Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Dao si primer stanice od 20 miliona evra koji btw super izgleda ali veruj mi bolje je podhodnik nego pasarele koje kod nas niko ne bi znao da dizajnira kako treba da izgleda na nešto. Ispalo bi kao bugari sto imaju njihove nove zeleznicke stanice sa pasarelama koje izgledaju kao da su projektovane pre 30 godina i ako su nove i finansirane od strane EU. To sto mi nemamo kulturu održavanja i što uništavamo sve to je već do nas. Podhodnik kao takav je ok rešenje ako nije izvrljan i zapišan.
Ovo na Karaburmi je hiljadu godina ispred jadnih stanica koje smo do nedavno imali sa prefabrikovanim betonskim uskim peronima.
 
Како год да окренеш пројектантски, тачније нивелацијски ово је просто нетачно решење. Станица је на оквирно 8-10 метара испод коте Вишњичког булевара према којем ће прво гравитирати 99% корисника станице а по изградњи тог подручја около можда 85%.

И ЦИП је то наравно изигнорисао, манифестовао Батајницу на Карабурми и задао свим будућим путницима (осим ако не иду на први колосек) додатних 5 метара висинске разлике.

едит: А да смо заиста рационални и на про нивоу када је у питању саобраћај и ниво јавних услуга, нашли би идеалну коту тог надходника који би повезао и будућу метро станицу у нивоу макар до хола метро станице.
 
Poslednja izmena:
Slazem se oko arhitektonskog pristupa koji si naveo ali kao sto i sam znaš neko bi u CIPu projektovao ovo:
5caa1c95b7b54ef98f734f4f56819984.jpg


I dobili bi ovo
images-3.jpeg

Tj ovo
906z513_pasarela-B.-Vasiljevic.jpg


I stanica bi bila jako ŽNARU.

Ovako sa podhodnicima koliko toliko izgleda pristojno.
 
Poslednja izmena:
Slican, posto se racva na dva perona. Licno je to u Knezevcu meni najruznija pasarela na svetu, a nisam je nikada koristio. Boja je neka plavo-bela izbledela od neodrzavanja. Ne znam da li je putnici koriste ili su napravili prolaze kroz zastitnu ogradu. Bukvalno mrzim tu pasarelu bez razloga
 
Bugarske pasarele
IMG_5584.jpeg

1554894612.jpg
Belozem- pasarelka- obsht izgled.JPG


Francuske pasarele
180243-3.jpg
600_sc_whatsapp-image-2024-10-18-at-17-23-11.jpg

1200x680_sc_sc_whatsapp-image-2024-10-18-at-17-22-35-1.jpg
la-passerelle-sera-fermee-une-partie-de-la-journee-cote-cassine-jusqu-a-vendredi-archives-phot...jpg
DSCN0454.jpg
647e286116d90f46770c42d8.jpeg


Znači tu razliku u lepoti čine 3 faktora:
1-dizajnersko rešenje
2-materijali
3-budžet

Mi u Srbiji ne ispunjavamo ni jedan od ta 3 kriterijuma tako da nismo još spremni za železničke pasarele.
 
Poslednja izmena:
Žene se u podzemnim prolazima osećaju nelagodno.

Mislim da su podzemni prolazi logičniji za veće stanice, a za manje pasarele koje se uistinu lakše održavaju. Barem neko moje mišljenje.

Slažem se. Pritom je jedno kad si na otvorenom vazduhu a đubre oko tebe, a drugo u zatvorenom klaustofobičnom, tamnom podzemnom prolazu.
 
Конфигурација терена, положај и нивелација других саобраћајних објеката и површина око станице одређују да ли је боље решење подземни пролаз или пасарела. У овом случају то јесте пасарела а ЦИП тера своје по инерцији.
 
A, koji je smisao ove stanice pored ZS Panacevacki most? Gledajuci udaljenost, a i koristim PM cesto, ne vidim neku preku potrebu za stanicom tako blizu?
Negde sam citao ranije, da je originalna funkcija bila ranzirna stanica.
 
