Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Колико би био оправдан кружни локални трамвај по Банатском делу Београда (Зрењанинац-Збег-западни ободи Борче-западни обод Котежа-Зрењанинац) скроз независан од трамваја са друге стране Дунава?
 
Problem je toga što je primarno kretanje svih ljudi tamo upravo preko Pančevačkog mosta. To bi imalo smisla, ako je to brži način da ih prebaciš na drugu obalu (neka stanica sa presedanjem ili stajalište voza). Ovako ne verujem da bi bilo opravdano samo ili barem ne u nekom jakom taktu.
 
Ако би такав трамвај имао квалитетну преседачку везу са БГ возом код Крњаче и са аутобусима који иду преко моста, нешто као што људи са НБГ преседају код Ушћа са трамваја на 95, 16 и 65 преко Бранковог?
 
У сваком случају лагано шинско возило а не ЕМВ или ДМВ.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=911986#p911986:28uis8v8 je napisao(la):
Дошљак » 26 Dec 2021 11:50 pm[/url]":28uis8v8]Ако би такав трамвај имао квалитетну преседачку везу са БГ возом код Крњаче и са аутобусима који иду преко моста, нешто као што људи са НБГ преседају код Ушћа са трамваја на 95, 16 и 65 преко Бранковог?
Преседање са трамваја на аутобус - из возила већег капацитета у возило мањег капацитета - јесте по дефиницији катастрофа и уникатно дело послератних "генија" београдског урбанизма и саобраћаја.
 
Онда нема ништа без трамвајског моста у продужетку Тадеуша Кошћушка. Осим ако не успеју да осмисле и реализују функционално преседање са трамваја на БГ воз.
 
Kao jeсте, али мислим да ни то није адекватно решење ако ће да путују преко Богословије до града, а могу право у центар. Буквално можемо да добијемо трамвај 95 који би заобишао део Бранков мост-Панчевачки мост.
 
Знам, па ја сам то први и предложио, ал` мрка капа, нико не разматра. И ово са Панчевцем је премија у односу на небулозу преко Аде Хује.

А имали би контакт са Вишњичком и доле са метроом/БГ влаком и у варијанти "Панчевац".
 
Истина, и трамвај уз Панчевац је бољи од травмаја преко Аде Хује-6 километра туристичког обиласка око Дунава. Штета само што су занемарили нову Дунавску, њом би могао да прође трамвај. Но шта је ту је. Све што је планирано за трамвај може да омогући линију Збег-Зрењанинца-Панчевац-Богословија-Вук-Ташмајдан-Теразије-Калемегдан-Пристаниште-Нови Савски мост-Блок 45 као алтернативу 95ици.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=911986#p911986:20hch8ej je napisao(la):
Дошљак » Ned Dec 26, 2021 11:50 pm[/url]":20hch8ej]Ако би такав трамвај имао квалитетну преседачку везу са БГ возом код Крњаче и са аутобусима који иду преко моста, нешто као што људи са НБГ преседају код Ушћа са трамваја на 95, 16 и 65 преко Бранковог?

Kao što su ti i rekli, to bi onda bio pun promašaj.

Fino i čak idealno bi bilo da produže tramvaj taj do Tadeuša Košćuška (iz Borče, Koteža) i nastavi dalje. Zapravo bi i bilo čak i brže rešenje za sve one, koji putuju na Novi Beograd ili Trg republike.

Međutim, time se gubi veza sa 23 i svim ostalim linijama ka istoku. Mada, s obzirom da se u tom slučaju ne bi ukidao drugi saobraćaj, bi i bilo ok. Svakako je potreban, čak i ako bi 95 bila tramvaj preko tog mosta kod bazena, potreban vid nekog prevoza osim voza preko Pančevca, a da nije autobus - jer ima previše stanovnika koji ne bi mogli da koriste tramvaj kod 25. maja, jer prosto ne gravitiraju tu.
 
Aко би трамвај одвукао путнике који иду на трг или НБГ, онда би ваљда у аутобусима преко Панчевца било мање оптерећење. Мени се као највећа мана плана трамваја само дуж Зрењанинца чини то што нема уласка истог дубље у насеље где је већа густина пошто су дуж пута углавном куће а стамбене зграде око километар од пута.
 
