Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

U Beogradu, na relativno maloj površini, živi 20% stanovništva Srbije, pa nikako ne može da se kaže da se tu može tolerisati isti nivo rizika kao i u bilo kom drugom naselju.
 
Upravljač infrastrukture izveštavajući o uzrocima v.d. kaže - prema rečima ministra, a taj ministar signale zove svetlima. U kom raspadu mi živimo.
IMG_20240518_002550.jpg
 
U Beogradu, na relativno maloj površini, živi 20% stanovništva Srbije, pa nikako ne može da se kaže da se tu može tolerisati isti nivo rizika kao i u bilo kom drugom naselju.

Da si ti živ i zdrav.

Kroz Bor opasne materije prolaze već skoro 50 godina ispod tunela, nijednog ozbiljnog incidenta nije bilo.
Upravo primer Bora pokazuje da ne postoji nikakav problem sa transportom takvih materija ispod grada. Bor nema dodatnih sigurnosnih mera kao tuneli ispod Beograda, što ide u prilog da je prevoz takvih materija u potpunosti bezbedan, iako iznuđen kao rešenje uvom slučaju.

Nema potrebe da se nastavi ova divlja konverzacija, a kažem divlja, jer nijedan železnički / transportni pravilnik NE POKRIVA tvoj argumente, pogotovo da negde piše da je takav prevoz zabranjen što naravno ne piše, jer je besmislica.

Ja se SLAŽEM da je obilaznica nužno potrebna, ali ne postoji zakonski akt koji bi osporio obakav vid tereta ispod grada.
Železnica garantuje bezbednost i za svih ovih već 6 godina nijednog incidenta sa opasnim materijama nije bilo, ENDE.
 
Nije dugo trebalo da se postavi takav odgovor.
Izgleda da u Boru ne žive ljudi.

Bože, kakav odgovor! Pa ako neko kaže da nije isto da li strada 10 ili 1000 ljudi, po tebi to znači da taj ne ceni dovoljno živote onih 10 ?? To je apsurd.
 
Najbolji opis svesti o opštoj bezbednosti i brizi za ljudski život, je i nekolicina odgovora ovde na argumentovane i opravdane kritike prevoza rizičnog tereta i pratećih protokola i procedura - "pa šta, prevozi se to tako oduvek". Bukvalno potvrda "valjda neće" sistema i javašluka.
 
Da si ti živ i zdrav.

Kroz Bor opasne materije prolaze već skoro 50 godina ispod tunela, nijednog ozbiljnog incidenta nije bilo.
Upravo primer Bora pokazuje da ne postoji nikakav problem sa transportom takvih materija ispod grada. Bor nema dodatnih sigurnosnih mera kao tuneli ispod Beograda, što ide u prilog da je prevoz takvih materija u potpunosti bezbedan, iako iznuđen kao rešenje uvom slučaju.

Nema potrebe da se nastavi ova divlja konverzacija, a kažem divlja, jer nijedan železnički / transportni pravilnik NE POKRIVA tvoj argumente, pogotovo da negde piše da je takav prevoz zabranjen što naravno ne piše, jer je besmislica.

Ja se SLAŽEM da je obilaznica nužno potrebna, ali ne postoji zakonski akt koji bi osporio obakav vid tereta ispod grada.
Železnica garantuje bezbednost i za svih ovih već 6 godina nijednog incidenta sa opasnim materijama nije bilo, ENDE.

Malo je bez veze ovde objašnjavati razliku između zakona i opšte potrebe da se svuda smanji rizik. Pogotovo što ja uopšte ne napadam ljude na železnici nego pričam o prioritetima u investiranju i političkim odlukama o tome šta nam je preče da radimo. Ovo što se sada desilo je samo ilustracija koliko je to važno.
 
Na jednoj temi se diskutuje kako planirane nove pruge obilaze naseljena mesta, ukidaju se stanice i ubija putnicki saobracaj, a onda se na drugoj diskutuje kako opasne materije ne smeju da se prevoze blizu naseljenih mesta jer se rizikuje bezbednost. Ne mozete imati oba jer niko nece praviti odvojene pruge za putnicki/teretni saobracaj.

Bezbednost se postize odrzavanjem infrastrukture i "voznog parka", striktnim kontrolisanjem ispravnosti, kvalitetnim, edukovanim i dobro placenim radnicima, uspostavljanjem procedura... a ne blanko zabranama.
 
Ovo je isto kao kada bi se reklo da automobilske obilaznice oko velikih gradova ne treba da postoje jer to nije efikasno. Ako je obim železničkog saobraćaja dovoljno veliki i ako je grad dovoljno veliki, onda ima i ekonomskog i svakog drugog smisla da u grad ulazi samo putnički železnički saobraćaj. Koliko je to zbog nasleđenog stanja moguće ostvariti, i za koje vreme, je sasvim drugo pitanje. Ali to treba da bude cilj.
 
Mislim da bi se ozbiljan i kompetentan spoljni nadzorni i kontrolni organ, šokirao kada bi upao u železničke sisteme Srbije, verovatno bi otkrili potpuni cirkus, kao u nekim banana avio kompanijama u Air crash investigation serijalu, što tehnički, što proceduralno.
 
Evo, ovde se lepo vidi ta deonica.