A, koji je smisao ove stanice pored ZS Panacevacki most? Gledajuci udaljenost, a i koristim PM cesto, ne vidim neku preku potrebu za stanicom tako blizu?
Negde sam citao ranije, da je originalna funkcija bila ranzirna stanica.

Smisao je u tome što vozovi iz pravca Vukovog spomenika ne mogu završavati vožnju na Pančevačkom mostu iz saobraćajno-tehničkih razloga. Izgradnjom stanice Karaburma i pruge do nje iz vračarskog tunela (već su iskopani tuneli za te koloseke), stvara se mogućnost da određeni BG vozovi iz Batajnice, Resnika, Surčina (kad bude gotova pruga), terminiraju na Karaburmi umesto u Ovči. Sada imamo situaciju da BG vozovi idu skoro prazni na delu od Pančevačkog mosta do Ovče. Takođe, kapaciteti stanice Ovča za prijem vozova koji tamo terminiraju su vrlo ograničeni.
 
I da dodam, Ovča kao terminus je vrlo nepraktično i prinuđeno rešenje usled nepostojanja stanice Karaburma i neinkorporiranja Pančeva u sistem BG voza. Optimalno bi Ovča trebala biti samo prolazna stanica. Postojanje posebnog sistema vozova za Pančevo i BG voza kao što je sad slučaj je vrlo neracionalno trošenje ionako ograničenog resursa voznih garnitura.
 
Kad smo već kod stanice pancevacki most, da li se ikad razmatrala stanica nešto juznije, kod autobuske i tramvajske okretnice?
Odmah tu su ne samo okretnice vec i fakultet i studentski dom, a odatle je i cini mi se jednostavnije do omladinskog stadiona, pionira
 
Koliko se sećam to je Park & ride. Mislim da nije planirana druga okretnica pored one na Pančevačkom mostu. Neko kaže da je ova stanica preblizu, to jeste ali je odmah usput ljudima sa Karaburme, Višnjice, Mirijeva što bi jakom linijom BG Voza im omogućilo da idu do NBG, Batajnice, Prokopa i Karađorđevog parka bez maltretiranja po autobusima.

A kada se jednog dana izgradi metro ovo je logična stanica za presedanje sa Karaburme.
 
Kolikobse a3cam price nekoga sa ovog foruma ,a ne mogu da se aetim koga, izgradnjom ove stanice se visestruko povecava mogucnost takza bg voza, jel tako? Naravno kada bismo imali dovoljnu kolicinu vozova , na koliko bi mogao da saobbraca i dokle, npr do aerodroma?
 
Станица ће бити на нижој коти од Вишњичке? Онда би ваљало урадити пасарелу која би ишла до степеништа за силазак на пероне.
 
Бомбардовање је један од разлога ако се добро сећам.

Добро је пројектована станица за наше бедне стандарде и стандарде ЦИП-а заробљеног у прошлом веку. Упорно пројектују организацијски исте станице игноришући специфичности дате локације.

Овде је заправо требало пројектовати надземну, надпружну железничку станицу/надходник на коти нивоа Вишњичког Булевара.

Ово, само наравно 10х мање и једноставније:

kwkBJjKYP7X5Fka6XRT6Zo.jpg


Да не причам, колико нам ови подземни подходници, огромне приступне и паркинг површине, сервисне бирократске просторије, приступни путеви... пропадају у року од одмах.

И упорно пројектују, опремају, димезионишу и дизајнирају те потходнике као вањски, негрејани простор и обичан улични потходник због чега га грађани тако и третирају а због чега исти постаје ишарано, запи.ано ругло кроз пар недеља.

Није ово на потребном нивоу осим што је ту где треба бити и што ће "радити посао". Спустили смо сви стандарде и навикли на потпуно безумље па се радујемо када власт покаже минимум разума што уопште и пројектује и вероватно и изводи ову станицу.

Стара Карабурма ће иначе бити у наредној деценији вероватно најповезанија локација у држави.Сасвим случајно и непланирано али мени и те како одговара:vops:
Bio sam na ovoj stanici, stanica je bukv prazna, koristi se 20% objekta. Stanica je u sred ničega pa ljudi moraju kolima da dođu, a parking je zauzet.
 
Vrh