Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=905075#p905075:37465jbz je napisao(la):
WLABmz » 04 Dec 2021 10:37 am[/url]":37465jbz]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=904956#p904956:37465jbz je napisao(la):
Igor » Пет Дец 03, 2021 8:45 pm[/url]":37465jbz]Preporuka da se pogleda video.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=tPwuST-v_wc[/youtube]

Ништа од ових просторија не мора бити, како он назива, склониште. Ова просторија на 7:45 може бити некакав зачетак првобитно планираног стајалишта које је по пројекту требало бити отприлике негде испод Храма. Касније се од тога одустало и направило импровизовано стајалиште Карађорђев парк.
Sve ovo je samo Beogradski underground, mislim da je cak i Kusta pravio film o ovomu :lol:
 
@mikelo90

Pa to je to, praktično zatvorena pruga. Doduše, možda nekome znači da ode od Pančevca do Karađorđevog ili Prokopa, ali ne verujem da ih je previše.

@ika

I meni se čini da je tako nešto, a ostalo mi u glavi da sam tada računala negde oko polovine decembra, 15-og, 20-og.
Znači ostaje nam da čekamo i zvaničan red vožnje pa neka krene bar od februara.
 
Опречне су информације, негде пише да је Кинезима дат рок до краја важећег реда вожње да пусте пругу (11. децембар у 23:59), а негде до 15. децембра. Видећемо ускоро.
 
To je nemoguce, u Zemun Polju je takoreci privremeni pruzni prelaz. Ne verujem da ce tako ostati i da ce sa takvim prelazom pustiti prugu.

Послато са SM-G780G помоћу Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=905210#p905210:3sqc874u je napisao(la):
Greg » Суб Дец 04, 2021 7:14 pm[/url]":3sqc874u]To je nemoguce, u Zemun Polju je takoreci privremeni pruzni prelaz. Ne verujem da ce tako ostati i da ce sa takvim prelazom pustiti prugu.

Послато са SM-G780G помоћу Тапатока

Нисам мислио да заврше радове, већ да пусте железнички саобраћај, а кад заврше надвожњак, онда уклоне и путни прелаз.
 
WLABmz":2wtll605 je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=905210#p905210 je napisao(la):
Greg » Суб Дец 04, 2021 7:14 pm[/url]":2wtll605]To je nemoguce, u Zemun Polju je takoreci privremeni pruzni prelaz. Ne verujem da ce tako ostati i da ce sa takvim prelazom pustiti prugu.

Послато са SM-G780G помоћу Тапатока

Нисам мислио да заврше радове, већ да пусте железнички саобраћај, а кад заврше надвожњак, онда уклоне и путни прелаз.
Da li to znaci da od podvoznjaka na mestu pruznog prelaza nema nista? Pominjalo se da ce napraviti podvoznjak. Nadvoznjak podrazumeva kruzenje i nije bas zgodno resenje.

Послато са SM-G780G помоћу Тапатока
 
Право да ти кажем, не знам тачно шта се гради на конкретно том месту, подвожњак, надвожњак или ништа. Неко други ће ти боље рећи. У сваком случају, прелаз у нивоу када радови буду комплетирани неће постојати.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=904956#p904956:1x8fl0no je napisao(la):
Igor » 03 Dec 2021 08:45 pm[/url]":1x8fl0no]Preporuka da se pogleda video.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=tPwuST-v_wc[/youtube]

Dooobro, kome prijaviti sve ove nepravilnosti? Stanje izlaza u slučaju opasnosti je jezivo, sa sve mrakom i vratima koja ne mogu da se otvore, bilo ko ima pristup instalacijama, delovi objekta u službi skloništa su poharani...

Mislim da Beokom ne bi znao šta da radi. :lol:

Izgradnju tri skloništa je finansirao Gradski sekretarijat za narodnu odbranu, ulazi su kod Kalenića, u Cvijićevog i kod studentskog doma na Karaburmi. Ovo ništa nije tajno, sve ima i u Almanahu BG čvora. Ostale manje prostorije bih rekao da su ili deo železničke infrastrukture, deo nekih drugih instalacija koje su sprovedene ili u službi tunela kao skloništa. Ovo sam isto još pre čitao, ali ne mogu da se setim gde, u slučaju potrebe, ceo tunel postaje sklonište. Tako da je više manjih prostorija sa filterima i pogonima za ventilaciju i vodu očekivano, a videli smo i velika vrata.

