Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Питање је с обзиром на прелазе у нивоу и стање пруге.
 
A, dobro, ne sigurno u ovom stanju. Ali da se to sredi i da ide 50km/h (a idealno više) - opet bi bio brži.
 
Уз локалне фидере могло би то да заживи. У сваком другом случају, људи би бирали превоз који им је пред вратима, у случају већег дела Падинске скеле то је 101. Ипак Падинска скела у дужину има 2 километра до фарме испред које би била станица. Глогоњски рит има најбољу покривеност, Јабучки мало слабије. Да је било памети, да су оставили два-три шинобуса да саобраћају овде, али пруга је нажалост већим делом украдена.
 
Ne govorimo ovde o ostavljanju pruge u sadašnjem stanju, niti da bude za 50 km/h i neelektrifikovana.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=911713#p911713:2p2puuov je napisao(la):
TheOnlyLuka » 26 Dec 2021 11:38 am[/url]":2p2puuov]A, dobro, ne sigurno u ovom stanju. Ali da se to sredi i da ide 50km/h (a idealno više) - opet bi bio brži.
Pruga je u katastrofalnom stanju. Tu ne pomaže budževina već mora sve novo. Plus elektrifikacija,sređivanje staničnih kapaciteta, moguća denivelacija pojedinih frekventnih prelaza. Brdo para u najavi.
 
Jeste, samo što bi se tako nešto realno i isplatilo. Glupo je bacati pare na neke stvari, koje se ne mogu isplatiti. Gužve koje se stvaraju na Pančevačkom znaju da potegnu gužvu skroz do Borče. Kako bi onda bilo, umesto sat i po tuda putovati, nekad i dva, stići za 30 minuta vozom?

Niko nije pričao o budženju nečega tek tako, jer znamo svi kako to onda (ne)funkcioniše. A što se tiče prilagođavanja autobuskog saobraćaja, oni i jesu takvi da se lako prilagode novonastalim okolnostima ili novim planovima, a i manje goriva bi potrošili, jer ne bi vozili do Omladinskog stadiona, a i oni Lastini autobusi za Opovo bi se mogli zaustavljati tu negde.
Beogradska kartica svakako važi u vozu.
 
Za te pare koje bi bile potrebne da se ova pruga digne iz mrtvih verovatno (ne tvrdim, ne znam cifre) može da se uradi tramvaj sa većinski denivelisanom trasom od Pančevca do Zbega koji bi išao direktno, pokrivao mnogo više ljudi i dugoročno rešio problem saobraćaja na tom potezu. Prostora ima, planskog osnova ima, čak i novca ima bih rekao, samo je pitanje volje i vremena.
 
Pa jasno, bolje je i Pančevo od Ovče, al zasad to ne može. Normalno da treba da idu za Smederevo i Požarevac.
 
Што се тиле Банатског дела Београда, за почетак би могли да ураде нормалну путању од Зрењанинског пута до железничког стајалишта Крњача мост.
 
Stiže novi video braćo :laugh:


Dedinjski tunel

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=GwvQtFCAqng[/youtube]
 
Ova iznad moja poruka da se zanemari, jer je na pogrešnoj temi.

A za ovo što kaže NoLimit, mislim da je ipak velika razlika između gradnje nove tramvajske pruge, još dvokolosečne pa i denivelisane, i obnove i elektrifikacije postojeće jednokolosečne. Možda je čak i jedna nula razlike. To ne znači da ne bih gradio tramvaj Zrenjanincem, ali ovo bi bila lepa dopuna. Ipak taj deo grada ima premalo.
 
A шта мислите о новом железничком краку дуж Зрењанинца на стубовима ка Зрењанину, 8 километара на стубовима од Панчевачког моста левом страном Зрењанинца до после петље УМП и Зрењанинског пута, па после у нивоу до Падињака прав, кроз Падињак на стубовима и даље опет само право преко Бесног фока, Дунавца, Ченте, Перлеза, Стајићева, Ечке и Лукићева, и даље постојећом пругом до Зрењанина? Дуж Зрењанинца стајалишта код Метроа, код БИПа (пут за Котеж), код пута за Овчу, код Шопија и код Збега, а после петље ПКБ, Падињак па дае већ набројана насеља.
 
8 km teške železnice na stubovima, to je jako ozbiljan objekat - sa popriličnom štetom ako nema stanice na 1 km ili manje, kad već ide ulicom, kroz naseljeno područje. Ipak je takvo vođenje trase za 'urbanije', tj. 'lakše' šinske sisteme.