Drugi problem jeste što i kada ne bi bio na Zrenjanincu, taj isti tramvaj bi morao da ili ide opet s druge strane naselja (opet obod) ili da se (već je krajnje vreme) počne urbanizovati taj deo, ali bi se zato platilo dosta zarad eksproprijacije. A i sami smo svesni kako to ide na mestima gde ima dosta manje da se radi, a mnogo je nelegalizovanih objekata, putna infrastruktura je generalno u užasnom stanju. U samom Kotežu je jedina veća ulica upravo tuda kuda ide linija 43, a ni u Borči nije srećnija situacija.
 
Фали булевар паралелан са Зрењанинцем по ободу као и да се пробију 4-5 попречних улица са 2+2 траке.
 
Mislim da od dizela na prigradskim neelektrificiranim prugama nema ništa jer se to kosi s elektrifikacijom javnog prevoza. Šinska dizel vozila jesu energetski efikasnija od drumskih, ali to ne opravdava nabavku par drugačijih garnitura radi obavljanja nekolicine polazaka. Za veća opterećenja ide se na elektrifikaciju. Da bi bilo moguće izvesti elektrifikaciju potrebno je planiranje. Ako prognozirana patronaža prema postojećim uslovima ne opravdava elektrifikaciju jednokolosečne pruge urbanistički zavod treba da predvidi urbanizaciju duž iste, ili da predvidi novu prugu koja bolje pokriva naseljena područja. Imamo taj deo oko Ovče pa nek grade po ravnom kolko hoće. Pomenuta postojeća pruga mnogo kruži, a idealno bi bilo da se odvoji pre stanice Ovča, zatim paralelno sa SMT kako bi uhvatila saobraćajnicu između Ovče i Borče (Put za Ovču). Dalje može uz SMT pa do Padinske Skele. Pa još ako tuda proteramo fider tramvaj 105 milina.

Btw. vezano za mogući vozni park, moram napomenuti da je Lastočka predimenzionirana i da se Desiro ML ili još bolje Mireo proizvode prema našim dimenzijama. Dimenzije Lastočke su ŠxVxD=3,48x4,4x26/24,8m sa visinom poda od čak 1,4m. Ima samo dva para vrata na 25m (ekvivalent RVR sa 1+2+1), veću masu i veće osovinsko opterećenje.

I ako bi mu dodali treća vrata veći broj stepenica izazivao bi sporiju razmenu putnika od FLIRT-a s dva para vrata po kraćem modulu bez stepeništa. I niskopodna vozila imaju problem sa neravnomerno raspoređenim putnicima uz grupisanje oko vrata (i pored toga što su prolazni), o grbama između modula i stepeništu iznad motornih postolja i da ne govorim.

Imajući to u vidu, te da ne nude niskopodne modele, Rusi su sposobni da nam po meri skroje visokopodni metro voz s jednim gazištem između poda i perona. Veći broj ravnomernije raspoređenih vrata negirao bi sporiji ulazak na stepeništu, koji bi svakako bio manji nego u slučaju kompozicija sa mnogo višim podom.

Mnogo bolje visokopodno rešenje od Ruskog Desira jeste LU S Stock s po jednim gazištem ispod vrata: https://www.whatdotheyknow.com/request/ ... 202010.pdf

Takvi vozovi mogu da izdrže veća opterećenja (duplikacija koloseka nije potrebna, samo treći kolosek), nude bržu razmenu putnika, odgovaraju našem slobodnom profilu, imaju manje osovinsko opterećenje što garantuje sporije habanje pruge, onosno veći broj polazaka pod većim opterećenjem, brže usporavaju i koče, kraće se zadržavaju na peronima. Sa montiranim gazištima nudili bi mogućnost korišćenja na peronima različite visine, odnosno u prelaznom periodu u slučaju konverzije u dvovisinske po čijem bi završetku gazišta bila demontirana. Stoga ne zahtevaju nabavku novog voznog parka na potpuno drugačijoj osnovi, obuku i sl.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=911897#p911897:4g7bdsvt je napisao(la):
Užice » 26 Дец 2021, 18:32[/url]":4g7bdsvt]Da li na ovoj pruzi već postoji stanica Padinska Skela Ulaz koja je prikazana na mapi, ili je to samo predloženo rešenje za buduću liniju BG Voza? Na mapi svih železnica bivše SFRJ koju sam pronašao na netu, na pruzi Ovča-Padinska Skela su obeležene stanice Jabučki Rit, Glogonjski Rit, Tovilište i Padinska Skela.

