenim sistemom naplate, i Pančevo glavnu sa već potpuno ograđenom stanicom. Uz minimalno reprogramiranje, mogućnost da karta za Pančevo bude samo specijalna pojedinačna BUS-PLUS karta od (recimo 100 dinara). I direktno i indirektno profitabilan posao za Beograd.
-4- Tada još nije krenulo raubovanje serije vozova RVR 412/416 produžavanjem revizije (srednjeg opravka) sa 700.000 na 1.000.000 kilometara.
-5- Još tada je bilo pogrešno imati ništa na celom sistemu elektrifikovanih pravaca, u uslovima kada i dalje raspolažeš sa ne malim voznim parkom. 1) dve pruge ka centru Beograda 2) Ka Valjevu koja se renovira 3) ka Požarevcu koja se renovira 4) ka Mladenovcu, gde se renovira Sopot-Mladenovac. Ne pominjem Železnik, zato što taj pravac zahteva vrlo ozbiljna ulaganja. Ako bi se smanjio interval za Batajnicu na 20 minuta, bilo bi malo tesno u špicu, ali bi ostali pravci imali po nešto ozbiljno od prevoza.
-6- Tada su teretni vozovi ka Pančevu obilazili Vračarski tunel preko Kalemegdana. Nije postojala potreba za takvim sistemom kompromisa između putničkog i teretnog saobraćaja kao sada.
-7- Masa drugih putničkih vozova je išla za Železničku stanicu Beograd ili za Dunav stanicu, što rasterećuje nove delove Železničkog čvora Beograd.
-8- Nije postojala takva razlika brzina između Novog Beograda i Batajnice, ni Altine ni Kamendina da tu rrauliku u brzinama još više povećaju, tako da je interval 15 minuta bio tada održiv.
-9- Kadrovski genocid na železnici je ostavio teške posledice, ali ne kao sada.

Sada je sve to samo gore, pre svega zbog koncepcijski lošijeg planiranja. Bilo kojoj kasnijoj poštenijoj vlasti će trebati verovatno preko decenije da napravi ozbiljniji sistem, negde blizu proseka evropske civilizacije.
 
Pošto se pisalo o rekonstrukciji stanica i stajališta u čvoru...uskoro će svakako morati da ide i kompletna rekonstrukcija pruge kroz dedinjski i vračarski tunel, koja je i najavljena. Brzina je prethodnih godina dosta spuštena.
 
Vrh