I imamo već klasičnu prugu za Zrenjanin, preko Pančeva, treba je modernizovati. Realnija je dopuna u vidu LRT-a za 80 km/h, na metarskom koloseku.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=911673#p911673:2pupdqav je napisao(la):
JohnnyLee » Ned Dec 26, 2021 10:38 am[/url]":2pupdqav]нешто јако старо


file.php
Da li na ovoj pruzi već postoji stanica Padinska Skela Ulaz koja je prikazana na mapi, ili je to samo predloženo rešenje za buduću liniju BG Voza? Na mapi svih železnica bivše SFRJ koju sam pronašao na netu, na pruzi Ovča-Padinska Skela su obeležene stanice Jabučki Rit, Glogonjski Rit, Tovilište i Padinska Skela.
 
Nije to stanica, nego najobičnije stajalište; napraviš ga tako što ga obeležiš i sipaš malo betona za jedan peron.

Inače, ta pruga je nekad išla po PKB-u, ne sećam se više dokle, davno sam čitao, možda čak do Dunava.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=911718#p911718:1g9q9p48 je napisao(la):
Дошљак » Ned Dec 26, 2021 11:48 am[/url]":1g9q9p48]Уз локалне фидере могло би то да заживи. У сваком другом случају, људи би бирали превоз који им је пред вратима, у случају већег дела Падинске скеле то је 101. Ипак Падинска скела у дужину има 2 километра до фарме испред које би била станица. Глогоњски рит има најбољу покривеност, Јабучки мало слабије. Да је било памети, да су оставили два-три шинобуса да саобраћају овде, али пруга је нажалост већим делом украдена.
Kada bi postojala linija BG Voza na normalnoj pruzi do Padinske Skele, barem polovina putnika bi birala nju, jer bi tada vozom mogli da stignu čak do Vukovog Spomenika i Karađorđevog Parka koji se nalaze u širem centru, a 101 ih vozi najdalje do Pančevca ili Omladinskog Stadiona, i onda svi moraju na presedanje.

Nažalost, aktuelni GP regulacije šinskih sistema ovu opciju uopšte ne uzima u obzir.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=911913#p911913:3kmq10oq je napisao(la):
Пантограф » 26 Dec 2021 06:25 pm[/url]":3kmq10oq]Nije to stanica, nego najobičnije stajalište; napraviš ga tako što ga obeležiš i sipaš malo betona za jedan peron.

Inače, ta pruga je nekad išla po PKB-u, ne sećam se više dokle, davno sam čitao, možda čak do Dunava.
Da, išla je do preko Vrbovskoga, samo što deo od Padinske skele više ne postoji.

hDSanov.jpg
 
Нема та пруга неки потенцијал у путничком саобраћају јер у Јабучком, Глогоњском риту и Падинској скели живи свега око 10% становништва Банатског Београда. Буквално, једино што би се ту исплатило да иде је шинобус. Оно што би могао бити потенцијал те пруге је када би се одустало од скупе железничке обилазнице преко Винче и изградила јефтинија обилазница од Батајнице до Панчева која би на делу трасе од Падинске скеле до Јабучког рита ишла трасом ове пруге. Требало би изградити нову трасу од Батајнице до Падинске скеле са новим мостом преко Дунава и део од Јабучког рита до железничког моста на Тамишу код Панчева.
 
Razvila bi se naselja kad bi imala voz na pola sata, bila bi atraktivnija. Eto, dakle, i do Besnog Foka trasa verovatno nije zauzeta (hvala, Siniša!).

Tačno za obilaznicu, to je najpraktičnija varijanta. Doduše, opet bi išli teretni vozovi kroz Pančevo.
 
Ako postoji neki DM 812(šinobus) koji nije isečen u staro gvožđe, mogao bi da se remontuje i ubaci na liniju BG Voza Makiš-Padinska Skela, naravno tek nakon kompletne rekonstrukcije pruge od Ovče do Padinske Skele. Mogu da idu i u paru dva spojena šinobusa, a u procesu remonta bi mogla da im se ugrade automatska vrata, da bi bili pogodniji za prigradsku železnicu. Onda nebi bilo potrebe ni za elektrifikacijom te pruge.

U Nemačkoj isti ti šinobusi i dalje voze na nekim turističkim linijama.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=911949#p911949:2y2vx47s je napisao(la):
Пантограф » Нед Дец 26, 2021 8:56 pm[/url]":2y2vx47s]Razvila bi se naselja kad bi imala voz na pola sata, bila bi atraktivnija.