E sad, ko je nadležan.... Pa sve ono što je deo železničkog objekta, a to uključuje sve te manje prostorije je u nadležnosti Železnice. I kad vidim na šta to liči, ne bih seo u voz koji ide 200 na sat na pruzi koju oni održavaju.
Sa praktične strane, kome sve ovo treba prijaviti? Ugrožavanje železničkog) saobraćaja, ugrožavanje bezbednosti ljudi, narušavanje požarnih propisa, ugrožavanje državne bezbednosti (i slučaju rata, projektovani kapaciteti su nedostupni).

Saobraćajna inspekcija + građevinska inspekcija + MUP + Ministarstvo odbrane?
 
Zanimljiv snimak koji prigradski vozovi rade kao metroi. Samo je autor po meni, nepravedno je izostavio Kopenhagenski S-tog, koji je baš "metroliki", a ti su izostavljeni i Pert i Melburn. Zapravo, nama bi ovo trebalo pre.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=6DhJ53apQRY[/youtube]
 
Malo mi je nejasan koncept, po kojim to kriterijumima su ti sistemi "hibrid" prigradskih vozova i metroa? Samo po tome što idu ispod zemlje?
Odmah na 10. mestu Bečki sistem. Ne kapiram kako, to nema nikakve veze sa time. Istom tom prugom prolaze i međugradski i internacionalni vozovi. Pri tome je udaljenost stanica bar kilometar.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=904956#p904956:2ojlhpdr je napisao(la):
Igor » Pet Dec 03, 2021 8:45 pm[/url]":2ojlhpdr]Preporuka da se pogleda video.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=tPwuST-v_wc[/youtube]
Ako sam dobro video (prosao sam kroz video do 2/3) nije isao u krak ispod Topcidera. A bas me zivo zanima sta bi tek nasao u tamosnjim tunelima.
 
Tamo nema nista jer taj tunel ispod Topčidera nije uradjen kao skloniste već kao običan tunel.
 
Pa ne bih rekao. Mozda nema sklonista ali ima i tamo vrata i jedno prosirenje. Neko je cini mi se i kacio na forum slike ili snimke tog prosirenja. Ali ne i sta je iza vrata kod njega.

A sve to prolazi ispod Marsalata (sada Americke ambasade), Belog dvora i kasarne Topcider.
 
Iz almanaha.
almanahsklonista.jpg
 
Hvala.

Eto, ima tu vise nego sto se na prvi pogled cini.
I ono u Konjicu otkrise javnosti tek godinama nakon kraja SFRJ.

Uostalom, i za postojanje "Karasa" ko zna kad bi se saznalo da 2004. nisu ubijeni Gardisti.
 
Није Крешоје прошао ни цео Врачарски тунел, тек треба да прође део од Вука до Панчевца где су два од три склоништа. :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=905529#p905529:1wv37obm je napisao(la):
Bender Rodriguez » Ned Dec 05, 2021 11:54 pm[/url]":1wv37obm]Hvala.

Eto, ima tu vise nego sto se na prvi pogled cini.
I ono u Konjicu otkrise javnosti tek godinama nakon kraja SFRJ.

Uostalom, i za postojanje "Karasa" ko zna kad bi se saznalo da 2004. nisu ubijeni Gardisti.


Има подземних и тајних објеката и на Авали и у Добановцима, све то заједно са Карашем припада Гардијској бригади или сад како се зове Гарди Војске Србије.
 
Evo ulaska u tunel kod pijace Kalenić. Baš bio voleo da utvrdimo gde su izlazi u odnosu na snimak jutjubera. Jasno mi je bilo ono na kraju da je u Ruzveltovoj mada mi kaže drug da je možda onaj poslednji u dvorištu Tehničkih fakulteta.
 

Prilozi

  • kalenic.jpg
    kalenic.jpg
    379,6 KB · Pregleda: 607
Стално се спомиње излаз у дворишту факултета, али не разумем где би он требало да буде. Једино за шта знам у дворишту су аеротунел Машинског и рачунарски павиљони ЕТФ-а.
 