мислим да је ПС улаз на месту Товилишта, само би се променило име. иначе, то стајалиште би сигурно имало највећи проток путника, с обзиром да су ту Имлек и Фриком

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=911707#p911707:4g7bdsvt je napisao(la):
Дошљак » 26 Дец 2021, 11:33[/url]":4g7bdsvt]Питање је с обзиром на прелазе у нивоу и стање пруге.

већи је проблем стања пруге, него прелаза у нивоу, њих нема пуно (пет ако са добро пребројао). једини прелаз који треба денивелисати је на укрштању са Зрењанинским путем, на улазу у ПС, остало су све нискофреквентни прелази. а и возови би ишли на 15 минута, тако да ни то није проблем

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=911780#p911780:4g7bdsvt je napisao(la):
mvbg1 » 26 Дец 2021, 13:15[/url]":4g7bdsvt]Pruga je u katastrofalnom stanju. Tu ne pomaže budževina već mora sve novo. Plus elektrifikacija,sređivanje staničnih kapaciteta, moguća denivelacija pojedinih frekventnih prelaza. Brdo para u najavi.

мислим да би те паре могле да се врате кроз новоградњу у Јабучком и Глогоњском риту, давање парцела у закуп, порез на имовину итд.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=911949#p911949:4g7bdsvt je napisao(la):
Пантограф » 26 Дец 2021, 20:56[/url]":4g7bdsvt]Razvila bi se naselja kad bi imala voz na pola sata, bila bi atraktivnija. Eto, dakle, i do Besnog Foka trasa verovatno nije zauzeta (hvala, Siniša!).

у теорији би могло да иде до Бесног Фока. добра ствар тог продужетка је што би у Бесном Фоку град могао да направи депо за БГВ, ако БМВ буде регистрован као железнички оператер

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=911954#p911954:4g7bdsvt je napisao(la):
WLABmz » 26 Дец 2021, 21:05[/url]":4g7bdsvt]
Ех, сад причаш као ови узурпатори на власти о њиховом развојном метроу. Пе не могу се становници створити преко ноћи кад крене воз. Треба изградити зграде, куће, инфраструктуру, то може да траје 5-10-15 година. А баш ће за то време да иде празан воз и да чека да се изграде насеља...Нарочито имајући у виду да до изграђених насеља (Панчево) имамо пругу, а немамо воз.

ГДС први крене да гради, одмах ће и остали за њима. 15 минута до центра возом? па свако би ту купио станове. али, прво треба урадити испитивање земљишта, с обзиром да је мочварно, па онда урадити ПДР, па тек онда кренути. то јесте посао који траје око 5 година, али је изводљив, само треба имати воље. и у тих 5 година док се све то уради, може да се уради пројекат реконструкције и електрификације те пруге, станичних објеката, пружних прелаза и затворити финансијску конструкцију

а Панчево није Београд, тако да Београд нема обавезу продужавања БГВ-а тамо
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=912395#p912395:ry746ag3 je napisao(la):
JohnnyLee » Уто Дец 28, 2021 9:36 am[/url]":ry746ag3]
а Панчево није Београд, тако да Београд нема обавезу продужавања БГВ-а тамо

Због оваког размишљања смо ту где јесмо...

JohnnyLee":ry746ag3 je napisao(la):
добра ствар тог продужетка је што би у Бесном Фоку град могао да направи депо за БГВ, ако БМВ буде регистрован као железнички оператер

Депо богу иза ногу на нечему што би сигурно била најмање фреквентна линија никако не може бити добра ствар. Нико нормалан неће градити депо тамо. Ено, могу да бирају, Кијево, Макиш, Карабурма, Земун...
 
добро, барем си доследан у свом противљењу свакој идеји на овом форуму

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=912403#p912403:rvcve08h je napisao(la):
WLABmz » 28 Дец 2021, 10:11[/url]":rvcve08h]
Због оваког размишљања смо ту где јесмо...