Ех, сад причаш као ови узурпатори на власти о њиховом развојном метроу. Пе не могу се становници створити преко ноћи кад крене воз. Треба изградити зграде, куће, инфраструктуру, то може да траје 5-10-15 година. А баш ће за то време да иде празан воз и да чека да се изграде насеља...Нарочито имајући у виду да до изграђених насеља (Панчево) имамо пругу, а немамо воз.

Пантограф":2y2vx47s je napisao(la):
Doduše, opet bi išli teretni vozovi kroz Pančevo.

Добро и шта онда? Не видим шта је проблем у томе. Иду и теретни возови кроз Нови Сад, Суботицу, Ниш, Крагујевац, Краљево и сваки други град у Србији који има железницу и ићи ће док год буде постојала железница на планети Земљи.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=911952#p911952:1zylep07 je napisao(la):
Užice » Нед Дец 26, 2021 9:03 pm[/url]":1zylep07]Ako postoji neki DM 812(šinobus) koji nije isečen u staro gvožđe, mogao bi da se remontuje i ubaci na liniju BG Voza Makiš-Padinska Skela

Само ДМВ 711 сме кроз тунел Врачар. Ниједан други ДМВ, нити ниједна дизел локомотива нема дозволу да иде својим погоном кроз тунел Врачар.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=911952#p911952:21wodbkq je napisao(la):
Užice » 26 Dec 2021 09:03 pm[/url]":21wodbkq]Ako postoji neki DM 812(šinobus) koji nije isečen u staro gvožđe, mogao bi da se remontuje i ubaci na liniju BG Voza Makiš-Padinska Skela, naravno tek nakon kompletne rekonstrukcije pruge od Ovče do Padinske Skele. Mogu da idu i u paru dva spojena šinobusa, a u procesu remonta bi mogla da im se ugrade automatska vrata, da bi bili pogodniji za prigradsku železnicu. Onda nebi bilo potrebe ni za elektrifikacijom te pruge.

U Nemačkoj isti ti šinobusi i dalje voze na nekim turističkim linijama.
Ti bi da remontuješ i uradiš modernizaciju 812?
Eto koliko ne poznaješ materiju.
812 je odradio svoje i mogao bi samo kao što si napisao da vozi na nekim turističkim linijama kao u Nemačkoj.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=911815#p911815:hv08m9bz je napisao(la):
NoLimit » 26 Dec 2021 02:55 pm[/url]":hv08m9bz]Za te pare koje bi bile potrebne da se ova pruga digne iz mrtvih verovatno (ne tvrdim, ne znam cifre) može da se uradi tramvaj sa većinski denivelisanom trasom od Pančevca do Zbega koji bi išao direktno, pokrivao mnogo više ljudi i dugoročno rešio problem saobraćaja na tom potezu. Prostora ima, planskog osnova ima, čak i novca ima bih rekao, samo je pitanje volje i vremena.
Правилно размишљање, са тим детаљем да не није нужно да трамвај буде денивелисан да би био користан и ефикасан. Двоколосечна трамвајска пруга, уколико је на површини, без експропријације, објеката и слично кошта 2 милиона евра, а једноколосечна железничка милион. Постоје нешто повољније варијанте са половним шинама, а што је могуће и са трамвајем на Зрењанинцу и са пругом преко Јабучјог рита. Суштинска предност правца Зрењанинца су постојећа кретања, зоне атракције, континуална развој, те потреба за иначе преуређење Зрењанинца у градски булевар, те кретање најкраћим правцем. Веза преко Јабучјог рита, не само што је ненасељена, има слаб брзински ефекат и веће трошкове због обилазног кретања, него је и штета развијати насеља на најбољем пољопривредном земљишту! За трамвај недостаје трамвајски мост који је бескористан уколико је низводније од Панчевца и узводније од Калемегдана. Међу одрживим привременим решењима спада и "фидер" трамвај по Зрењанинцу са крајњим станицом Крњача мост или Крњача, и већом учесталошћу полазака возова преко Панчевачког моста.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=910738#p910738:f1j0767p je napisao(la):
andre » 23 Dec 2021 12:14 pm[/url]":f1j0767p]Karlo del Ponte slicnu viziju imamo, samo sto sam se ja pomirio sa tim da stara zeleznicka je gone.
Vidi ovaj moj nacrt za BG i BEO voz vol.2. Takt itd. je u opisu same linije.

https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing

.
Ако си се помирио са тим да главну железничку станицу гоне, онда се помири и са тим да би ови твоји регионалци до Велике Плане, Ваљева, Зрењанина итд. ишли на свака два сата у најбољем случају.
 
Vrh