Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Zbog smanjenog broja ispravnih garnitura (10 / 19 ispravno), BG:VOZ saobraća otežano, većinom se otkazuju polasci između Resnika i Ovče, ali i iz Lazarevca.
Smetnja se očekuje i sutra.

Batajnički i Mladenovački (za sada) saobraćaju redovno i bez otkazivanja, primetna veća gužva u Batajničkom, konkretno u vozu 8028 iz Ovče u 14:40, stojalo se od Franša do Novog Beograda.
 
20250709_132504.jpg

20250709_133109.jpg

20250709_132524.jpg

Zali boze para za sedišta
20250709_133104.jpg

Zdelano v SSSR vagonostoriteljni zavod riga RvR
1980
 
Nova politika jeste da se na svežim RVR-ovima sa revizije više ne toleriše grafitiranje, tako da imamo čiste 019 / 020, 035 / 077 i one se stalno čiste, a tako će biti i sa 093 / 094.

Ne moraš brinuti, barem što se tiče tog dela. :)
 
Драго ми је да тако буде, графити ме излуђују
 
Ne mogu da vam objasnim koliko me spasava putovanj sa Zvezdaru na NBG Bg voz. Ali zato ga nema u povratku posle 21h što je sumanuto. Ako je gradski prevoz trebao bi makar do 23h da saobraća. Koliko je problem da se ubace još 2 polaska od Batajnice ka Ovči?
 
Ne mogu da vam objasnim koliko me spasava putovanj sa Zvezdaru na NBG Bg voz. Ali zato ga nema u povratku posle 21h što je sumanuto. Ako je gradski prevoz trebao bi makar do 23h da saobraća. Koliko je problem da se ubace još 2 polaska od Batajnice ka Ovči?
Zbog razmeštaja garnitura, te garniture završavaju u Ovči oko ponoći i moraju da imaju praznu vožnju po lokomotivskoj trasi do TPS Zenun. Kapacitet od 600 putnika je prevelik za tako nešto, gde u realnom svetu se ne bi našlo više od 50 ljudi u vozu. Za takve protoke, fleksibilna autobuska mreža će uzeti većinu putnika. Treba podsetiti da posle 22 autobuski sistem u BG ima veću brzinu jer nema ostalog dinamičkog saobraćaja
 
Treba spakovati i smene osoblja.

Mada mislim da Batajnički opravdava svakako produženi rad do ponoći, i sa Vuka, Pančevačkog, Franša, i delom Novog Beograda dosta je lakše doći BG:Voz-om nego autobusom, pitaj boga koliko bi trajalo putovanje od npr Banjice do Altine u 21h, deluje mi kao solidna avantura nego kao nešto što bi neko mogao da radi svaki dan. Voz je i dalje atraktivna opcija i bez gužvi.

Resnik već druga priča, tu ne mora, svi delovi Grada sem Kijeva su dobro povezani i posle 20h, išao bi prazan realno, već ide nedeljom.
 
Poslednja izmena:
Evo, meni recimo treba znatno brže BG vozom pa posle da presednem na trole nego da čekam tramvaj 7 na NBG ili da presedam sa 95 na 77 na Zelenjaku pa da čekam 20-30 minuta 77icu.

BG voz praktično vrši funkciju metroa jer lako prebaci sa jednog na drugi deo grada, dok i u 22-23h imam velike probleme sa autobusima i tramvajima. Nije bez razloga krcat Vukov spomenik na polasku u 13.29 za Batajnicu.
 
Treba spakovati i smene osoblja.

Mada mislim da Batajnički opravdava svakako produženi rad do ponoći, i sa Vuka, Pančevačkog, Franša, i delom Novog Beograda dosta je lakše doći BG:Voz-om nego autobusom, pitaj boga koliko bi trajalo putovanje od npr Banjice do Altine u 21h, deluje mi kao solidna avantura nego kao nešto što bi neko mogao da radi svaki dan. Voz je i dalje atraktivna opcija i bez gužvi.

Resnik već druga priča, tu ne mora, svi delovi Grada sem Kijeva su dobro povezani i posle 20h, išao bi prazan realno, već ide nedeljom.
И Кијево је добро повезано. 501 иде до 23:00 а и вероватно становници иду последњим поласцима са Певца па доле низбрдо.
 
Jedan predlog, možda je bilo reči o tome a ako nije onda je tema za razmišljanje i brzo delovanje... S obzirom da se Sajam seli, trebalo bi iskoristiti tu situaciju za insistiranje na vraćanju koridora gradske železnice do Beograda na vodi. Malo posle budućeg Muzeja Nikole Tesle, kod Ložionice ili s druge strane uz vodu do postojeće okretnice kod Galerije. Da se iskoristi i Topčider i koridor koji još uvek postoji. Nema sad para, ok ali da se ostavi prostor pa kad bude novca da se uradi.
 
Jedna od mana kod BG voza (i nekada Beovoza) je što su mu stanice često teško pristupačne i to odbija deo ljudi od korišćenja ili čine da prosto zaborave na njega.

Stanice i stajališta moraju da se srede, moraju da imaju više eskalatora, bolje i uređenije prilaze, bolje označene, bolje održavane, svetlije i čistije.

Isto naravno važi i za same garniture, i na duge staze je neophodno da se one napokon zamene novim i boljim.

Jedini načini da se više ljudi privuče i "podseti" da postoji BG voz je da sve garniture i sva stajališta/ stanice budu nešto što je pristupačno, lepo na oko i gde čovek želi da provede neko vreme.

Ispada da otkrivam toplu vodu ali hoću da kažem da nije sve samo do garnitura pa ni do polazaka i redovnosti. Nego mora da bude i pristupačno, uređeno i prijatno.

Kao što nam je i u kontekstu površinskog prevoza bitno kakvo je stajalište (blatište ili sređeno), kakva nadstrešnica (ima li je i u kakvom je stanju), ispravnost displeja, pristupačnost kolicima... tako isto su bitni i detalji oko stajališta i stanica BG voza. Ti objekti nisu samo komad betona (peron), neki lim nad glavom (ili gola stena tunela), šine i vozi miško. Šira je priča od toga i kompleksnije je od toga ako neko želi da poveća popularnost i korišćenje BG voza.
 
Sve stanice / stajališta su renovirane poslednjih godina, a razlog trenutnog izgleda je neooržavanje.
Pogotovo su kritična stajališta / stajališta Kijevo, Kneževac, i od Krnjače do Ovče.

Ima par projektantskih gluposti kao što je nedostatak parking prostora, pa se ljudi parkiraju po blatu, rizli..
 
Vrh