за то се захвали смрдљивим комуњарама које су раздвојиле Панчево и Београд. колико год се мени то не свиђало, чињенице су чињенице

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=912403#p912403:rvcve08h je napisao(la):
WLABmz » 28 Дец 2021, 10:11[/url]":rvcve08h]Депо богу иза ногу на нечему што би сигурно била најмање фреквентна линија никако не може бити добра ствар. Нико нормалан неће градити депо тамо. Ено, могу да бирају, Кијево, Макиш, Карабурма, Земун...

та линија би била продужетак једне од постојећих које иду до Овче, тако да не би ипак била најмање фреквентна
 
Onaj blesavi jutjuber je bio u dedinjskom tunelu

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=GwvQtFCAqng[/youtube]
 
JohnnyLee":2brb18xr je napisao(la):
за то се захвали смрдљивим комуњарама које су раздвојиле Панчево и Београд. колико год се мени то не свиђало, чињенице су чињенице

А шта спречава ове бивше комуњаре да их споје? Можда су комуњаре раздвојиле два града, али нису направили гвоздену завесу. У свакој нормалној земљи би се направио неки договор два града. Али не у Србији...

JohnnyLee":2brb18xr je napisao(la):
та линија би била продужетак једне од постојећих које иду до Овче, тако да не би ипак била најмање фреквентна

Па и сад та фреквентна линија даље од Панчевачког моста до Овче нема ни приближно толико путника колико има до Панчевачког моста, јер је линија слепо црево без Панчева. Могу мислити колико би тек мало путника имала даље од Овче ка Падинској скели.
 
Приградски воз свакако треба да иде за Панчево, као и за Пазове, али не схватам поенту толиког противљења обнови једне већ постојеће скромне пруге која би ипак послужила неким људима који живе по тим насељима-које-је-Бог-заборавио, попут Бесног фока Ђанија Ћурчића. То је, реално, мали посао за Београд, а некоме би доста значило.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=912427#p912427:16lb4des je napisao(la):
WLABmz » 28 Дец 2021, 11:22[/url]":16lb4des]А шта спречава ове бивше комуњаре да их споје? Можда су комуњаре раздвојиле два града, али нису направили гвоздену завесу. У свакој нормалној земљи би се направио неки договор два града. Али не у Србији...

иди па их питај, нисам ти ја за то задужен

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=912427#p912427:16lb4des je napisao(la):
WLABmz » 28 Дец 2021, 11:22[/url]":16lb4des]Па и сад та фреквентна линија даље од Панчевачког моста до Овче нема ни приближно толико путника колико има до Панчевачког моста, јер је линија слепо црево без Панчева. Могу мислити колико би тек мало путника имала даље од Овче ка Падинској скели.

ти говориш о томе сада. а ја сам горе написао шта све може да се уради да би та линија била фреквентна
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=912437#p912437:18hwq1cs je napisao(la):
JohnnyLee » Уто Дец 28, 2021 11:39 am[/url]":18hwq1cs]
ти говориш о томе сада. а ја сам горе написао шта све може да се уради да би та линија била фреквентна

Да, али ја се не слажем са тим што ти мислиш. Постоје инвестиције које су оправдане и оне које нису. Моје мишљење је да у овом случају инвестиција није оправдана. Такође, постоје инвестиције које су приоритетне и оне које нису. На жалост, у железничком саобраћају се углавном инвестира у неоправдано и неприоритетно у последњих 20-ак година, с тим што су се последњих година много интензивније инвестира, али и даље у неоправдано и неприоритетно. Што значи - већа потрошња новца, веће задуживање, а нерешавање горућих проблема.
 
Primetio sam u zadnje vreme da vozovi sa mnogo manjim brzinama ulaze i izlaze kroz stanicu u Rakovici, deluje kao da su uvedene lagane vožnje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=912581#p912581:3akhoyo1 je napisao(la):
WLABmz » 28 Дец 2021, 18:10[/url]":3akhoyo1]Да, али ја се не слажем са тим што ти мислиш.

ти се не слажеш ни са ким на овом форуму, тако да то уопште није изненађујуће. а и никада те нисам видео да даш неки конструктиван предлог, већ само мрачиш и пљујеш све
 
Vrh