Могуће да има неки шахт који није баш уочљив, мада зна се за излаз директно са перона у Рузвелтову где је противпожарни излаз и лифт, и у овом влогу смо видели излаз у парк.
 
Плаво су ЕТФ павиљони који ће се рушити кад (ако) крену да праве проширење зграде. Наранџасто је аеротунел у ком сам био и прилично је моћан, највећи универзиетски у Европи ако се добро сећам, а направљен је 50их.
Овај зелени упитник је можда тај излаз о ком се прича, или само део Машинског, нисам сигуран. Бацићу поглед када будем прошао следећи пут.
 

Prilozi

  • fakulteti.jpg
    fakulteti.jpg
    599,7 KB · Pregleda: 503
Улаз у склониште може чак да изгледа попут неких гаражних врата или улаза од трафостанице, чини ми се да ту у кругу техничких факултета постоје слична врата.
 
Tako je, ulaz u sklonište može da bude i veličine običnih vrata pa da posle vodi dalje u prostorije i namenski građeno predvorje skloništa sa drukčijim vratima.

Primer je atomsko sklonište ispod zgrade Tranšpeda u Kralja Petra ili recimo ''obično'' sklonište ispod nekadašnjeg MegaRoda marketa na Bežanijskoj kosi.
I do jednog i do drugog se dolazi prolaženjem kroz nekoliko običnih vrata kućnih dimenzija. Znam iz ličnog iskustva.

Zato kažem, moguće je svašta nešto sakriti a da se (bez ključa) nikad ne sazna. Svako od nas je možda u životu prošao na 10 metara od nekog tajnog skloništa, vojnog objekta ili druge tajne, a da nije bio ni svestan. Jer dovoljni su jedan zid ili jedna obična a zaključana vrata, i da se iza njih krije sve i svašta. I ne mora sve uvek da bude onako kako deluje na prvi pogled. Recimo iz BG voza ili pak i pešaka u tunelu kojim on prolazi.

I ovo ne kažem samo u kontekstu skloništa nego i nekih drugih objekata. Iznenadili biste se šta sve neki objekti u Beogradu i dan danas kriju (a da je aktivno).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=905832#p905832:3h4zgyvf je napisao(la):
Bender Rodriguez » Pon Dec 06, 2021 8:35 pm[/url]":3h4zgyvf]Tako je, ulaz u sklonište može da bude i veličine običnih vrata pa da posle vodi dalje u prostorije i namenski građeno predvorje skloništa sa drukčijim vratima.

Primer je nuklearno sklonište ispod zgrade Tranšpeda u Kralja Petra ili recimo ''obično'' sklonište ispod nekadašnjeg MegaRoda marketa na Bežanijskoj kosi.
I do jednog i do drugog se dolazi prolaženjem kroz nekoliko običnih vrata kućnih dimenzija.

Zato kažem, moguće je svašta nešto sakriti a da se (bez ključa) nikad ne sazna. Svako od nas je možda u životu prošao na 10 metara od nekog tajnog skloništa, vojnog objekta ili druge tajne, a da nije bio ni svestan. Jer dovoljni su jedan zid ili jedna obična a zaključana vrata, i da se iza njih krije sve i svašta. I ne mora sve uvek da bude onako kako deluje na prvi pogled. Recimo iz BG voza ili pak i pešaka u tunelu kojim on prolazi.

I ovo ne kažem samo u kontekstu skloništa nego i nekih drugih objekata. Iznenadili biste se šta sve neki objekti u Beogradu i dan danas kriju (a da je aktivno).


Тако је, нешто слично то у суштини и била доктрина наше војске, рецимо кад сам био на стражи у неком објекту на Авали гледајући овако видиш само обично запуштено жбуње и дивље растиње, али то жбуње се размакне и отворе велика врата у планини, у стени кроз која улазе камиони, дакле те величине, постоји неколико стражарских места, стражара и објекат за војну полицију и команду, међутим делује као да не чувамо ништа, на први поглед ништа се не види, нити је могуће наћи улаз осим ако баш не знаш где је.
 
Vrh