[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=640666#p640666:4wady5dv je napisao(la):
Noki » 20 Jul 2019 09:17 am[/url]":4wady5dv]Šta je tačno pokradeno (APB?) za nas neupućene u stručnu treminologiju?
APB-automatski pružni blok.
Sleđenje vozova u blokovnom(prostornom) razmaku.
Odnosno,mogućnost prisustva više vozova između dve stanice koji se kreću u istom smeru.
Broj prostornih odseka između dve stanice zavisi od više faktora(zaustavni put,rastojanje izmedju njih...)
Kada voz uđe u jedan prostorni odsek pozadnji signal(primer: F12) pokazuje signalni znak STOJ dokle god taj voz ne napusti isti. U trenutku kada voz napusti taj odsek,signal o kojem smo pričali(F12)automatski menja signalni znak sa crvenog na žuto mirno(ograničena brzina,očekuj stoj) i tada dozvoljava sledećem vozu da udje u taj odsek.
Da napomenem da se prostorni signali označavaju velikim latiničnim slovima i arapskim brojevima.(primer:F12,F32,F52... od početka pruge ka njenom kraju i u suprotnom smeru npr.F62,F42,F22)
Kako su svi segmenti ovakvog načina sleđenja vozova (što se tiče signalizacije) u uskoj zavisnosti jedni sa drugim,i najmanje otudjenje nekog od delova ovakvog sistema dovodi do njegovog otkazivanja i promene organizacije saobracaja sa APB-a na klasičnu međustaničnu zavisnost. A to znači da dokle god jedan voz ne udje u sledeću stanicu i dobije se tzv. odjava,uveravanjem o postojanju "završnog signala" na zadnjem vagonu( okrugla crvena ploča sa belim obodom),sledeći voz ne može da krene za njim iz pozadnje stanice.
Tako se značajno smanjuje protočna moć pruge u odnosu na regulisanje saobraćaja u APB-u.
Nadam se da nisam bio previše opširan u objašnjavanju i da sam koliko toliko uspeo da objasnim šta je i kako funkcioniše APB.