Ovo je taj signal za koji Vesić kaže da je bio crven, a kroz koji je voz prošao i to ne baš sporo, sudeći po šteti.
Kod:
https://www.youtube.com/watch?v=iIzqS8WZz8k&t=4400s
Fizički se nalazi negde ispod vojnog instituta.
 
Ispada da je 50% ljudi u vozu završilo na odeljenju hirurške intenzivne nege. Sreća da nije bilo više putnika.

Prema prvim saznanjima, u putničkom vozu koji se danas sudario sa teretnim u podzemnom tunelu u Beogradu bilo je šestoro putnika, mašinovođa i kondukter.

Kako je za "Blic" potvrđeno, svi povređeni su zbrinuti, a kondukterka je hitno operisana.

Kod povređenog mašinovođe M. S. dežurni hirurg dr Raspopović konstatovao je TTP, kontuzija jetre, a dežurni ortoped dr Mladenović TTP, prelom desne nadlaktice, nakon čega je isti zadržan na odeljenju Šok A.

Kod kondukterke S. A. dežurni hirurg dr Raspopović je konstatovao TTP, povreda slezine i grudnog koša, ista je hitno operisana i biće zadržana u prijemu operaciona sala.

Kod putnika D.K i R. E. dežurni hirurg dr Raspopović se nije izjasnio o stepenu povreda i isti su zadržani na odeljenju hirurške intenzivne nege.

 
Evo, ovde se lepo vidi ta deonica.


Ovo je taj signal za koji Vesić kaže da je bio crven, a kroz koji je voz prošao i to ne baš sporo, sudeći po šteti.
Kod:
https://www.youtube.com/watch?v=iIzqS8WZz8k&t=4400s
Fizički se nalazi negde ispod vojnog instituta.
Da li taj signal ima balizu i da li RVR ima autostop?
 
Probajmo ovako da formulišeno pitanje: da li ta deonica, tunel, pruga, uopšte imaju neku saglasnost, "upotrebnu" dozvolu ili slično od strane nadležnih organa za bezbednost, npr sektora za vanredne situacije ili druge nadležne službe, da li se po takvoj saglasnosti vrše neke redovne periodične kontrole, da li postoji održavanje i kontrola evakuacionih puteva, kada je poslednji put održana vežba ili simulacija, na koji period se izdaje saglasnost i kako se obnavlja?
 
Dok ne dođe zvanični izveštaj, može li neko da pojasni šta od opreme poseduju tuneli i kako može da dođe do ovakvog incidenta?
Tuneli su opremljeni automatskim pružnim blokom i balizama. Znači ako prostorni signal pokazuje znak "Stoj" i ako je vozilo opremljeno autostop uređajem, ono istog trenutka kada pređe preko balize automatski zavede kočenje.

E sad, koliko ja znam EVM serije 412/416 nisu opremljeni autostop uređajima. A do incidenta je verovatno došlo jer je mašinovođa prošao na "Stoj."

Čitam u vestima, nisam znao da postoji evakuacioni tunel Karaburma. Koliko ima evakuacinih tunela u Vračarskom tunelu i gde su njihovi izlazi?
Evakuacionih tunela u stajalištu Vukov spomenik ima 4. U samom tunelu nema nijedan, ali imaš dva bunkera koji imaju izlaze kod Opštine Vračar i kod studentskog doma Karaburma, i suštinski se mogu koristiti za evakuaciju. Drugi izlaz je na svu sreću prekoputa vatrogasne brigade u Mije Kovačevića.
 
Probajmo ovako da formulišeno pitanje: da li ta deonica, tunel, pruga, uopšte imaju neku saglasnost, "upotrebnu" dozvolu ili slično od strane nadležnih organa za bezbednost, npr sektora za vanredne situacije ili druge nadležne službe, da li se po takvoj saglasnosti vrše neke redovne periodične kontrole, da li postoji održavanje i kontrola evakuacionih puteva, kada je poslednji put održana vežba ili simulacija, na koji period se izdaje saglasnost i kako se obnavlja?
Upotrebnu dozvolu za linijske objekte izdaje MGSI, bez nje ne možeš da eksploatišeš objekat. To je vezano za Zakon o planiranju i izgradji.
Saglasnost MUP daje na projektnu dokumentaciju vezanu za zaštitu od požara.
Sektor za vanredne situacije ima Odeljenje za inspekcijski nadzor, i redovno vrši nadzor. Za objekte I kategorije nadzor je na godišnjem nivou.
Koliko ja znam, simulacije požara i testiranje stabilnih sistema zaštite od požara se na Vukovom spomeniku izvode mesečno.
Pored toga postoji i periodično ispitivanje prenosivih i stabilnih uređaja za gašenje požara, sistema za dojavu požara, rezervnih izvora napajanja itd. Rokovi su različiti, ali okvirno idu od 2 meseca do godinu dana.

Vidim da si ranije pitao i za opasne materije. Njih voze isključivo noću, (sva) vozila se nadziru termovizijskim kamerama u Krnjači, Pančevačkom mostu, Karađorđevom parku i Rakovici, i pregledač kola vrši dodatnu proveru teretnih kompozicija sa opasnim materijama pre ulaska u tunel.
 
Vrh