Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Поента и јесте да ЖС Панчевачки мост и ЖС Карабурма буду близу, јер су то комплементарне станице које ће делити такт. Једна служи за пролазне возове, једна за оне који ту терминирају. И саобраћајне везе са обе станице треба да буду реалативно сличне, како би путник могао да настави лако ка својој дестинацији без обзира који воз ухватио и на којој од те две станице изашао.

Не треба гледати ЖС Карабурма као начин да се што боље покрију насеља, јер то није циљ, и зато је не треба померати ка истоку. Можда продужити пругу касније, али померати станицу не.
 
A kada se očekuje stanica Kijevo? I koja je njena svrha? Zar nema velika stanica na Makišu koja može sve to da radi?
 
TPS Kijevo je planirana kao tacka za polazak i dolazak svih putnickih vozova Beograd-Srem i Beograd-Backa.
1740149157094.png
 
Штета што се одустаје од Роспи ћуприје. Мислим да ни експропријација није толико спорна, могу да продуже кроз дивљину до погона ЈКП Чистоћа, па на шпиц рукавца Аде Хује, и ту на стубовима кривина до зоне преко пута погона ГСП Карабурма, да буде станица чеоно уз тротоар Вишњичке. Потребна је само креативност, а значило би грађанима Вишњице, Бање, Лешћа и Миријева, краће би путовали до воза аутобусима.
 
Nisu odustali od Rospi cuprije sto se vidi po planu stanice Karaburma koji je na javnom uvidu jer osim 2 izvlacnjaka koja su planirana privremeno vidi se da trasa nastavlja dalje ka Rospi Cupriji.
 
A kada se očekuje stanica Kijevo? I koja je njena svrha? Zar nema velika stanica na Makišu koja može sve to da radi?
Verovatno ce krenuti da se gradi u periodu izgradnje brze pruge prema Nisu dakle tamo negde oko 2030te jer ce morati da se naruci dodatni broj garnitura brzih vozova za BG-Nis a i za sve ostale destinacije ka jugu Srbije. Makis je teretna stanica i kao takva ne ulazi u sistem otpreme vozova za Srbija Voz vec je koristi firma Srbija Kargo.
 
Verovatno ce krenuti da se gradi u periodu izgradnje brze pruge prema Nisu dakle tamo negde oko 2030te jer ce morati da se naruci dodatni broj garnitura brzih vozova za BG-Nis a i za sve ostale destinacije ka jugu Srbije. Makis je teretna stanica i kao takva ne ulazi u sistem otpreme vozova za Srbija Voz vec je koristi firma Srbija Kargo.
TPS Kijevo nije povezana sa juznim prugama. Planirana je za polazak putnickih vozova Beograd-Novi Sad-Subotica, Beograd-Sud i Beograd-Ruma-Zvornik. TPS Zemun je za vozove Beograd-Nis, Beograd-Presevo, Beograd-Dimitrovgrad, Beograd-Bar, itd. Svi vozovi za jug polaze iz TPS Zemun i staju u ZS Zemun, ZS Novi Beograd , ZS Beograd Centar i ZS Rakovica, i to je isto i za TPS Kijevo samo o u pravcu jug-sever i jug-zapad.
 
U pravu si ali trenutno se koristi obrnuto jer postoji samo TPS Zemun, dakle svi vozovi koji idu na Sever se pripremaju u TPS Zemun. Logicno je da se izgradi u jednom trenutku TPS Kijevo odakle bi trebale da krenu vozovi sa NS i SU dok ce u iz TPS Zemuna krenuti za Nis, Uzice itd.
Hocu da kazem da se trenutno beogradski zeleznicki cvor ne koristi onako kako je prvobitno zamisljen ali docice sve na svoje upravo izgradnjom brze pruge ka Nisu nabavkom novih voznih sredstava i izgradnjom TPS Kijevo pa ce onda rasporediti vozove tamo gde treba da im bude polazna putnicko tehnicka stanica.
 
Не треба гледати ЖС Карабурма као начин да се што боље покрију насеља, јер то није циљ, и зато је не треба померати ка истоку. Можда продужити пругу касније, али померати станицу не.
Meni je palo na pamet rešenje da stanica BG:VOZa, metroa i tramvaja bude jedinstvena, velika stanica prekoputa BIG centra, u ravni sa Diljskom ulicom. I to tako da:
BG:VOZ ima stanice Pančevački most i Karaburma;
Metro: Pančevački most, Karaburma pa Rospi cuprija, umesto trenutno planirane dve stanice između Pančevca i Rospi ćuprije
I tramvaj sa istim stanicama kao metro, plus dodatna stanica u ravni Lidl/a i dodatna stanica u ravni ulice Vojvode Micka Krstića. Da se nadomesti veća razdaljina između stanica metroa i omogući lakše presedanje na metro i BG:VOZ.
Zanima me vaše mišljenje da li je i koliko ova ideja dobra ili ostvarljiva.
 
Bez stanice/stajališta Rosi ćuprija, ne vidim da će ovaj krak znatno promeniti način i navike ljudi koji koriste BG voz. Prvo što mi pada na pamet jeste koja bi bila iskorišćenost trase nove linije BG Voza Karaburma - Makiš? Pretpostavka je da, veliki deo korisnika BG voza koji žive na karaburmi, rade na Novom Beogradu. Štaviše znam ih dosta. Većina stanica autobuskih linija koja sa karaburme vode ka Pančevačkom mostu kao mestu presedanja, se nalaze u pešačkoj izohroni od 5 minuta. Prednost ŽS stanice približavanje BG voza, građanima Mirijeva i Višnjice koji nemaju izbora, pa moraju da koriste linije koje skreću ka Bogosloviji. Moj sumnja proizilazi iz je prosto vremenski mnogo isplativije da neko putuje, recimo, linijom 74 do Vuka Vrčevića, odmah presedne na bilo koji autobus koji će ga odvesti do PM. Presedanje na ŽS Karaburma, samo da bi se vozio jednu stanicu, pa onda opet izašao i čekao novi voz (pritom ovo sve pišem pod idealnom pretpostavkom da će linije biti češće i međusobno odlično sinhronizovane). Prosto ne deluje kao efikasna opcija, u najboljoj situaciji broj presedanja će ostati isti, gotovo siigurno sporiji.

Sad pitanje, ukoliko je situacija sa brojem putnika na stanicama na levoj obali Dunava tako loša, a pod pretpostavkom da se neće uspostaviti linija BG - PA sa češćim polacima, da li će onda postojati realistična šansa da se polasci iz Ovče totalno i ukinu i premeste na Karaburmu, gde je to prvobitno i planirano?

1740154333030.png
 
Oni kao da se igraju bojanke,zeleno je,bar za sada skroz nepotrebno,zuto produziti bilo gde,taman do Karaburme. Da se prevare da produze od Ovce do Panceva po koji polazak,da stanovnici Pancestera mogu doci ko ljudi u carstvujuci Beograd. Ostalo OK.
 
Vrh